Easypell ketelaanpassing

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
Thomas80
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 04/12/18, 08:13

Easypell ketelaanpassing




par Thomas80 » 04/12/18, 14:12

Bonjour à tous,

Ik heb een nieuwe Easypell-pelletketel (goedkoop Okofen-product) met een buitensensor en een kamerthermostaat (Easytronic-systeem, ik geloof dat het hetzelfde is als dat van Okofen: wit, grote knop en twee "Esc" en "Enter" -knoppen) om een ​​brandstofboiler te vervangen.
Mijn huis bestaat uit 2-vloeren van 100 m² elk met grote gietijzeren radiatoren op de begane grond (met thermostatische kranen helemaal open) en radiatoren staal R + 1.

Ik probeer aanpassingen te doen om de juiste temperatuur in de woonkamer te krijgen.
Ik moet 21,5 ° C vragen om 19,5 te krijgen (temperatuur wordt ingenomen door een elektronische thermometer).

Dus ik lees op de forum de verschillende instellingen die ik moet maken en ik val de instellingen aan: vast punt 35 ° C en helling naar 1,3.

Aangezien de temperatuur lager is dan de gevraagde temperatuur, verhoog ik mijn vast punt naar 40 ° C en verlaag ik mijn helling naar 1,1. Ik wacht op 24h. Geen veranderingen in kamertemperatuur. De temperatuur aan de uitgang van de ketel is toegenomen.
Ik verhoog opnieuw mijn vast punt en ga naar 42,5 ° C (het maximum is bij 45 ° C) en verlaag mijn helling naar 1.0. Nog steeds geen verandering.

Ik ben op zoek naar een beetje en ik realiseer me dat de ingestelde kamertemperatuur van 21,5 ° C behoorlijk overeenkomt met de gemeten omgevingstemperatuur 21,5 ° C door de TA. Ik ben op zoek naar een andere thermometer die bevestigt dat het alleen 19,5 ° C in de kamer is.
Daar ben ik verloren. De temperatuur gemeten door de thermostaat is daarom verkeerd ????? Ik ben daarom verplicht om 21,5 ° C te vragen om 19,5 ° C te hebben ????

Kan iemand me alsjeblieft verlichten?

Dank u bij voorbaat
Thomas
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Easypell ketelinstelling




par izentrop » 04/12/18, 14:21

Hallo,
Als dit overeenkomt met de instelling van de waterwet op de warmtepomp, is de ingestelde temperatuur de aanvoertemperatuur van het warmwatercircuit.
In mijn huis is het ingesteld op 26 ° om ongeveer 20 ° van temperatuur te hebben in de controlekamer met kraan volledig open.

De ketel regelt op basis van de buitentemperatuur en de terugkeer van water.
0 x
Thomas80
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 04/12/18, 08:13

Re: Easypell ketelinstelling




par Thomas80 » 04/12/18, 15:38

Dank u voor uw antwoord.
Maar ik denk niet dat deze insteltemperatuur overeenkomt met de waterstroomtemperatuur van de ketel die vandaag rond 49 ° C ligt.

Thomas
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Easypell ketelinstelling




par Did67 » 04/12/18, 17:30

Als ik het goed heb begrepen, heb je een ‘kamerthermostaat’ in de hoofdruimte. En een buitensensor.

Het verschil dat u vindt, is ergens ingesteld: een ruimtesensor is een thermistor (variabele weerstand afhankelijk van de temperatuur). Toegevoegd aan de weerstand van de sonde (variabel), die van de gebruikte kabel (vast), afhankelijk van de afstand en dikte van de kabel.

Het is daarom noodzakelijk om de interne thermische sensor te configureren (of anders te bedienen wetende dat er een "technische" afwijking van 2 ° is).

Ik heb het niet langer in gedachten, maar volgens de oude Okofen-verordening bestond deze parameter ergens. De eenvoudigste manier om te beginnen, is door uw installateur te vragen. Dit is zijn werk. Als hij het niet weet, kunnen we altijd zoeken naar een "kennisgeving Installateur"(over het algemeen zijn deze instellingen" gereserveerd "voor installateurs en worden ze niet vermeld in de handleiding"utilisateur"- het is normaal, hij heeft het niet aangeraakt!).
1 x
Pilpoill
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 164
Inschrijving: 12/11/17, 09:55
x 37

Re: Easypell ketelinstelling




par Pilpoill » 04/12/18, 18:28

Hallo,

Als het op een SmartXS lijkt, kunt u de sonde-instellingen openen in het menu van de technicus.

EDIT: Ik bevestig, visueel van het Easypell-handboek
501BF3EC-D38A-4887-8485-266FB9248A32.jpeg
501BF3EC-D38A-4887-8485-266FB9248A32.jpeg (254.46 KIO) Toegang tot 24481 keer



Een verduidelijking kan nuttig zijn ... Als u op zoek bent naar de waterwetgeving, zorg er dan voor dat de kamerthermostaat een correctie van 0 biedt.
Dernière édition par Pilpoill de 04 / 12 / 18, 18: 52, 1 keer bewerkt.
1 x
Thomas80
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 04/12/18, 08:13

Re: Easypell ketelinstelling




par Thomas80 » 04/12/18, 18:45

Ok dank u ik zal mijn installateur contacteren en deze kloof negeren.
Om mijn afstelling te voltooien en mijn pellets te bewaren, moet ik daarom mijn vaste punt beetje bij beetje verlagen, zolang ik de vereiste temperatuur heb (rekening houdend met natuurlijk het verschil van 2-graden) om het gewenste comfort met het water te verkrijgen. minder warm mogelijk. Ik heb net?
0 x
Pilpoill
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 164
Inschrijving: 12/11/17, 09:55
x 37

Re: Easypell ketelinstelling




par Pilpoill » 04/12/18, 18:57

Weet u zeker dat u de compensatie op "0" hebt gezet, zonder dat ik erop wil aandringen?

Bij constante buitentemperatuur vind ik het vreemd dat je verschillende veranderingen gedurende meerdere dagen geen verandering in de binnentemperatuur hebben aangetoond.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Easypell ketelinstelling




par Did67 » 04/12/18, 19:00

Ik bevestig, het is erg belangrijk.

Anders corrigeert de kamersensor "automatisch". En wat u ook plaatst, u krijgt de aanbetaling! Omdat het systeem corrigeert.

Dus ja, de tijd om je curve te kalibreren, je moet de sondefactor op 0 zetten (deze factor bepaalt met welke "kracht" de sonde moet corrigeren: 0 = geen correctie; 10 = zeer sterke correctie).
2 x
Thomas80
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 04/12/18, 08:13

Re: Easypell ketelinstelling




par Thomas80 » 04/12/18, 20:12

Bedankt Pilpoill en Did67 voor deze precisies verre van nutteloos omdat ik de compensatie eigenlijk niet op 0 had gezet. : Roll:

Voor het probleem van de temperatuur zal ik de technicus toegangscode vragen aan mijn installateur om dat te proberen te wijzigen.

Bedankt Pilpoill voor het imago van de handleiding, maar helaas heb ik het oude model van de sonde (veel minder ontwerp elders) dus het past niet. Ik zal zoeken wanneer ik het heb.

Thomas
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33

Re: Easypell ketelinstelling




par Philippe Schutt » 06/12/18, 20:40

Het vaste punt dat de externe T ° is waarop de ketel moet gaan verwarmen, moet eerder in de richting van 21 ° ...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Bing [Bot], Google Adsense [Bot] en 296 gasten