De fabel van antropogene opwarming en de strijd tegen CO2

Humanitaire catastrofes (inclusief grondstoffenoorlogen en conflicten), natuurlijk, klimaat en industrieel (behalve nucleair of olie forum fossiele en nucleaire energie). Verontreiniging van de zee en de oceanen.
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: De fabel van antropogene opwarming en de strijd tegen CO2




par Janic » 06/01/19, 08:02

Janic schreef: ...
zoals gewoonlijk geef je de stok om je verslagen te krijgen, want als hij een spreker is die nooit cijfers geeft, gegevensverwerking, maar genoegen neemt met theorieën, nootachtige interpretaties, kunnen we alleen niet overtuigd worden door je toespraken.

Ik geef cijfers wanneer ik feiten presenteer en zij die nodig hebben (bijv. in deze thread, puinhoop van 30-12-18, 18:59 uur, 22-12-18, 20:46 uur, 16-12-18, 17:19 uur) , van 15/12/18, 18:08 en 17:59... dus je liegt), anders heb ik geen reden om iets te geven.

Ik had het niet specifiek over dit onderwerp waar je kwistig bent met citaten die geen bewijzen zijn, maar schattingen. Maar persoonlijk maakt het niet uit of de opwarming van natuurlijke of menselijke oorsprong is, minder belangrijk dan de vraag te stellen: wat levert het op voor de komende decennia en de schattingen zijn niet rooskleurig en kunnen nog te optimistisch zijn.
NB: ik wacht nog steeds DE BEWIJS OVER ANDERE ONDERWERPEN.
En ik dacht natuurlijk aan bijvoorbeeld vaccins of homeopathie (waarvan ik veel beter weet dan het klimaat en vele andere onderwerpen) waar aan dit verzoek nog steeds niet is voldaan, maar kon je alleen, zelfs en vooral met WIE?
De bewijzen worden u gegeven, maar u ontkent de bewijzen en de referenties, zoals de WHO die u bevestigt "niet geloofwaardig". De obscurantisten accepteren geen enkele verwijzing van internationale organisaties zoals de WHO (behalve misschien het IPCC, zij konden dezelfde kattenpap herkennen die ze ons serveren).

Wat jij bewijs noemt, is vaak alleen maar afgeknotte werkelijkheid om bepaalde beweringen geloofwaardig te maken. Maar als je zorgvuldig hebt gevolgd wat ik al heb gezegd, WIE IS OPgehouden GELOOFWAARDIG TE ZIJN Lorsque het is overgegaan van zijn rol en doelstelling van wetenschappelijke neutraliteit (sindsdien alleen gesubsidieerd door naties) naar voornamelijk subsidies, financiële steun van bepaalde grote "gezondheids"-industrieën die informatie van deze organisatie aansturen, selecteren en onderdrukken om hun wensen te ondersteunen om onder controle te blijven hun controle en invloed, de meerderheid van de bevolking bang en verlamd door de angst voor vervelende microben. Dus het gaat, ondanks alles, wetenschappelijke informatie maar door dat als ze deze lobby's niet overschaduwen.
Gelukkig is de WHO niet de enige organisatie die wetenschappelijke informatie verspreidt en door deze verschillende, vaak tegenstrijdige informatie te vergelijken, kan de wetenschap vooruitgang boeken zonder zelf gecensureerd om de sponsors niet te mishagen.
Ik eindig met deze reflectie van Ahmed die bevestigt wat ik je al heb verteld en ook heb verteld:
Aangezien we het hebben over objectiviteit en neutraliteit (!), merk ik op dat je meestal sprongen maakt als iemand, uit methodologische voorzichtigheid, de formule "het lijkt" of Ik stel vast dat u niet aarzelt om datgene wat u veroordeelt in anderen te gebruiken...?
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: De fabel van antropogene opwarming en de strijd tegen CO2




par Exnihiloest » 08/01/19, 20:06

Ik voel niet echt enig verschil tussen vandaag en het verleden dat getuigen van hun tijd ons dankzij historici hebben verteld:

