Stedelijke toltarieven voor 5 € of 10 € binnenkort in Frankrijk?

Transport en nieuw vervoer: energie, vervuiling, motor innovaties, concept car, hybride voertuigen, prototypes, bestrijding van verontreiniging, emissienormen, belasting. geen individuele vervoerswijzen: vervoer, organisatie, autodelen of carpoolen. Transport zonder of met minder olie.
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12294
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2957

Re: Stedelijke toltarieven naar 5 € of 10 € binnenkort in Frankrijk?




par Ahmed » 19/10/18, 11:41

Er is meerdere keren aan mijn zin gesleuteld over degenen die we voor klootzakken houden en het resultaat is niet gelukkig, ik heb er spijt van.
Wat ik kort wilde zeggen, maar misschien niet zo eenvoudig was, is dat als we collectief objectieve minachting tonen voor een categorie mensen, we niet verbaasd moeten zijn dat zij vervolgens reageren met een zekere agressiviteit waarvoor het gemakkelijk is om zichzelf vrij te pleiten. vanuit de primaire verantwoordelijkheid...

Heeft, Je schrijft:
Laten we stoppen met ons schuldig te voelen over bestraffende ecologie en laten we eindelijk vechten! Maar sterk!!!

Wilt u de staat vragen om echte ecologie te creëren in plaats van de gebruikelijke simulacra en deze aan de bevolking op te leggen, als ik dat heb begrepen?
Als dit het geval is, gaat u er dan vanuit dat de staat gemotiveerd zou zijn door een reëel verlangen naar verandering en dat het de bevolking is die terughoudend zou zijn en haar zou beperken in haar innovatieve impulsen?
Deze analyse is, hoe zal ik het zeggen... : Lol: : Lol: : Lol: : Lol: : Lol: : Lol: : Lol: : Lol:
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79004
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10935

Re: Stedelijke toltarieven naar 5 € of 10 € binnenkort in Frankrijk?




par Christophe » 19/10/18, 12:10

Oké, het is een vicieuze cirkel... maar wie is ermee begonnen? De beledigden of de beledigers? : Cheesy:

En vergeef me, maar in de meeste gevallen hebben de beledigden absoluut niets te maken met hun imago... dus het categoriseren van hen zal niets veranderen...

Het enige wat u hoeft te doen is naar het beleid te kijken : Cheesy:
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12294
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2957

Re: Stedelijke toltarieven naar 5 € of 10 € binnenkort in Frankrijk?




par Ahmed » 19/10/18, 12:22

Ik heb het niet over directe belediging, maar over sociale afstand nemen, over het algemeen als een outcast worden beschouwd... Ik denk dat jij het idee beter ziet...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79004
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10935

Re: Stedelijke toltarieven naar 5 € of 10 € binnenkort in Frankrijk?




par Christophe » 19/10/18, 12:34

Ik verzeker u dat ik het idee heel goed zie, aangezien ik als dissidente ingenieur een van de paria's ben... : Cheesy:
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12294
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2957

Re: Stedelijke toltarieven naar 5 € of 10 € binnenkort in Frankrijk?




par Ahmed » 19/10/18, 12:48

...een relatieve paria dus, want er zijn meer paria's dan jij! : Wink:
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79004
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10935

Re: Stedelijke toltarieven naar 5 € of 10 € binnenkort in Frankrijk?




par Christophe » 19/10/18, 13:12

Er is altijd erger... : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Stedelijke toltarieven naar 5 € of 10 € binnenkort in Frankrijk?




par Did67 » 19/10/18, 14:19

Ahmed schreef:Heeft, Je schrijft:
Laten we stoppen met ons schuldig te voelen over bestraffende ecologie en laten we eindelijk vechten! Maar sterk!!!

Wilt u de staat vragen om echte ecologie te creëren in plaats van de gebruikelijke simulacra en deze aan de bevolking op te leggen, als ik dat heb begrepen?
Als dit het geval is, gaat u er dan vanuit dat de staat gemotiveerd zou zijn door een reëel verlangen naar verandering en dat het de bevolking is die terughoudend zou zijn en haar zou beperken in haar innovatieve impulsen?
Deze analyse is, hoe zal ik het zeggen... : Lol: : Lol: : Lol: : Lol: : Lol: : Lol: : Lol: : Lol:


U weet al sinds tijden dat ik niet met de staat redeneer, behalve met de burgers. De staat is niet deugdzamer dan de burgers. Het merendeel daarvan is nauwelijks meer dan de Staat!!! Ook al kunnen we er spijt van krijgen.

Dus ja, laten we met genoeg van ons zijn om zonder klagen toe te geven dat bestraffende belastingheffing op wat objectief gezien een groot uitschot is, een manier is om de situatie te veranderen. In een rechtsstaat zal het de staat zijn die besluiten neemt. Nodig. U weet dat ik niet denk dat de ‘revolutionairen’, buiten het kader van de wet, iets anders zullen doen dan dictaturen.

Dus ja, ik denk dat degenen die “ecologische gevoeligheid” hebben, moeten ophouden met slepen in de naam van de verschillende genoemde “excuses” (de rijken zullen er niet door getroffen worden, bestraffende belastingen zullen worden afgewezen...). Laten we daar beginnen. .

Het zal niet genoeg zijn, daar ben ik het mee eens.

Maar wat nog meer???? Parels aantrekken als "de rijken...", "het is nog steeds alleen maar om ons te belasten", enz... En er vooral voor zorgen dat er, door zulke bistro-tegenargumenten, niets verandert? Of dromen van nog een revolutie die zal eindigen in een dictatuur (die, in termen van ecologie, zou kunnen slagen – een ecologische dictator – maar tegen een prijs die ik niet bereid ben te betalen)?

