Bereid de uitgang voor ...

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13625
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1499
Neem contact op met:

Re: bereid de weg naar buiten voor ...




par izentrop » 17/09/18, 23:43

eclectron schreef:2 visies van de release:
Hij vergelijkt de toekomst met het kolonialistische verleden dat profiteerde van de zwakheden van bevolkingsgroepen die te lijden hadden onder droogtes, epidemieën en hongersnoden die in de 19e eeuw miljoenen doden veroorzaakten, maar het grote verschil is alle kennis die sindsdien is opgedaan.
De gevreesde ineenstorting kan deels worden voorkomen als we in de goede richting hebben kunnen gaan.

Ik denk dat de technologische ontwikkelingen ons in staat zullen stellen om deze moeilijke koers te doorstaan, op voorwaarde dat mensen niet langer voor de gek worden gehouden, accepteren dat ze een beetje comfort verliezen en stoppen met het aan de macht brengen van populistische partijen zoals momenteel in de VS, Italië, Hongarije, Turkije ...

Ik dagdroom, geloof ik : Roll:
0 x
eclectron
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2922
Inschrijving: 21/06/16, 15:22
x 397

Re: bereid de weg naar buiten voor ...




par eclectron » 18/09/18, 10:27

Ahmed,
Dank u voor uw antwoord, dat ik niet als onzin beschouw, aangezien uw opmerkingen nieuw voor mij zijn.

Ik ben inderdaad de omgevingskritiek beu, erg Frans zeggen ze, een deel van mezelf beu : Lol: , gretiger om te bouwen dan om te vernietigen.
De oude wereld in de geest vernietigen is vrij eenvoudig. In de praktijk valt het tegen.
Je kunt je voorstellen dat je je geen zorgen hoeft te maken over de oude wereld, hem aan de kant laat, de deserteur speelt en een andere wereld bouwt, hoe triviaal die ook mag zijn, die zou dienen als een prototype, een demonstrant?

Ik weet dat alle pogingen tot gemeenschap min of meer tot mislukken gedoemd zijn.
Auroville lijkt stand te houden, met, voor zover ik weet, enkele tekortkomingen, waaronder de uitbuiting van de lokale bevolking.
https://fr.wikipedia.org/wiki/Auroville
Ik heb het onderwerp niet echt onderzocht.

Een ander spoor, gewoon aantrekken wat ons plezier zou geven, door vooraf het plezier te ervaren dat we zouden ervaren als het ding al gedaan was. Wet van aantrekking opnieuw bekeken.
Dit is waar focussen op het negatieve zeer, zeer contraproductief is.
geïnspireerd door

Door deze wet toe te passen realiseert men zich alle negativiteit die men toont.
Zet alles positief in zijn hoofd en de taak lijkt gigantisch! :schok:
Het gaat van het kleine tot het grootste.
Ik denk dat dit soort mentale houding kan helpen bij een niet al te catastrofale exit, want als de reden het magische karakter ontkent van wat ik ontmasker, heeft dat een bewezen effect op ons eigen moreel.
Echte en ervaren negativiteit wordt beter opgenomen. Dat alleen al is positief.
We kunnen dit zien als een positieve herprogrammering van zijn brein.

Om op uw positieve voorstellen te reageren, zou ik uw opmerkingen willen vertalen met een terugkeer naar een dorpse manier van leven. Dit is geen kritiek, ik denk inderdaad dat democratie in een kleine gemeenschap gemakkelijker kan gedijen.
Een staat die desnoods de optelsom is van de dorpsgemeenschappen waar iedereen zich kan uiten en meebeslissen.
(Ik denk hardop! : Lol: )

Of nogmaals, in het internettijdperk is democratie op grote schaal mogelijk.
Wie wist dat er op Europees niveau een "stemming" was over de zomer-/wintertijdwisseling? (4 miljoen kiezers voor heel Europa)
Gelukkig kwam ik er op een middag achter op de JT.
Het was een onderwerp dat me al jaren na aan het hart lag, toen ik erachter kwam dat er nog 7 dagen over waren om te stemmen...

