Het moeizame pad naar mijn hangmat: een uitstekende broncier in de Sarthe

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: De moeilijke manier om mijn hangmat: een prachtige broncier in de Sarthe




par Moindreffor » 18/09/18, 13:21

ja houd al een hoek om de schuur, de tijd om het te herstellen, om een ​​plaats van leven acceptabel te maken, je zult zien, we raken verzeild in het spel van contemplatie
een stoel, een beetje schaduw, je favoriete drankje op een kleine tafel, rustig en aan het einde van 5 min deel je in je dagdromen en het is je hoofd snel, dus geniet van het maximum, want het werk zal altijd zijn goed genoeg voor de dagen die volgen, stel je op de dag uit wat je dezelfde dag nog kunt doen, het is ook dat leven
geniet van het moment, het is een heel grote luxe, misschien de grootste, je zult zien nadat je een grote stapel penseel hebt gemaakt, je kijkt ernaar en je zult het leven anders zien, vooral niet jij zet geen druk

een touw en een oude band zullen de meest fantastische schommels voor uw kinderen maken, een paar takken in een boom een ​​prachtige hut, en alles is zo voor degene die ermee instemt om te laten gaan

Dus, maak je geen zorgen te veel over wat je nodig hebt of wilt planten, bereid je kleine hoekje van het leven voor, en je zult zien dat het na verloop van tijd snel een moestuin zal worden, waar je leven geeft, het is ontwikkelt, de natuur zal je geven wat ze wil, probeer hem meer te nemen is om het risico te nemen teleurgesteld te zijn
2 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: De moeilijke manier om mijn hangmat: een prachtige broncier in de Sarthe




par Adrien (voormalig nico239) » 18/09/18, 16:27

fl78960 schreef:
nico239 schreef:Zelfs als de foto's duidelijker zijn, begrijp ik het niet. :D

Op de luchtfoto zien we een grote open ruimte ...

Zou het degene zijn die nu door de broncier wordt bedekt?


je hebt het perfect begrepen: de natuur haat de leegte!

De verkoper vertelde me dat hij sinds de vorige zomer geen voet op de grond had gezet (foto eind augustus genomen), hij was een beetje voor mij aangekomen om met zijn grasmaaier eenvoudig over 100 m² te wissen ( en natuurlijk een paar liter elleboogvet).


Oké, ik word beter, dit alles is zo jong.

Dus het zou een beetje makkelijker moeten zijn om te draaien als de vegetatie sinds 10 jaren was geïnstalleerd.

Zoals eerder gezegd, als ze produceren, zou ik 2 keer op keer bekijken wanneer ik ze verwijder.

Of ik zou een georganiseerd vacuüm doen, omdat het ook een haag dichtbij de gewassen goedkoop maakt

Bovendien is niets de ervaring waard en met de natuur wordt de tijd geteld in maanden en jaren.

Zo persoonlijk dat ik elk seizoen zou beginnen dat je graag eet: kool, lammeren, rapen en wat weet ik dat kan groeien in je hoek (zelfs informeren bij lokale tuiniers)

Soms lopen we, zien we iemand in zijn tuin en hopen dat je de discussie typt: het is zeldzaam dat mensen weigeren te delen en soms eindigt het met een tuinrondleiding of zelfs een aperitief.

Je hebt alleen al een jaar ervaring met deze cultuur (goed of slecht).

Wat moet je verliezen?
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: De moeilijke manier om mijn hangmat: een prachtige broncier in de Sarthe




par Ahmed » 18/09/18, 16:35

Ik hou van bramen, maar in een tuin is het snel zeer invasief, vanwege hun uitbundige aard! Dus, ik zou aarzelen om een ​​heg te maken, wetende dat het veel werk is om het te beheersen ...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Stef72
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 393
Inschrijving: 22/08/16, 15:43
Plaats: Sarthe
x 123