Winter 582: zeer zachte winter, veel bloemen aan de bomen. Frequente onweersbuien
Winter 584: Zeer mild. Rozen bloeien in januari. Orkaan hagel en daarna droogte
Herfst 585-winter 586: Extreme zachtheid, de bomen bloeien weer in september en fruit weer voor Kerstmis
Herfst 586-winter 587: Opnieuw ongebruikelijke zoetheid, de wijnstokken bloeien twee keer
Winter 588: Opnieuw ongebruikelijke zoetheid, bomen in bloei in de herfst, rozen in bloei in december
Winter 589: De rozen bloeien in november...
Winters 1014 tot 1017: milde winters
Winter 1056: zachte winter
Winter 1081: milde winter, droog jaar
Winters 1092 tot 1100: milde winterserie
Winter 1097: zeer zachte winter, de mildste in de reeks
Winter 1116: zeer zachte winter "Aardbeien met Kerstmis" in Luik
Zomer 1266: hete zomer
Zomer 1267: hete zomer
Zomer 1268 (of 1267?): hete zomer. In Colmar, zeer hoge temperatuur, 12 weken vanaf 14 mei zonder regen, "was er zoveel fruit aan de bomen dat de takken braken"
1270 tot 1311: Grote zeer droge periode
Winter 1172: extreem zachte winter: in België hangen eind januari al blaadjes aan de bomen, midden februari hebben de vogels hun nest gebouwd en broeden hun eieren al uit
Zomer 1232: hete zomer "de eieren koken in het zand" (juli en augustus in Oost-Frankrijk)
Zomer 1236: zeer hete zomer. Oogstmislukking in Normandië door droogte
Zomer 1252: erg heet. “Eieren kunnen koken in het zand”
Winter 1304: milde winter, de enige in de reeks 1303-1328
Winter 1332: milde en zeer vochtige winter. schaarste
Winter 1348: zacht en droog
Winter 1381: milde winter in Engeland
Winter 1493: zachte winter
Winter 1505: zeer zachte winter, de rozen bloeien in januari in het zuiden.
Winter 1521: milde winter, maar erg nat, tot 15 maart
Winter 1525: Zeer zacht in België
Winter 1530: zeer zachte winter
Winter 1538: zeer zachte winter
Winter 1539: zacht en droog
0 x
Avatar de l'utilisateur
wirbelwind262
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 238
Inschrijving: 29/06/05, 11:58
Plaats: fouras
x 29

Re: De fabel van antropogene opwarming en de strijd tegen CO2




par wirbelwind262 » 08/01/19, 20:38

0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2485
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 359

Re: De fabel van antropogene opwarming en de strijd tegen CO2




par Forhorse » 10/01/19, 20:42

(zeer) zachte winter wil niets zeggen... zacht niet vergeleken met wat?
Als de winter daarvoor 40 maanden -2°C had bereikt, zal een winter bij "slechts" -10°C zeker mild zijn.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: De fabel van antropogene opwarming en de strijd tegen CO2




par Exnihiloest » 10/01/19, 21:23

Forhorse schreef:(zeer) zachte winter wil niets zeggen... zacht niet vergeleken met wat?
Als de winter daarvoor 40 maanden -2°C had bereikt, zal een winter bij "slechts" -10°C zeker mild zijn.


Zeker als de rozen in januari bloeien. : Roll:
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: De fabel van antropogene opwarming en de strijd tegen CO2




par izentrop » 10/01/19, 23:23

Wat echt niets betekent, is om met weerberichten uit die tijd de huidige opwarming te ontkennen, veroorzaakt door de ongekende uitstoot van broeikasgassen sinds ongeveer 1750.
Zelfs als we vandaag helemaal zouden stoppen met het uitstoten ervan, zal het klimaat nog duizenden jaren verstoord zijn.
Beeld
IPCC-voorspelling voor 2007, veel slechter vandaag https://jancovici.com/changement-climat ... t-arreter/
0 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: De fabel van antropogene opwarming en de strijd tegen CO2




par Exnihiloest » 11/01/19, 18:36

izentrop schreef:Wat echt niets betekent, is om met weerberichten uit die tijd de huidige opwarming te ontkennen, veroorzaakt door de ongekende uitstoot van broeikasgassen sinds ongeveer 1750.
...

