DIY-elektrificatie van alle soorten voertuigen!

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17

DIY-elektrificatie van alle soorten voertuigen!




par PITMIX » 12/11/18, 09:44

Hallo,
Het is een goede tijd dat ik hier niet ben gekomen. Sinds een jaar besteed ik mijn vrije tijd aan de productie van elektrische voertuigen.
Ik wilde de bromfiets van mijn 14-jaren meer dan 10 jaren in een elektrische menigte draaien, maar niet echt weten hoe ik het moest doen en de ontmoedigende antwoorden op verschillende forums discussies en geconfronteerd met de onaantrekkelijke prijzen van motoren en batterijen, raakte ik uiteindelijk van deze menigte af en vergat ik mijn idee.
Op een dag ging ik terug door te kijken hoe ik mijn thermische kart kon aanpassen en ontdekte ik het werk van een bepaalde Tchangly21 op YouTube en sindsdien ben ik gebeten.
Zijn techniek bestaat uit het omzetten van alternatoren van HS-auto's (bruggelijkrichter, spanningsregelaar in 90% van de gevallen) in een borstelloze motor.
Dan alleen de stator 60 of 48V batterijen Drone en rotor 48 converter / 12VDC, allemaal beheerd door een Chinese Ebike besturing voeden.
In dezelfde economische en gemakkelijk te hanteren geest is het mogelijk om een ​​klassieke fiets om te bouwen tot een elektrische fiets dankzij een Hoverboard-motor die wordt gebruikt als een Solex-rolmotor.
Voor sommige Euro's gratis bekijken is het mogelijk om defecte Hoverboard te vinden in de skips van winkels, of bij sommige dealers van reserveonderdelen op internet.
Voor ongeveer 200 € nieuwe batterijen inbegrepen is het mogelijk om een ​​proto relatief krachtig te maken en plezier te hebben zonder de buren te storen. Voor degenen die het geduld hebben om een ​​li-ionbatterij te maken met 18650-batterijen, kost het bijna niets om een ​​proto-plezier te maken.
Bromfietsen, Dirt bike, karting, fiets, pedaalkart, Crazy kart, scooters ... alles gaat en het werkt geweldig.
Hier zijn enkele video's van mijn proto's en ik ben een kleine speler naast sommige bitters zoals ik. In de hoop het virus goede visualisaties te geven 8) 8)
Video-zelfstudie van de conversie van een dynamo in een borstelloze motor:

Deel 1:


Deel 2:



Motobecane fiets na de oorlog van mijn grootvader geëlektrificeerd met een Hoverboard-motor gekoppeld in Triangle:

Mechanische presentatie:

Test : 


Thermokarting omgezet in elektrisch met een 120A alternator Valéo van Renault Mégane DCI:
Mechanische presentatie:

Test :



Peugeot 103 Sp omgezet naar elektrisch met een dynamo 150A Peugeot 308HDI:

Presentatie en test:



MBK 51 omgezet in elektrisch met een Renault Laguna 210A dynamo DCI130CV:

Acceleratietest met motorstoring:



Test zodra het probleem is opgelost:



Pedaalkart voor kinderen geëlektrificeerd met een Hoverboard-motor gekoppeld aan ster:
Presentatie van de 1-versie met dynamo van Super 5-essentie:



Test van de 2-versie met Hoverboard-motor:



Er is nog een project in de la, maar het is nog niet klaar ... : Cheesy: : Cheesy:
2 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037

Re: DIY-elektrificatie van alle soorten voertuigen!




par Christophe » 12/11/18, 12:01

PITMIX schreef:Het is een goede tijd dat ik hier niet ben gekomen. Sinds een jaar besteed ik mijn vrije tijd aan de productie van elektrische voertuigen.


Hallo Pitmix, het was een puinhoop!

Dit is een bericht van een voormalig lid zoals ik het leuk vind!

Ik zal dit in detail bekijken, want ik ben ook bezig met een elektrisch voertuigproject! (2 eigenlijk ...)

