Een nieuwe, absoluut [niet] revolutionaire ezel

Innovaties, ideeën of patenten voor duurzame ontwikkeling. Vermindering van het energieverbruik, vermindering van vervuiling, verbetering van opbrengsten of processen ... Mythes of realiteit over uitvindingen uit het verleden of de toekomst: de uitvindingen van Tesla, Newman, Perendev, Galey, Bearden, koude kernfusie ...
Arturo
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 65
Inschrijving: 08/10/18, 15:58
x 1

Re: Een nieuwe revolutionaire verkeersdrempel




par Arturo » 12/10/18, 14:10

Een aantal onjuiste punten:

Did67 schreef:Je zegt - schreef uiteindelijk: "Maar wat heb je in vredesnaam tegen mij? Wie heeft je verteld dat ik de berekeningen niet heb gedaan voordat ik een patent aanvraagde? Vooral omdat dit echt elementaire berekeningen zijn, hoef je geen ingenieur te zijn om ze te maken. ..
Zie je dat niet, bla bla bla, jij bent het die ze maakt???


Wij zijn tegen niemand...

U kondigt aan, en ik herhaal de titel, "een nieuwe verkeersdrempel absoluut revolutionair' en we proberen de revolutie te begrijpen.

U bevestigt dat er geen andere energie wordt geïnjecteerd dan die van passerende auto's.

Als dit het geval is, zijn we twijfelachtig (in twijfel, als je dat liever hebt) over de hoeveelheid "verzamelbare" primaire energie. Als je eenmaal door de molen van opeenvolgende transformaties bent gegaan, met dalende opbrengsten, blijf je over, omgezet in elektriciteit, een aandeel van deze primaire energie.


- de primaire energie die wordt omgezet in perslucht is afkomstig van de kinetische/zwaartekrachtcomponent van de auto......

Did67 schreef:We hebben daarom reden om aan de revolutie te twijfelen.

Voer de berekening uit zoals je wilt, maar het is duidelijk dat er geen energie wordt gecreëerd (behalve voor de superunitaire enthousiastelingen, die allemaal zo ‘revolutionairen’ zijn dat ze er nooit in zijn geslaagd de schaduw van het spoor van een haalbaar prototype achter te laten. dat bestaat voorbij het delirium van de cerebrale revolutie – of van een min of meer goed uitgevoerde truc).

Voor mij is het duidelijk dat:

a) alle auto's die deze ezel passeren, verbruiken op dit moment waarop ze duizenden liters brandstof passeren niet

b) In wezen wordt deze brandstof gebruikt om de auto NA de verkeersdrempel opnieuw te starten.

c) In wezen wordt de energie die wordt gedissipeerd VOORDAT de verkeersdrempel wordt overschreden, via de remblokken gedissipeerd

-- ????
--- nee, aangezien de verkeersdrempel intrekt als de auto passeert
---- zoals bij alle verkeersdrempels en vóór de tol op de snelweg enzovoort......

Did67 schreef:Dit geeft al een bovengrens van de potentieel winbare energie (want wat jouw systeem “wint”, zijn primaire energie”, heeft de auto verloren!).


---- op alle verkeersdrempels, tolwegen, rode lichten, parkeerterreinen, enz. ze verliezen allemaal energie MAAR NIEMAND RETOURNEERT HET IN EEN ANDERE ENERGIE

Did67 schreef:Hierboven noemde je kinetische energie. Het zou de variatie van kinetische energie, die we zouden kunnen verzamelen. OP de verkeersdrempel verandert dit echter weinig: de bestuurder vertraagt ​​VOOR en accelereert NA! We kunnen het verwaarlozen (ook al zijn er idioten die hun schokdempers "masseren" door op de verkeersdrempel te remmen: over het algemeen worden ze snel kalm).


--- op mijn systeem masseren de "idioten" hun schokdempers alleen als ze er met hoge snelheid overheen gaan......

Did67 schreef:Wat overblijft is het gewicht van het voertuig, dat tijdens het passeren "drukt" om de lucht te comprimeren. Het is daarom in het beste geval deze potentiële energie die je kunt terugwinnen. Het is gemakkelijk te berekenen.


