Hulpkatten van de biologische landbouw

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Hulpkatten uit de biologische landbouw




par Adrien (voormalig nico239) » 01/12/17, 19:04

Lolounette schreef:Het Natuurhistorisch Museum en de LPO doen momenteel onderzoek naar de impact van huiskatten op de biodiversiteit. Ik nodig geïnteresseerde katteneigenaren uit om zich aan te melden voor dit participatieve onderzoek. hier : Wink:

Dit onderzoek volgt op een ander onderzoek dat 25 jaar geleden in Engeland plaatsvond en waarvan de resultaten over de vogelpopulatie behoorlijk alarmerend waren (kijk hier voor degenen die bekwaam zijn in het Engels)


Muizen, veldmuizen, spitsmuizen, hagedissen en andere vogels zijn grote verbruikers van insecten, dus ze zijn ook nuttig voor de tuinman. De Engelse studie was vooral gealarmeerd door de explosie van de kattenpopulatie en nodigde katteneigenaren uit om ze uit te rusten met een bel...

Ik hou echt van katten en het zij verre van mij om een ​​controverse te creëren: ik wacht op de resultaten van het onderzoek om precies te weten waar het over gaat, dus aarzel niet om je te registreren...


Wat molratten betreft, hun grootste natuurlijke vijand is de vos, die helaas bijna overal wordt uitgeroeid omdat hij als plaag wordt geclassificeerd. :onheil: In Puy-de-Dôme bijvoorbeeld wordt tegen hoge kosten een campagne gevoerd om de molrat uit te roeien, terwijl tegelijkertijd de vossenjacht voortduurt. Onverbiddelijke logica!


Laten we niet psychotoniseren over katten Beeld

Zoals hierboven gezegd, zijn wilde katten net als alle wilde dieren... ze kiezen voor de makkelijke weg...

Dus eerst de bowls van de restaurants van het hart van de ad hoc verenigingen
Dan de oma kattenbakjes of onze vuilnisbakken
Dan de knaagdieren
En EINDELIJK blijven de vogels het laatst, omdat ze het moeilijkst te vangen zijn.
Bovendien, als ze erin slagen ze te vangen, zijn het vooral individuen die gewond raken, verzwakt zijn, uit het nest gevallen zijn, enz.
Hagedissen zijn alleen geïnteresseerd in huiskatten, wat hen afleidt, maar zelden in wilde katten die heel goed weten dat ze niet eetbaar zijn en daarom heeft het geen zin om energie te besteden aan het vangen van ze voor niets...

Ten slotte is de beste manier om het kleine resterende percentage vogelvangst in goede staat te houden, door... te doen wat ik hierboven heb beschreven...
Creëer een leefgebied voor ze op een rustige plek om ze te repareren zodat ze niet kunnen ronddwalen, geef ze te eten... EN... steriliseer ze allemaal.

Bovendien is het niet omdat ik van katten houd dat ik tegen gewelddadige eliminaties ben bij overbevolking, wat voor niemand goed is en zeker niet voor katten.
Dernière édition par Adrien (voormalig nico239) de 01 / 12 / 17, 19: 11, 2 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Hulpkatten uit de biologische landbouw




par Adrien (voormalig nico239) » 01/12/17, 19:08

Gaston schreef:
Lolounette schreef:Wat molratten betreft, hun grootste natuurlijke vijand is de vos, die helaas bijna overal wordt uitgeroeid omdat hij als plaag wordt geclassificeerd. :onheil: In Puy-de-Dôme bijvoorbeeld wordt tegen hoge kosten een campagne gevoerd om de molrat uit te roeien, terwijl tegelijkertijd de vossenjacht voortduurt. Onverbiddelijke logica!
De vos is ook een van de belangrijkste roofdieren van de kat... niets is eenvoudig : Roll:


Yaisse en in een jaar tijd hebben we al een volwassen kater verloren...
Wie heeft hem opgegeten of neergeschoten, of is hij een natuurlijke dood gestorven? Wij weten niets

Dit wil zeggen dat het zeldzaam is dat in het wild, zelfs in de context van een vertrouwde omgeving, alle katten overleven.

