Elektrisch slim modern huis...

Hi-tech elektronische en computerapparatuur en internet. Beter gebruik van elektriciteit, te helpen met het werk en de specificaties, apparatuur selectie. Presentaties armaturen en plannen. Golven en elektromagnetische vervuiling.
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272

Elektrisch slim modern huis...




par Grelinette » 17/12/18, 15:30

Ik heb zojuist een video op internet gezien (ik probeer hem te vinden!) over een concept van modulaire houten woningen uitgerust met fotovoltaïsche panelen op het dak. Het concept bestaat uit het in elkaar zetten van modules, zoals lego's, en de architect die dit type constructie voorstelt, legt de nadruk op de "positieve energie"-kant van zijn constructies, naast de bouwsnelheid (3 weken om een ​​huis leefruimte te maken van ongeveer 100 m²).

Het aangevoerde argument is: "De huizen zijn zeer goed geïsoleerd en verbruiken veel minder elektriciteit dan ze produceren, en de overtollige elektriciteit die wordt geproduceerd, wordt eerst gebruikt om alle "accessoires" van het huis, auto's en elektrische fietsen die met het concept worden verkocht, op te laden, evenals de huishoudelijke apparaten geleverd met het huis, en het overschot en teruggestuurd naar het netwerk, het hele systeem wordt beheerd door een intelligente centrale eenheid die voor alles zorgt.

Het idee, als het technisch zinvol is, lijkt me interessant:

Als alle 'eenheden' voor elektriciteitsopslag die we thuis hebben compatibel (en 'gefedereerd') zouden zijn, zouden we waarschijnlijk een interessante beschikbare opslagcapaciteit hebben in plaats van te moeten investeren in specifieke batterijen voor elk gebruik (auto, verwarming, fiets, gereedschap). , huishoudelijke apparaten, tv en andere persoonlijke behoeften, enz.), en om verschillende materialen op het lichtnet achter te laten voor het geval u ze nodig heeft.

Dit concept is vergelijkbaar met het systeem SLIM NET momenteel in ontwikkeling op landenniveau, of meerdere landen, maar aangepast op het niveau van de consument zelf.

Wat te denken van dit intelligente systeem van Elektriciteitsproductie-Beheer-Verbruik, en kunnen we ons vandaag meer compatibiliteit tussen de batterijen van verschillende elektrische apparaten voorstellen?

Ik stel me bijvoorbeeld voor dat het mogelijk is om te hebben een batterijpakket met hoge capaciteit voor mijn auto of mijn huisverwarming (a priori zijn de auto en de verwarming de meest energie-intensieve persoonlijke apparaten) maar slechts één element van deze maxi-accu kan worden losgemaakt om tijdelijk in mijn fiets, mijn stofzuiger, mijn koffie maker, mijn wasmachine of mijn laptop...

Is het leven van de toekomst niet mooi?... : Cheesy:
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektriciteit, elektronica en IT Hi-Tech, Internet, Dood, verlichting, materialen en nieuwe"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 148-gasten