Elektrische fiets: een acceptabel compromis?

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Elektrische fiets: een acceptabel compromis?




par Did67 » 16/10/18, 12:07

DIT IS GEEN GRAP, DEZE SLECHTE VAL....

Ik zal de komende dagen minder spraakzaam zijn: gistermiddag mijn nek gebroken op een elektrische fiets en ik heb het goed gedaan - dubbele breuk in mijn rechterschouder...

Al met twee handen is het vervelend voor mij om te kletsen, maar met slechts één vinger van de linkerhand word ik ingehaald door slakken.

Dus maak je geen zorgen meer dan dat!

Moderatie bewerken: berichten zijn sindsdien verplaatst landbouw / de-tuin-van-lazy-tuin-meer-dan-bio-zonder-vermoeidheid-t13846.html (sommige antwoorden lijken daarom misschien een beetje HS voor de ongewone lezer)
3 x
Avatar de l'utilisateur
denis17
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 138
Inschrijving: 13/10/16, 13:15
Plaats: 17
x 37

Re: Elektrische fiets: een acceptabel compromis?




par denis17 » 16/10/18, 12:16

Beterschap.
denis
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79002
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10934

Re: Elektrische fiets: een acceptabel compromis?




par Christophe » 16/10/18, 12:24

+1 (maar we weten dat Didier andere, serieuzere had...)

Maar toch een dubbele breuk, was je bergafwaarts of heb je je VAE een boost gegeven? : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Elektrische fiets: een acceptabel compromis?




par Did67 » 16/10/18, 13:18

Niets van dat alles: met een snelheid van ongeveer 20 of 25 km/u op een licht oplopende brug de stoep raken; viel naar rechts: geen krassen op de rechterhand - ik denk dat ik in een reflex aan de reling "verslaafd" was; opwaartse draai, met mijn gewicht, ook al is het maar 75 kg, barstte het; de "doos" die het opperarmbeen in het schouderblad vasthoudt, heeft het begeven.

Let op een elektrische fiets op de motor in de voornaaf. Het is erg onevenwichtig, voorwielaandrijving op een fiets!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79002
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10934

Re: Elektrische fiets: een acceptabel compromis?




par Christophe » 16/10/18, 13:58

Ah oké, het is een breuk door "tractie" niet door "compressie" (sorry ingenieur binnen :D), begrijp ik beter hoe het gebeurde... beterschap!

Ja, ik bevestig dat; Ik heb het concept van elektrische fietsen met voorwielaandrijving nooit leuk gevonden...alleen de gewichtsverdeling op een fiets zou dit moeten verbieden (ik denk dat het 65/35 is)

Dan is er nog veel erger: de Solex...Ik heb de kans gehad om met een paar modellen te rijden, het is erg vervelend aan het stuur!

Oké, ik dwaal af! : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Elektrische fiets: een acceptabel compromis?




par Adrien (voormalig nico239) » 16/10/18, 15:20

Did67 schreef:DIT IS GEEN GRAP, DEZE SLECHTE VAL....

Ik zal de komende dagen minder spraakzaam zijn: gistermiddag mijn nek gebroken op een elektrische fiets en ik heb het goed gedaan - dubbele breuk in mijn rechterschouder...

Al met twee handen is het vervelend voor mij om te kletsen, maar met slechts één vinger van de linkerhand word ik ingehaald door slakken.

Dus maak je geen zorgen meer dan dat!



O goed dan...

Het enige dat u hoeft te doen, is uzelf betalen (of betaald krijgen door uw uitgever), terwijl u herstelt, een linkshandige Maltron

Beeld

Ik weet het goed, want ik heb het model (2-wijzers) 3D

Maar soms ontstaat een kwaad als een goed.
Vraag jezelf af of deze pauze niet op het juiste moment komt met betrekking tot het oververhitten van conferenties en reizen?
Als het niet beter is in de vroege winter dan in het vroege voorjaar?
Als dit je niet de tijd geeft om te reflecteren (zoals je infarct dat het voortbrengsel is van wat je op dit moment leeft) loop je je tweede boek rond?
Kortom, alleen maar positief ... nee? Beeld

Goed herstel Beeld
1 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Elektrische fiets: een acceptabel compromis?




par Did67 » 16/10/18, 15:54

Christophe schreef:
Dan is er nog veel erger: de Solex...Ik heb de kans gehad om met een paar modellen te rijden, het is erg vervelend aan het stuur!



Erger in termen van gewicht. Maar de elektromotor is veel gewelddadiger qua acceleratie - daar zat ik op ondersteuningsniveau twee (van de 3).
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Elektrische fiets: een acceptabel compromis?




par Did67 » 16/10/18, 15:59

nico239 schreef:
Ik weet het goed, want ik heb het model (2-wijzers) 3D

Maar soms ontstaat een kwaad als een goed.
Vraag jezelf af of deze pauze niet op het juiste moment komt met betrekking tot het oververhitten van conferenties en reizen?
Als het niet beter is in de vroege winter dan in het vroege voorjaar?
Als dit je niet de tijd geeft om te reflecteren (zoals je infarct dat het voortbrengsel is van wat je op dit moment leeft) loop je je tweede boek rond?
Kortom, alleen maar positief ... nee? Beeld

Goed herstel Beeld



Positief misschien niet. We kunnen erger over nadenken omdat ik je niet heb verteld dat goed weer, bloemgeweer, lichte ideeën, ik vertrok zonder een helm, zonder een laptop ... Bovendien hoefde ik daar niet doorheen te gaan; op het laatste moment komt het idee om te gaan kijken of het tuincentrum geen dwerg kamperfoelie had om dood bukshout te vervangen, alleen om de ballade te verlengen ...

Je kunt je zelfs een vrachtwagen voorstellen die net in mijn wiel rolt op deze smalle brug!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Stef72
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 393
Inschrijving: 22/08/16, 15:43
Plaats: Sarthe
x 123

Re: Elektrische fiets: een acceptabel compromis?




par Stef72 » 16/10/18, 16:27

ah shit, sorry dat te horen Didier, ik hoop dat het goed herstelt, zorg goed voor jezelf!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79002
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10934

Re: Elektrische fiets: een acceptabel compromis?




par Christophe » 16/10/18, 16:58

Did67 schreef:Erger in termen van gewicht. Maar de elektromotor is veel gewelddadiger qua acceleratie - daar zat ik op ondersteuningsniveau twee (van de 3).


Niet slechter bij de onbalans / onbalans op het stuur ... vooral bij lage snelheid ...

Voor de versnelling ja, het was behoorlijk winderig en daarom hielden we de pedalen op de Solex! : Cheesy:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 200-gasten