Wat is GMO?

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: wat is GMO?




par Did67 » 08/01/19, 12:03

Helaas bestaat er een 'ecologische' manier van denken, die veel dingen van de ecologiewetenschap negeert, en waarvan de redenering soms grenst aan dogmatisch extremisme... De daden zijn soms een vorm van terrorisme.

Hieraan toegevoegd is een woordspeling die ik graag gebruik. "Ik vind het leuk" ! Dat is alles.

Natuurlijk is dit een metafoor. Geen enkele milieuactivist heeft miljoenen doden op zijn geweten
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: wat is GMO?




par Janic » 08/01/19, 12:23

Natuurlijk is dit een metafoor. Geen enkele milieuactivist heeft miljoenen doden op zijn geweten
opluchting! We hadden een kleine ontsnapping. : Cheesy:
Helaas bestaat er een 'ecologische' manier van denken, die veel dingen van de ecologiewetenschap negeert, en waarvan de redenering soms grenst aan dogmatisch extremisme... De daden zijn soms een vorm van terrorisme.
je spreekt met een overtuigde, ook over mijn favoriete gebieden! : Cheesy:
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: wat is GMO?




par Moindreffor » 08/01/19, 14:19

Janic schreef:Dit was geen klacht, maar een constatering! Ik bevind me volledig in hetzelfde proces (over andere onderwerpen). Ik heb ook een paar boeken geschreven, over gezondheid, over theologie en heb enkele conferenties gehouden over deze onderwerpen.

zou u ons de referenties van uw werken kunnen geven zodat we ze kunnen bekijken, het zou mij van mijn kant in staat stellen u beter te begrijpen en daardoor een beter geïnformeerde mening te hebben over uw tussenkomsten
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: wat is GMO?




par Janic » 08/01/19, 14:49

minste inspanning
kunt u ons de referenties van uw werken geven
Ze werden niet vrijgegeven aan het grote publiek en waren alleen gereserveerd voor degenen die dicht bij of direct geïnteresseerd waren in deze onderwerpen, maar ik heb er al verschillende fragmenten uit gegeven elders.
dat we ernaar kunnen kijken, het zou mij van mijn kant in staat stellen u beter te begrijpen en dus een beter geïnformeerde mening te hebben over uw interventies
Ik betwijfel of je de vaardigheden hebt.
Hoeveel jaar studie heb je bijvoorbeeld in de theologie? en u bent minder geïnteresseerd in gezondheid dan in ziekte, door uw proza ​​te lezen "het stelde mij van mijn kant in staat u beter te begrijpen en daardoor een beter geïnformeerde mening te hebben over uw interventies"
Maar om u te laten zien dat het u niet zou interesseren, is een deel van de inhoudsopgave voldoende om u knoppen te geven

INHOUDSOPGAVE 1
INLEIDING EN LET OP. 5
LATEN ONS EERST DE VRAAG STELLEN: WAT IS GEZONDHEID? 7
DAAROM DE ANDERE VRAAG: WAT IS ZIEKTE? 9
KIEZEN WE ervoor om ZIEK te zijn? 9
HOE GEZONDHEID TERUG TE KRIJGEN? 11
VERANTWOORDELIJKHEID VAN OPEENVOLGENDE GENERATIES. 13
CONCREET WAT TE DOEN? 14
GENEESKUNDE EN ARTSEN 16
CHARLATANS OF ILLEGALEN 19
CHEMISCHE DRUGS: EERSTE OF LAATSTE RESORT? 34
HET BLOED 37
GGO's 39
NUCLEAIR MEDISCH 41
LEEF EN STERF GEZOND 42
KANKER 43
KRACHT EN WIL 52
VOOR ELK DOEL, ELKE OORZAAK. 58
DE OMNIVORE MAN, EEN SCAM? 60
etc. ..
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: wat is GMO?




