Elektrische fiets: een acceptabel compromis?

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Elektrische fiets: een acceptabel compromis?




par Christophe » 16/10/18, 23:50

We zijn een beetje off-topic hier... Ik verdeel het onderwerp?

Didier, heb je een suggestie voor een titel? Aangezien alles is afgeweken sinds je bericht op je VAE : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Mixieer56
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 402
Inschrijving: 10/10/16, 09:00
Plaats: Ambon 56
x 94
Neem contact op met:

Re: Elektrische fiets: een acceptabel compromis?




par Mixieer56 » 17/10/18, 07:47

Did67 schreef:DIT IS GEEN GRAP, DEZE SLECHTE VAL....

Ik zal de komende dagen minder spraakzaam zijn: gistermiddag mijn nek gebroken op een elektrische fiets en ik heb het goed gedaan - dubbele breuk in mijn rechterschouder...

Al met twee handen is het vervelend voor mij om te kletsen, maar met slechts één vinger van de linkerhand word ik ingehaald door slakken.

Dus maak je geen zorgen meer dan dat!

Au! Wie schouder zegt, zegt blokkering van de hele schouder/arm/hand met immobilisatie! Succes Didier!
1 x
"Maak een zooitje in je tuin en bestel je ideeën!" Didier Helmstetter
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Elektrische fiets: een acceptabel compromis?




par Did67 » 17/10/18, 08:28

Christophe schreef:We zijn een beetje off-topic hier... Ik verdeel het onderwerp?


Ik denk niet dat we het hier nog lang over zullen hebben...

Dat gezegd hebbende, een draadje over elektrische fietsen kan interessant zijn: zoals al gezegd, "als ik het had geweten...", was ik in ieder geval gewaarschuwd!
0 x
Avatar de l'utilisateur
stylo67
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 48
Inschrijving: 19/05/17, 08:48
Plaats: alsace franche county
x 27

Re: Elektrische fiets: een acceptabel compromis?




par stylo67 » 17/10/18, 09:43

een paar woorden om u een snel herstel te wensen en zoals u zegt, het had ernstiger kunnen zijn, laten we positief zijn! maar het moet vervelend en pijnlijk zijn veel geluk
0 x
Avatar de l'utilisateur
Mixieer56
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 402
Inschrijving: 10/10/16, 09:00
Plaats: Ambon 56
x 94
Neem contact op met:

Re: Elektrische fiets: een acceptabel compromis?




par Mixieer56 » 17/10/18, 13:14

Ahmed schreef:Ik heb net een "hybride" fiets gekocht (een recente gelegenheid), maar aangezien ik me bewust ben (sic!) Van het belang van de middenmotor, is dit de formule die ik heb aangenomen. Naast een betere balans zorgt deze montage ervoor dat de motor dankzij de derailleur tijdens grote inspanningen op een meer optimale snelheid kan draaien. De evenredigheid van de ondersteuning met de inspanning op het pedaal zorgt ook voor een zeer soepele overgang in voorwaartse beweging.
Het vervangt een oude stoomboot, is mislukt bij de CT en toch perfect aan ... Afrikaanse normen! : Wink:


Uw aankoop interesseert me veel Ahmed! Inclusief merk, model en prijs. Het moet natuurlijk moeilijk zijn om een ​​opportuniteit te vinden?
Bedankt voor je antwoord.
0 x
"Maak een zooitje in je tuin en bestel je ideeën!" Didier Helmstetter
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Elektrische fiets: een acceptabel compromis?




par Did67 » 17/10/18, 14:00

De "goede kansen" zijn zeldzaam, maar je moet gewoon geduld hebben.

Ik heb gezocht naar een AVEO Chevrolet LPG, omdat het originele LPG-uitrusting is en de motor is aangepast (kleppen, zittingen, zuiger)... Ik zocht niet te veel kilometers en niet te duur... Ik heb uiteindelijk gevonden : 34 km, 000 euro...
1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Elektrische fiets: een acceptabel compromis?




par Christophe » 17/10/18, 14:07

Uh, we zullen dit onderwerp echt moeten splitsen... We hebben het hier niet meer over de moestuin.

Enig idee voor een didier-titel?

Na de Potager du Paresseux... stel ik voor een onderwerp te wijden aan de Déplacements du Paresseux? : Cheesy:
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Elektrische fiets: een acceptabel compromis?




par Ahmed » 17/10/18, 14:27

@ Mixieer56
Dit zijn het merk "Néomouv"* en het model "Kalyso" met een batterij van 36 V en de grootste capaciteit in het assortiment => 90 km theoretische autonomie. Ik kocht van een fietsverhuurbedrijf dat aan het einde van het seizoen uitrusting verkoopt die hij aan het begin had gekocht; er zit dus nog garantie op (resterende periode 1 1/2 jaar) en zijn goed onderhouden; ze worden ook na revisie en eventueel vervangen van slijtdelen weer doorverkocht. Dit alles is bij de prijs inbegrepen: 1190 €**, wat mij gezien het bovenstaande redelijk lijkt. Ik specificeer dat het natuurlijk mogelijk is om het te proberen voordat je het koopt.

* Natuurlijk is het van Chinese makelij.
** Voor dit model. Andere, van hetzelfde merk, zijn er ook, maar met goedkopere in-wheel motoren, maar naar mijn mening minder interessant.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Elektrische fiets: een acceptabel compromis?




par Ahmed » 17/10/18, 14:36

Om tegemoet te komen aan de wens van Christophe Ik open deze thread gewijd aan "hybride" fietsen. 8)
Om het met een glimlach te introduceren, stel ik deze nieuwe kroniek van voor Guillaume Meurice die, ondanks de titel, veel vertelt over de fiets en het gebruik ervan:
1 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
bobbysolo67
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 64
Inschrijving: 23/07/16, 15:29
Plaats: Elzas
x 28

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par bobbysolo67 » 17/10/18, 15:54

Didier, ik sluit me aan bij alle "forumeurs "om u een spoedig herstel te wensen!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 152-gasten