Re: De moeilijke manier om mijn hangmat: een prachtige broncier in de Sarthe




par Stef72 » 18/09/18, 16:47

hello,

prachtig project! en ik veronderstel dat je niet dagelijks kunt opvolgen, dat je af en toe ter plaatse bent ...
Hoewel ik het eens ben met de meeste voorgaande opmerkingen, zou ik het volgende willen zeggen:
1) - plaats comfortabel ter plaatse, maak het afval schoon en bereid uw ligstoel / hangmat voor
2) koop dit boek (ik ben het aan het lezen): "The Forest-Garden" door Martin Crawford: https://librairie-permaculturelle.fr/ja ... wford.html om te denken aan je landschap, fruit, fruitbomen
3) voor de tuin in de bramen, snijd ze op de grond en rol een baal hooi daarop af met een grote dikte. Er zal hergroei zijn, maar niets onhandelbaar en het zal je toelaten om rustig te beginnen met het verplanten van planten of het plaatsen van bollen.
4) zie niet ineens al te groot voor deze moestuin, ik maakte deze fout het tweede jaar, waardoor ik geen hooi meer had en mijn planken niet dik genoeg waren -> overstroomd -> bedrog

Ik wens je veel plezier in je nieuwe tuin
0 x
fl78960
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 81
Inschrijving: 16/02/18, 13:19
x 24

Re: De moeilijke manier om mijn hangmat: een prachtige broncier in de Sarthe




par fl78960 » 18/09/18, 20:49

Stef72 schreef:2) koop dit boek (ik ben het aan het lezen): "The Forest-Garden" door Martin Crawford: https://librairie-permaculturelle.fr/ja ... wford.html om te denken aan je landschap, fruit, fruitbomen


Bedankt, ik was slechts een paar dagen in deze vragen daar, ik heb veel video's bekeken, maar ik had niet de nieuwsgierigheid om naar boeken te zoeken ...
1 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: De moeilijke manier om mijn hangmat: een prachtige broncier in de Sarthe




par Adrien (voormalig nico239) » 19/09/18, 01:24

Ahmed schreef:Ik hou van bramen, maar in een tuin is het snel zeer invasief, vanwege hun uitbundige aard! Dus, ik zou aarzelen om een ​​heg te maken, wetende dat het veel werk is om het te beheersen ...


Dat is wat ik zei dat het een keuze is ...

Omdat als ze goede en grote bramen geven mijn geloof het wordt besproken.

En zoals hierboven gezegd kan het ook worden gecontroleerd ...

We hadden veel in de Vaucluse zo vreemd als het lijkt, eerlijk gezegd wordt het beheerd.
0 x
fl78960
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 81
Inschrijving: 16/02/18, 13:19
x 24

Re: De moeilijke manier om mijn hangmat: een prachtige broncier in de Sarthe




par fl78960 » 30/10/18, 00:40

Niet veel vooruitgang, de SAFER werkt ...

We passeerden het veld dat werd vrijgemaakt door de verkoper, het autowrak ging weg en de broncier .... ook :-)

Volgende actie ... 2019
toebehoren
IMG-20181029-WA0001.jpg
IMG-20181029-WA0001.jpg (384.22 KIO) Toegang tot 5029-tijden
1 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: De moeilijke manier om mijn hangmat: een prachtige broncier in de Sarthe




par Adrien (voormalig nico239) » 30/10/18, 00:47

Koel om nieuws te geven.

We vinden dat het project belangrijk voor je is.

Maar haal mij bij twijfel weg dat de Veiliger druk is, dat zou impliceren dat een voorrecht mogelijk zou zijn? Beeld
0 x
fl78960
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 81
Inschrijving: 16/02/18, 13:19
x 24

Re: De moeilijke manier om mijn hangmat: een prachtige broncier in de Sarthe




par fl78960 » 30/10/18, 08:21

nico239 schreef:Maar haal mij bij twijfel weg dat de Veiliger druk is, dat zou impliceren dat een voorrecht mogelijk zou zijn? Beeld



Het is een woordspel een beetje gemakkelijk. De SAFER moet eigenlijk beslissen of het landbouwgrond is, maar ik ben nogal sereen over een hypothetische voorspraak. (Antwoord medio november)
0 x
fl78960
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 81
Inschrijving: 16/02/18, 13:19
x 24

Re: De moeilijke manier om mijn hangmat: een prachtige broncier in de Sarthe




par fl78960 » 02/12/18, 11:51

Dat was het, gisteren was de grote dag

2018-12-01 11.52.01.jpg
2018-12-01 11.52.01.jpg (456.29 KB) keer bekeken 4869


ondanks de regen namen we de tijd om rond de eigenaar te gaan en de lokale bevolking te leren kennen

2018-12-01 14.53.29.jpg


en hallo aan de buren

2018-12-01 15.30.12.jpg


Voor de rest: een flinke opsteker in afwachting om de schuur weer op te knappen en komend voorjaar gaan we de groentetuin "rustig" aanvallen.
1 x

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 460-gasten