Stove explosie pellets. Stove ontploft!

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
Elly
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 27/12/18, 20:55

Opnieuw:




par Elly » 27/12/18, 21:18

dedeleco schreef:Het ontploft:

http://www.ecoconso.be/forum/showthread.php?t=2009
Mijn broer heeft zijn pelletkachel die explodeerde (grote "boom" en verbrijzeld glas + projectie in de hele kamer + 5 draden in de dij en in de hand).
De kachel was 2 of 3 dagen stil geweest en moest opnieuw worden opgestart tot hij ontplofte!!!!
De verkoper wilde niet eens verhuizen onder het voorwendsel dat het te wijten was aan slechte pellets!!!!
De kachel werd verkocht door LESEINE (http://www.leseine.com/produits.html)



uitleg :
In feite hebben we de oorzaak gevonden: je hebt geen ongelijk als de opeenhoping van rook niet volledig wordt verbruikt
maar de oorzaak van de accumulatie is niet de goede
De ventilator die verantwoordelijk was voor het afvoeren van de dampen was defect

er zijn waarschijnlijk sintels in de waaier gevallen die moet zijn gesmolten
dus meer luchtcirculatie


Dus als we de omstandigheden van een vergasser hebben, niet genoeg lucht, na de aankomst van lucht, explodeert of ontploft het zeer sterk en vernietigt alles!!

Brandweerlieden stierven door helaas een deur te openen met daarachter vuur!!


Lire:
http://www.ciao.fr/Poele_a_pellets_ou_a ... is_1281953
Nog een klein ding, het is het enige merk dat ik ken dat het heeft een explosieveilige klep. Bekijk de video (
) en in het eerste deel zie je mijn kachelmodel dat ze opblazen. Niks gebeurt. In het tweede deel zie je een kachel zonder anti-explosieklep die ontploft. Pas op voor schade
Bedankt LINCAR voor deze besparingen :-)

explosief filmpje:


Did67 zal sneller ontploffen dan deze pannen!!



Bonjour!

Ik kom uit Bulgarije en excuseer me eerst voor mijn niet zo goede Frans.

Ik heb je opmerking met grote belangstelling gelezen en vond toen hier de enige informatie erover - exploderende pelletkachels. Ik kocht een koekenpan die explodeerde op de 3e werkdag. Het is gemaakt in Bulgarije, maar hier koopt iedereen dit type kachel omdat ze goedkoop zijn. Italiaanse fornuizen zijn minstens twee keer zo duur!

Wij hebben echter een Italiaanse koekenpan gekocht uit angst dat de Bulgaarse koekenpannen niet van goede kwaliteit zijn. Ik las hier echter dat Italiaanse fornuizen ook ontploffen! Het is zeer zorgwekkend!

Mijn vraag is deze: de kachel die we hebben gekozen - EdilKamin, Nara plus - heeft dit type nieuw systeem genaamd Leonardo-systeem. Dit is de informatie die ik heb van dit systeem:

"het Leonardo®-systeem garandeert een optimale werking met elk type pellets zonder verspilling, in alle atmosferische omstandigheden, en past zich aan de omstandigheden van het rookkanaal aan (rondingen, lengte, vorm, diameter, enz.)

Dus, denk je dat dit systeem ons kan beschermen tegen explosies?

Bij voorbaat dank voor uw tijd en het beantwoorden van mijn vraag!

Elly
0 x
n.Chr. 44
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 660
Inschrijving: 15/04/15, 15:32
Plaats: Bij mij thuis
x 244

Re: Explosie pelletkachel. Stove ontploft!




par n.Chr. 44 » 27/12/18, 21:58

Er zijn wat aanpassingen en correcties aan de imitatie... : Mrgreen:
0 x
Elly
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 27/12/18, 20:55

Re: Explosie pelletkachel. Stove ontploft!




par Elly » 27/12/18, 22:12

AD 44 schreef:Er zijn wat aanpassingen en correcties aan de imitatie... : Mrgreen:



Sorry? Misschien geloof je me niet? Bekijk deze video:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33

Re: Explosie pelletkachel. Stove ontploft!




par Philippe Schutt » 27/12/18, 22:13

Nee, de Leonardo voorkomt geen explosies.
Het is een kwestie van onderhoud en afstellen.
0 x
Elly
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 27/12/18, 20:55

Re: Explosie pelletkachel. Stove ontploft!




par Elly » 27/12/18, 22:21

Philippe Schutt schreef:Nee, de Leonardo voorkomt geen explosies.
Het is een kwestie van onderhoud en afstellen.


Ik kreeg te horen dat er niets te regelen valt en dat we de kachel kunnen starten zonder dat er de eerste keer een technicus aanwezig is.

De eerste kachel die ontplofte werkte slechts 3 dagen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33

Re: Explosie pelletkachel. Stove ontploft!




par Philippe Schutt » 27/12/18, 22:33

Met de fabrieksinstellingen is de kans klein dat de kachel tijdens het gebruik ontploft als hij wordt onderhouden en als er regelmatig wordt geveegd
Maar wanneer we willen, kunnen we het
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 252-gasten