Bereid de uitgang voor ...

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
eclectron
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2922
Inschrijving: 21/06/16, 15:22
x 397

Re: bereid de weg naar buiten voor ...




par eclectron » 11/10/18, 15:14

en dan

die helemaal niet tegen me praat : Lol: maar het kan anderen motiveren.
Naar mijn mening ontbreekt het aan concrete actie op individueel niveau.
0 x
het maakt niet uit.
We zullen de 3 berichten per dag max proberen
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13625
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1499
Neem contact op met:

Re: bereid de weg naar buiten voor ...




par izentrop » 11/10/18, 16:28

eclectron schreef:en dan ...
die helemaal niet tegen me praat : Lol:.
Het is omdat je niet meer jong bent : Mrgreen: Let ook op mij, de epileptische video's vallen me een beetje aan. Ik heb ook moeite om mijn weg te vinden op hun site. :?
1 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13625
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1499
Neem contact op met:

Re: bereid de weg naar buiten voor ...




par izentrop » 15/10/18, 17:49

Minder kinderen hebben om de planeet te redden? Wat Malthus echt zegt
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12294
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2957

Re: bereid de weg naar buiten voor ...




par Ahmed » 21/10/18, 19:51

Best een interessante video; een paar punten worden een beetje snel doorgegeven, maar over het algemeen is het redelijk consistent en het verklaart verschillende concepten die ik hier probeer te populariseren (sorry, het geluid is een beetje rot):


Ik geef aan dat ik het niet helemaal eens ben met alles, maar dat moet je weten! : Lol:
1 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13625
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1499
Neem contact op met:

Re: bereid de weg naar buiten voor ...




par izentrop » 22/10/18, 02:25

Academia Christiana?
Ik geef de voorkeur aan zijn toespraak en de oplossingen die hij voorstelt
1 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13625
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1499
Neem contact op met:

Re: bereid de weg naar buiten voor ...




par izentrop » 22/10/18, 08:58

Etienne Klein herstelt het gevoel van goedheid en vooruitgang. Helemaal mee eens.
1 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13625
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1499
Neem contact op met:

Re: bereid de weg naar buiten voor ...




par izentrop » 24/10/18, 21:52

Het wereldwijde voedselsysteem moet radicaal worden veranderd als we 10 miljard mensen duurzaam willen voeden, waarschuwen experts van de Universiteit van Oxford. Volgens hun studie, gepubliceerd op 10 oktober in het tijdschrift Nature, moeten aardbewoners hun voedselsysteem absoluut veranderen: verschuiving naar gezondere, plantaardige diëten, drastische vermindering van voedselverliezen en -verspilling, verbetering van praktijken en landbouwtechnologie...

Ze ontdekten dat als er geen actie wordt ondernomen om de verwachte veranderingen in de wereldbevolking en de verwestersing van diëten tegen te gaan, de milieueffecten van het voedselsysteem tegen 50 met 90-2050% zouden kunnen toenemen. wereld heeft onze planeet en de hulpbronnen waarvan de mensheid afhankelijk is fundamenteel veranderd ”, zegt Marco Springmann. "Voedselproductie is verantwoordelijk voor ongeveer een kwart van alle broeikasgasemissies en is daarom een ​​belangrijke oorzaak van klimaatverandering", vervolgt hij. De landbouw beslaat meer dan een derde van het landoppervlak van de aarde. Dit leidde tot een vermindering van het bosareaal en verlies van de biodiversiteit. De landbouw gebruikt ook meer dan tweederde van alle zoetwaterbronnen, en de overmatige toepassing van kunstmest in sommige regio's heeft dode zones in de oceanen gecreëerd. »
http://www.up-magazine.info/index.php/s ... n-tel-choc
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12294
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2957

Re: bereid de weg naar buiten voor ...




par Ahmed » 24/10/18, 22:15

De hel is geplaveid met goede bedoelingen: het is inderdaad door een radicale omslag te maken dat het mogelijk zou zijn om een ​​grotere bevolking te voeden en tegelijkertijd te voorkomen dat al te agressieve praktijken een te grote impact op de wereld zouden hebben... behalve dat deze toename van de bevolking vermenigvuldigd met de lagere impact van minder wrede praktijken zou de verhoopte winst geleidelijk teniet doen. Het resultaat zou een hogere wereldbevolking zijn en, in het beste geval, stabiele vernietiging (althans op een gegeven moment).
In zijn dagen Leibniz veronderstelde dat "alles het beste is in de beste van alle mogelijke werelden" (wat niet zo optimistisch is als op het eerste gezicht lijkt); vanwege de veranderingen die zich sinds die tijd hebben voorgedaan, is het mogelijk om zijn formule ook te gebruiken en te schrijven "alles is voor het ergste in de slechtst mogelijke wereld". Dit betekent dat een optimum van vernietiging wordt waargenomen, wetende dat het kwaad niet absoluut kan zijn en dat het daarom grenzen heeft die het voortdurend tracht te verleggen: de slechtst mogelijke wereld is niet de slechtst denkbare wereld.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13625
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1499
Neem contact op met:

Re: bereid de weg naar buiten voor ...




par izentrop » 25/10/18, 22:20

We waren met 600 volgens de politie, met 700 volgens de organisatoren : Wink:
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12294
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2957

Re: bereid de weg naar buiten voor ...




par Ahmed » 26/10/18, 22:30

Zoals beloofd, heb ik gelezen Didier Mermin (liever dan de video's, te hebzuchtig in de tijd), of liever, ik las wat teksten, willekeurig. Het is waar dat hij gemakkelijk leest en dat hij redelijk goed schrijft, wat in deze tijd niet niks is. Ik beweer daarom niet dat ik hem uitputtend ken, maar volgens deze weinige teksten, die niet aan interesse ontbreken, merk ik zijn neiging tot lexicale analyses op, waarschijnlijk een professionele verdraaiing als ik te oordelen naar zijn verklaringen; het zou hem sieren als hij er helaas niet wat overhaaste 'filosofische' conclusies uit zou trekken die mij doen denken dat hij over het tapijt struikelt. Dat is jammer, want zijn uitgangspunten van reflectie zijn echt relevant.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 103-gasten