Wat ik schrijf kan heel lachwekkend zijn! Je moet er in ieder geval flink om lachen gezien de hoeveelheid kleine dingen die je erin stopt. Het is uw recht. Ik hou ervan om mensen aan het lachen te maken.

Maar wat doen wij??? Wij zijn er opnieuw tegen. Omdat het niet perfect is zoals revolutionair zijn, "puur" zoals Che of Mao of Castro of een ander van jouw keuze...

En zo gaan we verder. En we maken grapjes over degenen die tevreden zijn met een kleine, wankele stap vooruit...

Het is een keuze.

Ik onderhoud de mijne. Het gelach van anderen heeft mij nooit bereikt. Toen ik met hooi begon te tuinieren, lachten de boer die het mij bracht, en anderen, eerst... Dus weet je, lachen kan een heleboel dingen maskeren.
2 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Stedelijke toltarieven naar 5 € of 10 € binnenkort in Frankrijk?




par Did67 » 19/10/18, 14:21

Ahmed schreef:
Wat ik kort wilde zeggen, maar misschien niet zo eenvoudig was, is dat als we collectief objectieve minachting tonen voor een categorie mensen, we niet verbaasd moeten zijn dat zij vervolgens reageren met een zekere agressiviteit waarvoor het gemakkelijk is om zichzelf vrij te pleiten. vanuit de primaire verantwoordelijkheid...



Zou dit niet ook van toepassing zijn op lachen waarvan ik in de context geen andere betekenis zie dan spot????

Ik hoop dat ik niet agressief reageerde.
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Stedelijke toltarieven naar 5 € of 10 € binnenkort in Frankrijk?




par sen-no-sen » 19/10/18, 16:06

Er valt niet veel te verwachten van de politieke klasse in de zin dat zij verantwoordelijk is voor het spelen van de rol van interface tussen het economische systeem en de wereld van de consumenten.
We verwachten uiteraard dat de staat besluit over maatregelen die in de goede richting gaan, terwijl dit zo wordt bepaald dat alles op zijn plaats blijft. We verwachten leiders terwijl ze slechts volgers zijn.
Tijdens de laatste klimaatmars zagen we dat mensen uit het maatschappelijk middenveld daartoe werden gevraagd E. Macron om maatregelen te nemen, alsof deze arme president van de ene op de andere dag een almachtige godheid is geworden... wat de gemiddelde burger lijkt te negeren is dat naarmate iemand hogerop komt in de machtssferen, het vermogen om actie te ondernemen in de samenleving... afneemt!
Uiteindelijk dient een politicus slechts als dekmantel voor de transformaties van de samenleving die worden geïnitieerd door processen die ons te boven gaan.
Hetzelfde geldt voor de “sociale partners” (vakbonden), van hen wordt gevraagd hun handelingsvermogen te overstijgen: een vakbond heeft niet als doel de arbeider te bevrijden, maar integendeel om hem zijn voorwaarden te laten aanvaarden, zodat het geheel (bedrijf) ) is duurzaam.
Ik wil niet pleiten voor politici of vakbondsleden, maar we kunnen niet veel van hen verwachten, net zomin als we een plotselinge impuls tot vegetarisme van een witte haai kunnen verwachten!

Het is heel triest, maar de enige echt effectieve hefboom voor actie is die van energie. Het probleem is dat we cultureel voorbestemd zijn om altijd harder op het gaspedaal te willen drukken, terwijl dit de vector is van al onze hedendaagse tegenslagen.
In feite zal alleen een economische vertraging waarschijnlijk diepgaande mentaliteitsveranderingen teweegbrengen, om de eenvoudige reden dat dit de enige gebeurtenis is die alle psyches kan beïnvloeden.
Maar hier opnieuw een nieuw probleem: een abrupte economische terugtrekking veroorzaakt systematisch een reactiebeweging met een fascistische strekking, het is om deze reden dat de mensheid net als Sisyphus veroordeeld is om voortdurend te lijden...
1 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12294
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2957

Re: Stedelijke toltarieven naar 5 € of 10 € binnenkort in Frankrijk?




par Ahmed » 19/10/18, 16:46

Hier is het antwoord dat ik eerder schreef en dacht dat ik het had verzonden... Het bericht van Sen-no-sen maakt het prachtig af!

De collectieve minachting die ik hierboven noemde heeft niets te maken met spot, het heeft meer te maken met uitsluiting of segregatie. Wat mijn gelach betreft, ze zijn alleen bedoeld om de illusoire vooronderstellingen van uw opmerkingen te onderstrepen...

Wat ik op een zinspelende manier wilde uitdrukken is de absurditeit van het eisen van de staat om dwangmaatregelen te nemen tegen de verzoeker (!) die precies het tegenovergestelde zijn van zijn werkelijke doelstellingen. vastgelegd in haar communicatieplan*). Natuurlijk zou het een zegen zijn als we de kans zouden aangrijpen om de ‘ecologische transitie’ op te leggen naar duurzame illusies en daarmee enorme mogelijkheden om massa’s kapitaal op een zeer winstgevende manier (sindsdien gesubsidieerd) te investeren, ten koste van de sociale rechtvaardigheid en het behoud van de levensomstandigheden op aarde.
De gedomineerden moeten heel gek zijn, anders moeten ze de logica van hun meesters te goed hebben geïntegreerd om te hopen van laatstgenoemden een maatregel te kunnen verkrijgen die zich niet tegen henzelf zal keren! : Roll:

* Opmerking voor degenen die het verkeerd begrijpen: deze uitdrukking betekent "propaganda"
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Nieuwe vervoer: innovaties, motoren, vervuiling, technologieën, het beleid, de organisatie ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 114-gasten