Het vlees in Frankrijk en in de wereld: productie, conso ...

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Vlees in Frankrijk en in de wereld: productie, conso ...




par Janic » 02/03/17, 12:26

Oké, dan gaan we verder!
In de traditie, wordt Satan (of zelfs Lucifer *) beschouwd als een trots wezen dat gelijk aan God wil zijn, het is waarschijnlijk een later teruggevonden Grieks geïnspireerde tekst (de mythe van Prometheus).

Altijd hetzelfde! De tradities en de originele tekst (het enige document dat als referentie dient) zijn twee verschillende dingen en dit zijn mengsels tussen een nieuwe leer en de gewoonten, gebruiken, legendes en verbeeldingskracht die er massaal aan worden toegevoegd.
In het oude testament vinden we een passage die verwijst naar dit begrip van de herfst: “Hier ben je uit de hemel gevallen, stralende ster, zoon van de dageraad! U bent terneergeslagen, overwinnaar van de naties! Je zei in je hart: ik zal opstijgen naar de hemel, ik zal mijn troon verheffen boven de sterren van God; Ik zal zitten op de berg van de samenkomst, aan het uiteinde van het noorden; Ik zal opstijgen naar de top van de wolken, ik zal zijn als de Allerhoogste. Maar je werd in Hades gegooid, in de diepten van de afgrond.
Jesaja 14-4

Dit gaat niet over satan of een engel des lichts, maar over Babylon die het Midden-Oosten domineert. Ensuite dit Babylon zal worden opgenomen als een model van een bepaalde vorm van dominante samenleving die we in Daniël vinden.
**Wat ook een van de benamingen van Christus was in de primitieve periodes van het christendom, wat het begrip geenszins vergemakkelijkt!

Hetzelfde als hierboven! De primitieve periodes van het christendom bestaat niet. Christus Jezus heeft nooit een nieuwe zogenaamde christelijke religie gesticht, zelfs niet zijn verwanten. Waar je naar verwijst is de heidens christendom het samenbrengen van de leer van Christus en heidense aanbiddingstradities door Christus Jezus te vergelijken met de zonnegod van die tijd die door de naties werd vereerd. De vermeende geboortedag van Jezus is slechts een aanpassing van de geboorte van de zonnegod op 25 december om heidenen naar deze nieuwe sekte te lokken.

PS: onderwerpen glijden vaak weg naar dit onderwerp dat geen specifiek onderwerp heeft en verstoren de huidige thread.
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Vlees in Frankrijk en in de wereld: productie, conso ...




par sen-no-sen » 02/03/17, 17:52

Janic, had ik aangedrongen op de symbolische aard van deze analogie.

Dit gaat niet over satan of een engel des lichts, maar over Babylon die het Midden-Oosten domineert.


Absoluut, bovendien symboliseert de stad Babylon ook deze notie van ineenstorting (die we eerder aantroffen bij de Toren van Babel) van systemen gebaseerd op exponentiële groei.

Hetzelfde als hierboven! De primitieve periodes van het christendom bestaan ​​niet. Christus Jezus heeft nooit een nieuwe zogenaamde christelijke religie gesticht, zelfs niet zijn verwanten. Waar u naar verwijst is het heidense christendom dat de leer van Christus en heidense aanbiddingstradities samensmelt door Christus Jezus te vergelijken met de zonnegod van die tijd die door de naties werd vereerd.


Het is noodzakelijk om de leringen van een persoon te differentiëren, van meester tot discipelen, van hun evoluties door de hersenen in de vormen van ideologie.
Geen enkele vorm van denken blijft lang onveranderd, alle ideeëncomplexen evolueren en komen in concurrentie, splitsing, fusie enz...

Laten we, om de draad in te halen die afglijdt naar religieuze uitweidingen, onthouden dat monotheïstische religies niet echt de toestanden van dieren hebben geregeld met betrekking tot oosterse filosofieën.
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Vlees in Frankrijk en in de wereld: productie, conso ...




par Janic » 03/03/17, 08:31

Janic, ik had de nadruk gelegd op de symbolische aard van deze analogie.

We hebben genoeg uitwisselingen over dit onderwerp gehad om voorzichtig en achterdochtig te zijn over de betekenis van de gebruikte termen, zoals blijkt uit de rest van uw tussenkomst.
Hetzelfde als hierboven! De primitieve periodes van het christendom bestaan ​​niet. Christus Jezus heeft nooit een nieuwe zogenaamde christelijke religie gesticht, zelfs niet zijn verwanten. Waar u naar verwijst is het heidense christendom dat de leer van Christus en heidense aanbiddingstradities samensmelt door Christus Jezus te vergelijken met de zonnegod van die tijd die door de naties werd vereerd.

Het is noodzakelijk om de leringen van een persoon te differentiëren, van meester tot discipelen, van hun evoluties door de hersenen in de vormen van ideologie.
Geen enkele vorm van denken blijft lang onveranderd, alle ideeëncomplexen evolueren en komen in concurrentie, splitsing, fusie enz...

