Easypell ketelaanpassing

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33

Re: Easypell ketelinstelling




par Philippe Schutt » 26/12/18, 15:49

Phil31 schreef:Hallo iedereen

Ik heb problemen met het aanpassen van de temperatuur van mijn easypel-ketel. Iemand zou het kunnen uitleggen:
De hysterese, de compensatie op de elektronische doos en de compensatie op de thermostaat van so.de interieur.
Merci.

De hysterese is het verschil van T ° tussen het openen en sluiten van een droog contact. Op een ketel, het verschil van T ° van het verwarmingslichaam. Typisch 10 ° op olieboilers. Dus een ketel die ingesteld is om te snijden op 60 ° wordt pas weer ingeschakeld als het naar beneden gaat naar 50 °.
als je een sonde hebt, zal de kaart per programma een hysterese creëren.

Vergoeding
Er is een spreiding van de karakteristieken van de sondes, ze meten niet de echte T °, ​​er is een fout. De omgevingstemperatuursensor meet bijvoorbeeld 19 ° terwijl deze 20 ° is, of de startsonde meet 40 ° in plaats van 38 °. Deze fout is een constante. De compensatie corrigeert deze fout.

Daarna is er de compensatie van de waterwet door de omgevingsthermostaat, maar ik denk niet dat het daarover gaat.
0 x
Thomas80
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 04/12/18, 08:13

Re: Easypell ketelinstelling




par Thomas80 » 26/12/18, 20:04

@Philippe Schutt: ik sta aan de voet van de helling bij 30 ° C en een helling van 1.2.
Voor mijn conso zullen we zien aan het einde van de winter ...
0 x
Thomas80
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 04/12/18, 08:13

Re: Easypell ketelinstelling




par Thomas80 » 09/01/19, 14:21

Hallo allemaal

Ik heb nog steeds twee vragen:
- Het is 4 ° C vandaag buiten. Ik heb één voet voor mijn stooklijn bij 30 ° C en een helling bij 1,3. Kan iemand me de formule geven om de theoretische vertrek temperatuur te berekenen (ik denk dat het iets is als 30 + 1.3 * (T ° gevraagd - T ° ext) maar het blijft niet bij de temperatuur theoretisch weergegeven door de 43.9 ° C-ketel). Ik specificeer dat ik de gevraagde temperatuur van 19.5 in de woonkamer heb.
- Tweede vraag: ik heb een temperatuur onderweg van 42,9 ° C en voor de terugkeer van 39 ° C (weergegeven door de groep van de klep 3-kanalen). Lijkt het verschil normaal of te klein? (installatie met radiatoren, lettertypen en staalsoorten)

Dank u bij voorbaat
Thomas
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Easypell ketelinstelling




par Did67 » 09/01/19, 14:45

Je moet rekening houden met de starttijd in het circuit, na het mixen door de V3V. Dit is waar je "starttijd" is (in het circuit). De keteltemperatuur zegt niets aangezien er opnieuw gemengd wordt. Mijn ketel is tussen 60 en 75 °, maar mijn vertrekken van 25 tot ik weet niet hoeveel ...

Vandaar twee dingen:

- als het de boilertemperatuur is, is het zorgwekkend: het is niet wenselijk dat ze onder 60 ° dalen, met het risico van condensatie

- en inderdaad, het verschil is klein voor radiatoren met "kleine oppervlakken" ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Easypell ketelinstelling




par Did67 » 09/01/19, 14:49

Ik weet het niet meer: ​​je hebt een actieve ruimtesensor ???

De starttijd wordt berekend volgens een dergelijke formule (enkele kleine variaties volgens de software):

TDep = TPied + helling (setpointtemp - externe temp) - k. (Gemeten interne temp - ingestelde interne temp)

k is de factor van de ruimtesensor (van 0 tot 10)
0 x
Thomas80
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 04/12/18, 08:13

Re: Easypell ketelinstelling




par Thomas80 » 09/01/19, 16:04

Did67 dank u

De 42,9 ° C komt overeen met de temperatuur van het water voor de start in het circuit (niet de ketel die rond 68 ° C ligt).

Ik heb een ruimtesensor met compensatie voor 3 maar aangezien er vandaag geen zon is, mag de sonde de aanvoertemperatuur niet verlagen.