Neem contact met mij op in MP als je een beetje wilt praten! De BMS, ESC en XT60 (en zelfs XT90) die ik ken :)

Anders, de forum is geëvolueerd sinds je laatste bezoek: je kunt youtube-video's direct bekijken (plak je youtube-link zonder iets anders) en het werkt ook met post facebook, twitter, vimeo ... etc etc ... 8) 8) 8)

Dus ik heb je bericht aangepast zodat het zo werkt (het aantal views werkt niet)
1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037

Re: DIY-elektrificatie van alle soorten voertuigen!




par Christophe » 12/11/18, 12:16

ps: nu begrijp ik volledig de keuze van je avatar! : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy:
1 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2486
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 360

Re: DIY-elektrificatie van alle soorten voertuigen!




par Forhorse » 12/11/18, 22:18

Ikzelf probeer een machine te elektrificeren met behulp van een gemodificeerde automatische dynamo. Ik ben voor ... een helmstok! : Mrgreen: maar een model uitgerust met wielen dat wordt gebruikt om een ​​kleine aanhangwagen te trekken om een ​​kruiwagenmotor te maken. Hoe dan ook, het is nog maar het begin van het project.
Net te denken over de 51 (ik heb niet keek naar de andere video's) Ik weet niet of borstelloze motoren gehoorzamen aan de wet die ook A gelijkstroommotoren, maar ik denk het wel. Dus als ik het goed herinner me mijn elektrische stroom op een DC motor met afzonderlijke bekrachtiging, kunnen we de geïnduceerde stroom variëren, deze variant van het anker stroom kan de EMK van de motor te veranderen, en daarom zijn maximale snelheid.
Bij het opstarten hebben we de maximale ankerstroom gezet om het maximumkoppel te hebben, maar kwamen met een bepaalde snelheid, de fcem die de motor niet kan versnellen. We verminderen vervolgens de ankerstroom om de fcem te verlagen en kunnen zo versnellen. Het doel was om de balans te vinden tussen fcem (en dus ankerstroom) en koppel zodat de snelheid wordt gehandhaafd.
Is dit principe van toepassing op alternatoren die zijn omgezet in een motor? Ik denk van wel.
Het zou een ritje op het anker vereisen, zodat we eenmaal op maximale snelheid geleidelijk de stroom kunnen verminderen en zien of de motor nog steeds kan versnellen (als de controller dat natuurlijk toelaat)

Voor mijn project heb ik geen snelheid nodig, maar voor een wegvoertuig is het misschien het proberen waard.
1 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17

Re: DIY-elektrificatie van alle soorten voertuigen!




par PITMIX » 26/11/18, 13:27

Hallo allemaal, het is een genoegen !! : Cheesy: : Cheesy:
om te zien dat het je interesseert. Ik heb geen melding gekregen van je antwoorden, misschien is mijn e-mail vuur een beetje te ijverig.
Ok per feit voor youtube die ik heb getest 8)
Gewoon kopen een E_bike controller 48 / 64V 1500W een gashendel of een lithium pak 48 60V en roll alles wat wielen heeft.
Een dynamo 120A ziet bij voorkeur 150A, maar daarna niet meer kombuis. Niet minder dan 100A want daaronder beweegt zich niet verder.
De Hoverboard-motoren zijn ook geweldig en we vinden 30 € het paar. Eten tot 50V ze laten fietsen 45-50km / h voor minder dan 200 € batterijen inbegrepen.
Onze aankopen zijn afkomstig uit Hong Kong (niet erg groen) of uit Engeland (wees altijd voorzichtig met de tracking-trackingoptie).
Duitsland en de Verenigde Staten hanteren een hoge prijs voor transport voor dezelfde producten als de Chinezen.
De Engelsen van Hoobyking zijn onverslaanbaar op de prijs van Li-po-batterijen, maar je moet geduldig zijn om te wachten op de 2X-promoties per jaar.
Ik raakte een Li-Po pak 16s (60V) 16Ah 10C (in staat om direct 160A spugen) tot € 164 plotseling nam ik 2 120 16V het is ofwel Ah of 60V 32Ah voor € 420. Er zijn tien dagen lipos 4s 16Ah 12C werd € 70 kamers, maar er zijn meer dan € 120. Het moet op de uitkijk.
Ik heb geen BMS maar Lipo-alarm geplaatst. Het is handig, maar niet goed voor lange afstanden, omdat wanneer het klinkt niets voorkomt dat de batterij verder leeg blijft totdat deze leeg is, in tegenstelling tot de bms die het sap afsnijden.
1 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17

Re: DIY-elektrificatie van alle soorten voertuigen!




par PITMIX » 26/11/18, 14:53

Look Forhorse is voor jou een opa die is zoals ik.



controller aangepast aan auto-alternatoren omgezet in borstelloos

Het duurt een 48VDC converter / 12VDC10A voor het toevoeren van kool (de geïnduceerde rotor) of een zelfstandige batterij 12VDC 7A genoeg.
waterdichte converter 60V-12V 10A

Een E-Scoot-gasgreep, een trekkerhendel, een kartpedaal of een 10kOhms-potentiometer maken het eenvoudig om het sap te variëren.

