Gele vesten: is de oproep van de November 17 gerechtvaardigd? #GiletsJaunes

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Yellow Vests: is de November 17 Call Justified? #GiletsJaunes




par Adrien (voormalig nico239) » 09/12/18, 23:17

Er zijn inderdaad voortijdig flitsende balschoten, gelukkig zond France 2 er vanavond een uit: wonder.

De verwerking van de informatie was echter weer bizar ...

Hoewel de algemene sfeer eerder de goede was op te slokken, wat zeg ik, werden de uitstekende resultaten die de politie dit weekend behaalde, de balans van de brekers SUPERIEUR aangekondigd dan die van afgelopen weekend

Ik citeer deze verklaring en wijs erop dat het van een linkse kwam, maar ik hoorde het ook op tv.

"De show die Paris gaf is catastrofaal. Het geweld was minder radicaal, maar de schade is waarschijnlijk belangrijker dan een week ervoor", schatte deze zondag op France Inter de eerste locoburgemeester van Parijs, Emmanuel Grégoire.


Kortom, we moeten weten of de politie echt effectief was tegen de brekers of dat de brekers meer schade hebben aangericht dan vorige week ???

Omdat het toch tegen brekers is dat de politie in de eerste plaats moet ingrijpen, toch?

In hun pogingen om het publiek bang te maken en door jaloezie uit te zenden en opnieuw te plaatsen met de talloze gruweldaden min of meer ongestraft (of laat) van de misdadigers, maakten de televisies paradoxaal genoeg het spel ... weet niet wie, omdat het de staat of de YG niet dient.

Zoals we op het platteland zeggen: het is een beetje een cracker en het trekt op hoge plaatsen in het handvat.

Alain Duhamel, die niet bijzonder links is, was deze zondagavond erg vernietigend tijdens de krant van Frankrijk 2.

https://www.france.tv/france-2/journal- ... 20h00.html


Daniel Cohn-Bendit (vroegere en huidige steun van de president) kwam iets later tussenbeide en zijn oordeel is redelijk correct:

https://www.francetvinfo.fr/economie/tr ... 92573.html

Zoals ik eerder in dit onderwerp al zei: de evolutie in de vorm van een tuimel in zo'n korte tijd is werkelijk verbazingwekkend in termen van de kwaliteit (tot op heden) van de kandidaat.

WEES VOORZICHTIG ... Daniel CB hekelde opnieuw ons kiesstelsel: 25% (1e ronde) is 60% (tweede ronde) dan 80% (assemblage)

BEHALVE: en daar is het nodig om een ​​beetje serieus in de echte figuren te duiken en niet in de bezweringen van de media ...

De huidige president deed GEEN 25% in de 1e ronde
zoals we overal suggereren, denkend dat 25% van de Fransen VOOR de kandidaat Macron zou zijn geweest.

Want als hij 25% van de UITGELEGEN SUFFRAGES maakte, verdiende hij SLECHTS 18% van de geregistreerde ... wat totaal ANDERS is.

Beeld

Reden waarom ik deze zelfmoordverzekering, die van hem (echt of geveinsd) was, altijd gek vond om te bevestigen dat hij op zijn programma had gekozen ... het is een soort afleiding van de reality limit-methode coué (zelfs ziekelijk)

ALLE MEER dan in de tweede ronde, zoals Mediapart (aan de linkerkant) al in mei 2017 ontcijferd was 'onder de volwassenen die in Frankrijk wonen, zijn er meer mensen die niet hebben gestemd voor niemand anders dan mensen die op Macron hebben gestemd. ”

Beeld
In deze grafiek worden de scores van de twee kandidaten afgetrokken van het aantal volwassenen dat in Frankrijk woont volgens INSEE.
https://blogs.mediapart.fr/clab/blog/08 ... -resultats

Het was dus uiteindelijk een zwakke kandidaat die een zwakke macht heeft voortgebracht en die zichzelf sterk vond die de presidentsverkiezingen heeft gewonnen.
Wat we uiteindelijk perfect vinden in de situatie van vandaag
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13698
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1516
Neem contact op met:

Re: Yellow Vests: is de November 17 Call Justified? #GiletsJaunes




par izentrop » 10/12/18, 01:18

De afgevaardigde van de min-munt in discussie met Gj kwam goed in opstand tegen wie je kent ...
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13698
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1516
Neem contact op met:

Re: Yellow Vests: is de November 17 Call Justified? #GiletsJaunes




par izentrop » 10/12/18, 02:38

(meer openbare diensten, maar minder belastingen; meer groei, maar minder concurrentie; meer veiligheid, maar minder regels), en losgekoppeld van kwesties die zo fundamenteel zijn als de opwarming van de aarde of de schuld van het land.

Uitstekende analyse https://theconversation.com/debat-peut- ... aux-108442
0 x
n.Chr. 44
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 648
Inschrijving: 15/04/15, 15:32
Plaats: Bij mij thuis
x 232

Re: Yellow Vests: is de November 17 Call Justified? #GiletsJaunes




par n.Chr. 44 » 10/12/18, 04:51

Verbazingwekkend al deze huidige shit.

