Vraag over verlichting

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
Avatar de l'utilisateur
Charlotte
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 52
Inschrijving: 10/10/06, 09:41
Plaats: Lausanne, Zwitserland

Vraag over verlichting




par Charlotte » 17/10/06, 14:49

Op mijn werk zijn de toiletten verlicht met neonlampen en spaarlampen. De vraag of het licht uit moet bij het weggaan is een punt van discussie, met aan de ene kant degenen die zeggen dat een neon veel verbruikt als ze aanstaan ​​en weinig daarna, aan de andere kant degenen die het licht punkt-uitdoen. schluss.

Voor nu heb ik een ingenieur en een natuurkundige in het laat-het-aan-kamp en veel goedbedoelende mensen in het andere.

Wat vinden de economische experts? Wie heeft er gelijk ?
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 17/10/06, 15:08

Om dit te doen, is het noodzakelijk om precies te weten over welk materiaal we het hebben:
- merk, technologie, kracht...

En indien mogelijk, test het (met een PM230 die te koop is bij de econology-winkel).:D

Bij neonlichten is het het ontstekingssysteem dat de prestatie en kwaliteit van het materiaal bepaalt:

- Ballast + starter = slecht ondersteunend basismateriaal
herhaalde ontstekingen en hebzuchtig bij ontsteking. :?

- Elektronisch startcircuit = comfort (snelle ontsteking),
vermogen (zuinig en zuinig) en betrouwbaarheid (in principe). 8)

De kwaliteit van de buis is (een beetje) secundair.
0 x
Avatar de l'utilisateur
nonoLeRobot
Master Kyot'Home
Master Kyot'Home
berichten: 790
Inschrijving: 19/01/05, 23:55
Plaats: Beaune 21 / Paris
x 13




par nonoLeRobot » 17/10/06, 15:40

Je moet vooral kijken met hoeveel je bent, want toiletten kunnen al snel veel mensen op een middag zien komen, dus het is al snel niet de moeite waard om tussen elke persoon te wisselen.

Aan de andere kant merkte ik in mijn lab dat het ineens de neiging heeft om de hele nacht aan te blijven en dat is vervelend. Dus eind van de middag schakel ik stelselmatig uit, soms gaat daarna niemand meer terug. Voor zulke gangen. Er zou een algemene schakelaar nodig zijn voor de laatste die uitgaat.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 17/10/06, 18:14

Fluorescentielampen (goedkope 1e generatie) staan ​​erom bekend dat ze niet van te vaak aan/uit houden (nou ja, niet meer dan klassieke lampen denk ik)...

Voor de neonlichten weet ik het niet echt, maar ik veronderstel dat ze hetzelfde defect hebben en dat ze mogelijk overconsumptie hebben van de ballast (condo moet worden vervangen, zie een recent bericht van delnoram over dit onderwerp)

In jouw geval....een ledlamp (geen gevoeligheid voor aan- en uitzetten, 25 jaar "theoretische" levensduur en dezelfde lichtopbrengst als tl-lampen, zie iets beter...eindelijk voor de beste modellen...enkele het is de complete cata) zou geschikt kunnen zijn...

Hé, dus dat is goed, we zijn net terug in de winkel... we gaan ze 's avonds inbrengen... Pas op, het is Chinees spul, he, maar nog steeds kwaliteit...

Conso en prestaties gecontroleerd op de forum : https://www.econologie.com/forums/ampoules-a ... 18-51.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
delnoram
Modérateur
Modérateur
berichten: 1322
Inschrijving: 27/08/05, 22:14
Plaats: Mâcon-Tournus
x 2




par delnoram » 17/10/06, 18:42

Christophe schreef:Fluorescentielampen (goedkope 1e generatie) staan ​​erom bekend dat ze niet van te vaak aan/uit houden (nou ja, niet meer dan klassieke lampen denk ik)...

Voor de neonlichten weet ik het niet echt, maar ik veronderstel dat ze hetzelfde defect hebben en dat ze mogelijk overconsumptie hebben van de ballast (condo moet worden vervangen, zie een recent bericht van delnoram over dit onderwerp)

De tl-lampen en de "neons" hebben dezelfde zwakte als de klassieke lamp, de gloeidraad die in de eerste 2 gevallen alleen wordt gebruikt om de lamp te verwarmen als deze aanstaat.
de "neons" zijn bovendien (wanneer ze niet zijn uitgerust met een elektronische "ballast") een probleem van slijtage van de starter.
0 x
"Denken mag niet worden onderwezen op school in plaats van om het leren te maken door het hart van de feiten dat niet alle bewezen? '
"Het is niet omdat ze waarschijnlijk verkeerd zij gelijk te zijn!" (Coluche)
Avatar de l'utilisateur
Charlotte
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 52
Inschrijving: 10/10/06, 09:41
Plaats: Lausanne, Zwitserland




par Charlotte » 18/10/06, 12:05

Conclusie, het hangt af van de neon.

Dank u voor uw antwoorden! :)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 18/10/06, 13:02

Ter informatie zijn LED-lampen verkrijgbaar in de winkel:

Beeld

Koel wit licht model

Warm oranje lichtpatroon
0 x
Avatar de l'utilisateur
Castor
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 127
Inschrijving: 06/04/06, 22:15
Plaats: Frankrijk: IDF




par Castor » 26/10/06, 22:37

Bonsoir.


Laten we zeggen dat klassieke 60W-lampen 1/2 uur per dag branden (60x.5 = 30W.h) minder dan 11W compacte fluorescerende lampen 8 uur per dag verbruiken (11x8 = 88W.h). Omdat de aan / uit-cycli neon en compacte fluorescentie beschadigen, is het naar mijn mening geen goed idee om ze in toiletten te plaatsen.
0 x
Wetenschap begint met nieuwsgierigheid.

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 132-gasten