De Potager du Sloth: het boek

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79289
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11025

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Christophe » 20/10/18, 12:31

Dat is precies wat ik dacht... Maar er zijn nog steeds goede journalisten, het is alleen zeldzamer.

Als je wilt, kan ik je in contact brengen Juliette Duquesne (ex-TF1-directrice die zich omdraaide om “een goede journalist te worden” : Mrgreen: om het bovenstaande idee te herhalen).

Ik heb al enkele maanden contact met haar en heb al met haar over uw boek gesproken.

Ze heeft dit net afgerond met...Pierre Rhabi: https://www.econologie.com/carnet-alert ... -duquesne/

Beeld

Ik denk dat dit twee zeer interessante ‘bondgenoten’ zouden zijn om het bewustzijn over fenocultuur te helpen vergroten!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Did67 » 20/10/18, 12:34

Christophe schreef:[
Die van Didier zal daar ooit ook genoemd worden: we blijven niet zo lang op de eerste plaats op Amazon zonder de aandacht en belangstelling te trekken van literaire columnisten of onderzoekers... (of het is echt zo dat de wereld tot op het merg verrot is! paranoïde modus uit)


Ik ben niet op zoek naar zomaar wat exposure, waar ik nog niet klaar voor ben. Kortom, het ‘mediacircus’. Typisch, Ruquier en Co, andere ‘Talkshow’-types. Ik zal worden meegesleept door de eerste “Yann Moix” die dienst heeft.

Daarentegen meer "rustige" uitzendingen, een sympathieke reportage in "Silence ça push" of op Arte...

Zodat de ideeën waarin ik geloof in reizen.

Mijn bloedsomloop heeft alles wat ik me in mijn dromen had voorgesteld al geëxplodeerd [doel: 1 dronkaards verkopen, en mijn moeite is beloond; ambitie: 000 zodat het niet verloren gaat; droom: 3 - dit brengt het boek naar meer dan respectabele oplages in zijn vakgebied; alles wat verouderd is]. Mijn “ego” is vol! Ik weet dat sommige mensen twijfels hebben. Ik geef u een volledige “brief” die ik ga mailen naar mensen die op antwoorden wachten...

Beste allemaal, beste vrienden van de “Tuin van de Paresseux”,

Velen van jullie hebben mij om bezoeken, conferenties, artikelen, bijeenkomsten gevraagd... Ik ben heel blij. De ‘ideeën’ die ik op het gebied van tuinieren verdedig, krijgen veel weerklank. Wat ik nooit zou hebben vermoed. En het gaat heel snel. De opeenvolgende herdrukken van mijn boek zijn hiervan het bewijs.
Ik had absoluut niet gedacht, maar geen seconde, dat het zo’n omvang zou kunnen aannemen. En hoewel ik bang was om me te vervelen, zette ik naïef “alle sluizen”, alle kanalen open: liet mijn e-mailadres achter op Youtube of aan het einde van het boek, vroeg om jullie reacties, nodigde uit voor bezoeken…
Deze zomer heb ik al moeite gehad om op verschillende verzoeken te reageren. Ik filmde video's waarvoor ik geen tijd had om ze te 'bewerken' en online te zetten... Mensen bleven onbeantwoord op hun e-mails. Ik heb moeten leren nee zeggen. Ik merkte dat ik “uitgeput” was na weekenden waarin soms 5 evenementen elkaar opvolgden! Uit voorzichtigheid heb ik er met mijn cardioloog over gesproken...
Half oktober riep een gewone val tijdens het fietsen mij tot de orde. Omdat ik het leuk vind om dingen goed te doen, had ik… een “slechte val”! Dubbele schouderfractuur. Er is geen noodzaak om te opereren, maar het zal tijd kosten om het weer op te bouwen – 3 of 4 maanden.
Afgezien van enkele reeds gemaakte afspraken die ik zal proberen na te komen (conferenties, enz.), brengt dit mij ertoe mijn activiteiten een beetje op te schorten. Ik denk dat deze pauze ook een gelegenheid zal zijn om na te denken over een meer bevredigende organisatie voor mij en voor degenen die geïnteresseerd zijn in de “Paresseux Moestuin”.
A priori zal ik doorgaan met het produceren van video's, misschien enkele in het Duits. Dit is voor mij de eenvoudigste manier om zoveel mogelijk mensen te bereiken. Sommige zijn meer dan 100 keer bekeken; de meerderheid enkele tienduizenden keren. Er zijn 000 abonnees.
Conferenties, die zich geleidelijk uitbreiden naar het nationale niveau, zijn een andere activiteit waar ik de voorkeur aan geef. Dit directe contact bevalt mij zeer goed. Hij is ‘inspirerend’. Meestal zijn één of enkele honderden mensen getroffen. Maar met reizen is het vermoeiend. Op de terugweg moet ik absoluut even bijkomen…
Voor bezoeken aan de moestuin, waarbij de verhouding ‘tijd die ik erover doe / aantal getroffen mensen’ veel minder gunstig is, zal ik proberen te kijken of ik in staat ben een blog op te zetten, met een rubriek waarin mensen geïnteresseerden vindt u de data van de bezoeken, beperkt en vooraf vastgelegd. Aan de andere kant zou ik ook voorstander zijn van georganiseerde groepen (scholen, tuiniersverenigingen, enz.).
Natuurlijk wachten alle vragen die in het eerste boek onbeantwoord zijn gebleven, op een vraag in een tweede boek, die ik deze winter hoop te beantwoorden, zodra ik de mobiliteit van mijn rechterarm terug heb.
Mijn excuses aan degenen die zaten te wachten op een datum voor een bezoek, soms al beloofd. Ik hoop op hun begrip te kunnen rekenen in het licht van deze onvrijwillige gebeurtenissen, maar ook in het licht van het besef dat ik mezelf beter moet beschermen.
Hartelijk

