Een nieuwe, absoluut [niet] revolutionaire ezel

Innovaties, ideeën of patenten voor duurzame ontwikkeling. Vermindering van het energieverbruik, vermindering van vervuiling, verbetering van opbrengsten of processen ... Mythes of realiteit over uitvindingen uit het verleden of de toekomst: de uitvindingen van Tesla, Newman, Perendev, Galey, Bearden, koude kernfusie ...
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Een nieuwe revolutionaire verkeersdrempel




par Adrien (voormalig nico239) » 14/10/18, 18:41

Did67 schreef:
Zoals ik in mijn "kleine schetsmatige berekening" schreef, is het niet de kinetische energie die op het spel staat: SUR de ezel is terug


Ik ben goed in berekeningen, maar in systemen is het een beetje anders. Daarom zou, afgezien van welke berekening dan ook, de beschrijving van het mechanische systeem mij interesseren (wishful thinking). Beeld)

Het lijkt mij ook dat het gewicht op het (zeer korte) passeermoment van het voertuig de verkeersdrempel duwt.

Ook vraag ik me af of de “weeg”-tijd op de verkeersdrempel voldoende is om de verkeersdrempel een voldoende traject te laten afleggen.

Maar ik heb niet genoeg kennis om het aantal cm depressie te berekenen op basis van de weerstand van de verkeersdrempel, het gewicht (gemiddeld) en de snelheid (gemiddeld 15 km/u?) van de voertuigen op het moment van de tol.

Zeker is dat geen enkel voertuig op de verkeersdrempel zal parkeren, maar er met elke as slechts een kleine fractie van een seconde overheen zal rijden.

Technisch gezien is het een hele uitdaging om het mechanisme in goede staat te houden: warm, koud, vochtigheid, afvloeiing, infiltratie, zout, vorst, ijs enzovoort, allemaal met dezelfde kenmerken van stuwkracht, zinken en heffen ongeacht de grondtemperatuur die kan variëren van circa 0 tot 60 graden
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Een nieuwe revolutionaire verkeersdrempel




par Did67 » 14/10/18, 21:13

nico239 schreef:
Het lijkt mij ook dat het gewicht op het (zeer korte) passeermoment van het voertuig de verkeersdrempel duwt.

Ook vraag ik me af of de “weeg”-tijd op de verkeersdrempel voldoende is om de verkeersdrempel een voldoende traject te laten afleggen.

Maar ik heb niet genoeg kennis om het aantal cm depressie te berekenen op basis van de weerstand van de verkeersdrempel, het gewicht (gemiddeld) en de snelheid (gemiddeld 15 km/u?) van de voertuigen op het moment van de tol.



Dit was een ander punt dat betekent dat de energieverzameling aanzienlijk lager zal zijn dan wat ik heb berekend: om het systeem snel genoeg te laten zinken, zal de "geoogste" druk aanzienlijk lager moeten zijn dan die afkomstig van het gewicht van het voertuig (anders , er is evenwicht en niets zinkt). De druk zou dus lager moeten zijn.

En ten slotte zal het nodig zijn om het mechanisme omhoog te brengen: ofwel niet de veren, wat de "verzameling" van energie verder zal verminderen (de energie die verloren gaat bij het samendrukken van de veren zal niet in de samengeperste lucht zitten); of het maakt deel uit van de perslucht die zal worden gebruikt om de verkeersdrempel te “verhogen”. Afhankelijk van het respectievelijke gewicht van de balk die moet worden opgetild en dat van de auto, krijgen we een schatting van de verliezen. Als de staaf en het hele bewegende mechanisme (zuiger, enz.) 200 kg wegen en het voertuig 1 kg, wordt 000% van de theoretische energie verbruikt om het systeem naar de startpositie te brengen...

Hoe langzamer de voertuigen passeren, des te meer lucht kan worden verzameld onder een hoge druk, dichtbij de theoretische druk die wordt uitgeoefend door het gewicht van het voertuig...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Een nieuwe revolutionaire verkeersdrempel




par Did67 » 14/10/18, 21:16

nico239 schreef:
Technisch gezien is het een hele uitdaging om het mechanisme in goede staat te houden: warm, koud, vochtigheid, afvloeiing, infiltratie, zout, vorst, ijs enzovoort, allemaal met dezelfde kenmerken van stuwkracht, zinken en heffen ongeacht de grondtemperatuur die kan variëren van circa 0 tot 60 graden


U vermeldt geen zijdelingse beperkingen (voertuigen die plotseling remmen op de verkeersdrempel), zijwaartse krachten, want als sommigen in het midden passeren, zullen anderen proberen plotseling opzij te passeren, tenzij zeer geavanceerde begeleiding (maar die zal verzwaren en de traagheid vergroten) , loopt het systeem het risico "scheef" vast te lopen...

