Probleem kachel GODIN Chamonix XXL

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Probleem kachel GODIN Chamonix XXL




par Adrien (voormalig nico239) » 15/10/18, 12:57

Ahmed schreef:Om goed met elkaar overweg te kunnen, heb je een minimum aan striktheid in de formulering nodig; wanneer je schrijft: "In het geval van Godin Colonial: goede prestaties en een hoog verbruik', er is een tegenspraak: in werkelijkheid bedoel je dat het verwarmingsvermogen goed is, maar de energie-efficiëntie slecht. Dit laatste is de verhouding tussen de hoeveelheid geleverde brandstof en wat eruit komt in nuttige warmte; het resultaat afhankelijk van twee factoren die, ik herinner u eraan, de kwaliteit van de verbranding en de uitwisselingscapaciteit zijn.


Beeld

Je hebt helemaal gelijk Ahmed: "Laat je mooie ogen doodgaan, mooie Marquise, van liefde." Beeld

De Godin Colonial verwarmt heel goed maar daar moet je veel hout voor terugleggen...

Wat terwijl

De Cantou in hout zet in grote hoeveelheid in geen hitte verschrikkelijk Beeld
0 x
pit568
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 04/01/19, 09:55

Re: Probleem kachel GODIN Chamonix XXL




par pit568 » 04/01/19, 10:02

Ik heb ook een godin chamonix-kachel die niet warm wordt. Het hout brandt goed, het is droog. Heeft u het verwarmingsprobleem opgelost?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Probleem kachel GODIN Chamonix XXL




par Adrien (voormalig nico239) » 04/01/19, 15:24

Zoals geschreven in het onderwerp heb ik de Chamonix nooit getest.

Maar alleen Godin Cantou en Colonial.

Ik ben verhuisd en nu heb ik, relatief, een kleine Fonte Flamme die de donder opwarmt..

Enige nadeel dat ik dit jaar ontdekte, is dat voor het volledig vegen de leidingen moeten worden verwijderd om toegang te krijgen tot het hart van de kachel en moeten worden gedraaid wat niet mogelijk is om van binnenuit te bereiken....

We beseften dit omdat aan het begin van het seizoen het verstopt leek.
Hoeveel ik ook door de schoorsteen heb geveegd, op geen enkele manier.

Dus het was toen de schoorsteenveger kwam dat wij tweeën de leidingen ontmantelden en ik besefte dat er een "kamer" was die we niet van bovenaf konden bereiken.

Dus kort samengevat geen ervaring met de Chamonix, toch lijkt het me een leuk kacheltje

Beeld

Ik begrijp niet waarom hij niet zou opwarmen.

Maar ik stelde mezelf dezelfde vraag met de Cantou: die vooral verwarmde dankzij de hoogte van het plafond en de 3 m zichtbare buis die ik met opzet had achtergelaten.

Het kan nodig zijn om de ventilatie altijd te gebruiken, maar het maakt lawaai.

Het is negen toon Chamonix?
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12294
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2957

Re: Probleem kachel GODIN Chamonix XXL




par Ahmed » 04/01/19, 21:02

De haard van deze "Chamonix" kachel is vrij groot, terwijl het uitwisselingsoppervlak bescheiden blijft, wat suggereert dat het rendement laag is.
Dit is een nogal algemene zorg, zoals waargenomen Nico239 op zijn:
Maar ik stelde mezelf dezelfde vraag met de Cantou die voornamelijk verwarmde dankzij de hoogte van het plafond en de 3 meter zichtbare leiding die ik met opzet had achtergelaten.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google [Bot] en 188 gasten