Le Potager du Sloth: Tuinbouw zonder vermoeidheid meer dan Bio

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Did67 » 14/11/18, 21:04

En voor koeien, als ze ademen, geven ze CO² af, net als wij. Voor hun basismetabolisme - ademhaling.

echter, extraOmdat ze herkauwers zijn, herbergen ze anaerobe bacteriën in hun maag die cellulose kunnen afbreken. Vandaar dat herkauwers zich kunnen voeden met hooi. Precies, ze voeden zich met bacteriën die zich hebben gevoed met cellulose in de maag. De koe kauwt opnieuw - "herkauwt" - het mengsel van ontbonden hooi en bacteriën uit de maag. Mensen zijn daar niet toe in staat, honden noch katten... Deze bacteriën in de maag, anaeroben dus, produceren geen CO² (daar zouden ze O² voor nodig hebben), maar methaan (CH4).
1 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Did67 » 14/11/18, 21:09

Ahmed schreef:Nee, wanneer de algen rotten, geven ze waterstofsulfide af, wat zeer giftig is.


Ja absoluut. Bovendien zijn de arbeiders die belast zijn met het bergen van de algen uitgerust met H-detectoren.2S.
0 x
JardinierAmateur
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 179
Inschrijving: 25/06/18, 00:53
Plaats: Brittany Center (22)
x 11

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par JardinierAmateur » 15/11/18, 08:59

Een bekend fenomeen in Bretagne, en vooral in de 22 waar ik woon.
0 x
De vijand vermomt zichzelf vaak als geranium. Maar we kunnen ons niet vergissen, want terwijl de geranium voor onze ramen staat, staat de vijand voor de deur
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Moindreffor » 15/11/18, 09:04

Ahmed schreef:Nee, wanneer de algen rotten, geven ze waterstofsulfide af, wat zeer giftig is.

inderdaad, maar wat in het begin intrigeerde is juist dat ze niet aan het rotten waren, de een en de ander, ja als de verrotting eenmaal gaande is zitten we aan waterstofsulfidegeur rot ei, aan de andere kant CO2 volledig reukloos, dus veel gevaarlijker
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Moindreffor » 15/11/18, 09:13

Did67 schreef:
Ahmed schreef:Nee, wanneer de algen rotten, geven ze waterstofsulfide af, wat zeer giftig is.


Ja absoluut. Bovendien zijn de arbeiders die belast zijn met het bergen van de algen uitgerust met H-detectoren.2S.

waterstofsulfide heeft een sterke geur van rotte eieren, het is het gas van stinkbommen, zelfs zonder detector is er geen manier om het te missen : Mrgreen:
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Did67 » 15/11/18, 10:30

Helaas nee. Zoek het goed uit.

Bij hele lage doseringen, die je niet ruikt, is het al giftig. Zoals aangegeven, zijn de arbeiders tegenwoordig uitgerust.Voordien waren er nalatigheid met vermoedens van dronkenschap, niet helemaal opgehelderd.

Het is ook een zeer corrosief gas, dat bepaalde soorten roestvast staal kan oxideren. Het RVS van de methaniseringsstations is een speciaal RVS.
0 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Moindreffor » 15/11/18, 13:23

Did67 schreef:Helaas nee. Zoek het goed uit.

Bij hele lage doseringen, die je niet ruikt, is het al giftig. Zoals aangegeven, zijn de arbeiders tegenwoordig uitgerust.Voordien waren er nalatigheid met vermoedens van dronkenschap, niet helemaal opgehelderd.

Het is ook een zeer corrosief gas, dat bepaalde soorten roestvast staal kan oxideren. Het RVS van de methaniseringsstations is een speciaal RVS.