Tot slot, wat me stoort is kritiek en passiviteit, en ik weet waar ik het over heb! : Lol:
Ik wil concrete oplossingen bedenken, die ik individueel doe, maar een kant van "groepsemulatie" mis.
(wat verband houdt met mijn persoonlijkheid, geef ik toe...)
Nou, ik ga er positief over zijn om dat aan te trekken! : Lol:
0 x
het maakt niet uit.
We zullen de 3 berichten per dag max proberen
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79006
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10937

Re: bereid de weg naar buiten voor ...




par Christophe » 02/10/18, 12:39

Andere bron:

1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79006
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10937

Re: bereid de weg naar buiten voor ...




par Christophe » 02/10/18, 12:48

Dezelfde boodschap maar andere stijl (zeer):

0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12294
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2957

Re: bereid de weg naar buiten voor ...




par Ahmed » 04/10/18, 22:33

Ik ben niet de enige die de fout in het discours van de media zelf heeft opgemerkt Aurélien Barrau: dit is ook wat dit dit artikel wat een argument ontwikkelt dat ik alleen maar had aangestipt. Het hekelt ook de essentialisering van menselijke predatie (als dus ahistorisch gedrag).
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13625
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1499
Neem contact op met:

Re: bereid de weg naar buiten voor ...




par izentrop » 05/10/18, 00:35

Ik ben het er helemaal niet mee eens. Ahmed, de auteur van het geciteerde artikel kijkt eerder naar de vinger dan naar de boodschap, hij begreep er niets van.
Hij is degene die schrijft "Nee, de mensheid heeft niet altijd het milieu vernietigd"Wat pretentieus! Heeft hij een egoprobleem?

Ik heb geen tijd om punt voor punt door te nemen, maar hij saboteert zijn toespraak volledig en ik begrijp dat Aurelien Barrau er de voorkeur aan geeft om daar te stoppen en terug te keren naar zijn werk. https://www.liberation.fr/france/2018/1 ... du_1682744
1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79006
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10937

Re: bereid de weg naar buiten voor ...




par Christophe » 05/10/18, 00:49

izentrop schreef:Ik heb geen tijd om punt voor punt door te nemen, maar hij saboteert zijn toespraak volledig en ik begrijp dat Aurelien Barrau er de voorkeur aan geeft om daar te stoppen en terug te keren naar zijn werk. https://www.liberation.fr/france/2018/1 ... du_1682744


Dit is een goed interview vol gezond verstand!!
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12294
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2957

Re: bereid de weg naar buiten voor ...




par Ahmed » 05/10/18, 11:07

Ik zie niet in hoe het feit dat in het verleden bepaalde culturen hun omgeving hebben gerespecteerd of, meer in het algemeen, beperkte predatie hebben uitgeoefend (zelfs als we niet weten waarom sommigen megafauna hebben aangevallen. Religieuze redenen? We weten het niet, we zullen het nooit weten.) een ego-expressie. Dit is in tegenspraak met een schokkende bewering vanAurélien Barrau, schokkend in die zin dat het een continuïteit suggereert in de verwoesting van de wereld en dus een zekere rechtvaardiging die bovendien in strijd is met al zijn opmerkingen. Daarvan zijn er vele toelaatbaar en bijzonder verhelderend geformuleerd (waaraan een cultuur die niet uitsluitend wetenschappelijk is een krachtige bijdrage levert). Er is echter een schokkende discrepantie tussen de helderheid van het discours en deze roep om politici wiens optreden niet alleen wordt gedicteerd door lobbyisten van alle pluimage, maar vooral door de verdediging van de belangen van een sociale categorie die zich frontaal verzet tegen echte ecologische maatregelen ( dus buiten de reikwijdte van groenachtige beslissingen die bedoeld zijn om de consumptie weer op gang te brengen of voort te zetten).
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12294
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2957

Re: bereid de weg naar buiten voor ...




par Ahmed » 05/10/18, 12:46

Een bij uitstek sympathieke kant van het personage is datAurélien Barrau is een vegetariër, met een echte ethische reflectie op onze relatie met andere dieren... 8)
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13625
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1499
Neem contact op met:

Re: bereid de weg naar buiten voor ...




par izentrop » 05/10/18, 14:22

Ahmed schreef: een schokkende bewering van Aurélien Barrau, schokkend omdat het continuïteit suggereert in de verwoesting van de wereld
Hij is een wetenschapper die niets naar voren brengt zonder het bewijs te hebben. Ik denk bijvoorbeeld aan dit:
Beeld https://www.persee.fr/doc/bspf_0249-763 ... 02_2_13114
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 75-gasten