De Potager du Sloth: het boek

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Did67 » 31/12/18, 13:51

Terug na een korte afwezigheid, voorbij de feestdagen, vroeg ik me af waar het boek gerangschikt was...

En oh verrassing, ik zie dat dit wordt gehandhaafd voor de "humeurige", maar toch seizoensgebonden:

2018-12-31_13h47_19 Classement Amazon 1.png
2018-12-31_13h47_19 Amazon Ranking 1.png (38.03 KiB) 2053 keer bekeken


Amazon ranking.png
ranking Amazon.png (818.71 KiB) 2053 keer bekeken


En deze nieuwe opmerking:

2018-12-31_13h48_39 Commentaire Amazon.png
2018-12-31_13h48_39 Reactie Amazon.png (34.33 KiB) 2053 keer bekeken



Ik vind dit echt leuk "Nieuwsgierigheid leidde me naar het einde van het boek"
1 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Moindreffor » 31/12/18, 15:09

Did67 schreef:Ik vind dit echt leuk "Nieuwsgierigheid leidde me naar het einde van het boek"

ja als je uit de gebruikelijke deuntjes stapt, wekt het contract de nieuwsgierigheid op, maar je hebt nog steeds de bodem nodig om verder te gaan...
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Did67 » 03/01/19, 13:03

In het leven moet je proberen eerlijk te zijn en niet slechts één kant van de dingen te vertellen (hier, het goede nieuws): vandaag komt de verkoop een beetje tot rust... De verhalen van de maan overschaduwen me. En de voorverkoop van een boek van Damien Dekarz, beroemde permacultuur-youtubeur, aangekondigd voor midden februari, wint de eerste plaats...

2019-01-03_12h59_39 classement amazon.png
2019-01-03_12h59_39 ranking amazon.png (33.49 KiB) 1992 keer bekeken
1 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Adrien (voormalig nico239) » 03/01/19, 15:35

Did67 schreef:In het leven moet je proberen eerlijk te zijn en niet slechts één kant van de dingen te vertellen (hier, het goede nieuws): vandaag komt de verkoop een beetje tot rust... De verhalen van de maan overschaduwen me. En de voorverkoop van een boek van Damien Dekarz, beroemde permacultuur-youtubeur, aangekondigd voor midden februari, wint de eerste plaats...

2019-01-03_12h59_39 classement amazon.png


Oh ik wist niet dat hij een boek ging leggen....

Nou, ik vind hem leuk omdat zijn video's leuk zijn, maar .... daarvoor koop ik zijn boek niet.

Alles is al vermeld (niet noodzakelijkerwijs gezegd maar vermeld) in de jouwe.

De fundamenten zijn gelegd.

Het kan echter een andere inhoud hebben dan de uwe.

Het is in een andere bewegingsstijl participatieve sites ... etc.

Even terzijde, ik kijk naar enkele video's die soms leuk zijn en soms verhelderend over autonomie (wat helemaal niet mijn doel is, behalve een paar groenten, aangezien we al hebben getest dat het mogelijk was) en vaak zien we te hulp schieten: mama en papa in 4x4's om spullen te dragen, het gemeentehuis, vrienden, participatieve bouwplaatsen (goedkope arbeid maar ik heb geen kritiek op het proces, alleen de mismatch met autonomie).

Autonomie is voor mij: we redden het zelf.
We zijn heel vaak ver van het doel verwijderd.

Oké, versie 2 duwt je terug naar de top van de affiche, vooral na weer een jaar Tour de France... nou, ik hoop het, want dan kun je misschien niet ver van ons vandaan passeren.
0 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Moindreffor » 03/01/19, 17:51

Did67 schreef:In het leven moet je proberen eerlijk te zijn en niet slechts één kant van de dingen te vertellen (hier, het goede nieuws): vandaag komt de verkoop een beetje tot rust... De verhalen van de maan overschaduwen me. En de voorverkoop van een boek van Damien Dekarz, beroemde permacultuur-youtubeur, aangekondigd voor midden februari, wint de eerste plaats...

2019-01-03_12h59_39 classement amazon.png

Ik ben benieuwd naar de evolutie van dit boek, is zelfs een beroemde youtuber een goede schrijver? hij heeft fans om niet teleur te stellen : Mrgreen: je zat absoluut niet in hetzelfde perspectief
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Did67 » 03/01/19, 18:30

Laten we duidelijk zijn! Ik maak me geen zorgen, aangezien ik mijn doelen heb geëxplodeerd (minstens 1 verkochte exemplaren, omdat ik niet voor niets heb gewerkt; indien mogelijk 000, zodat er niet te veel boeken verloren gaan; verder is alles "heilzaam"!). Ik streef er niet naar om "eerste" te zijn, ook al is dat een enorme voldoening.

