De Potager du Sloth: het boek

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Adrien (voormalig nico239) » 03/01/19, 21:12

Did67 schreef:Laten we duidelijk zijn! Ik maak me geen zorgen, aangezien ik mijn doelen heb geëxplodeerd (minstens 1 verkochte exemplaren, omdat ik niet voor niets heb gewerkt; indien mogelijk 000, zodat er niet te veel boeken verloren gaan; verder is alles "heilzaam"!). Ik streef er niet naar om "eerste" te zijn, ook al is dat een enorme voldoening.

Ik denk, uit de omslag en de beschrijving, dat het een boek is dat in het "recept" of de "methode" staat - wat te "moeten" doen, maand na maand... Ik ben absoluut niet geïnteresseerd - zie de uitwisselingen op de rode draad!


En trouwens, hoeveel heb je er tot nu toe verkocht (als je het niet erg vindt?

Wat te doen maand na maand???
Ah, dat zou wel netjes zijn dan
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Did67 » 03/01/19, 21:29

Verkoop puzzel.

Wat ik weet is dat de "aanvullingen" (dit zijn nieuwe bestellingen van boekverkopers) 1 waren in november en 500 ten tijde van de laatste uitwisseling met de uitgever rond 1 of 000 december. Er waren er toen nog zo'n honderd op voorraad bij Editis.

Ik neem aan dat de "grote" van de verschillende prenten dus verkocht is, als ze dat aanbevelen, ook al liggen er natuurlijk nog een paar in de schappen bij boekhandels.

Uit het hoofd zijn er 5 + 000 maal 3 getrokken.Daarnaast zullen er begin 3 000 worden getrokken door France-Loisirs (of iets dergelijks). Dus ik denk dat we binnenkort bijna 2 zouden moeten zijn???
1 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Adrien (voormalig nico239) » 05/01/19, 00:53

Did67 schreef:Verkoop puzzel.

Wat ik weet is dat de "aanvullingen" (dit zijn nieuwe bestellingen van boekverkopers) 1 waren in november en 500 ten tijde van de laatste uitwisseling met de uitgever rond 1 of 000 december. Er waren er toen nog zo'n honderd op voorraad bij Editis.

Ik neem aan dat de "grote" van de verschillende prenten dus verkocht is, als ze dat aanbevelen, ook al liggen er natuurlijk nog een paar in de schappen bij boekhandels.

Uit het hoofd zijn er 5 + 000 maal 3 getrokken.Daarnaast zullen er begin 3 000 worden getrokken door France-Loisirs (of iets dergelijks). Dus ik denk dat we binnenkort bijna 2 zouden moeten zijn???


Schitterende score...hat, het moet je "concurrenten" doen dromen, wetende dat het nog niet voorbij is.


Op een ander niveau (waar ik niets over wil weten), dat van zaken, waarvan ik de mysteries in de uitgeverij niet ken, moet je een manier hebben om het exacte cijfer te kennen, nee, in ieder geval voor je persoonlijke inkomen?

Een beetje zoals bij Sacem, ik weet niet waar je ingeschreven moet staan? SACD?

Kortom, het zijn uw zaken maar, net als bij het indienen van een eigendomsbewijs: opletten, voor een tuinman is dat wel het minste wat u kunt doen Beeld
0 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Moindreffor » 05/01/19, 08:58

nico239 schreef:
Did67 schreef:Verkoop puzzel.

Wat ik weet is dat de "aanvullingen" (dit zijn nieuwe bestellingen van boekverkopers) 1 waren in november en 500 ten tijde van de laatste uitwisseling met de uitgever rond 1 of 000 december. Er waren er toen nog zo'n honderd op voorraad bij Editis.

Ik neem aan dat de "grote" van de verschillende prenten dus verkocht is, als ze dat aanbevelen, ook al liggen er natuurlijk nog een paar in de schappen bij boekhandels.

Uit het hoofd zijn er 5 + 000 maal 3 getrokken.Daarnaast zullen er begin 3 000 worden getrokken door France-Loisirs (of iets dergelijks). Dus ik denk dat we binnenkort bijna 2 zouden moeten zijn???


