Een nieuwe, absoluut [niet] revolutionaire ezel

Innovaties, ideeën of patenten voor duurzame ontwikkeling. Vermindering van het energieverbruik, vermindering van vervuiling, verbetering van opbrengsten of processen ... Mythes of realiteit over uitvindingen uit het verleden of de toekomst: de uitvindingen van Tesla, Newman, Perendev, Galey, Bearden, koude kernfusie ...
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Een nieuwe revolutionaire verkeersdrempel




par Adrien (voormalig nico239) » 20/10/18, 02:21

Arturo schreef:
Christophe schreef:Welnu, we bevestigen nu zojuist wat we hierboven hebben gepresenteerd : Cheesy:

Deze verkeersdrempel is niet absoluut revolutionair, dat is hij wel ongerijmd!! : Mrgreen:



Ik blijf je sarcasme lezen en ik bevestig nogmaals dat dit hele stel kleuters eigenlijk alleen maar onzin praat!!!!


Jammer om alleen maar sarcasme te lezen en privéberichten te negeren...

Dus wat heeft het voor zin dat Ducros zich erin stort en jouw instructies opvolgt? : Mrgreen:
0 x
Arturo
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 65
Inschrijving: 08/10/18, 15:58
x 1

Re: Een nieuwe revolutionaire verkeersdrempel




par Arturo » 20/10/18, 10:38

nico239 schreef:
Arturo schreef:
Christophe schreef:Welnu, we bevestigen nu zojuist wat we hierboven hebben gepresenteerd : Cheesy:

Deze verkeersdrempel is niet absoluut revolutionair, dat is hij wel ongerijmd!! : Mrgreen:



Ik blijf je sarcasme lezen en ik bevestig nogmaals dat dit hele stel kleuters eigenlijk alleen maar onzin praat!!!!


Jammer om alleen maar sarcasme te lezen en privéberichten te negeren...

Dus wat heeft het voor zin dat Ducros zich erin stort en jouw instructies opvolgt? : Mrgreen:


Welk privébericht???
0 x
Arturo
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 65
Inschrijving: 08/10/18, 15:58
x 1

Re: Een nieuwe revolutionaire verkeersdrempel




par Arturo » 20/10/18, 10:42

Remundo schreef:het is degene die zegt wie is, nananère! : Twisted:




Het is echt geen econologie meer maar onzin.......
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Een nieuwe revolutionaire verkeersdrempel




par izentrop » 20/10/18, 10:54

Arturo schreef:Welk privébericht???
De kleine envelop, rechtsboven, moet worden aangeklikt.
toebehoren
privébericht.gif
messagePrive.gif (10.87 KiB) 2948 keer bekeken
0 x
Arturo
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 65
Inschrijving: 08/10/18, 15:58
x 1

Re: Een nieuwe revolutionaire verkeersdrempel




par Arturo » 20/10/18, 11:30

Leo Maximus schreef:Er is een vliegwiel. Waar is het voor?


Ik sta mezelf toe te antwoorden, ook al word ik achteraf met alle namen behandeld:

In Zwitserland worden al meer dan 40 jaar "trolleybussen" gebruikt om mensen in steden te vervoeren en bij elke halte gaan 2 antennes op de bus omhoog en komen in contact met een op een paal geplaatste oplader die de traagheid van het stuur van de bus oplaadt. Trolleybus.......
Je moet een beetje uitgaan om het te weten!!!!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: Een nieuwe revolutionaire verkeersdrempel




par Christophe » 20/10/18, 11:55

Arturo schreef:In Zwitserland worden al meer dan 40 jaar "trolleybussen" gebruikt om mensen in steden te vervoeren en bij elke halte gaan 2 antennes op de bus omhoog en komen in contact met een op een paal geplaatste oplader die de traagheid van het stuur van de bus oplaadt. Trolleybus.......


Ik heb nog nooit van dit traagheidsschijfsysteem op Zwitserse bustrolleys gehoord! Kun je ons er meer over vertellen?

Arturo schreef:Je moet een beetje uitgaan om het te weten!!!!


