WEDEW Een uitvinding transformeert lucht in drinkwater zonder koolstof af te stoten

Innovaties, ideeën of patenten voor duurzame ontwikkeling. Vermindering van het energieverbruik, vermindering van vervuiling, verbetering van opbrengsten of processen ... Mythes of realiteit over uitvindingen uit het verleden of de toekomst: de uitvindingen van Tesla, Newman, Perendev, Galey, Bearden, koude kernfusie ...
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: WEDEW Een uitvinding verandert lucht in drinkwater en zonder koolstof af te stoten




par Did67 » 23/10/18, 22:34

De productie moet sterk afhangen van de hygrometrie van de lucht. Ik heb maar een paar vage herinneringen aan de rondingen die de dauwpunten bepalen. We zouden moeten zien wat het sterretje zegt dat vastzit aan de aangegeven stroom.

Het is duidelijk dat wanneer de hygrometrie hoog is, de opvang goed kan zijn. Vergeet niet dat bij "zwaar" weer een fles koud water op tafel druppelt... Maar dat is niet elke dag.

Om het elektriciteitsverbruik te schatten, kunnen we de soortelijke warmte van toestandsverandering van het water berekenen, hoog. Tel daar het door de ventilatie gedissipeerde vermogen bij op... Houd rekening met het rendement van de warmtepomp...

Hoe verder je de temperatuur van de verdamper verlaagt, hoe meer deze condenseert. Maar hoe meer de prestaties van de warmtepomp afnemen...

Vanavond lui om de berekening met een pollepel te doen - wat betreft de wonderbaarlijke verkeersdrempel. Dit zou helpen bij het lokaliseren.

@nico

Als de dozen zo imposant zijn, is dat omdat het in ons belang is om zo breed mogelijke wisselaarlamellen te hebben, zodat de lucht die er doorheen gaat de laagst mogelijke temperatuur bereikt ondanks voldoende debiet... Daar is het consistent.
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13713
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1524
Neem contact op met:

Re: WEDEW Een uitvinding verandert lucht in drinkwater en zonder koolstof af te stoten




par izentrop » 23/10/18, 22:53

In feite zijn het luchtontvochtigers gevolgd door een koolstoffilter om het water drinkbaar te maken (niets nieuws)
Het opgegeven debiet komt in principe overeen met een luchtvochtigheid van 85%/30°
nico239 schreef:2000 is misschien een maxi... maar in het dagelijks leven kunnen we op sommige plaatsen genoegen nemen met veel minder, toch?
Het hangt allemaal af van de luchtvochtigheid, hoeveel u van plan bent te herstellen en hoe lang het duurt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79356
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059

Re: WEDEW Een uitvinding verandert lucht in drinkwater en zonder koolstof af te stoten




par Christophe » 24/10/18, 01:21

Mistvallen, 100% passief, ontvang geen xprize...

Dit is om serieuze vragen te stellen...

waterpompfiltratie/mistvanger-drinkbaar-water-dauwval-t9756.html
1 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13713
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1524
Neem contact op met:

Re: WEDEW Een uitvinding verandert lucht in drinkwater en zonder koolstof af te stoten




par izentrop » 24/10/18, 08:47

Christophe schreef:Mistvallen, 100% passief, ontvang geen xprize...
Ja, maar het is geen innovatie.
De nieuwigheid is om een ​​ontvochtiger te associëren met een "waterzuiveringssysteem".

Een airconditioning, een koelkast condenseert ook, het water dat druppelt kun je opvangen, maar met de sterke Afrikaanse hitte heb je een apparaat nodig om te voorkomen dat het eerder verdampt. :(

Zonder reclame zijn daar de producten van Skywaters voor gemaakt https://islandsky.com/products/

Kleine rekensom:
De Skymater-150 produceert 150 X 4.54 = 681 l/24 h voor een elektrisch stroomverbruik van 4400 W
Willekeurig een kleine luchtontvochtigerDelonghi 30l/24u voor 540W
voor een verhouding van 4400/540 = 8 in vermogen, zien we dat het grote model veel productiever is, als de meetomstandigheden echter hetzelfde zijn.

Het is economisch haalbaar in Afrika met zonnepanelen. Het zou nog effectiever zijn als de gegenereerde kou wordt gebruikt voor airconditioning of opslag van voedsel.

