Een plantaardige weide?

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Een plantaardige weide?




par Did67 » 27/12/18, 11:14

Een foto om ons, zonder te kijken, eraan te herinneren waar het precies over gaat? Het zijn de dingen met een rand naar beneden, waarvan we ons afvroegen of het zou werken ???

Dit zou een stap voorwaarts zijn voor kleine producers (het is moeilijker om te spelen als je honderden meters van dit, van dat...) doet.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Een plantaardige weide?




par Adrien (voormalig nico239) » 27/12/18, 17:22

Je hebt gelijk

Hier is een presentatie van het onderwerp en het lopende experiment

http://potagers.forumactif.com/t84-lima ... mbattre#86

(NB - dit forum persoonlijk is op geen enkele manier bedoeld om te concurreren of iets anders met Econology natuurlijk, het is vooral ons persoonlijk werkinstrument)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Een plantaardige weide?




par Did67 » 27/12/18, 19:30

Dus kun je de prijs geven?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Een plantaardige weide?




par Adrien (voormalig nico239) » 27/12/18, 19:37

1€90 per stuk voor 20 stuks besteld inclusief verzendkosten

Op dit moment hebben we niet goedkoper gevonden maar als iemand het vindt graag


Beeld
0 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Een plantaardige weide?




par Moindreffor » 27/12/18, 22:27

het lijkt toch meer bedoeld voor de teelt van geïsoleerde planten, of anders om een ​​​​rij rapen te maken, moet je ze uitlijnen en ja, daar kan de rekening omhoog gaan

Ik heb een ander idee om slakken te bestrijden, ik heb de theorie in gedachten, maar er is een wereld van theorie om te oefenen, dus ik test liever dan een vage theorie te lanceren, dus om te volgen, het idee is gewoon dat een volwassen groente wordt echter minder snel gegeten dan een zaailing en dat is waar de praktijk om de hoek komt kijken : Mrgreen:
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Een plantaardige weide?




par Adrien (voormalig nico239) » 27/12/18, 23:09

Moindreffor schreef:het lijkt toch meer bedoeld voor de teelt van geïsoleerde planten, of anders om een ​​​​rij rapen te maken, moet je ze uitlijnen en ja, daar kan de rekening omhoog gaan

Ik heb een ander idee om slakken te bestrijden, ik heb de theorie in gedachten, maar er is een wereld van theorie om te oefenen, dus ik test liever dan een vage theorie te lanceren, dus om te volgen, het idee is gewoon dat een volwassen groente wordt echter minder snel gegeten dan een zaailing en dat is waar de praktijk om de hoek komt kijken : Mrgreen:


Ik had dezelfde gedachte als jij.

Reden waarom de flesjes naar mijn idee hun nut behouden maar anders gebruikt worden dan tegenwoordig.

ECHTER hebben deze kragen een vrij mooie diameter waardoor het mogelijk is om 2 of 3 planten per kraag te voorzien, vooral voor rapen, prei die dat ook doet, evenals eventueel radijsjes, wortelen.

Voor salades is het anders.

Ik geef echter toe dat het me uiteindelijk niet onmogelijk lijkt om er op de lange termijn honderd of zelfs meer te hebben.

Dit is zeker een investering, maar we investeren goed in kassen of andere verschillende beschermingen die dan veel meer waard zijn....

Onze oudsten hadden tientallen glazen bellen die ook niet worden gegeven.

Dat gezegd hebbende, klein plan of groot plan, ik weet niet zeker of dat een verschil maakt.

Ik heb twee grote kolen van 50 cm hoog geslacht.

Er zijn andere sporen: met name die van de hoogte van de bescherming.

Vetballen in busstijl voor vogels: de groten

Beeld

We kopen het elke winter en deze winter was het natuurlijk een schot in de roos.

Het idee is dat de naaktslakken niet allemaal de moed zullen hebben om deze hoogte over te steken... HOEWEL we er enkele hebben gevonden in de zaailingen in potten opgeslagen in de .... moestuinen te voet op meer dan 1m hoog ... maar natuurlijk was het uitzonderlijk en gelukkig.

Kortom, er zijn veel tracks die min of meer duur, min of meer praktisch, min of meer gemakkelijk te implementeren zijn.

WORDT VERVOLGD....
0 x
Avatar de l'utilisateur
chafoin zijn
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1202
Inschrijving: 20/05/18, 23:11
Plaats: Gironde
x 97

Re: Een plantaardige weide?




par chafoin zijn » 28/12/18, 03:11

nico239 schreef:Aangezien alles wat niet beschermd was in de kas werd opgegeten, waardoor deze winter tegen perfecte regelmaat vorig jaar 0 salades opleverden, hebben we (afgezien van de flessen die goed zijn maar niet super praktisch, ik heb het over praktisch en niet efficiënt) de groene getest kopjes...