Ongeacht de kwestie van de "productiviteit" van elektriciteit, in feite zullen de vragen van productie / duurzaamheid / slijtage moeilijk zijn!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Een nieuwe revolutionaire verkeersdrempel




par Adrien (voormalig nico239) » 14/10/18, 21:29

Did67 schreef:U vermeldt geen zijdelingse beperkingen (voertuigen die plotseling remmen op de verkeersdrempel), zijwaartse krachten, want als sommigen in het midden passeren, zullen anderen proberen plotseling opzij te passeren, tenzij zeer geavanceerde begeleiding (maar die zal verzwaren en de traagheid vergroten) , loopt het systeem het risico "scheef" vast te lopen...

Ongeacht de kwestie van de "productiviteit" van elektriciteit, in feite zullen de vragen van productie / duurzaamheid / slijtage moeilijk zijn!


Ik had aangenomen (in mijn hoofd : Mrgreen: ) een breedte ter grootte van de rijbaan om het eenvoudiger te maken.

Ik heb per PM om technische opheldering gevraagd, we zullen zien of het antwoord komt...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Een nieuwe revolutionaire verkeersdrempel




par Did67 » 15/10/18, 10:17

Ja, maar zelfs in dit geval, ervan uitgaande dat het systeem verticaal schuift op bijvoorbeeld twee cilinders, verhindert dit niet dat er een "voorspannings"-actie optreedt die het systeem zal moeten "weerstaan"...

Fysiek creëert een kracht die je lateraal uitoefent op een systeem dat verticaal oscilleert een koppel, naast de verticale component die wordt overgebracht naar de cilinder...

Wij zijn het erover eens dat dit allemaal kan worden opgelost met passende mechanismen. Maar dit maakt het systeem ingewikkelder, maakt het zwaarder, duurder en kwetsbaarder... Ik twijfel hier aan de "praktische" haalbaarheid: kosten, duurzaamheid, onderhoud...
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13625
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1499
Neem contact op met:

Re: Een nieuwe revolutionaire verkeersdrempel




par izentrop » 15/10/18, 12:26

Over het algemeen remmen we eerder, maar laten we de rem los om de verkeersdrempel te passeren met een snelheid van ongeveer 20 km/u.
Ik denk dat Christophe gelijk heeft als hij een beetje kinetische energie meetelt aan de traagheid van het voertuig. In dit geval kantelt de plaat en blijft het voertuig op hetzelfde niveau.

Om dit te kunnen meten kunnen wij een klein samenstel maken met een generator met tandrondsel, bevestigd aan een tandheugel zoals bij heugelpoorten. Deze generator was aangesloten op een batterij die groot genoeg was om het maximale vermogen op te vangen dat door de generator werd geleverd, wat volgens Christophe ongeveer 3600 W in 1 seconde zou zijn.

Dit is waar we zouden zien dat het rendement op dergelijke kortetermijnmachten veel lager is dan we denken.

dodaneschema.gif
Het is duidelijk ?
dodaneschema.gif (7.5 KiB) 3050 keer bekeken
1 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Een nieuwe revolutionaire verkeersdrempel




par Adrien (voormalig nico239) » 15/10/18, 12:35

Did67 schreef:Fysiek creëert een kracht die je lateraal uitoefent op een systeem dat verticaal oscilleert een koppel, naast de verticale component die wordt overgebracht naar de cilinder...


Rechts. :!:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79001
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10933

Re: Een nieuwe revolutionaire verkeersdrempel




par Christophe » 19/10/18, 16:00

Ja het is duidelijk :)

izentrop schreef:het maximale vermogen dat door de generator wordt geleverd, zou volgens Christophe ongeveer 3600 W in 1 seconde bedragen


Mmmm, neem mijn vermoeden niet als de waarheid aan.

Ik schatte dat de TOTALE ruwe energie die kan worden teruggewonnen in de orde van 1 Wh lag (het kan slechts 0.5 Wh zijn) per passage, maar dat betekent niet dat dit in meer dan 1 seconde gebeurt... Daar zal het van afhangen de werkelijke snelheid van het voertuig en de lengte van de verkeersdrempel tenslotte de breedte maar dan in de richting van de lengte van de auto, is dat duidelijk? : Cheesy: En het koppelingssysteem en de energietransformatie...
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12294
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2957

Re: Een nieuwe revolutionaire verkeersdrempel




par Ahmed » 19/10/18, 17:30

19 pagina's voor zoiets als dit! :schok:
Zonder tegen dergelijke discussies te zijn, vind ik de titels schandalig en bevatten ze duidelijk onevenredige kwalificaties (is dit de invloed van de pneumatische kant? : Cheesy: ) het onderwerp moeten zijn, niet van censuur, maar van advies om ze terug te brengen tot een eerlijker waardering van de werkelijkheid... en als de auteur bij zijn standpunt blijft, doet het er niet toe: spot is toegestaan.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79001
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10933

Re: Een nieuwe revolutionaire verkeersdrempel




par Christophe » 19/10/18, 17:39

We kunnen in ieder geval zeggen dat we het onderwerp goed hebben behandeld...en 19 pagina's om een ​​revolutie in de kiem te smoren is niet duur, zullen sommigen zeggen : Cheesy:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Innovaties, uitvindingen, patenten en ideeën voor duurzame ontwikkeling"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 64-gasten