par Moindreffor » 08/01/19, 16:15

Janic schreef:minste inspanning
kunt u ons de referenties van uw werken geven
Ze werden niet vrijgegeven aan het grote publiek en waren alleen gereserveerd voor degenen die dicht bij of direct geïnteresseerd waren in deze onderwerpen, maar ik heb er al verschillende fragmenten uit gegeven elders.
dat we ernaar kunnen kijken, het zou mij van mijn kant in staat stellen u beter te begrijpen en dus een beter geïnformeerde mening te hebben over uw interventies
Ik betwijfel of je de vaardigheden hebt.
Hoeveel jaar studie heb je bijvoorbeeld in de theologie? en u bent minder geïnteresseerd in gezondheid dan in ziekte, door uw proza ​​te lezen "het stelde mij van mijn kant in staat u beter te begrijpen en daardoor een beter geïnformeerde mening te hebben over uw interventies"
Maar om u te laten zien dat het u niet zou interesseren, is een deel van de inhoudsopgave voldoende om u knoppen te geven

INHOUDSOPGAVE 1
INLEIDING EN LET OP. 5
LATEN ONS EERST DE VRAAG STELLEN: WAT IS GEZONDHEID? 7
DAAROM DE ANDERE VRAAG: WAT IS ZIEKTE? 9
KIEZEN WE ervoor om ZIEK te zijn? 9
HOE GEZONDHEID TERUG TE KRIJGEN? 11
VERANTWOORDELIJKHEID VAN OPEENVOLGENDE GENERATIES. 13
CONCREET WAT TE DOEN? 14
GENEESKUNDE EN ARTSEN 16
CHARLATANS OF ILLEGALEN 19
CHEMISCHE DRUGS: EERSTE OF LAATSTE RESORT? 34
HET BLOED 37
GGO's 39
NUCLEAIR MEDISCH 41
LEEF EN STERF GEZOND 42
KANKER 43
KRACHT EN WIL 52
VOOR ELK DOEL, ELKE OORZAAK. 58
DE OMNIVORE MAN, EEN SCAM? 60
etc. ..

Ik vermoedde het antwoord al voordat ik het vroeg, bedankt voor de bevestiging.
Theologie, niet het grote publiek, alleen een groep geïnteresseerde partijen en familieleden, dus het is zeer vertrouwelijk...
en hoeveel jaar theologie heb je? In welk seminarie heb je gestudeerd, waar dit nog erg vertrouwelijk is, misschien te veel...
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: wat is GMO?




par Janic » 08/01/19, 16:46

Ik vermoedde het antwoord al voordat ik het vroeg, bedankt voor de bevestiging.
dus het was nutteloos om te vragen
Theologie, niet het grote publiek, alleen een groep geïnteresseerde partijen en familieleden, dus het is zeer vertrouwelijk...
zoals alles wat het grote publiek in het algemeen niet interesseert als het om gezondheid gaat. Als het een verzameling vlinders of postzegels was, zou het hetzelfde zijn.
en hoeveel jaar theologie heb je? In welk seminarie heb je gestudeerd, waar dit nog erg vertrouwelijk is, misschien te veel...
Ik tel niet eens de jaren, noch de uren studie, maar ken je het onderwerp omdat je het zo lang hebt gestudeerd? Als het net als vaccins is, zal het niet ver komen
maar nogmaals, we hebben het er niet meer over!
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: wat is GMO?




par Exnihiloest » 08/01/19, 19:46

Janic schreef:...
Ze werden niet vrijgegeven aan het grote publiek en waren alleen gereserveerd voor degenen die dicht bij of direct geïnteresseerd waren in deze onderwerpen, maar ik heb er al verschillende fragmenten uit gegeven elders.

Lekker in aanraking komen.
Een compilatie van de werken van uw doordrenkte wetenschap dan?

en hoeveel jaar theologie heb je? In welk seminarie heb je gestudeerd, waar dit nog erg vertrouwelijk is, misschien te veel...

...