Op dit moment 100% succes, alle shoots zitten erop.

Terwijl de slakken zelfs naar boven gaan en de zaailingen in de potten op kisten of zelfs in de moestuinen opeten.

Wordt vervolgd maar ineens ga ik weer bestellen.
Interessant deze tests van flessen en halsbanden, ik zal zo snel mogelijk testen... U zegt dat de flessen ook werken? Waarom niet praktisch, je kunt ze niet de grond in drijven door te draaien?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Een plantaardige weide?




par Adrien (voormalig nico239) » 28/12/18, 17:35

chafoin zijn schreef:
nico239 schreef:Aangezien alles wat niet beschermd was in de kas werd opgegeten, waardoor deze winter tegen perfecte regelmaat vorig jaar 0 salades opleverden, hebben we (afgezien van de flessen die goed zijn maar niet super praktisch, ik heb het over praktisch en niet efficiënt) de groene getest kopjes...

Op dit moment 100% succes, alle shoots zitten erop.

Terwijl de slakken zelfs naar boven gaan en de zaailingen in de potten op kisten of zelfs in de moestuinen opeten.

Wordt vervolgd maar ineens ga ik weer bestellen.
Interessant deze tests van flessen en halsbanden, ik zal zo snel mogelijk testen... U zegt dat de flessen ook werken? Waarom niet praktisch, je kunt ze niet de grond in drijven door te draaien?


Je hebt de foto in de link voor de buitenmoestuin.

Ja, we kunnen ze naar binnen duwen maar hier niet genoeg en het is dus niet genoeg tegen de wind in: vandaar de kasseien om ze op hun plek te houden.

Je moet in je hoek testen op verschillende criteria: wind en je grond, ook slakken.

In de lusttuin heb ik gezaaid en omringd door kragen van flessen van 10 cm en voorlopig RAS.
Maar in de lusthof zijn er nauwelijks slakken (ook geen hooi voor ze om te schuilen, het is meer WILD als omgeving)
DAT ZEGDE Ik had nog een TEST gedaan in de lusttuin en geen van de zaailingen ZONDER deze kleine halsbandjes werd geboren terwijl 100% van de zaailingen, dan wel zaailingen MET halsbandjes er nog steeds zijn.
Er is dus een duidelijk nut.
Tegen wie, welk roofdier??? Ik weet het niet.

Maar het kan OOK de moeite waard zijn om te testen tegen naaktslakken met VERSCHILLENDE hoogtes van halsbanden van plastic flessen.

Ik ken de fysiologische grenzen van slakken niet, maar misschien is de doorgang van de draad vanaf de rand van de fles voor haar onmogelijk (of niet), en daarom is de hoogte slechts van relatief belang (of niet).

Te testen met zonder fles, 10cm, 15cm, 20 cm... en zie

Idem voor de "draad": misschien is een emmer, hoewel hoog, niet goed omdat de draad te "breed" is waardoor ze kunnen kantelen... moet nog worden getest

Of dat de draad ze niets kan schelen en door elke dikte kan gaan, zelfs heel dun, en dat je daarom uiteindelijk gesloten flesjes nodig hebt, als kleine belletjes... nog te testen
0 x
Avatar de l'utilisateur
chafoin zijn
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1202
Inschrijving: 20/05/18, 23:11
Plaats: Gironde
x 97

Re: Een plantaardige weide?




par chafoin zijn » 28/12/18, 22:14

Vanaf wanneer kunnen we ervan uitgaan dat een zaailing (bijvoorbeeld erwten) veilig is (dwz dat hij bestand is tegen aanvallen van slakken)?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Een plantaardige weide?




par Adrien (voormalig nico239) » 28/12/18, 23:18

chafoin zijn schreef:Vanaf wanneer kunnen we ervan uitgaan dat een zaailing (bijvoorbeeld erwten) veilig is (dwz dat hij bestand is tegen aanvallen van slakken)?


Omdat ik het niet heb meegemaakt, kan ik je geen antwoord geven...

Maar zoals ik hierboven al zei, het is geen erg grote kool en 50 cm hoog die hen tegenhoudt, dus als de erwt naar hun zin is, ben ik bang dat er geen hallo is.

Er moeten echter groenten zijn die niet naar hun zin zijn: het valt nog te bezien welke.

Op basis van onze recente ervaring zou ik zeggen: sjalot en ui maar dat was het voor nu.

Ach als de radijzen het niet al te slecht doen, ze zijn in ieder geval niet beschermd (tegen slakken) dus het was dubbel of niks.
Ik vond er een paar dagen geleden 3, goed verstopt onder mooie, brede loofbomen, zelf beschermd door een sluier van p30... maar geen schade.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 238-gasten