Eindelijk een tuin! Waar te beginnen?

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Eindelijk een tuin! Waar te beginnen?




par Moindreffor » 18/09/18, 13:10

hooi wordt ook verkocht in bundels van 12 tot 15 kg, zeer praktisch om te vervoeren, bijvoorbeeld op mijn 32m2 Ik gebruik 8 laarzen, nou ik heb het geluk dat ik gratis wordt geleverd
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Eindelijk een tuin! Waar te beginnen?




par Adrien (voormalig nico239) » 20/09/18, 00:28

MadameOurs schreef:Bedankt voor het welkom en al het advies, het is een geweldige eerste om te beginnen zonder echt mijn onderwerp onder de knie te hebben ...
De bonen is een goed idee. Ik ben onder observatie van het veld, ik merk de schaduwen op gedurende de dag. Wetende dat een huis naast de deur is gebouwd en dat het hek de situatie kan veranderen.
Ik vraag me af hoever het is om meerdere stukken tuin in de tuin te beheren.

Ik volgde het advies van Moindreffor op en bestelde lage graszaailingen, om dat een beetje groen te maken. Ik kijk naar de hoek hooge advertenties, ik vraag me af of het het waard is omdat ik niet genoeg nodig heb om afgeleverd te worden en in mijn auto zal ik zeker niet genoeg laden?


Hooi en hooi hebben het voordeel van hooi is dat een bos ... licht is.

Het bewijs dat mevrouw een groot deel van mijn laarzen stal ... van hooi en ze deed het helemaal alleen Beeld : ondenkbaar ding met stro

Aan de andere kant heb je gelijk dat ruimte in beslag neemt.

Je moet een geschikt voertuig hebben of waarom er nu niet een huren, het wordt gegeven: 11m3 voor 17 € voor een halve dag voor 50km, wordt dat weerspiegeld, toch?
En daar leg je hooibergen in.
0 x
MadameOurs
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 65
Inschrijving: 11/09/18, 10:29
x 8

Re: Eindelijk een tuin! Waar te beginnen?




par MadameOurs » 02/03/19, 13:20

Hier ben ik terug, na vele avonturen ...
Allereerst kinderen die al een ongelooflijke tijd hebben en vol verrassingen zitten
Toen bouwen, en daar voor de moestuin was het ronduit ingewikkeld.

Dus had ik aan het einde van het jaar mijn weide ingezaaid en ontdekte ik dat niet alleen vogels hun deel hebben. Kolommen van mieren landden en ik zag mijn kleine zaadjes weggevoerd. Ik weet niet waar!
Nou, het groeide nog steeds.

Toen draaide de draaiende vrachtwagen van de buurman zich om op mijn mooie, frisse weide ...

Ik zaaide ook spinazie en bonen, zodra ik naar buiten kwam, bedekten de facadiers ze met gips ...

Er zijn 3 knoflook en 2 uien in de grond.
Omdat ik vasthoudend ben, hebben we met mijn kind tomaten en aubergines in terrines gezaaid, het werkte super goed, ik eindig met veel kleine scheuten om te transplanteren in potten die ik (nog) niet heb. En omdat mijn zoon het geweldig vindt, heeft hij me zaden van veel dingen laten kopen, ik zal het moeten verzekeren!

Mijn vraag gaat nog steeds over de hooivoorraad. Ik heb de oppervlakte / kwantiteitsverhouding van @Moindreffor genoteerd en het idee om een ​​vrachtwagen te huren bij @ Nico239.

Maar: ik ben bang om geld en tijd uit te geven (en ik heb ze niet allebei) om uiteindelijk mijn groenten te missen ...
Ik vroeg me af of ik met lokale bronnen kon beginnen. Ik heb een soort wilde weide, niet de mijne, maar ik moet onderhouden. Het is een gebied met gras en wandelstokken uit de Provence.
Ik kan ook gemakkelijk uitwerpselen van paarden krijgen.

Zou het in plaats van hooi kunnen zijn?
0 x
Vandaag is er een dessert.
Avatar de l'utilisateur
chafoin zijn
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1202
Inschrijving: 20/05/18, 23:11
Plaats: Gironde
x 97

Re: Eindelijk een tuin! Waar te beginnen?




par chafoin zijn » 02/03/19, 15:32

Naar mijn mening ja, de stokken zijn houtachtig, je kunt ze mengen met het gras (stikstofhoudend) om het equivalent van hooi te verkrijgen. In werkelijkheid is het veld waar je het over hebt zeker een natuurlijke weide, de kruiden en planten die erop groeien zijn dus potentieel hooi! Dus alles wat je hoeft te doen is de middelen (rotofil, zeis, schaar ...) te vinden om dit te maaien en het op het juiste moment te doen: je moet het weer in de gaten houden en zodra het wordt aangekondigd een venster van 3 dagen zon dan u kunt deze 3 dagen maaien en de "kruiden" op de grond laten drogen. Uw hooi is dan klaar om op een goede dekkingsdikte op uw perceel gestrooid te worden.

De mest zal ook een goede "ferment" meststof zijn die je zo kunt toevoegen.