Voor de berekening van de starttemperatuur, begrijp ik niet hoe de ketel het berekent, want met uw formule moet het dichter bij 49 ° C liggen. Maar net als bij de 42,9 ° C heb ik de gevraagde temperatuur ...

Kan ik voor het kleine verschil tussen de aanvoer- en retourtemperatuur dit verhelpen door bijvoorbeeld de snelheid van de watercirculatie te verlagen en wat is de impact?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Easypell ketelinstelling




par Did67 » 09/01/19, 16:34

Als je de gewenste temperatuur hebt, is dat prima.

Er kan een kloof zijn tussen uw thermostart en het "cijfer" dat de verordening beschouwt. Door de afstemmingsmethode kunt u gewoon op verkeerde nummers afstemmen!

Goed als je de juiste temperatuur hebt met zo'n lage delta ...

In principe is de hoeveelheid warmte die in een kamer of behuizing wordt gebracht, het resultaat van het product van de flow x delta t (temperatuurverschil).

Als je het debiet verhoogt, zal de delta t afnemen ... Het water zal heter terugkomen! Er is niet veel belangstelling. Om redenen van elektriciteitsbesparing (als uw circulatiepomp niet van de nieuwste generatie is, is hij een grote verbruiker van elektriciteit, want zelfs als hij slechts 50 of 70 W verbruikt, duurt het uren en uren!). De nieuwe generatie is veel minder hebberig, tot het punt dat een vervanging ‘winstgevend’ is (je krijgt je geld binnen een paar jaar terug!).
0 x
Thomas80
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 04/12/18, 08:13

Re: Easypell ketelinstelling




par Thomas80 » 09/01/19, 16:47

Mijn circulator is gloednieuw dus moet weinig consumeren.
Dus als ik de gewenste temperatuur bereik, hoef je de delta niet aan te passen? De toename zal leiden tot een grotere conso omdat het retourwater kouder zou zijn en dus meer ernergivore om te verwarmen: ik begreep alles : Cheesy: ?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Easypell ketelinstelling




par Did67 » 10/01/19, 14:00

Thomas80 schreef:Mijn circulator is gloednieuw dus moet weinig consumeren.
Dus als ik de gewenste temperatuur bereik, hoef je de delta niet aan te passen? De toename zal leiden tot een grotere conso omdat het retourwater kouder zou zijn en dus meer ernergivore om te verwarmen: ik begreep alles : Cheesy: ?


1) Perfect. Het is dus een laag verbruik (het was verplicht voor een paar jaar).

2) Nee, het argument is onjuist. Het verbruik is aan de ene kant een kwestie van "gelekte" calorieën, die aan de andere kant geproduceerd moet worden (in de ketel, waar dat verbruik genereert).

Ik herinner u eraan dat de hoeveelheid getransporteerde energie het product is van de stroomsnelheid door het verschil in temperatuur.

De redenen om de temperatuur niet te veel te verhogen en de circulatiepompen te vertragen, wat zou leiden tot een hogere delta (het water "stroomt" minder snel door de radiator), zijn de verliezen (exclusief de behuizing - plus je leidingen, circulatiepompen, V3V's zijn heet, en hoe meer ze uitstralen en warmte verliezen in de stookruimte).

Te veel de temperatuur verlagen en de snelheid verhogen (om dezelfde hoeveelheid energie te brengen) is om de opening te verkleinen, het vermindert verliezen, maar verhoogt het verbruik van uw pomp! Mogelijk kunt u 0,5% rendement krassen. Maar vermenigvuldig uw elektrische conso met 2 of 3 !!!

Normaal gesproken verliest een radiator voor het vermogen dat op het label wordt weergegeven 10 °. Als de opening kleiner is, is het vermogen lager.

Het is daarom noodzakelijk, zoals vaak in het leven, om te zoeken naar een compromis !
0 x
Thomas80
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 04/12/18, 08:13

Re: Easypell ketelinstelling




par Thomas80 » 10/01/19, 18:13

Ok, ik zal een beetje verder gaan.
Maar bovendien, kan het debiet van de circulator worden gereguleerd of wordt het beheerd door de regelgeving?

En ik heb nog een vraag. Ik hoor soms over dauwpunt. Omdat mijn ketel een retourtemperatuur heeft rond 40 C, zijn er geen dauwpuntruggen?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Bing [Bot] en 372 gasten