Gele vesten: is de oproep van de November 17 gerechtvaardigd? #GiletsJaunes

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: De November 17-oproep is gerechtvaardigd?




par Exnihiloest » 15/11/18, 19:34

sen-no-sen schreef:
Exnihiloest schreef:(...) maar het tweede moet niet worden overtroffen om ons bestaan ​​te vervuilen, als ik oordeel over de diefstallen, oplichting, verzekeringsfraude, maanlicht, homofobe of antisemitische opmerkingen over sociale netwerken ...


Dit alles is volkomen "normaal" gezien de periode die we doormaken.

NEE
0 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: De November 17-oproep is gerechtvaardigd?




par Exnihiloest » 15/11/18, 20:32

sen-no-sen schreef:
Exnihiloest schreef:...
Mensen en elite zouden daarom in fase zijn?

Het is overdreven om over mensen te spreken, een ideologische connotatie die een zeer hoge mate van cohesie zou veroorzaken, het concept van bevolking lijkt mij geschikter.

Het is niet beledigend om over mensen te spreken, en "mensen" wordt alleen "ideologisch gezien" in de film die je zelf maakt.
Mensen: "Alle mensen leven in de samenleving op een bepaald gebied", je hoeft niet te zoeken tussen 14 en XNUMX uur, we hebben definities, dat zeg ik alleen maar.
Voor de rest die volgde, oké met je.
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: De November 17-oproep is gerechtvaardigd?




par sen-no-sen » 15/11/18, 20:33

Exnihiloest schreef:
sen-no-sen schreef:
Exnihiloest schreef:(...) maar het tweede moet niet worden overtroffen om ons bestaan ​​te vervuilen, als ik oordeel over de diefstallen, oplichting, verzekeringsfraude, maanlicht, homofobe of antisemitische opmerkingen over sociale netwerken ...


Dit alles is volkomen "normaal" gezien de periode die we doormaken.

NEE


In dit geval moet er een bovennatuurlijke interpretatie zijn ... :?
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: De November 17-oproep is gerechtvaardigd?




par Exnihiloest » 15/11/18, 20:39

Did67 schreef:...
We zouden de verbrijzelde bushokjes kunnen toevoegen - moeilijk te zeggen dat het het zat is met teveel belastingen, want het zijn precies de belastingen die in rook opgaan! En dat onderhoud / reparatie kost ...


Ja, ik ben vandalisme vergeten, zowel tegen privé-apparatuur als tegen openbare apparatuur, het is inderdaad een belangrijk punt van de middelmatigheid van onze tijd. Nog erger en dat was ik ook vergeten, de stenen van de brandweer, de politie of de SAMU. Het is niet te rechtvaardigen, net zoals de diefstal van fietsen of laptops waar het meestal tussen jongeren en gestolen is, niet rijker is dan de dief.
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: De November 17-oproep is gerechtvaardigd?




par sen-no-sen » 15/11/18, 20:41

Exnihiloest schreef:
sen-no-sen schreef:
Exnihiloest schreef:...
Het is overdreven om over mensen te spreken, een ideologische connotatie die een zeer hoge mate van cohesie zou veroorzaken, het concept van bevolking lijkt mij geschikter.

Het is niet beledigend om over mensen te spreken, en "mensen" wordt alleen "ideologisch gezien" in de film die je zelf maakt.
Mensen: "Alle mensen leven in de samenleving op een bepaald gebied", je hoeft niet te zoeken tussen 14 en XNUMX uur, we hebben definities, dat zeg ik alleen maar.
Voor de rest die volgde, oké met je.


Ja of deze:Groep mensen die een gestructureerde gemeenschap van gemeenschappelijke oorsprong vormen. (etnologisch def).
Maar laten we verder gaan, er zijn inderdaad veel manieren om een ​​term te interpreteren.
Zijn het echter de mensen die op 17/11 de straat op gaan?
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: De November 17-oproep is gerechtvaardigd?




par Exnihiloest » 15/11/18, 20:51

sen-no-sen schreef:
Exnihiloest schreef:
sen-no-sen schreef:
Dit alles is volkomen "normaal" gezien de periode die we doormaken.