Ik zeg niet dat het niet giftig is, maar dat het ernstig kan zijn, als we wat in de stinkbommen vinden, is het dat het meer kan dan giftig is, we produceren het elk jaar wanneer 'we zoutzuur op ijzer laten reageren, er zitten zwavelresten in ijzer, nog meer in ijzerpoeder dan in spijkers, natuurlijk over de werking van zuren op metalen, we zouden deze reactie in de klas niet kunnen doen als hij giftig was in doses waarvoor je het niet kunt ruiken en Ik kan je vertellen dat je het kunt ruiken H2S : Mrgreen:

en als je de uien misbruikt en je laat een beetje wind vrij, heel geurig, dan is hij het nog steeds : Mrgreen:

maar ach, we gaan er geen kaas van maken, ook al zou deze eerst stinken : Mrgreen:

Het is een extreem giftig gas, maar in tegenstelling tot koolmonoxide (zie koolmonoxide) detecteert ons reukvermogen het op zeer lage niveaus in de orde van grootte van delen per miljoen (ppm, 0,0001%): je ruikt de geur van rotte eieren. Bij 10 ppm (0,001%) irriteert het de ogen en geeft het een branderig gevoel aan de longen. Bij 100 ppm gaat het reukvermogen verloren en bij 200 ppm is de reukzenuw verlamd, vandaar het verlies van reukvermogen dat het gevaar vergroot.

http://www.societechimiquedefrance.fr/s ... ogene.html

We herinneren ons het ongeval in juli 2 waarbij een motorrijder werd geraakt op het strand van Saint-Michel-en-Grèves, bedekt met groene algen. Als de ruiter ontsnapte na een ernstige ziekte, stierf het paard. De door INERIS uitgevoerde analyses kwamen uit op niveaus van 009 tot 300 ppm waterstofsulfide en methaan op plaatsen beschut tegen het getij waar de Ulva armoricana-algen al dagen aan het ontbinden waren.

Aan het oppervlak had zich een korst ontwikkeld, ondoordringbaar voor gassen, en onder deze korst ontleden de anaerobe bacteriën het organische medium door de sulfaten van het zeewater te reduceren tot sulfiden en waterstofsulfide. Het was genoeg om in deze hoop te lopen om dit gas vrij te laten dat, bij niveaus boven 700 ppm, binnen enkele minuten dodelijk is.
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Did67 » 15/11/18, 13:54

Dit is wat het ministerie van Arbeid zegt:

NB: reukwaarneming is al bij een zeer lage concentratie waarneembaar, maar vormt geen voldoende alarmdrempel, omdat deze afzwakt totdat deze verdwijnt naarmate de gasconcentratie toeneemt (reukverdovend effect).


in: https://travail-emploi.gouv.fr/sante-au ... ne-sulfure

Ik garandeer u dat het personeel detectoren heeft in de betreffende installaties. Het is waar dat het meestal niet naar rozen ruikt, en daarom is het ook moeilijk om deze geur te herkennen - in tegenstelling tot de scheet in de woonkamer van de markiezin!

Maar we zijn het erover eens: het is geen scheet die heel snel zal verdwijnen die ons zal vergiftigen, noch een stinkbal... Omdat het geen CO is2 van een cola of wanneer het zijn brood heeft gemaakt dat ons zal stikken ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Julienmos
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1265
Inschrijving: 02/07/16, 22:18
Plaats: Queen water
x 260

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Julienmos » 15/11/18, 19:06

niets te maken met het bovenstaande... alleen een opmerking:

in mijn regio zijn regenwormen dit jaar in ieder geval niet van de partij.

Niet dat er geen wormuitwerpselen waren, maar dat had niets te maken met voorgaande jaren toen er in deze tijd overal veel waren.

Bij ons heeft het onlangs maar 2 of 3 dagen geregend, en nog steeds lichte regen. Bovendien was er bijna geen effect op het peil van de rivieren.

Onlangs, tijdens het verplanten van knoflook, merkte ik dat de grond relatief vochtig was... veel drogere, compacte en harde kluiten, in één vond ik een worm die daar "gevangene" leek ... Ik kan geen regenworm zien die dat kan doorboren.
En aangezien de wormen vrij diep zitten (vanwege de zeer lange droge periode) zal het waarschijnlijk nodig zijn om te wachten tot het voorjaar, met voldoende natte grond, voordat ze weer gaan werken!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Did67 » 15/11/18, 19:14

Aan mijn kant zie ik kleine regenwormen - zoals "vermicelli", ver van de spaghetti waaraan ze me gewend waren.

Sterfte???? Of inderdaad, zijn ze nog in diapauze, deels nog droog?????

Moet nog observeren.
1 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 264-gasten