Schitterende score...hat, het moet je "concurrenten" doen dromen, wetende dat het nog niet voorbij is.


Op een ander niveau (waar ik niets over wil weten), dat van zaken, waarvan ik de mysteries in de uitgeverij niet ken, moet je een manier hebben om het exacte cijfer te kennen, nee, in ieder geval voor je persoonlijke inkomen?

Een beetje zoals bij Sacem, ik weet niet waar je ingeschreven moet staan? SACD?

Kortom, het zijn uw zaken maar, net als bij het indienen van een eigendomsbewijs: opletten, voor een tuinman is dat wel het minste wat u kunt doen Beeld

Ik denk dat de fiscus al waakt over de granen van Didier, hij moet weten hoeveel hij er verkocht heeft : Twisted:
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Did67 » 05/01/19, 09:25

nico239 schreef:Op een ander niveau (waar ik niets over wil weten), dat van zaken, waarvan ik de mysteries in de uitgeverij niet ken, moet je een manier hebben om het exacte cijfer te kennen, nee, in ieder geval voor je persoonlijke inkomen?

Een beetje zoals bij Sacem, ik weet niet waar je ingeschreven moet staan? SACD?

Kortom, het zijn uw zaken maar, net als bij het indienen van een eigendomsbewijs: opletten, voor een tuinman is dat wel het minste wat u kunt doen Beeld


Tot dan toe had ik mijn "waarde" van 3 euro bruto, waarvan sommige bijdragen daadwerkelijk werden afgetrokken (Mij werd gevraagd om te kiezen voor dat en dat plan - ik weet niet meer welk! - Een om te weten: in Frankrijk, met het omslagstelsel kan een gepensioneerde werken, hij draagt ​​dan bij - voor de anderen!begrijp wat een omslagstelsel is - wij dragen bij voor anderen; het is aan jongeren om bij te dragen voor ons; vandaar het belang van het "consolideren" van deze systemen wanneer demografische veranderingen de verhoudingen verstoren; velen denken dat het geld van hun bijdragen ergens wordt geplaatst en op hen wacht, dus ik accepteer dit zonder een geel hesje aan te trekken). Het netto ontvangen werd belast (opgeteld bij mijn inkomen).

Jaarlijks (in juni geloof ik, voor Editis) maken uitgevers de balans op met boekverkopers. Tot die tijd waren de verscheepte boeken alleen "in consignatie". Vrijgegeven bij de distributeur. Maar niet verkocht. Noch verzilverd door de uitgever !!! Voor bepaalde netwerken en grote accounts heeft de distributeur al snel de "cash outflows" (dus de daadwerkelijke verkopen). Maar niet voor kleine boekverkopers. Het is een kwestie van informatisering en het aansluiten van computers. Dus één keer per jaar maken we de balans op: u levert de boeken die overblijven in en u betaalt voor de boeken die u hebt verkocht. Zo kunnen kleine boekwinkels standhouden. Als ze voor alle boeken op de plank moesten betalen, zouden ze failliet zijn.

En daarna wordt de auteur zijn royalty's berekend in de uitverkoop. In mijn geval 6% van de verkoopprijs aan boekverkopers exclusief btw tot 10,- daarboven 000%.

Aftrek gemaakt van de "to be worth" (wat een soort gegarandeerd voorschot is; de som wordt door mij verworven, zelfs als de royalty's nooit deze som bereiken; het is in zekere zin een risico dat de redacteur en een "gift" hij geeft je voor het schrijfwerk - cadeau als je de verwachte omzet niet haalt natuurlijk).

Zodra de royalty's de waarde overschrijden, worden de bedragen eenmaal per jaar aan de auteur betaald. Na aftrek van bijdragen. Om te belasten (als de auteur eerlijk is of als hij door de belastingplichtige wordt betrapt - artiesten of hun managers zijn geneigd het te vergeten - zie enkele beroemde zaken, enkele slechte liedjes, enkele zwavelhoudende aangiften en enkele snelle emigraties, enz...).
1 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Adrien (voormalig nico239) » 06/01/19, 01:32

Did67 schreef:
nico239 schreef:Op een ander vliegtuig (waar ik niets over wil weten)


Tot die tijd had ik mijn "waarde" van.......