De bevolking beweegt zich nauwelijks om te gaan stemmen.

de 60% van de mensen die daar stom heen gaan, stoppen hun stembiljet in de stembus voor een ultraliberale kandidaat die denkt dat deze kandidaat hen geld zal geven, alleen omdat hij op tv zei dat alles zal veranderen en het zal veel beter zijn .

Behalve dat helemaal niet !!! Het ultraliberalisme heeft de meest bescheidenen nooit geholpen.

De weinige kiezers geloofden zalig in de boeiende toespraak die ze tijdens de campagne kregen. Laat het verleiden en begin met simplistische ideeën en demagos.

Maar het was duidelijk en genaaid met witte draad ...

Kom nu klagen !!! Ik moest een beetje eerder nadenken ... En stemmen!

We hebben wat we verdienen.
0 x
phil53
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1376
Inschrijving: 25/04/08, 10:26
x 202

Re: Yellow Vests: is de November 17 Call Justified? #GiletsJaunes




par phil53 » 10/12/18, 07:54

AD 44, makkelijk te zeggen maar stem voor wie?
Net als de GJ is er geen meerderheid van de Fransen die hetzelfde wil, behalve demago zijn en de maan beloven. Zelfs hierover forum we zijn het er niet mee eens.
Om meer gerechtigheid te bewerkstelligen, zouden we drastisch moeten veranderen en dit zou noodzakelijkerwijs ongewenste effecten hebben, althans tijdelijk voor sommigen.
0 x
n.Chr. 44
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 648
Inschrijving: 15/04/15, 15:32
Plaats: Bij mij thuis
x 232

Re: Yellow Vests: is de November 17 Call Justified? #GiletsJaunes




par n.Chr. 44 » 10/12/18, 08:13

Nou dan !!!!!!!!!!!

Voor wie ????

Het is echter niet het aantal kandidaten dat ontbreekt!?!?!

De kiezers hebben de keuze, nadat ze eigenlijk moeten gaan stemmen, de tijd en de moeite nemen om naar hun programma te kijken (dat van Macron, ondanks zijn beloften en andere opmaak, was echt, echt, echt heel duidelijk ... Geen verrassing in de sindsdien genomen maatregelen, echt geen).
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043

Re: Yellow Vests: is de November 17 Call Justified? #GiletsJaunes




par Christophe » 10/12/18, 08:57

izentrop schreef:De afgevaardigde van de min-munt in discussie met Gj kwam goed in opstand tegen wie je kent ...


Het is heel goed dat deze François Ruffin, heel dicht bij de mensen, de andere video's of informatie ziet die ik hierboven over hem heb gepost!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043

Re: Yellow Vests: is de November 17 Call Justified? #GiletsJaunes




par Christophe » 10/12/18, 09:01

izentrop schreef:Uitstekende analyse https://theconversation.com/debat-peut- ... aux-108442


Dit verdient een onderwerp op zich ...

Dit sluit aan bij het idee van directe wetgever, mogelijk in het tijdperk van sociale netwerken ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043

Re: Yellow Vests: is de November 17 Call Justified? #GiletsJaunes




par Christophe » 10/12/18, 09:06

AD 44 schreef:Verbazingwekkend al deze huidige shit.

De bevolking beweegt zich nauwelijks om te gaan stemmen.

de 60% van de mensen die daar stom heen gaan, stoppen hun stembiljet in de stembus voor een ultraliberale kandidaat die denkt dat deze kandidaat hen geld zal geven, alleen omdat hij op tv zei dat alles zal veranderen en het zal veel beter zijn .

(...)

Kom nu klagen !!! Ik moest een beetje eerder nadenken ... En stemmen!

We hebben wat we verdienen.


Hoeveel mensen zitten er in de Yellow Vests-beweging? 3%, 5%?

Zoals hierboven door nico aangetoond, is er slechts 18% van de registranten die op Macron hebben gestemd ... en gaan niet terug op de resultaten van de 2e ronde ...

En de 5% gele hesjes zijn, AMHA, niet die 18% ... dus nee, de Fransen hebben niet wat ze verdienen ...

Het is echter eerder de regering die heeft wat ze verdient!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043

Re: Yellow Vests: is de November 17 Call Justified? #GiletsJaunes




par Christophe » 10/12/18, 09:38

nico239 schreef:De verwerking van de informatie was echter weer bizar ...

(...)

"De show die Paris gaf is catastrofaal. Het geweld was minder radicaal, maar de schade is waarschijnlijk belangrijker dan een week ervoor", schatte deze zondag op France Inter de eerste locoburgemeester van Parijs, Emmanuel Grégoire.


Kortom, we moeten weten of de politie echt effectief was tegen de brekers of dat de brekers meer schade hebben aangericht dan vorige week ???


A priori was het erger, kortom het wordt erger en erger ... Ik heb het over het geweld aan beide kanten dat ik specificeer ...



Daarnaast is het geweld verplaatst naar de provincies: Bordeaux is hard getroffen, bijvoorbeeld ...

0 x

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 228-gasten