De Potager du Sloth: het boek

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Moindreffor » 21/10/18, 21:23

Christophe schreef:Hij is een Arabier met een Joodse naam? Dat is het probleem? : Mrgreen:

Nee, dat zou heel erg laag zijn

het gaat meer over de grondslagen en oorsprong van wat hij zegt in termen van landbouw,
voor het humanistische deel, een goede filosoof die zichzelf weet te verkopen of die wij weten te verkopen, bestaat hierover twijfel
1 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Moindreffor » 21/10/18, 21:29

Ahmed schreef:Welkom in de wereld van merchandise! : Lol:

gezien en gehoord in een reportage over biologische tomaten aan de lage kust, vertelt de producent hoe hij alle manipulaties heeft gemechaniseerd, hoe hij zijn tomaten in een kas met organische meststoffen doordrenkt en zo 10 keer meer kan produceren dan een Franse biologische boer
Merk op dat de specificaties niet bepalen dat de tomaat door een boer moet worden geteeld, in het open veld, op de traditionele manier, met slechts 0 pesticiden en voor ons is het 0 pesticiden, dus het is biologisch, industrieel biologisch maar biologisch, de wereld van koopwaar op een ander niveau
1 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Ahmed » 21/10/18, 21:36

Moindreffort, Je schrijft:
...voor het humanistische deel, een goede filosoof die zichzelf weet te verkopen of die wij weten te verkopen, bestaat daar twijfel over.

Ik kan niet beslissen over de vraag, die bovendien van weinig belang is, maar een groot deel van het mediasucces is te danken aan de onschuldige inhoud van zijn toespraak. Het promoten van ‘zachte’ recensies is een uitstekende tactiek om inhoudelijke kritiek onschadelijk te maken, terwijl er nog steeds sprake is van een pseudo-diversiteit aan meningen.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Moindreffor » 21/10/18, 21:44

Ahmed schreef:Moindreffort, Je schrijft:
...voor het humanistische deel, een goede filosoof die zichzelf weet te verkopen of die wij weten te verkopen, bestaat daar twijfel over.

Ik kan niet beslissen over de vraag, die bovendien van weinig belang is, maar een groot deel van het mediasucces is te danken aan de onschuldige inhoud van zijn toespraak. Het promoten van ‘zachte’ recensies is een uitstekende tactiek om inhoudelijke kritiek onschadelijk te maken, terwijl er nog steeds sprake is van een pseudo-diversiteit aan meningen.

toen ik begon als leraar sprak ik met een oude geschiedenisleraar, en hij had het tegen mij over de ‘zachte’ dictatuur waarin we leefden, in feite gaat alles wat zacht is goed en lijkt het onschadelijk en in feite maakt dat elke inhoudelijke onschadelijkheid onschadelijk. kritiek, sinds ik "Brave New World" heb gelezen, heb ik een meer verlichte visie en naarmate ik verder ging met "The Cretin Factory", is het gek hoe alles duidelijker wordt. Ik raad aan zijn twee boeken in deze volgorde te lezen en vervolgens
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Ahmed » 21/10/18, 22:08

Het is een kwestie van thermodynamica: net zoals het de voorkeur verdient om slaven (die gedwongen moeten worden te werken en onderhouden) te vervangen door ‘vrijwillige’ arbeiders, maar gedwongen door de sociale context*, om koloniën (die moeten worden beheerd) te vervangen door neo-arbeiders. -kolonies die ‘vrij’ zijn om zich te onderwerpen aan de extractivistische economie, verdient het veel de voorkeur om de tirannie van een enkele persoon (die uiteindelijk altijd de vijandigheid van zijn bevolking op zijn persoon concentreert) op te geven door die van een vage entiteit, gelegitimeerd door de sluwheid van de hand die de abstractie van het ‘soevereine volk’ vormt: hoe kunnen we onszelf verloochenen? : Wink:
Aangezien ik zie dat je fan bent van (goed) lezen, raad ik je dat aanAlexis de Tocqueville die het beste diepgaand begreep wat democratie betekende (en hij was een royalist!), tenminste degene die in werkelijkheid in de praktijk kon worden gebracht.
De “verzinsel van toestemming”Eduard Bernays wordt ook sterk aanbevolen. Bijna dezelfde titel (het is geen toeval), "The Making of the Enemy" door
Pierre Conesa
...
“Bibliotheken zijn arsenalen van enorme instructie!”

* De bewakers worden betaald door de slaveneigenaar, de politie door de gemeenschap...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Did67 » 22/10/18, 10:37

Moindreffor schreef:...slechts 0 pesticiden en bij ons zijn het 0 pesticiden, dus het is biologisch, industrieel biologisch maar biologisch, de wereld van koopwaar op een ander niveau


Een fout die we niet moeten blijven uiten, de media doen het al bijna systematisch!

O pesticiden syntheseMaar tonnen ‘natuurlijke’ pesticiden. En natuurlijk betekent niet onschadelijk (zie kopersulfaat, een dodelijk en langdurig gif voor bodemorganismen; zie rotenonen, breedspectruminsecticiden die de ziekte van Parkinson bij mensen kunnen veroorzaken - enige tijd geleden teruggetrokken; zie pyrethroïden, breedspectruminsecticiden maar met een korte levenscyclus (gelukkig)... Veel natuurlijke stoffen zijn angstaanjagend giftig! In termen van tonnage verbruikt "biologisch" meer dan conventioneel (maar gemiddeld zijn ze nog steeds minder giftig, ook al kunnen we, zoals gezegd, niet generaliseren).
1 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Moindreffor » 22/10/18, 11:44

Did67 schreef:
Moindreffor schreef:...slechts 0 pesticiden en bij ons zijn het 0 pesticiden, dus het is biologisch, industrieel biologisch maar biologisch, de wereld van koopwaar op een ander niveau


Een fout die we niet moeten blijven uiten, de media doen het al bijna systematisch!

