zonne-energie autoconstruction

Thermische zonne-energie in al zijn vormen: zonne-energie, warm water, het kiezen van een zonnecollector, zonne-concentratie, ovens en zonne-fornuizen, zonne-energie-opslag door warmtebuffer, zonne-energie zwembad, airconditioning en zonne-koud ..
Hulp, begeleiding, programma's en voorbeelden van de prestaties ...
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2485
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 359

Re: Solar in autoconstruction




par Forhorse » 17/03/17, 08:00

Een thermisch zonnepaneel handel met gehard glas glas, aluminium frame, koperen absorber, etc ... kosten ongeveer € 120 van sq

Ik heb zelf gebouwde een panel en het werkte heel goed ... in de zomer (zie de geschiedenis van mijn berichten), maar vorig jaar heb ik ook geïnstalleerd een CESI met ernstige hardware handel.

Karakter tussen een geplaveide panelen allemaal lelijk, met beperkte prestaties en de duur van de beperkte levensduur (hout, kasdek) tot € per m² en een krachtige truc die jaren 25 zonder enige gesprekken 25 en ik vraag mijn dak zonder mijn buren denken dat ik een zigeuner op 120 € per m², mijn keuze is gemaakt ... (en ik herhaal dat ik probeerde de 2)

Vooral omdat ik al heb opgemerkt, in een zonne-installatie, de prijs van de panelen niet per se een groot deel van de kosten van de installatie te vertegenwoordigen. Mijn CESI uiteindelijk kostte me ongeveer € 6000 650 welke panelen € ... Ik laat je de verhouding doen en te bepalen of het echt loont om em ...... hetzelfde te zijn.
0 x
lilian07
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 15/11/15, 13:36
x 56

Re: Solar in autoconstruction




par lilian07 » 17/03/17, 10:36

Ik kopieer de aanpak ik ben voor CESI.
120 euro / m2 is redelijk.

Ik zei dat 25 euro / m2 is met polycarbonaat platen en EPDM grote, goed geïntegreerde dimensie SSC grond niet zo slecht, maar het is subjectief (goed DIY vooruitzichten).
http://www.builditsolar.com/Experimenta ... gTest2.htm

Lilian
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Solar in autoconstruction




par chatelot16 » 17/03/17, 13:48

om de economie moet de prijs betalen

een goedkope truc die wordt gedaan slopen bij elke windvlaag of hagel elk schot dat is niet de beste manier om de economie

gehard glas 2 voordeel
1) ondersteunt thermische schokken beter dan gewoon glas: is gemaakt van gehard glas oven deur of raam halogeenlamp

2) heeft een mechanische sterkte veel groter is dan gewoon glas: dus het weerstaat gemakkelijk hagel ... als er een grote klap voor alle kas met gewoon glas hagel zijn gebroken: gehard glas van auto's en zonnecollector resistent

proberen om gehard glas auto te breken: het is spectaculair gegeven een hamer, die een gewone glas zou breken en het breekt niet ... natuurlijk we eindelijk hit hard genoeg en krijg een break

gehard glas is alleen de gewone glas met thermische behandeling: dus niet veel duurder dan gewoon glas ... behalve de handel probleem dat nog wil proberen duur om te betalen wat ongebruikelijk kosten

het zou een zonneoven maken om het glas te temperen gratis!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2485
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 359

Re: Solar in autoconstruction




par Forhorse » 18/03/17, 07:38

Een andere parameter om te overwegen in de prijs, maar ook de prestaties van de sensor.
Als een sensor Trade met 120 € / m² met een opbrengst van 60%, maar het ding dat is zelfs 25 € / m² met een opbrengst van slechts 30%, goed moeten sensor 2m² gesleuteld, waar 1m² handel genoeg te zetten. Dus gelijk verwarmingsvermogen is niet langer vergelijkt 25 en 120 € € € maar 50 en 120 €
(Ie nummers in willekeurige volgorde om het voorbeeld te illustreren, heb ik niet echt duidelijk idee over de waarden levert verschillende soorten sensoren)
0 x
lilian07
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 15/11/15, 13:36
x 56

Re: Solar in autoconstruction




par lilian07 » 18/03/17, 11:25

Ik had terug syntheses van ervaringen en andere metingen gemaakt door mij gemaakt.
I verkregen vermogen en energiewaarden gereduceerd tot de paneelproductie kosten.
De EPDM-glas, dat niet werd geïsoleerd aan de achterkant toonde zeer goede prestatie.

Resultat.jpg
.

Nota van temperatuur 0 ° buiten het paneel 40% efficiënter opnieuw de productie coup
0 x
lilian07
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 15/11/15, 13:36
x 56

Re: Solar in autoconstruction




par lilian07 » 18/03/17, 11:27

Wat is niet goed begrepen geëvalueerd is duurzaamheid en tijd besteed om dit te bereiken.
0 x
defdefred
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 20/10/18, 14:06

Re: Solar in autoconstruction




par defdefred » 20/10/18, 14:23

Hallo,

Ik wilde hun methode testen met PP-panelen, maar het was onmogelijk om een ​​winkel te vinden die deze verkoopt!
Heb je een idee?

Bonne journee,
FRED.
0 x
defdefred
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 20/10/18, 14:06

Re: Solar in autoconstruction




par defdefred » 21/10/18, 13:35

Voor de zijkanten lijken ze rails te gebruiken voor scheidingsvlakken ... het is tenminste zo verzinkt?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2485
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 359

Re: Solar in autoconstruction




par Forhorse » 21/10/18, 20:37

Ja, de rails en staanders voor de placo zijn gegalvaniseerd. Aan de andere kant, wat betreft alles wat gegalvaniseerd is, als men snijdt of één doorboort, verliest men de bescherming op de plaats van de bewerking ...
0 x
defdefred
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 20/10/18, 14:06

Re: Solar in autoconstruction




par defdefred » 21/10/18, 22:11

Ok
Het is interessant om dingen uit de doos te sleutelen ...
Moet dan panelen van 3m maken ;-)
Dat is goed, ik heb horizontale panelen nodig.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Zonnewarmte: zonnecollectoren CESI, verwarming, warm water, kachels en zonne-fornuizen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 125-gasten