Hij heeft je goed getarget. Je zou een avatar met de soutane moeten kopen. : Lol:
1 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: wat is GMO?




par Moindreffor » 08/01/19, 20:32

Moindreffor schreef:Ik vermoedde het antwoord al voordat ik het vroeg, bedankt voor de bevestiging.
Janic schreef:dus het was nutteloos om te vragen
dus gewoon om te zien of ik je goed heb
Janic schreef: Ik tel niet eens de jaren, noch de uren studie, maar ken je het onderwerp omdat je het zo lang hebt gestudeerd? Als het net als vaccins is, zal het niet ver komen
je bent dus een autodidact, die publiceert voor zijn vriendenkring...
theologie en overtuigingen zijn inderdaad niet mijn zorgen, omdat ze geworteld zijn in onwetendheid, die graag cultiveren om hun macht beter te vestigen. Ze hoeven je alleen maar te lezen "maar ken je het onderwerp omdat je het zo lang hebt bestudeerd", je doet je voor als houder van een kennis die we niet hebben, dus plaats je ons in de positie van onwetenden die je moeten geloven op je goede woord
Dernière édition par Moindreffor de 08 / 01 / 19, 20: 46, 2 keer bewerkt.
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: wat is GMO?




par Moindreffor » 08/01/19, 20:34

Exnihiloest schreef:
Janic schreef:...
Ze werden niet vrijgegeven aan het grote publiek en waren alleen gereserveerd voor degenen die dicht bij of direct geïnteresseerd waren in deze onderwerpen, maar ik heb er al verschillende fragmenten uit gegeven elders.

Lekker in aanraking komen.
Een compilatie van de werken van uw doordrenkte wetenschap dan?

dat kunnen we inderdaad denken
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: wat is GMO?




par Did67 » 08/01/19, 21:13

izentrop schreef:Dankjewel Did voor deze ontwikkeling waar iedereen het over eens is... Uh! bijna : Wink:
Did67 schreef:We grenzen al aan "genetische manipulatie" wanneer we nogal wat plantensoorten hebben "gepolyploïdiseerd": veel van onze tarwe (zelfs "oude"), suiker- of voederbieten (oude variëteiten) zijn polyploïde: in plaats van 2n chromosomen hebben ze 3n (triploïden), 4n ( tetraploïden) soms 6n (hexaploïden).

Mutagenen (zoals colchicine) worden gebruikt. En straling (Cadarache was een agronomisch onderzoekscentrum).
Je denkt misschien aan die gigantische planten of gigantische vruchten die alleen tot bloei komen na een infuus, niet eens eetbaar, gewoon beesten in de concurrentie. https://fr.wikipedia.org/wiki/Polyplo%C3%AFdie#Effets : Wink:


Nee, nee !!!

Alleen tot heel gewone variëteiten van bepaalde gekweekte planten. Zachte tarwe en harde tarwe, zelfs middeleeuws, zijn polyploïden van voorouders tarwe (wilde tarwe).

Zie: http://acces.ens-lyon.fr/acces/thematiq ... ion-du-ble

of: De spontane polyploïdisatie van planten, waardoor ze meer ontwikkelde organen krijgen, wordt al sinds de vroege stadia van de landbouw gebruikt om oogsten te verbeteren en tegenwoordig zijn de meeste planten die we eten polyploïde (GNIS): triploïden (appel, bietsuiker, banaan, mandarijn, limoen , pompelmoes), tetraploïden (gerst, aardappelen, durumtarwe (griesmeel en pasta), tabak, prei, morellen kers, pinda's, arabicakoffie, katoen, raaigras, kroesvoet, zwenkgras, luzerne, rode klaver), hexaploïde (zachte tarwe , diervoeder), knoflook, kiwi, pruim), octoploïde (aardbeien) of aneuploïde (suikerriet). Wanneer ze diploïde zijn (bloemkool, rijst, tabak, asperges, peper), zijn ze meestal het resultaat van de productie van verdubbelde haploïden door gynogenese of androgenese.

in: https://www.sysaaf.fr/FAQ/Triploides

Het is alleen maar om te zeggen dat dit verhaal van "genetische manipulatie" niet eenvoudig is! [Ik zei niet dat het serieus was! Ik zei net dat toen onze voorouders de tarwe 'scheppen' van de wilde tarwe, ze de erfenis 'manipuleerden' - oh, nou ja, onbedoeld!]
2 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : LudoThePotagiste en 292 gasten