---- Zelfs een 2 CV past ondanks zijn kleine gewicht op mijn units....

Did67 schreef:Je neemt de gemiddelde voertuigstroom in de slagader en je vermenigvuldigt.

We belonen u met een algehele efficiëntie van 50% (wat niet eenvoudig te bereiken is - ik herinner u eraan dat een topthermische motor, zoals een diesel met directe injectie, iets meer dan 40% bedraagt!) en u ziet de potentiële verzameling van elektriciteit.

Vermenigvuldig je met de groothandelsprijs van elektriciteit (circa 50 euro per MWh of 5 cent per kWh), je ziet wat dat oplevert.


--- Ik heb zojuist te horen gekregen dat de huidige prijs van de door EDF gekochte energie ongeveer € 0,15,- bedraagt. 2012 euro........ eind 0,34 was dit XNUMX euro

Did67 schreef:Alstublieft. Als u zich aangevallen voelt, komt dat omdat de ‘goede vragen’ u storen. We zouden graag willen dat er ‘revolutionaire’ oplossingen komen... Maar we zijn voorbij de adolescentiecrisis waarin we droomden van een ideale wereld. Eindelijk, sorry, ‘ik’ ben mijn tienercrisis voorbij. En ‘ik’ droom al lang niet meer van een briljant en revolutionair systeem, die de wetten van de natuurkunde trotseren. Als je wist hoeveel we er hier zagen???


---- als je denkt dat ik een pubercrisis heb, weet dan dat ik 77 jaar oud ben en dat ik nog niet verwend ben..... als ik de eenvoud van mijn
systeem Ik vraag me nog steeds af waarom zoveel mensen het niet meteen begrijpen.........
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Een nieuwe revolutionaire verkeersdrempel




par Christophe » 12/10/18, 14:16

Ik denk dat ik daar ga stoppen...

Probeer de laatste uitleg van Did67 te begrijpen (zelfs als het moeilijk voor je is)...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Een nieuwe revolutionaire verkeersdrempel




par Did67 » 12/10/18, 14:56

We gaan niet echt uitgeput raken... Als het systeem op veel wegen staat, zal ik proberen te begrijpen waar ik een fout heb gemaakt!
1 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13716
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1525
Neem contact op met:

Re: Een nieuwe revolutionaire verkeersdrempel




par izentrop » 12/10/18, 14:59

Ik denk dat de fout hier vandaan komt:
Arturo schreef:
perplex schreef:Zelfs in Marokko zijn verkeersdrempels een punt van zorg: zie de berekeningen.... : Mrgreen:
https://ahp.li/413202ed660266322cad.pdf
Ik weet het net als alle anderen die zijn gepresenteerd en die directe elektrische energie opwekken wanneer het voertuig passeert en zodra het voertuig passeert, als deze stroom zich niet ergens ophoopt, is er niets meer over... ....... in mijn systeem Ik verzamel perslucht in een geschikte tank, alles wat het eenvoudigst en bekendst is, in plaats van elektrische stroom te accumuleren!!!!

Kopbal zonder een eenvoudige rekenkundige berekening te controleren :schok:
Hoe leggen de auteurs het verband tussen de 28.9 W (Pu) en de 11.6 kWh van 200 voertuigen per uur, hè! ?

Blijkbaar komt het overeen met 28.9 * 2 (assen) * 200 :schok:

En de passagetijdfactor op de achterkant van Beeld waar is hij ?

laten we schatten op 1/4 sec per as: 11600 w/3600 *.5 = 1.6 Wh

Zeg het maar als ik het verpruts : Lol:
Dernière édition par izentrop de 12 / 10 / 18, 15: 06, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Een nieuwe revolutionaire verkeersdrempel




par Did67 » 12/10/18, 15:02

Arturo schreef:
- de primaire energie die wordt omgezet in perslucht is afkomstig van de kinetische/zwaartekrachtcomponent van de auto......



“Scheldwoorden” zijn nutteloos als je het wilt uitleggen!

"Kinetische component": leg mij maar eens uit, aangezien ik pas 65 jaar oud ben en nog steeds een beetje een idioot, hoe verliezen auto's kinetische energie OP de verkeersdrempel???