We hebben begin dit jaar een katje overgenomen om een ​​nestje te krijgen (als alles goed gaat, want tussen nu en dan kan er van alles met haar gebeuren...) en houden ze allemaal... wat niet zo is betekent niet dat iedereen in onze omgeving zal overleven.

Naar mijn mening zullen we van de vier geluk hebben als er twee overleven tot de volwassenheid, het is de harde wet van de natuur.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Hulpkatten uit de biologische landbouw




par Adrien (voormalig nico239) » 01/12/17, 19:19

Lolounette schreef:Het Natuurhistorisch Museum en de LPO doen momenteel onderzoek naar de impact van huiskatten op de biodiversiteit. Ik nodig geïnteresseerde katteneigenaren uit om zich aan te melden voor dit participatieve onderzoek. hier : Wink:


Ik heb me aangemeld, we zien wel wat er gebeurt.

Maar dat gaat over huiskatten, niet over wilde katten...

Zal teleurgesteld zijn omdat het niet gewelddadig is: 2 vogels dit jaar.
Uiteraard was het nodig geweest om autopsie uit te voeren op de vogels om erachter te komen in welke toestand ze verkeerden.
Het zou mooi zijn als de studie op dit moment RIGOREUZE zou zijn en als ik ze volgend jaar de dode individuen zou kunnen geven en een... wetenschappelijke FEEDBACK zou kunnen krijgen over hun gezondheidstoestand

We zullen zien ...

Katten eten trouwens geen kippen : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Hulpkatten uit de biologische landbouw




par Did67 » 02/12/17, 09:53

Je hebt volkomen gelijk als je het verschil benadrukt tussen ‘wilde’ katten, in de zin van ‘verlaten huiskatten’, die niet noodzakelijkerwijs weten hoe ze moeten jagen omdat ze het nooit hebben geleerd, en die ‘plunderen’… daarom ‘ rondhangen" rond huizen. Soms heeft iemand het idee gehad om zijn katten buiten te voeren, een gerecht neer te zetten om af te koelen of wat dan ook...

En katten die in het wild werden grootgebracht door hun moeder, die hen leerde jagen...

Degene die ik af en toe zie, zijn waarschijnlijk categorie 1.

Ik heb een aantal katten meegebracht uit Namibië (het waren de kinderkatten). Hoewel gedomesticeerd en erg knuffelig, waren het echte jagers, want toen ze jong waren, overleefden ze zo. Ze hadden het geleerd! Hoewel ze goed gevoed waren, gingen ze op jacht...
0 x
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124

Re: Hulpkatten uit de biologische landbouw




par Leo Maximus » 15/08/18, 15:50

De kat brengt een groot deel van de dag door met dutten tussen de rijen wortels: :)

DSCN2764.JPG

Ik zag hem eens een koolworm vangen. :)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Hulpkatten uit de biologische landbouw




par Adrien (voormalig nico239) » 15/08/18, 16:34

Iedereen heeft andere gewoontes....

De kat heeft zijn territorium min of meer groot.

Wie slaapt er onder de pallets in direct zonlicht: zelfs ONDER de pallets is het HEEL warm.

Wie op een tuinstoel, wie in de struiken onder de bomen.

Wie in een doos of op een bank...

Uiteindelijk verspreidt het zich naar iemands smaak

En terwijl het water stroomt, doodt het slaapmuizen en ratten... : Mrgreen: wat het belangrijkste is.
0 x
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124

Re: Hulpkatten uit de biologische landbouw




par Leo Maximus » 15/08/18, 16:43

Over katten die zich verstoppen om een ​​rustig dutje te doen, is er deze video die nu vrij goed bekend is, maar misschien niet bij iedereen:


: Lol:

Gezien de glimlach bij de start en vooral de kadrering lijkt het erop dat het een opzetje was. Maar goed, de kat was er niet bij betrokken, hij : Lol: ...
0 x
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124

