reële economische stroom douchekoppen in het water ...

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79356
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059




par Christophe » 24/05/13, 22:05

Sorry dat ik tegen de tijd had, dat probeer ik morgen te doen!

(Slechte) reclame maken op futura? : Cheesy:
0 x
gerald2545
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 25/05/11, 17:36




par gerald2545 » 26/05/13, 14:55

??? uitleg gevraagd, begrijp het niet ;)

Opstarten van een eenvoudige douchekop aan 6L/min (theoretisch) met venturi-effect (h*nsGro*e MoonSoon Eco). Iets meer geluid dan de vorige, maar niet zoveel als ik had verwacht.

We voelen dat er minder water uitkomt, een klein verlies aan comfort, maar dat is prima.
De straal (regen) is niet slecht, goede druk.
Madame heeft me er nog niets over verteld....een goed teken?

Ik zal metingen doen om te zien of de stroom is zoals verwacht.

A+

Gerald
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79356
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059




par Christophe » 26/05/13, 19:44

Hier heb ik de 3-flow + zénithal gemeten: chronometer op 4L voor de douche en 5L voor de zénithal. Mixer open naar de bodem op koud water.

Resultaat, gerapporteerd in L / min:

"Normale" handdouche (= verdeelde straal): 13.3 l / min
Handdouche "Karcher" (= centrale straal): 10.4 l / min
Handdouche "Misting": 6.3 l / min

Zenithal: 17.6 L / min

Aandachtsdruk op het netwerk thuis is vrij belangrijk: de buurman had 5-balken per dag gemeten.

Dus ik denk dat de sluiermodus kan dalen tot 5 L / min onder 3 balken. Dus zoals ik dacht dat het erg effectief is (plat: het stuurt natuurlijk een beetje motregen in de lucht)
0 x
gerald2545
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 25/05/11, 17:36




par gerald2545 » 13/07/13, 09:21

Hallo,
na 1 maand adopteren we de moesson Eco handdouche. Debiet gemeten op 7,1L/min, d.w.z. 50% besparing in vergelijking met de vorige handdouche.

A+

Gerald
0 x
ClothildeB
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 08/10/18, 10:00

Re: Realflow waterbesparende douchekoppen...




par ClothildeB » 08/10/18, 10:07

Bonjour à tous,

Ik was gewoon op zoek naar details over de verschillende soorten douchekoppen.
Vooral op de intieme toiletdouche. Is de stroom anders dan die van een echte conventionele handdouche?
Kon geen info vinden op internet...

Bien à vous,


Clothilde
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2491
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 364

Re: Realflow waterbesparende douchekoppen...




par Forhorse » 13/10/18, 09:44

Soms is water besparen relatief...
Laatst heb ik de drinkbak van mijn paard gevuld... en ik vergeet het. Resultaat het water stroomde 24 uur vol, minimaal 50m3 verspild (ongeveer 50% van ons gebruikelijke jaarlijkse verbruik) : Roll:
Daar heb ik een oude elektrische boiler (degene die het overneemt als er geen zon meer is) die net is doorgebroken, ik giet 200 liter heet water in de afvoer om de overstroming van onze keuken te stoppen.
Dus willen proberen geld te besparen is goed, maar soms vragen we ons af waarom we het doen!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79356
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059

Re: Realflow waterbesparende douchekoppen...




par Christophe » 13/10/18, 20:07

Het heet Forhorse "ongelukken"... het weerhoudt je er niet van om geld te besparen...

Nog een voorbeeld: 1 tot 2% (*) van de auto's wordt beschadigd en vernield voordat ze 80 km hebben afgelegd... De economische kost is in dit geval ook aanzienlijk.

* persoonlijke inschatting maar dat verandert niets aan het idee...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 150-gasten