Ik constateer van mijn kant (Elzas) dat automobilisten eerder remmen (dus langzamer gaan rijden en dus kinetische energie "verliezen", die wordt gevonden... in de verwarming van de remmen!). Het principe van een verkeersdrempel is niet om erop te botsen, maar om jezelf te dwingen eerst te remmen. Misschien zit jij zuidelijker?

En ik constateer daarom dat ze verplicht zijn om NA te versnellen.

Dit alles heeft, denk ik, geen nut voor uw systeem. En daar komt niets in terecht.

[PS: van mijn kant gebruik ik ruim van tevoren de motorrem, waardoor ik brandstof kan besparen: de benzine- of LPG-injectie wordt onderbroken totdat mijn snelheid daalt; als ik het goed bereken, kom ik met verminderde snelheid precies op de rug van een ezel.
1 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Een nieuwe revolutionaire verkeersdrempel




par Did67 » 12/10/18, 15:37

Arturo schreef:
- de primaire energie die wordt omgezet in perslucht is afkomstig van de kinetische/zwaartekrachtcomponent van de auto......



We zijn het erover eens dat het gewicht van de auto de lucht comprimeert.

Het blijkt dat het vrij eenvoudig is om de potentiële energie die aldus "herstelbaar" is, te berekenen. Terwijl u volhardt in het ontwijken van de vraag, die uiteraard niet pleit voor de ernst van uw berekeningen, maar ik kan het mis hebben:

a) laten we een gemiddeld voertuig van 1,2 ton nemen, en om het eenvoudiger te maken: de helft op de vooras / de helft op de achteras; dat is tweemaal 2 kg massa die tijdens de passage indrukt... Het gewicht (dat is de kracht gegenereerd door de zwaartekracht, in SI-eenheden) is 600 keer groter; wij ronden in uw voordeel af op 9,81. Ze komen dus neer op 10 N gewicht per asdoorgang.

b) potentiële energie is gelukkig eenvoudig te berekenen: het is kracht maal afstand; hier het gewicht door de compressieafstand (van de verplaatsing van het systeem) ...

c) de verkeersdrempel mag niet veel hoger zijn dan 20 cm, dus maximaal 20 cm verplaatsing; anders zal het toeslaan; de afstand, in SI-eenheden, is dus 0,2 m.

d) Uit het bovenstaande volgt dat elke auto het volgende kan leveren: 6 x 000 IS).

e) Laten we 3 uur lang elke 12 minuten een auto nemen, dat zijn 240 passages, dus 240 keer meer. In werkelijkheid zal er op bepaalde tijden iets meer zijn, en heel weinig 's nachts... Het is dus een gemiddelde.

Dat is 576 Joule. Dat lijkt niet erg... als je de Joule niet goed kent!

f) Een paar berekeningen verder komt dat neer op slechts... 0,16 kWh.

Dit is de maximale hoeveelheid energie die u met uw systeem per dag kunt verzamelen, op een weg waar elke 3 minuten een auto passeert, gedurende 12 uur.

g) De elektriciteitsprijzen die u opgeeft, zijn die van gesubsidieerde markten (fotovoltaïsche energie, methanisering, enz.). Er zijn geen regels voor elektriciteit tegen verkeersdrempels. En ik betwijfel of er binnenkort één zal zijn. Het is dus de markt die van toepassing is.

Het is merkwaardig genoeg heel moeilijk om niet-gesubsidieerde teruglevertarieven voor elektriciteit te verkrijgen.