Ik denk dat er inderdaad ruimte is voor een ander publiek. Laten we zeggen "jonger"! En wham, ik klink als een oude zak.

Ik denk, uit de omslag en de beschrijving, dat het een boek is dat in het "recept" of de "methode" staat - wat te "moeten" doen, maand na maand... Ik ben absoluut niet geïnteresseerd - zie de uitwisselingen op de rode draad!

...Dankzij de classificatie van technieken van maand tot maand, zult u vooruitgang kunnen boeken in uw moestuinproject: ongeacht de tijd van het jaar, activiteiten zijn altijd mogelijk. De auteur biedt methodes om tijdens het verbouwen van je gewassen aan levende grond te komen, maar ook voor het maken van compost, vloeibare mest, zaden, stekken etc. Je vindt er tal van tips om te stoppen met ploegen en het gebruik van insecticiden, fungiciden en herbiciden. Je ontdekt hoe je autonoom kunt worden door te doen zonder input. Na het lezen hiervan kijk je waarschijnlijk met een frisse blik naar je moestuin. In werkelijkheid omvat wat u in uw handen houdt veel meer dan tuinadvies, omdat het een kwestie is van een echte benadering die het mogelijk maakt de complexiteit van het leven te begrijpen en in harmonie ermee te evolueren.
1 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Ahmed » 03/01/19, 18:47

Vreemd! Deze achteromslag lijkt een methode te illustreren voor het verwijderen van weglatingstekens! :D
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Moindreffor » 03/01/19, 18:47

Did67 schreef:Laten we duidelijk zijn! Ik maak me geen zorgen, aangezien ik mijn doelen heb geëxplodeerd (minstens 1 verkochte exemplaren, omdat ik niet voor niets heb gewerkt; indien mogelijk 000, zodat er niet te veel boeken verloren gaan; verder is alles "heilzaam"!). Ik streef er niet naar om "eerste" te zijn, ook al is dat een enorme voldoening.

Ik denk dat er inderdaad ruimte is voor een ander publiek. Laten we zeggen "jonger"! En wham, ik klink als een oude zak.

Ik denk, uit de omslag en de beschrijving, dat het een boek is dat in het "recept" of de "methode" staat - wat te "moeten" doen, maand na maand... Ik ben absoluut niet geïnteresseerd - zie de uitwisselingen op de rode draad!

...Dankzij de classificatie van technieken van maand tot maand, zult u vooruitgang kunnen boeken in uw moestuinproject: ongeacht de tijd van het jaar, activiteiten zijn altijd mogelijk. De auteur biedt methodes om tijdens het verbouwen van je gewassen aan levende grond te komen, maar ook voor het maken van compost, vloeibare mest, zaden, stekken etc. Je vindt er tal van tips om te stoppen met ploegen en het gebruik van insecticiden, fungiciden en herbiciden. Je ontdekt hoe je autonoom kunt worden door te doen zonder input. Na het lezen hiervan kijk je waarschijnlijk met een frisse blik naar je moestuin. In werkelijkheid omvat wat u in uw handen houdt veel meer dan tuinadvies, omdat het een kwestie is van een echte benadering die het mogelijk maakt de complexiteit van het leven te begrijpen en in harmonie ermee te evolueren.

ah ja uitgebreid programma, te uitgebreid om mij er ook in te interesseren, het zal toch een overzicht zijn, ik geef de voorkeur aan je lange en volledige uitleg die helemaal onderaan gaat
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Did67 » 03/01/19, 19:25

Ahmed schreef:Vreemd! Deze achteromslag lijkt een methode te illustreren voor het verwijderen van weglatingstekens! :D


Ongetwijfeld een "incompatibiliteit" tussen het formaat van de tekst zoals verzonden door de uitgever en wat de Amazon-site bevat! Ik weet of het de achterkant is. Soms maken uitgevers presentatienotities die anders zijn, vooral voor pre-sales (dit is hier het geval - de vierde is nog niet geschreven). Dit is het geval voor mijn boek. Tekst op Amazon is niet de vierde...
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Ahmed » 03/01/19, 19:50

Ja, dat denk ik ook, want het is te systematisch om typefouten te zijn; wat de achteromslag betreft, het was een simpele hypothese van mijn kant en aangezien het niet van belang is... 8)
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 349-gasten