Trouwens, bedoel je?
Wat is de relatie tussen karretjes en de opmerking van Leo?
0 x
Arturo
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 65
Inschrijving: 08/10/18, 15:58
x 1

Re: Een nieuwe revolutionaire verkeersdrempel




par Arturo » 20/10/18, 12:52

izentrop schreef:Over het algemeen remmen we eerder, maar laten we de rem los om de verkeersdrempel te passeren met een snelheid van ongeveer 20 km/u.
Ik denk dat Christophe gelijk heeft als hij een beetje kinetische energie meetelt aan de traagheid van het voertuig. In dit geval kantelt de plaat en blijft het voertuig op hetzelfde niveau.

Om dit te kunnen meten kunnen wij een klein samenstel maken met een generator met tandrondsel, bevestigd aan een tandheugel zoals bij heugelpoorten. Deze generator was aangesloten op een batterij die groot genoeg was om het maximale vermogen op te vangen dat door de generator werd geleverd, wat volgens Christophe ongeveer 3600 W in 1 seconde zou zijn.

Dit is waar we zouden zien dat het rendement op dergelijke kortetermijnmachten veel lager is dan we denken.

dodaneschema.gif


het lijkt veel op alle uitvindingen die zijn gepresenteerd om een ​​patent te verkrijgen, naar mijn mening erg summier en met veel dingen te zeggen.......
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Een nieuwe revolutionaire verkeersdrempel




par Did67 » 20/10/18, 12:55

Christophe schreef:[
Ik heb nog nooit van dit traagheidsschijfsysteem op Zwitserse bustrolleys gehoord! Kun je ons er meer over vertellen?


Waarschijnlijk dit: https://www.24heures.ch/vaud-regions/19 ... y/19907153

Doe een beetje onderzoek naar "gyrobus".

Zoals iedereen weet was het een groot succes, en we komen steeds weer “gyrobussen” tegen.

En voor degenen die het willen begrijpen: hier is niets magisch aan. Gewoon een zoektocht om de rommel van bovengrondse elektriciteitsleidingen weg te werken. De gebruikte energie is, afgezien van de vliegwielverliezen, hetzelfde. Simpelweg: in plaats van continu stroom te leveren via bovenleidingen, ‘pompen’ we in korte tijd veel om het vliegwiel te starten, dat deze energie vervolgens weer herstelt wanneer de bus deze nodig heeft.

Energieterugwinning staat ook niet ter discussie, althans niet bij mij. Er zijn herstel-TER's van het type: https://www.bfmtv.com/economie/la-sncf- ... 25015.html bus ...

Afgezien van het feit dat dit dure apparaten zijn, die hun plaats kunnen vinden in bepaalde toepassingen, zie ik niet wat dit bewijst, vergeleken met een "revolutionaire verkeersdrempel" waarbij juist de initiële energie ontbreekt?
1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: Een nieuwe revolutionaire verkeersdrempel




par Christophe » 20/10/18, 13:14

Did67 schreef:Zoals iedereen weet was het een groot succes, en we komen steeds weer “gyrobussen” tegen.


Ja, helemaal in een ander universum : Cheesy:

Hallo vrienden, waarom plaatsen we een S in universS??? Is het een teken dat het meerdere zijn???

Ik heb zojuist dit onderwerp afgerond:

0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: Een nieuwe absoluut [niet] revolutionair




par Christophe » 20/10/18, 13:19

Om terug te komen op het onderwerp energie: ik begrijp nog steeds niet waarom Arturo dit onderwerp ter sprake bracht...

De traagheidsschijf van de verkeersdrempels lineariseert alleen maar het terugwinnen van energie... meer dan het opslaan ervan (en nog minder het creëren ervan, misschien gelooft Arturo dat? Excuseer hem, het is niet zijn schuld dat hij de kleuterklassen heeft opgedroogd... Ik ben er geweest, dus we weten het! : Mrgreen: )
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Innovaties, uitvindingen, patenten en ideeën voor duurzame ontwikkeling"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 121-gasten