Of zou ik hebben geschreven dat het bedoeld is om "de huidige opwarming te ontkennen die wordt veroorzaakt door de ongekende uitstoot van broeikasgassen sinds ongeveer 1750"?!
De huidige klimatologische gebeurtenissen worden systematisch opgevat als een demonstratie van de opwarming van de aarde.
Voorbeeld:
"Hoewel het moeilijk is om specifieke weersomstandigheden toe te schrijven aan de opwarming van de aarde, komt deze temperatuurstijging [zomer 2018] overeen met voorspelde trends in klimaatmodellen."
https://www.lemonde.fr/climat/article/2 ... 52612.html

Dus als je wilt, herformuleer ik:
"Hoewel het moeilijk is om specifieke weersomstandigheden toe te schrijven aan de opwarming van de aarde in het verleden, zijn deze temperatuurstijgingen in het verleden consistent met die van vandaag. Als klimaatvariaties ze vandaag kunnen veroorzaken, dan kunnen ze ze in het verleden hebben veroorzaakt, dus de huidige opwarming die specifiek zou zijn, is een fabel."
0 x
Avatar de l'utilisateur
RV-P
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 158
Inschrijving: 27/09/12, 13:07
Plaats: Sainte-Marie (Réunion)
x 10

Re: De fabel van antropogene opwarming en de strijd tegen CO2




par RV-P » 12/01/19, 18:21

- Hallo.
— “Wij” klagen over de smeltende sneeuw (vooral op de Noordpool) en afname van albedo (reflecterend vermogen) van de aarde… Maar laat me je een idee geven: we produceren in de wereld ik weet niet hoeveel vierkante kilometer SPIEGEL per dag en we hebben niet genoeg om een ​​beetje van dit zonlicht de ruimte in te sturen dat oppervlakken verwarmt die donker zijn door gebrek aan sneeuw ?!??… Wat gaat er om in de hoofden van onze wetenschappers? Zoveel wiskundige formules dat er geen plaats meer is voor het populaire "oude gezond verstand"?!??…
— Aan de kant van CO2 produceren we het door de verbranding van fossiele brandstoffen... Maar ook door onze ademhaling! Waar zijn we eigenlijk van gemaakt? KOOLHYDRATEN! Dus als we koolstof verwijderen, bestaan ​​we niet eens meer!!!
— Dus, "baad mij niet" met de CO2! Laten we niet vergeten andere broeikasgassen die veel “gevaarlijker” zijn dan CO2: methaan schaliegas in het bijzonder et de vele lekkages die afkomstig zijn uit de productieputten van dit gas!!!
- Werk een beetje aan de geleiachtige massa tussen je twee oren!
0 x
Het is makkelijker om gewoon dingen ingewikkelder dan compliceren eenvoudige dingen te maken!
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: De fabel van antropogene opwarming en de strijd tegen CO2




par Ahmed » 12/01/19, 22:08

RV-P, Je schrijft:
Dus als we koolstof verwijderen, bestaan ​​we niet eens meer!!!

Niemand heeft het ooit gehad over het verwijderen van CO² uit de atmosfeer (laat staan ​​alle CO² : Roll: )! Het speelt eerst een essentiële rol in de thermische regulatie van de aarde en het is alleen de opwaartse variatie die een probleem vormt.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: De fabel van antropogene opwarming en de strijd tegen CO2




par izentrop » 12/01/19, 23:17

RV-P schreef:— Dus, "baad mij niet" met de CO2! Laten we vooral de andere broeikasgassen niet vergeten die veel “gevaarlijker” zijn dan CO2: met name methaan uit schaliegas en de talrijke lekken die uit de productieputten van dit gas komen!!!
- Werk een beetje aan de geleiachtige massa tussen je twee oren!
Voor methaan heb je helemaal gelijk, maar het zal vooral in actie komen als de gemiddelde temperatuur 1.5° heeft bereikt, wat het smelten van permafrost versnelt. Dus dit gas 300 keer meer broeikaseffect dan CO2 zal het fenomeen versnellen en het is niet de enige... https://www.cnews.fr/monde/2019-01-06/1 ... que-715454

Mijn geleiachtige massa raadt me aan de klimatologen te vertrouwen en de waarschuwingssignalen zijn steeds beter waarneembaar (misschien nog niet op je eiland) dus bereid je erop voor. : Wink:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'humanitaire rampen, natuurlijke, klimatologische en industriële "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 120-gasten