NEE


In dit geval moet er een bovennatuurlijke interpretatie zijn ... :?

Normaliteit is geen inventaris.
Normaliteit: "Die voldoet aan de norm, in de meest voorkomende, gebruikelijke toestand."
Standaard: "Ref. Naar een 'ideaaltype'-model en soms naar een statistisch gemiddelde".

In een democratie is respect voor de wet normaal en ik denk niet dat de genoemde tekortkomingen van de meerderheid komen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: De November 17-oproep is gerechtvaardigd?




par sen-no-sen » 15/11/18, 21:07

Exnihiloest schreef:Normaliteit is geen inventaris.
Normaliteit: "Die voldoet aan de norm, in de meest voorkomende, gebruikelijke toestand."
Standaard: "Ref. Naar een 'ideaaltype'-model en soms naar een statistisch gemiddelde".

In een democratie is respect voor de wet normaal en ik denk niet dat de genoemde tekortkomingen van de meerderheid komen.


Het is een zeer naïeve kijk op de feiten, democratie bestaat niet in de strikte zin van het woord, in het beste geval kunnen we spreken van markt democratie, geopolitologen spreken daar het beste van liberale democratieën.
Voor een macht van de mensen zou het al nodig zijn dat het bestaat en dat hun bewustzijnsniveau voldoende ontwikkeld is om analyse te genereren en geen meningen op basis van de impulsen van het moment.
De Grieken spraken overanacyclosis om de opeenvolging van bestuurscycli te definiëren, lijkt de huidige periode samen te vallen ochlocratie.https://www.econologie.com/forums/societe-et-philosophie/ochlocratie-et-anacyclose-t15641.html?hilit=ochlocratie%20et%20anacyclose
En ja, geweld en onvriendelijkheid zijn normale dingen gezien de periode die we doormaken.
Vandaag bevinden we ons in een fase liberaal, libertair, veilig logisch gevolg van het sociaal-economische proces dat is gestart sinds het einde van de Tweede Wereldoorlog.
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: De November 17-oproep is gerechtvaardigd?




par Adrien (voormalig nico239) » 15/11/18, 22:03

Exnihiloest schreef:We zijn blij dat je floreert op 4 °. Voor kinderen is de baby zeker het ideaal. Je vraagt ​​je af waarom mensen klaagden over kolengebrek tijdens de bezetting.
Ik, het is minstens 20 °. Maar je doet wat je wilt. En ik ook.


Niet 4 maar 10 ....

4 het is gewoon tijd om te koken, maar niet om te zitten ... (glimlach)

Geen behoefte aan een kind of baby ... een vrouw is voldoende om de kachel opnieuw aan te steken (lacht)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88

Re: De November 17-oproep is gerechtvaardigd?




par Gaston » 16/11/18, 10:56

sen-no-sen schreef:
Exnihiloest schreef:In een democratie is respect voor de wet normaal en ik denk niet dat de genoemde tekortkomingen van de meerderheid komen.


Het is een zeer naïeve kijk op de feiten, democratie bestaat niet in de strikte zin van het woord, in het beste geval kunnen we spreken van markt democratie, geopolitologen spreken daar het beste van liberale democratieën.
[...]
Vandaag bevinden we ons in een fase liberaal, libertair, veilig logisch gevolg van het sociaal-economische proces dat is gestart sinds het einde van de Tweede Wereldoorlog.
Het enige dat geen antwoord geeft op de vraag: is naleving van de wet meerderheid of minderheid :?
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: De November 17-oproep is gerechtvaardigd?




par sen-no-sen » 16/11/18, 12:00

Gaston schreef:Het enige dat geen antwoord geeft op de vraag: is naleving van de wet meerderheid of minderheid :?


Dat is niet de vraag, het is duidelijk dat de meerderheid van de Fransen zich aan de wetten houdt ... het probleem is het feit dat geweld als abnormaal wordt beschouwd in een samenleving als de onze.
Zou het abnormaal zijn om de productie van uitlaatgassen door een expansie verbrandingsmotor te observeren?
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 318-gasten