Didier Helmstetter
3 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Adrien (voormalig nico239) » 20/10/18, 12:46

Dit weerspiegelt wat we elders zeiden... deze pijnlijke schouder zorgt ervoor dat je een beetje kunt ontspannen
0 x
Avatar de l'utilisateur
Julienmos
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1265
Inschrijving: 02/07/16, 22:18
Plaats: Queen water
x 260

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Julienmos » 20/10/18, 12:49

Did67 schreef:a priori zal ik misschien doorgaan met het produceren van video's sommige in het Duits


ja, en vooral een vertaling in het Duits van uw boek en het volgende, conferenties aan de overkant van de Rijn enz.

je zult miljoenen exemplaren verkopen en rijk worden, heel rijk, je verdient het zo erg! :D
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79289
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11025

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Christophe » 20/10/18, 13:01

Ja, zo'n goed idee zal het voortbestaan ​​van de forum met veel donaties!! : Mrgreen:

Wat er ook wordt gezegd over ecologie en Duitse eco-deugden, de realiteit is veel minder groen!

Ik weet niet zeker of de Duitsers een boek van een Franse auteur zouden verwelkomen... zelfs een Elzasser : Cheesy:
Dit zijn scheikundigen, een van de eersten ter wereld, die hun industrie verdedigen (en zij weten beter hoe ze dat moeten doen dan wij!)
Tenslotte: hoeveel mensen in de wereld lezen Duits?

Vanwege dit alles, een Engelse vertaling lijkt mij een prioriteit...en grotendeels!

Go go go DaïDSixtySeven!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Did67 » 20/10/18, 13:05

nico239 schreef:Dit weerspiegelt wat we elders zeiden... deze pijnlijke schouder zorgt ervoor dat je een beetje kunt ontspannen


Je inspireert mij enorm!!!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79289
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11025

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Christophe » 20/10/18, 13:11

ps: Ik denk dat het vertaalbudget (voor 1 taal) voor zo'n boek minimaal €10,- zal bedragen...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Did67 » 20/10/18, 16:11

Ik heb mijn editor al opnieuw opgestart.

Een paar werken over verschillende tuinieren hadden daar a priori een grote oplage. Ze vertaalden Ruth Stout, nooit vertaald in Frankrijk.
1 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Did67 » 20/10/18, 16:13

Christophe schreef:
Als je wilt, kan ik je in contact brengen Juliette Duquesne (ex-TF1-directrice die zich omdraaide om “een goede journalist te worden” : Mrgreen: om het bovenstaande idee te herhalen).

Ik heb al enkele maanden contact met haar en heb al met haar over uw boek gesproken.



Ik betwijfel ten zeerste of ik geïnteresseerd ben in het “Rhabi-systeem”. Ze heeft in ieder geval nooit meer contact met mij opgenomen. Omdat ik denk dat Rhabi geen goede landbouwingenieur is, denk ik niet dat het ver zou komen!
1 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Moindreffor » 20/10/18, 16:50

Did67 schreef:
Christophe schreef:
Als je wilt, kan ik je in contact brengen Juliette Duquesne (ex-TF1-directrice die zich omdraaide om “een goede journalist te worden” : Mrgreen: om het bovenstaande idee te herhalen).

Ik heb al enkele maanden contact met haar en heb al met haar over uw boek gesproken.



Ik betwijfel ten zeerste of ik geïnteresseerd ben in het “Rhabi-systeem”. Ze heeft in ieder geval nooit meer contact met mij opgenomen. Omdat ik denk dat Rhabi geen goede landbouwingenieur is, denk ik niet dat het ver zou komen!

ja inderdaad, ik denk ook dat uw openhartige uitspraken, uw twijfels over de bobosfeer en uw weigering om de nieuwe goeroe te zijn niet de juiste sleutels zijn om de deuren van dergelijke programma's voor u te openen of, zoals u zegt, dat u zou vernietigen

zoek dus niet naar het aankondigingseffect, maar naar de kwaliteit van de inhoud van je werk
1 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 174-gasten