Als je op dit moment nog niets hebt gedaan, moet de grond op de locatie van je toekomstige moestuin al bedekt zijn met vegetatie, dus ik raad je aan om zo snel mogelijk iets op je grond te zetten om de meest dichte vegetatie te onderwerpen (grassen) die anders tijd kunnen vergen om af te breken. Maar maak je ook geen zorgen: vorig jaar ben ik erin geslaagd om nieuwe percelen te openen door hooi te zaaien vanaf begin april en ik was in staat om in een aantal dergelijke gewassen te slagen.
0 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Eindelijk een tuin! Waar te beginnen?




par Moindreffor » 02/03/19, 16:29

voor kleine ballen, het is gemakkelijk te vervoeren in een kofferbak, met 6 tot 8 ballen, je moet zoals ik 30 tot 40 m hebben2 wat meer dan genoeg is om te beginnen
dus het is aan jou om kleine balletjes te vinden : Mrgreen:
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Eindelijk een tuin! Waar te beginnen?




par Adrien (voormalig nico239) » 02/03/19, 19:06

MadameOurs schreef:Maar: ik ben bang om geld en tijd uit te geven (en ik heb ze niet allebei) om uiteindelijk mijn groenten te missen ...
Ik vroeg me af of ik met lokale bronnen kon beginnen. Ik heb een soort wilde weide, niet de mijne, maar ik moet onderhouden. Het is een gebied met gras en wandelstokken uit de Provence.
Ik kan ook gemakkelijk uitwerpselen van paarden krijgen.

Zou het in plaats van hooi kunnen zijn?



Maak je geen zorgen: Rome werd niet op een dag gebouwd.

Liever een kleine goed beheerde moestuin dan iets groots : Mrgreen:

Probeer het maximale gebied te zien waarvan u denkt dat u het kunt verzorgen en verminder het met een derde: op die manier bent u zeker dat u zult slagen.

En u zult altijd op tijd zijn om het te verhogen.

Voor je grasvelden, mijn geloof als je alles kunt maaien en alles in je toekomstige moestuin kunt plaatsen, aarzel niet.

Je stopt je paardenmest in je moestuin
Je zet je grasbekers erop en als het niet regent, geef je een beetje water zodat het nat is
En dat is alles.
En in mei transplanteer je door je kruiden te verspreiden.

Persoonlijk zal ik de stokken kostbaar houden om later leraren te maken, maar ik zou de kom niet breken om ze te verpletteren: ik weet het goed en ik weet dat deze dingen moeilijk zijn.
0 x
phil53
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1376
Inschrijving: 25/04/08, 10:26
x 202

Re: Eindelijk een tuin! Waar te beginnen?




par phil53 » 02/03/19, 19:29

Wees niet te ambitieus qua oppervlak en wees royaal in dikte. Alles wat plantaardig is, kan nuttig zijn als je geen hooi hebt. Het is soms een bron van tekortkomingen, maar uiteindelijk groeit het.
Hooi is natuurlijk het beste.
Het eerste jaar is gericht op eenvoudig planten. Courgette, tomaten, kool, grote plantaardige aardappelen. Als je wilt zaaien, kies dan grote zaden, bonen, bonen ... Het eerste jaar kan teleurstellend zijn als je dingen wilt doen zoals wortelen en kleine zaailingen. Het vereist beheersing.
0 x
MadameOurs
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 65
Inschrijving: 11/09/18, 10:29
x 8

Re: Eindelijk een tuin! Waar te beginnen?




par MadameOurs » 17/03/19, 11:01

Dus heel erg bedankt voor dit waardevolle advies en het delen van ervaringen! Je beantwoordt zelfs de vragen die ik niet had durven stellen : Mrgreen:

Vanmorgen ging ik bijna hooi zoeken (3 euro voor een kleine baal hooi voor de tuin op "lecoincoin") maar meneer Ours weigerde het in de auto te dragen zonder zeildoek.

Dus druk ik op zodat hij snel maait, maar dat hangt af van de machine van een mooie vader.

Kortom, we gaan vooruit, maar langzaam!
0 x
Vandaag is er een dessert.
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Eindelijk een tuin! Waar te beginnen?




par Moindreffor » 17/03/19, 11:56

MadameOurs schreef:Dus heel erg bedankt voor dit waardevolle advies en het delen van ervaringen! Je beantwoordt zelfs de vragen die ik niet had durven stellen : Mrgreen:

Vanmorgen ging ik bijna hooi zoeken (3 euro voor een kleine baal hooi voor de tuin op "lecoincoin") maar meneer Ours weigerde het in de auto te dragen zonder zeildoek.

Dus druk ik op zodat hij snel maait, maar dat hangt af van de machine van een mooie vader.

Kortom, we gaan vooruit, maar langzaam!

koop een zeildoek voor 5 € en je bent onafhankelijk van Monsieur en knappe vader, leve de onafhankelijkheid, lang leve de vrijheid om te cultiveren : Mrgreen:
3 € is eerlijk als prijs, bij mij is het 2.50
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
MadameOurs
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 65
Inschrijving: 11/09/18, 10:29
x 8

Re: Eindelijk een tuin! Waar te beginnen?




par MadameOurs » 17/03/19, 13:42

Helemaal !
Maandag is de rit van de baby in Casto!
0 x
Vandaag is er een dessert.

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 119-gasten