Wat me schokte was het beeld van de container in het midden van de woestijn met de waterdragers die ervan wegbewegen, helemaal niet in het voordeel van de aankondiging.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: WEDEW Een uitvinding verandert lucht in drinkwater en zonder koolstof af te stoten




par Did67 » 24/10/18, 09:14

Ben 85% luchtvochtigheid, het is niet gewonnen. In heel dor Afrika zijn we, afgezien van het regenseizoen, ver, heel ver verwijderd van deze hygrometrie. Maar de hygrometrie / het water in de lucht is helemaal niet lineair. Heel precies, de hoeveelheid water bij verzadiging, als functie van de temperatuur, is helemaal niet lineair.

En in Abidjan, waar het vaak regent, is een pan voldoende.

Als je een hygrometrische sonde hebt, controleer dan een beetje de luchtvochtigheid: daar begint het te regenen (nou ja, voor het eerst in 1 maand), en mijn sonde geeft aan... 73%!!!

Hun "nominale stroomverbruik" is in kW/uur (niet fortiche - het is vermogen en het is kW of het is energie en het is kWh). Laten we zeggen dat het energie is, dus 4,4 kWh...

In Afrika, waar we stoken met een houtvuur, zijn er volgens mij betere dingen te doen dan water condenseren als we 4,4 kWh elektriciteit hebben!

Nog een mythe: er zit vaak (niet altijd) water in Afrika, in de grond. Goed aangelegde putten of goed onderhouden boorgaten ontbreken. Ik heb waterputten geïnstalleerd in het zeer dorre hart van Tsjaad. Er was meestal water op enkele tientallen meters afstand! Een put "met buizen" (betonnen spuitmonden), die schoon water levert, is een paar dozijn zakken cement!

We moeten stoppen met het "parachuteren" van geavanceerde technologieën, die zeer snel zullen stranden, zoals de tractoren of andere machines die door agronomen zijn geïntroduceerd (bekend als "roze olifanten").
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13713
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1524
Neem contact op met:

Re: WEDEW Een uitvinding verandert lucht in drinkwater en zonder koolstof af te stoten




par izentrop » 24/10/18, 09:30

Ik begreep het verkeerd. :x

Ik heb het origineel niet gevonden, maar 30°C/85% het zijn geen echte gegevens maar een standaard om een ​​vergelijking tussen producten tot stand te brengen http://www.sixequipment.be/wp-content/t ... /304-t.pdf

En dan is 4400 W het maximaal aangekondigde bedrijfsvermogen, net als de 540 W van het kleine model

We zouden de berekening in energie over 24 uur kunnen doen door in beide gevallen met 24 te vermenigvuldigen, maar dat verandert niets aan het resultaat:

Voor een equivalent vermogen van 4400 W verbruikt door 8 kleine modellen, zouden we uitkomen op ongeveer 250 l/24 u tegenover 680 l/24 u voor de grote, geïmpliceerd als de meetomstandigheden hetzelfde zijn..
Ik heb waterputten geïnstalleerd in het zeer dorre hart van Tsjaad. Er was meestal water op enkele tientallen meters afstand! Een goed "omhulde" put
Fossiel water dat al veel is gedaald sinds het op grote schaal werd ontgonnen. http://geopolis.francetvinfo.fr/leau-fo ... acee-88321
Dernière édition par izentrop de 24 / 10 / 18, 09: 51, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: WEDEW Een uitvinding verandert lucht in drinkwater en zonder koolstof af te stoten




par Did67 » 24/10/18, 09:49

1) Je vergelijking klopt. Ze heeft weinig interesse in wat ik wilde begrijpen: hoeveel water voor hoeveel energie. Dat is wat mij interesseerde.

2) Waar ik het over heb zijn geen diepe boorgaten, maar "hooggelegen" watervoerende lagen, die elk regenseizoen worden aangevuld door regenval. Je gelooft me misschien niet, maar ik was erbij: er is water, enkele tientallen meters verderop, bij de meeste dorpen in Guéra (een bergachtig gebied in centraal Tsjaad). En er zijn maar een paar dozijn zakken cement nodig om deze putten goed te "knollen", samen met de dorpelingen. Ik deed het in de jaren 86 tot 90.

De diepe watervoerende lagen zijn fossielen. En inderdaad, aangevallen om soms gekke irrigatieprojecten in het midden van de woestijn te voeden, storten ze in - omdat ze niet opladen. En de prachtige "cultuurringen" (waar Gaddafi trots op was!) breken af, omdat het water te zout is, zout dat zich ophoopt als het water verdampt; de grond wordt niet, zoals bij ons, elk regenseizoen "uitgeloogd" van zijn zout ...