Opnieuw begrijp ik dat er een kloof is tussen een lering en de manier waarop deze wordt gevolgd; en wat het vervolgens wordt om redenen die meer uit eigenbelang of een geest van overheersing dan uit spiritualiteit voortkomen.
Echter, en nogmaals herhaal ik mezelf, zichzelf aanbevelen van iets dat niet echt bestaat, het geeft dingen als Daesh of de inquisitie.
Om een ​​analogie te nemen: de leer van Christus Jezus is als een mooie, gezonde en sappige vrucht, het heidense christendom is als een vrucht die verschrompelt en langzaam rot. Het enige christendom (of het mozaïek in het jodendom) is echter dat en alleen dat, gegeven door de initiatiefnemer en dat zijn kader definieert: pas als je doet wat ik deed, zullen ze erkennen dat je mijn discipelen bent en alleen dat. Maar, en dat is spijtig, de referentie die over het algemeen wordt gebruikt, zijn rotte appels alsof deze alleen bestaan.
Persoonlijk heb ik geen smaak of aantrekkingskracht voor wat beschimmeld, rot is, vooral als er biologische appels zijn die op een gezonde manier worden geteeld en geoogst.
Laten we, om de draad in te halen die afglijdt naar religieuze uitweidingen, onthouden dat monotheïstische religies niet echt de toestanden van dieren hebben geregeld met betrekking tot oosterse filosofieën.

Inderdaad, maar dit roept vraagtekens op religieuze systemen, niet de basisleer die op dit punt duidelijk is: 'Ik geef je alle zaaddragende kruiden over de hele oppervlakte van de aarde en alle bomen die vrucht dragen die bomen zullen worden door de ontwikkeling van de kiem: dit zal je voedsel zijn ... het was bij uitstek goed» gen 1-29. Geen sprake van doden, noch van consumptie van dierlijk vlees en het gebruik van teksten over Noach om hun gebruik te rechtvaardigen, is een gebruikelijke culturele hypocrisie.
Werk aan de menselijke fysiologie en anatomie heeft dit punt bevestigd, dat geen centimeter is geëvolueerd (zelfs niet van de panda) sinds zijn oorsprong, meer bepaald zijn creatie.
PS: ook daar herhaal ik mezelf om onduidelijkheid te voorkomen! Voor mij om creatie op te roepen (niet creationisme :onheil: ) wordt opgevat als alles wat vooraf niet bestaat en dat vorm krijgt door de wil van de maker, zoals een auto of een vliegtuig dat niet bestond tot hun uitvinding.

om bij het onderwerp van het dier te blijven:
Land Rover biedt een alternatief voor dode dierenhuid
Vr 03/03/2017 — Een primeur voor een Engelse

http://www.moteurnature.com/28791-land- ... nimal-mort
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Tomts
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 12/08/17, 17:48

Re: Vlees in Frankrijk en in de wereld: productie, conso ...




par Tomts » 12/08/17, 17:53

Hallo,

In het kader van een onderzoek wil ik graag meningen verzamelen over verantwoorde vleesconsumptie in Frankrijk.
Ik vraag u slechts twee minuten van uw tijd om mijn korte vragenlijst te beantwoorden.

Je vous d'avance remercie
Vragenlijst HIER
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Vlees in Frankrijk en in de wereld: productie, conso ...




par Janic » 11/01/18, 13:16

Verenigde Staten: 100 kilo vlees per jaar
Amerikanen consumeren gemiddeld meer dan 100 kilo vlees per jaar per persoon.
na hun verbruik teruggebracht te hebben tot 87 kg, gaan ze hier serieus terug!
https://www.francetvinfo.fr/monde/usa/e ... 53555.html
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Vlees in Frankrijk en in de wereld: productie, conso ...




par Christophe » 28/10/18, 11:09

Als het geen acteurs zijn, dan is het serieus, heel serieus over de intellectuele eerlijkheid van mensen op dit moment... :schok: :schok: :schok: eindelijk zijn het Parijzenaars, niet echt mensen dus : Mrgreen:

0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Vlees in Frankrijk en in de wereld: productie, conso ...




par Janic » 28/10/18, 12:50

vooral dat zou niet in de buurt komen om wat te maken voor 1.000 euro! : Cheesy: : Cheesy:
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Vlees in Frankrijk en in de wereld: productie, conso ...




par Christophe » 28/10/18, 13:46

Zeker in dit geval! : Mrgreen:

All Sa...es...Ik weet het al heel lang! : Cheesy:
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Vlees in Frankrijk en in de wereld: productie, conso ...




par Janic » 28/10/18, 14:52

geld heeft geen seksuele voorkeur! :D
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Vlees in Frankrijk en in de wereld: productie, conso ...




par Christophe » 28/10/18, 15:20

Ik zie dat er duidelijk geen man vastzit in dit interview op de stoep... : Mrgreen:

Je kunt je voorstellen dat er meer mensen zijn geïnterviewd en dat alleen de "beste" zijn geselecteerd voor montage!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 106-gasten