Ik heb u niet om de financiële details gevraagd, maar alleen om het mechanisme voor het berekenen van de omzet dat in onze tijd verrassend "handmatig" lijkt, maar dat, als ik het goed begrijp, slechts één keer per jaar wordt gevalideerd...
0 x
phil53
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1376
Inschrijving: 25/04/08, 10:26
x 202

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par phil53 » 06/01/19, 08:24

De redacteur van het ontspannings- en tuinmagazine verwijst naar uw boek in een artikel op Wedemain.
Dit boek is een naslagwerk geworden waar we een beroep op doen om te betogen, het is nog steeds een groot, zeer groot succes.
2 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Did67 » 06/01/19, 09:01

nico239 schreef:
Ik heb u niet om de financiële details gevraagd, maar alleen om het mechanisme voor het berekenen van de omzet dat in onze tijd verrassend "handmatig" lijkt, maar dat, als ik het goed begrijp, slechts één keer per jaar wordt gevalideerd...


Dat stoort me niet. Ik heb onze gewoonte om ons inkomen niet te kunnen aantonen altijd ongezond gevonden.

Het mechanisme moet ongetwijfeld rekening houden met het feit dat het een consignatiewinkel is en gelukkig: er zou geen kleine boekwinkel kunnen worden opgericht als hij de boeken na 30 dagen zou moeten betalen, met het risico deze niet te verkopen. Er zou alleen de grote machine overblijven van het type Amerikaan die te paard rijdt ... [waarvan ze profiteren van dit systeem: realiseer je je dat ze al verschillende keren hebben geïnd voordat ze betalen - ik veronderstel toch dat ze afrekenen wanneer ze aanbevelen].

Nu doen de uitgevers ongetwijfeld niet meer inspanningen jegens de auteurs! Ook zij, het geld, als ze het eenmaal hebben, houden ze het zo lang mogelijk...
1 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Did67 » 06/01/19, 09:04

phil53 schreef:De redacteur van het ontspannings- en tuinmagazine verwijst naar uw boek in een artikel op Wedemain.
Dit boek is een naslagwerk geworden waar we een beroep op doen om te betogen, het is nog steeds een groot, zeer groot succes.


Oh!!!

Oh ja : https://www.wedemain.fr/Jardinage-5-alt ... a3840.html

2019-01-06_09h02_51 Ontspanning en tuinen.png
2019-01-06_09h02_51 Ontspanning en tuinen.png (40.55 KiB) 2454 keer bekeken


NB: Wedemain heeft een artikel over het boek geschreven toen het uitkwam.
2 x
Avatar de l'utilisateur
stylo67
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 48
Inschrijving: 19/05/17, 08:48
Plaats: alsace franche county
x 27

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par stylo67 » 08/01/19, 09:46

Did67 schreef:Verkoop puzzel.

Uit het hoofd zijn er 5 + 000 maal 3 getrokken.Daarnaast zullen er begin 3 000 worden getrokken door France-Loisirs (of iets dergelijks). Dus ik denk dat we binnenkort bijna 2 zouden moeten zijn???


FireShot Capture 311 - FRANKRIJK LOISIRS - ECATALO_ - http___cdn.franceloisirs.com_ecat_S0119-STD_#p=82.png
FireShot Capture 311 - FRANKRIJK LOISIRS - ECATALO_ - http___cdn.franceloisirs.com_ecat_S0119-STD_#p=82.png (502.18 KiB) 2407 keer bezocht
FireShot Capture 310 - De luie moestuin - Didier Helm_ - http____www.franceloisirs.com_jardi.png
FireShot Capture 310 - De luie moestuin - Didier Helm_ - http___www.franceloisirs.com_jardi.png (394.49 KiB) 2407 keer bekeken
1 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 279-gasten