Re: Hulpkatten uit de biologische landbouw




par Leo Maximus » 07/01/19, 18:10

Lolounette schreef:Het Natuurhistorisch Museum en de LPO doen momenteel onderzoek naar de impact van huiskatten op de biodiversiteit. Ik nodig geïnteresseerde katteneigenaren uit om zich aan te melden voor dit participatieve onderzoek. hier : Wink:

Dit onderzoek volgt op een ander onderzoek dat 25 jaar geleden in Engeland plaatsvond en waarvan de resultaten over de vogelpopulatie behoorlijk alarmerend waren (kijk hier voor degenen die bekwaam zijn in het Engels)

Ik bevestig. Ik zou nog meer zeggen... :) zoals ik de vogels voer (het lijkt uiteraard een ramp voor het milieu… : Mrgreen: ) Mijn tuin is een verzamelplaats voor vogels en wordt binnengevallen door katten uit de buurt. Jaarlijks werden daar tientallen vogels gedood.

Eindelijk vond ik een effectieve oplossing: ik plaatste een hek rond de belangrijkste verzamelplaats voor vogels, een grote kersenboom, en er werd dit jaar maar één vogel gedood. Succes !

Dit is een maaswijdte van 100 mm x 76,2 mm. Het is niet erg mooi, maar zeer effectief en goedkoop.

Vogelbescherming hek.JPG
0 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Hulpkatten uit de biologische landbouw




par Moindreffor » 07/01/19, 18:40

Leo Maximus schreef:
Lolounette schreef:Het Natuurhistorisch Museum en de LPO doen momenteel onderzoek naar de impact van huiskatten op de biodiversiteit. Ik nodig geïnteresseerde katteneigenaren uit om zich aan te melden voor dit participatieve onderzoek. hier : Wink:

Dit onderzoek volgt op een ander onderzoek dat 25 jaar geleden in Engeland plaatsvond en waarvan de resultaten over de vogelpopulatie behoorlijk alarmerend waren (kijk hier voor degenen die bekwaam zijn in het Engels)

Ik bevestig. Ik zou nog meer zeggen... :) zoals ik de vogels voer (het lijkt uiteraard een ramp voor het milieu… : Mrgreen: ) Mijn tuin is een verzamelplaats voor vogels en wordt binnengevallen door katten uit de buurt. Jaarlijks werden daar tientallen vogels gedood.

Eindelijk vond ik een effectieve oplossing: ik plaatste een hek rond de belangrijkste verzamelplaats voor vogels, een grote kersenboom, en er werd dit jaar maar één vogel gedood. Succes !

Dit is een maaswijdte van 100 mm x 76,2 mm. Het is niet erg mooi, maar zeer effectief en goedkoop.

Vogelbescherming hek.JPG

nou, het moet gezegd worden dat het voor een luie kat helemaal goed is om de vogels op dezelfde plek te groeperen...
Ik heb zojuist mijn moestuin aangemeld als LPO-asiel en ik heb een kat : Mrgreen:
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Hulpkatten uit de biologische landbouw




par Adrien (voormalig nico239) » 07/01/19, 22:13

Hé, grappig, we keken vanmiddag naar dezelfde show.

Vogels die zich volproppen met vetballen en onze omringende katten: we hebben er 5/6.

Hoe goed het ook elke dag is, misschien zijn de onze (vogels en katten) afgemat, want zelfs met een kat die op een ligstoel lag aan de voet van de boom waar sommige ballen zijn, kon het feest niet worden belemmerd.

Het al hebben van katten of honden beperkt de invasie van wilde katten in uw asiel/tuin.

Het is zeker dat als je er geen hebt, het een kermis is voor wilde katten en hen, aangezien ze alleen hun klauwen hebben om te overleven...

Om terug te keren naar onze piou piou, ze komen zich in ieder geval vol te proppen met de tarwe van de kippen en daar is het op grondniveau, geen noemenswaardig bloedbad om te betreuren.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 315-gasten