O pesticiden syntheseMaar tonnen ‘natuurlijke’ pesticiden. En natuurlijk betekent niet onschadelijk (zie kopersulfaat, een dodelijk en langdurig gif voor bodemorganismen; zie rotenonen, breedspectruminsecticiden die de ziekte van Parkinson bij mensen kunnen veroorzaken - enige tijd geleden teruggetrokken; zie pyrethroïden, breedspectruminsecticiden maar met een korte levenscyclus (gelukkig)... Veel natuurlijke stoffen zijn angstaanjagend giftig! In termen van tonnage verbruikt "biologisch" meer dan conventioneel (maar gemiddeld zijn ze nog steeds minder giftig, ook al kunnen we, zoals gezegd, niet generaliseren).
Ik wilde alleen benadrukken dat de producent op het scherm de analyses van zijn tomaten laat zien en dat ze de biologische specificaties respecteren, maar ze worden industrieel geteeld, gewoon in een zeer gecontroleerde omgeving, onder hectares plastic kas 80 hectare geloof ik hiervoor produceert het een biologische tomaat, op papier maar verre van het beeld dat de consument van biologisch heeft
Ik heb ook een zeer alarmerend programma gezien over de BOB van kaas, een zeer trieste toekomst
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Did67 » 22/10/18, 14:24

Het merendeel van de "biologische", die van hypermarkten en zelfs "biologische" winkelketens, dat is het over het algemeen!!!

De hoeveelheden “biologische” producten (die in waarde slechts ongeveer 5% van onze consumptie uitmaken) zijn niet afkomstig van “kleine, vriendelijke activistische producenten”! Ook al kan iedereen er wel eens eentje tegenkomen. Of haal 1/1000ste van je verbruik thuis (hoogstens één "mandje" per week; omgerekend in kcal, dat stelt in onze consumptie niet zoveel voor!)...
1 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Moindreffor » 22/10/18, 16:19

Did67 schreef:Het merendeel van de "biologische", die van hypermarkten en zelfs "biologische" winkelketens, dat is het over het algemeen!!!

De hoeveelheden “biologische” producten (die in waarde slechts ongeveer 5% van onze consumptie uitmaken) zijn niet afkomstig van “kleine, vriendelijke activistische producenten”! Ook al kan iedereen er wel eens eentje tegenkomen. Of haal 1/1000ste van je verbruik thuis (hoogstens één "mandje" per week; omgerekend in kcal, dat stelt in onze consumptie niet zoveel voor!)...

daarom zou ik, als het kon, teruggaan naar de basis, mijn buurman heeft een paar kippen, ik zou er ook wel een paar willen, maar ik ben niet de enige beslisser thuis
Door de fenocultuur kan ik weer met moestuinieren beginnen en ver van mij staat het idee om zelfvoorzienend te zijn, maar een deel van mijn consumptie produceren is al niet slecht, ik maak jam, ook dat waardeer ik
dus in plaats van nepbiologisch in supermarkten te kopen, probeer ik het thuis te produceren, en dat is dankzij de fenocultuur, maar het gaat veel verder dan dat, het heeft mijn geest geopend en onderweg mijn reflectie op andere gebieden gezet, zoals hierboven of elders gezegd. je bevrijdt de geest
1 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Moindreffor » 22/10/18, 16:20

Ahmed schreef:Het is een kwestie van thermodynamica: net zoals het de voorkeur verdient om slaven (die gedwongen moeten worden te werken en onderhouden) te vervangen door ‘vrijwillige’ arbeiders, maar gedwongen door de sociale context*, om koloniën (die moeten worden beheerd) te vervangen door neo-arbeiders. -kolonies die ‘vrij’ zijn om zich te onderwerpen aan de extractivistische economie, verdient het veel de voorkeur om de tirannie van een enkele persoon (die uiteindelijk altijd de vijandigheid van zijn bevolking op zijn persoon concentreert) op te geven door die van een vage entiteit, gelegitimeerd door de sluwheid van de hand die de abstractie van het ‘soevereine volk’ vormt: hoe kunnen we onszelf verloochenen? : Wink:
Aangezien ik zie dat je fan bent van (goed) lezen, raad ik je dat aanAlexis de Tocqueville die het beste diepgaand begreep wat democratie betekende (en hij was een royalist!), tenminste degene die in werkelijkheid in de praktijk kon worden gebracht.
De “verzinsel van toestemming”Eduard Bernays wordt ook sterk aanbevolen. Bijna dezelfde titel (het is geen toeval), "The Making of the Enemy" door
Pierre Conesa
...
“Bibliotheken zijn arsenalen van enorme instructie!”

* De bewakers worden betaald door de slaveneigenaar, de politie door de gemeenschap...

bedankt voor deze literaire tips, ik ga erover praten met een vriend van een leraar Frans, hij was degene die mij de andere 2 boeken heeft aanbevolen, hij weet het misschien al
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 335-gasten