Het is mogelijk om een ​​resolver-encoder te monteren in plaats van sensoren aan te passen. Hal is veel eenvoudiger en vooral als het de eerste keer werkt.
goedkope resolver-encoder

Hier verving de man ook de wondrotor door een Neodymium-rotor die hij zelf monteerde met cilindrische magneten uit
magno-sphere.de
De wikkeling van de rotor moet aan de voorzijde en nooit aan de achterkant uit de rotor worden genomen (zijkoels omdat er een groef is).
De ringen zijn precies de buitendiameter van de kronkeling (je moet meten)
Het succes is niet altijd perfect met deze magneten omdat het feit van het ophogen van de openingen het magnetische veld verspreidt.
Sommigen creëerden steunen voor rechthoekige neodymiummagneet met een 3D-printer. Het is licht en efficiënt.
De magneten zijn verlijmd met de tweecomponenten Araldyte industrial.



Linken naar goedkope lipo-batterijen, maar je moet geduld hebben voor specials, zo niet voor connectiviteit en oplader staan ​​ze ook aan de top.
Wantrouwen op leveringen neemt altijd het trackingpakket. In geval van verlies van het pakket door het postkantoor, worden ze niet terugbetaald. Gelukkig heeft Paypal mij terugbetaald.
Multistar-batterijen met hoge capaciteit

Hier moet je spelen
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2486
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 360

Re: DIY-elektrificatie van alle soorten voertuigen!




par Forhorse » 26/11/18, 20:30

Ik deed een eerste test met een borstelloze motor controller model en draaide het, maar niet snel (normaal pareren een 12V batterij ...) het echtpaar juiste zonder buitengewone was. Maar in een poging om de motor het gebeurde iets veilig te stellen, en omdat het niet wil draaien :?
Dus bestelde ik een 1500W / 48V ebike controller in China ... Ik hoop dat ik de juiste model, want er zijn pagina's en pagina's, voor verschillende prijzen en verkopers zijn veeleer op Avar specificaties. Gezien de prijs die ik nam een ​​handvol van de gashendel, zal het heel goed gaan voor mijn toepassing.
Persoonlijke batterijen op niveau Ik ga liever op 4 45Ah-loodbatterijen, want voor mijn project is het gewicht geen handicap, integendeel! om tractie te hebben, zal er gewicht op de aandrijfas nodig zijn en zullen de batterijen als een massa werken.
Voor het anker, geen behoefte converter, een helikopter met een goede duty cycle beslagen het geval: de lading is vastgesteld, dus geen behoefte aan regelgeving, eenmaal gevonden de juiste instelling van de huidige waarde niet sterk variëren. En hoe dan ook de huidige verschillen (tussen opgeladen batterijen en accu ontladen tussen koud en warm geïnduceerde geïnduceerde) zijn ronduit gênant.
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13692
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1515
Neem contact op met:

Re: DIY-elektrificatie van alle soorten voertuigen!




par izentrop » 27/11/18, 00:43

Hallo,
Hoe werkt een VAE-controller op een automatische dynamo die in Brussless is veranderd?
Een dynamo heeft geen sensoren met hall-effect ... A priori komt het uit in een driefase met welke frequentie?
Als ik het goed heb begrepen, varieert de potentiometer of de trigger deze frequentie om de rotatiesnelheid te variëren.
Sorry om te kibbelen, maar ik zie het liever als een synchrone engine in dit geval.

Door het voltage van de inductor te variëren, zou je ook het koppel en vermogen kunnen variëren, lijkt het mij?
0 x
Peter
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 587
Inschrijving: 15/09/05, 02:20
x 312

Re: DIY-elektrificatie van alle soorten voertuigen!




par Peter » 27/11/18, 17:39

Modelbouwcontrollers gebruiken de heesheid die niet wordt aangedreven als een sensor die het principe van "back EMF" gebruikt om te synchroniseren.

En ja, door de stroom die in de inductor overgaat te veranderen, veranderen we de karakteristieken van de motor, in tegenstelling tot een permanente magneetmotor met vaste karakteristieken.
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13692
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1515
Neem contact op met:

Re: DIY-elektrificatie van alle soorten voertuigen!




par izentrop » 27/11/18, 20:29

Nou, ik leek een beetje op mijn zij.
"back EMF" is de tegen-elektromotorische kracht.
Deze borstelloze motorregelaars (borstelloos) worden ESC (Electronic Speed ​​Control) genoemd.
Dit artikel legt uit hoe het werkt http://arduino.blaisepascal.fr/index.ph ... brushless/
Deze bevat de verschillende modellen en verschillende gebruikte protocollen https://culturefpv.fr/guide-composants- ... -20180121/
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 119-gasten