[Je moet niet vergeten dat de Sahara 3 jaar geleden tropisch vochtig was, als ik me goed herinner - ik heb het niet gecontroleerd. Als ze niet dood zijn, overleven er nog steeds krokodillen in vijvers in het noorden van Tsjaad, rond Faya Largeau!]
2 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13713
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1524
Neem contact op met:

Re: WEDEW Een uitvinding verandert lucht in drinkwater en zonder koolstof af te stoten




par izentrop » 24/10/18, 10:01

Did67 schreef:1) Je vergelijking klopt. Ze heeft weinig interesse in wat ik wilde begrijpen: hoeveel water voor hoeveel energie. Dat is wat mij interesseerde.
Ongeveer 6.4 l per verbruikte kWh bij 85%/30° voor het grote model, meer dan de gegevens over de luchtvochtigheid ontbreken. :)

In de woestijn is de lucht 's nachts vochtiger, bij zonne-energie zal ook een opslag op batterij of iets anders nodig zijn, wat de efficiëntie zal verminderen.

1l/kWh kan dichter bij de werkelijkheid liggen. : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: WEDEW Een uitvinding verandert lucht in drinkwater en zonder koolstof af te stoten




par Did67 » 24/10/18, 10:13

"De lucht is vochtiger..." klopt niet helemaal:

a) de hoeveelheid water aanwezig in een m3 verandert niet fundamenteel tussen dag en nacht

b) daarentegen neemt de relatieve vochtigheid (RV) toe, omdat de temperatuur lager is

[De RH is de verhouding tussen de hoeveelheid waterdamp die in de lucht aanwezig is en het maximum dat deze lucht kan bevatten bij deze temperatuur]

Maar dit verhoogt niet de extraheerbare hoeveelheid, voor verdamperlamellen die op dezelfde temperatuur zouden zijn.

c) Natuurlijk, als de binnenkomende lucht kouder is, zou de temperatuur van de laatste, voor hetzelfde vermogen van de warmtepomp, een beetje dalen. En in ieder geval zou het rendement van de warmtepomp toenemen (omdat de condensor ook beter zou werken, mag niet vergeten worden). Dus ja, het zou in ons belang zijn om de lucht 's nachts te "turbineren"... Ten koste van een extra complicatie: het opslaan van elektriciteit. En de levensduur van gewone batterijen in een hete omgeving is... heel kort! Wederom spreek ik uit ervaring. Ik worstelde of het de batterijen van mijn 4x4 waren of die van mijn PV-installatie.
1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79356
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059

Re: WEDEW Een uitvinding verandert lucht in drinkwater en zonder koolstof af te stoten




par Christophe » 24/10/18, 11:57

izentrop schreef:
Christophe schreef:Mistvallen, 100% passief, ontvang geen xprize...
Ja, maar het is geen innovatie.
De nieuwigheid is om een ​​ontvochtiger te associëren met een "waterzuiveringssysteem".


De "nieuwigheid" is niet genoeg om prijs te geven ... vooral als de nieuwigheid zo middelmatig en twijfelachtig is!

Ik denk eerder dat de nieuwigheid van dit concept, omdat het er momenteel maar één is) bestaat uit het gebruik van HOUT als primaire energie... ...)

In 2002 ontdekte ik een project dat gebruik maakte van windturbines op een innovatiebeurs...en 2002 was 16 jaar geleden...

Het concept werd overgenomen (misschien zijn het dezelfde mensen): waterpompfiltratie/windturbine-produceert-water-uit-lucht-vocht-t8728.html er was iets nieuws...

eau-pompage-filtratie/maxwater-1-windturbine-producerende-elektriciteit-en-water-t3880.html
waterpompfiltratie/windturbine-die-water-uit-de-lucht-terugwint-t8535.html

Het "zuiveringssysteem" toont een beetje de onwetendheid van de ontwerpers van dit project: het gecondenseerde water is regenwater, het is daarom zeer weinig vervuild behalve extreme atmosferische vervuiling (of een paar deeltjes, in droge gebieden komt het vaak voor, of als het lange tijd stagneert op een zelf vervuilde plek, kortom als deze vervuild is door het condensatiesysteem zelf).

Een UV-behandeling, veel goedkoper dan O3, zou meer dan genoeg zijn... AMHA...
0 x

Ga terug naar "Innovaties, uitvindingen, patenten en ideeën voor duurzame ontwikkeling"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 204-gasten