De dood van de bijen zet de wereld in gevaar

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: De dood van de bijen plaatst de planeet in gevaar




par Ahmed » 23/10/18, 12:02

De industriële fase waar je het over hebt, Chafoin zijn is altijd een eenwording, een vereenvoudiging en een concentratie, of het nu gaat om levende wezens of niet, het is noodzakelijkerwijs in directe tegenspraak met het functioneren van de natuur. De weinige voorbeelden van "circulaire economie" die volgens hun promotors zoveel ontkenningen zouden opleveren, weerstaan ​​een beetje grondige analyse niet en doen het in het beste geval (door toegeeflijkheid) in het slechtste geval een beetje minder slecht.

Izentrop, zonder overhaaste conclusies te trekken, hongersnood en pesticiden zijn slechts twee aspecten van een identieke en globale aanpak.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: De dood van de bijen plaatst de planeet in gevaar




par Moindreffor » 23/10/18, 12:08

izentrop schreef:U bevestigt dat honger de belangrijkste doodsoorzaak is en niet 'pesticiden', zoals we op dit moment willen geloven.

het is niet omdat je een houten been hebt dat je geen glazen oog kunt hebben, dus misschien niet de een in plaats van de ander maar de een met de ander, want wie de meeste schade aanricht zal Charles kennen...
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
chafoin zijn
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1202
Inschrijving: 20/05/18, 23:11
Plaats: Gironde
x 97

Re: De dood van de bijen plaatst de planeet in gevaar




par chafoin zijn » 23/10/18, 12:21

Ahmed schreef:De weinige voorbeelden van de "circulaire economie" die volgens hun promotors zoveel ontkenningen opleveren [...]
Kunt u enkele voorbeelden geven, ik begrijp niet waar u het over heeft?
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: De dood van de bijen plaatst de planeet in gevaar




par Ahmed » 23/10/18, 18:38

Het concept van circulaire economie is bedoeld als een deugdzame imitatie van de natuur waarbij het afval van sommigen het voedsel van anderen is. Dus in het geval van de koppeling van een cementfabriek (hoge CO²-uitstoot), een installatie voor het opvangen van dit gas die ook de warmteafvoeren van dezelfde cementfabriek zou gebruiken voor zijn proces, waardoor het verbruik wordt geoptimaliseerd (dit geval wordt waargenomen in Canada).
Het meest bekende voorbeeld is in Scandinavië, waar een aantal fabrieken in een bepaalde synergie opereren; Ik zou u de precieze referenties kunnen vinden, maar deze "deugd" vindt al snel zijn grenzen en blijft op de bodem zeer twijfelachtig wat betreft zijn doelstellingen. Als je wilt, het is een beetje zoals alle "groene" projecten, hun deugd hangt vooral af van de brandpuntsafstand die tijdens hun observatie wordt gebruikt en als ze van dichtbij behoorlijk aantrekkelijk zijn, realiseer je je al snel dat ze in feite alleen de problemen terugdringen in plaats van ze op te lossen.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13716
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1525
Neem contact op met:

Re: De dood van de bijen plaatst de planeet in gevaar




par izentrop » 24/10/18, 14:09

Ahmed schreef:Het meest bekende voorbeeld is in Scandinavië, waar een aantal fabrieken in een bepaalde synergie opereren; Ik zou de exacte referenties voor je kunnen vinden
Dit veelbesproken project bleek kostbaar en niet doorslaggevend. https://energieetenvironnement.com/2018 ... u-carbone/
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: De dood van de bijen plaatst de planeet in gevaar




par Christophe » 27/10/18, 02:43

izentrop schreef:U bevestigt dat honger de belangrijkste doodsoorzaak is en niet 'pesticiden', zoals we op dit moment willen geloven.


Als het hongersnood was, hoe verklaart u dan de gedecimeerde korven gevuld met lijken en...vol honing en velden vol bloemen eromheen? :schok:

Dus nee, ik bevestig helemaal niets!

Maar het een verhindert het ander niet... en vice versa! : Cheesy:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: De dood van de bijen plaatst de planeet in gevaar




par Christophe » 27/10/18, 02:54

Moindreffor schreef:het is niet omdat je een houten been hebt dat je geen glazen oog kunt hebben, dus misschien niet de een in plaats van de ander maar de een met de ander, want wie de meeste schade aanricht zal Charles kennen...


Over glazen oog en houten been gesproken (geen slechte uitdrukking): wist je dat de piratenblinddoek niet voor een glazen oog was maar om sneller te mikken? Ik heb dit nog niet zo lang geleden geleerd : Cheesy:

Anders +1 voor het basisidee...
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: De dood van de bijen plaatst de planeet in gevaar




par Ahmed » 27/10/18, 09:16

wist je dat de piratenblinddoek niet voor een glazen oog was maar om sneller te richten? Ik heb dit nog niet zo lang geleden geleerd : Cheesy:

En met de sabel, werkt het ook? : Cheesy:
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13716
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1525
Neem contact op met:

Re: De dood van de bijen plaatst de planeet in gevaar




par izentrop » 14/01/19, 09:47

Nu Europa binnenkort plastic wegwerpbekers verbiedt, een nieuwe bedreiging voor bijen: papieren bekers.
Beeld
Twee studies tonen aan dat papieren bekers in India honingbijen doden. Belangrijke bestuivers worden aangetrokken door de suikerresten die dranken achterlaten. Kleine veranderingen kunnen een groot verschil maken bij het redden van Indiase bijen.

In de bestaande literatuur heb ik geen antwoord kunnen vinden. De professor en zijn studenten gingen daarom op zes plaatsen in de staat Tamil Nadu, in het zuiden van India, op zoek naar bijen om erachter te komen wat er aan de hand was.

Ze ontdekten dat een grote populatie honingbijen die deze "bekerbloemen" bezochten, nooit terugkeerde naar hun kasten. De insecten verdronken in de suikerhoudende resten van thee, koffie, vruchtensap en frisdrank die hen als alternatieve voedselbron hadden aangetrokken.

Gedurende een periode van 30 dagen registreerden ze een alarmerende 25 dode bijen in kopjes bij verkoopkraampjes.

"Elke beker bevatte dode bijen, variërend tussen de vijf en vijftig. Deze werden op verschillende locaties in dit onderzoek gevonden", zegt Chandrasekaran, hoofdauteur van de paper Disposed Paper Cups and Declining Bees. https://www.dw.com/en/paper-cups-a-sile ... a-44302733
De reden :
De wetenschapper heeft tijdens zijn onderzoek geen bijensterfte waargenomen in plastic bekers. "In papieren bekers zit een poreuze substantie waar de suiker achterblijft. Dit is niet aanwezig in plastic, "zei Chandrasekaran. In plastic hardt het suikerachtige residu in plaats daarvan uit, voegde hij eraan toe - hoewel er geen andere studies naar het probleem hebben gekeken.
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13716
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1525
Neem contact op met:

Re: De dood van de bijen plaatst de planeet in gevaar




par izentrop » 27/01/19, 21:11

Bijensterfte: multifactoriële oorsprong! https://www.coordinationrurale.fr/posit ... eilles.pdf
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 275 gasten