Verbeterde oliebrander-reductie van NOx en CO-Blue Flame

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79120
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: Oil Burner-NOx Reduction en CO-Flame Enhancement Blue




par Christophe » 08/01/18, 18:38

Ja, er is geen chemische reden dat het niet werkt, maar het vereist tests en aanpassingen natuurlijk!
0 x
gyro
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 01/11/13, 11:20

Re: Oil Burner-NOx Reduction en CO-Flame Enhancement Blue




par gyro » 09/01/18, 17:45

dank je, ik ga werken.
0 x
gyro
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 01/11/13, 11:20

Re: Oil Burner-NOx Reduction en CO-Flame Enhancement Blue




par gyro » 17/01/18, 18:23

Hallo iedereen na vele testen op mijn oliebrander, 89mm ex branderbuisdiameter en 114 gasrecirculatiebuis diam mm.ieder resultaten, nog geen blauwe vlam. Ik ga verder. Over snel
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42

Re: Oil Burner-NOx Reduction en CO-Flame Enhancement Blue




par Capt_Maloche » 30/08/18, 16:40

Ja, het branden is heel dichtbij :-)
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
ntb
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 20/11/18, 07:42

Re: Oil Burner-NOx Reduction en CO-Flame Enhancement Blue




par ntb » 20/11/18, 08:45

Hallo allemaal en bedankt aan alle moderators en deelnemers. Dit is mijn eerste deelname en wacht erop om toekomstige nieuwe deelnemers te kunnen helpen en na het bladeren door de 64-pagina's van je interessante onderwerp
Voordat ik je interessante wijzigingen heb geïmplementeerd die ik ontdekte na het zoeken naar een oplossing of uitleg van mijn probleem, heb ik een aantal vragen om deze op te lossen door me van tevoren te verontschuldigen als het antwoord al is op deze 64-pagina's en de lengte van mijn bericht.

De installatie van mijn verwarmingssysteem heeft 9 jaar en sindsdien is niets meer veranderd in de instellingen tijdens onderhoud en vervanging van sprinklers (60 Atlas-brander)
Het probleem verscheen twee jaar geleden: in de winter is de brander veilig bij de eerste start van de ochtend, dan geen probleem (zoals in de zomer). De verwarmingstechnicus testte de verbranding, verving het mondstuk en controleerde en reinigde de pomp (Danfoss) zonder enige verandering.
Ik heb afgeleid dat twee oorzaken er verantwoordelijk voor kunnen zijn:
Een luchtinlaat na het terugtrekken van de brandstofolie door de kou gedurende de nacht (tank buiten) of olie te koud aan de pompuitlaat.
Vraag: we kunnen een inwonende vacuümmeter op de pomp vastschroeven (Danfoss) om hem permanent te regelen en zal deze controle de eerste mogelijke oorzaak identificeren (luchtinlaat)
Afhankelijk van het resultaat, ben ik van plan het filter vóór de brander te vervangen door een andere Toc Duo 3 luchtscheider.

Voor de tweede mogelijke oorzaak (olie te koud), kon ik de verwarming op mijn Atlas-brander niet vinden om hem te regelen. Vragen: Is er altijd een verwarming en werkt deze elke keer als hij start of alleen als hij start?
Hoe ziet deze originele verwarmer eruit op een Atlas-brander?

Bij voorbaat dank voor uw antwoorden.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 324-gasten