Enercoop zegt dit: Bent u klant van Enercoop, dan kunt u uw elektriciteit al aan ons verkopen. Maar ons niet-gesubsidieerde tarief, dat neerkomt op [b]tegen 6 cent/kWh geproduceerd, zal voor u waarschijnlijk minder winstgevend zijn dan de verplichte aankoopprijs.[/b]

Hieronder vindt u een grafiek met de kosten van de energieproductie naar herkomst, in euro’s/MWh: https://prix-elec.com/energie/production

Er zijn verschillende belangrijke bronnen onder de grens van € 75/MWh, d.w.z. 7,5 cent per kWh. Het is daarom onrealistisch om te denken aan het opleggen van een systeem dat tegen aanzienlijk hogere kosten produceert (behalve voor niches – bijvoorbeeld een controleerbare bron die het mogelijk maakt om op piekmomenten elektriciteit op verzoek te injecteren; wat uiteraard niet het geval zal zijn voor uw systeem, waarvan u de productie niet controleert).

h) Kortom, als de efficiëntie van uw systeem 100% zou zijn (alle energie van de druk die door de auto's wordt uitgeoefend, wordt omgezet in elektriciteit, wat volkomen onrealistisch is in de echte wereld), dan is dat iets meer dan honderd per dag.

i) Uiteraard zal de opbrengst veel lager zijn. Ik betwijfel of het zelfs maar 50% kan bereiken. Kom op, dat levert je elke twee dagen honderd op.

Ik had graag gezien dat jij de berekeningen deed.

Wat mij betreft is de discussie belangeloos geworden en ik laat het daarbij.
1 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Een nieuwe revolutionaire verkeersdrempel




par Did67 » 12/10/18, 15:41

izentrop schreef:
laten we schatten op 1/4 sec per as: 11600 w/3600 *.5 = 1.6 Wh

Zeg het maar als ik het verpruts : Lol:


In mijn benadering vind ik veel minder dat tijd geen rol speelt, aangezien ik ervan uitga dat het de beweging van de verkeersdrempel is, onder het gewicht van de auto, die de ‘primaire energie’ is. Het maakt niet uit of de auto snel gaat of niet, hij comprimeert maar één keer. Ongeacht het volume van de zuigers, de MAXIMUM mogelijke hoeveelheid energie is de slag van de verkeersdrempel X het gewicht. In werkelijkheid is het minder muziek om snel genoeg in te drukken, de verkeersdrempel zal minder weerstand moeten bieden dan het gewicht van de auto. Veel minder.

Ik ook, zeker als ik het verpruts. Voorlopig zie ik niet waar.

Dat gezegd hebbende, 1,6 Wh per as, of 0,16 kWh per dag, de ordes van grootte zijn hetzelfde!

Dus ja, inderdaad: “REVOLUTIONAIR”!!!
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Een nieuwe revolutionaire verkeersdrempel




par Janic » 12/10/18, 16:03

het botersnijdraad of de wasknijper waren revolutionair in hun tijd. Het gaat erom hoe nuttig het kan zijn.
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Een nieuwe revolutionaire verkeersdrempel




par Did67 » 12/10/18, 16:17

Eh... het lijkt mij dat het werkt. Zonder de fundamentele principes van de natuurkunde te negeren... Verklaren dat iets revolutionair is, lijkt mij niet voldoende. Maar er zijn inderdaad ‘revolutionaire’ uitvindingen (ook al houd ik niet van de term). Zelfontbranding in een dieselmotor en de vliegtuigreactor zijn uitvindingen die op hun gebied (de thermische motor) behoorlijk revolutionair waren. Wat niet betekent dat er geen gebreken zijn, en ook niet dat het eenvoudig was (in tegenstelling tot botersnijdraad).
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Een nieuwe revolutionaire verkeersdrempel




par Janic » 12/10/18, 17:25

Ik kan ook niet zeggen dat het eenvoudig was (in tegenstelling tot het snijden van boter).
Achteraf ontdekken we altijd dat het eenvoudig was, voorheen zelden. Tegenwoordig hebben maar weinig mensen ooit een snijdraad voor boter gezien, wat alleen gerechtvaardigd was als er hele klontjes op de markt waren en de handelaar op verzoek sneed, niets te maken met goed gekalibreerde en in papier gewikkelde wafels die in de prullenbak belanden. In werkelijkheid is het zo dat hoe eenvoudiger het is, des te moeilijker het te vinden is, omdat onze geest zich meer aangetrokken voelt tot wat complex is (alles tot eer van ons menselijk genie) dan tot wat eenvoudig is.
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Innovaties, uitvindingen, patenten en ideeën voor duurzame ontwikkeling"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 176-gasten