Laadregeling voor PV + windenergiesysteem

Hulp en advies voor alle werkzaamheden in eigen gebouw en de presentatie van uw werk DIY of zelfbouw uitgevoerd. Omdat het maken van jezelf is vaak Econological maar pas overmoed!
emlaurent
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 153
Inschrijving: 17/12/05, 00:42
Plaats: Elzas

Laadregeling voor PV + windenergiesysteem




par emlaurent » 29/12/15, 15:59

Hallo,

Ik ontwerp een gekoppelde PV + windenergiecentrale (laag vermogen). De PV is standaard, maar ik zelf maak de windturbine.

Voor het gedeelte voor belastingbeheer zie ik 2-oplossingen die me in vraag stellen:

- een enkele laadregelaar met een enkele batterij, waarbij de 2-bronnen parallel zijn aangesloten, op de ingang van de regelaar.
Voor de windturbine plant ik een bruggelijkrichter en een spanningsregelaar om de acculader direct aan te vallen

- beschikt over een laadregelaar voor elke bron en laadt een gemeenschappelijke batterij op voor 2-systemen.

Ik plan PWM-regelaars, maar ik twijfel aan de tweede oplossing: hoe zullen de PWM-regelaars op elkaar reageren volgens de productie van hun respectievelijke bron, maar dezelfde batterij "zien" ??

Ik zou echter 2 verschillende regulators willen hebben om de productie van PV en wind onafhankelijk te monitoren. De epsolarPV-regelaars laten toe om ze in RS485 voor ca :D

wie kan mij helpen?
0 x
Avatar de l'utilisateur
simplino
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 143
Inschrijving: 22/11/15, 18:28




par simplino » 29/12/15, 17:00

Twee regelaars die strijden om dezelfde accu zijn niet ideaal en alles is afhankelijk van hun ontwerp- en bedieningsmodi om aan te geven.

Een sterkere controller kan de andere slave verstoren en het is noodzakelijk om zeker te zijn dat elke regelaar zijn stroom reguleert die onder alle omstandigheden wordt geleverd en stopt bij een nauwkeurige acculaadspanning, en eenmaal gestopt zonder te ontvangen de pulsstroom van de andere regelaar die blijft laden in de accu.
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 30/12/15, 18:29

voor mij is het geen probleem om 2-regelaars op dezelfde batterij te plaatsen.
de spanning stroomafwaarts van de regelaars is hoe dan ook de batterijspanning.
de regelaars duwen de stroom naar de accu en ze zullen elkaar niet genereren.
aan de andere kant is een windregelaar anders dan een PV-regelaar omdat de UI-respons van een windturbine en een PV anders zijn. dus sluit ze niet aan op de ingang van een enkele regelaar.
0 x
Beeld
Klik op mijn handtekening
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2485
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 359




par Forhorse » 30/12/15, 20:03

Vrijwel alle hybride productiesystemen (zon, wind, GE, enz ...) werken met verschillende regelaars (in principe 1 van verschillende bronnen) en dit is geen probleem.
Voor installaties met een zeer hoog vermogen is het soms zelfs nodig om meerdere identieke regelaars te gebruiken die op hetzelfde batterijpark zijn aangesloten (zoals grote PV-energie kan niet worden beheerd met een enkele controller) en het werkt zonder zorgen.
0 x
emlaurent
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 153
Inschrijving: 17/12/05, 00:42
Plaats: Elzas




par emlaurent » 31/12/15, 07:10

Lezend van andere bronnen, kwam ik eigenlijk tot deze redenering om te zeggen dat de batterij het voltage oplegt, het zijn de regulators die zich aanpassen.
En dat we een regulator per bron nodig hebben.

Het schema dat het meest consistent lijkt, is:
Beeld
Groot formaat afbeelding

Aan de andere kant, is er een interesse om een ​​regelaar PWM of MPPT tussen de bruggelijkrichter van de windturbine en de batterij te plaatsen? [/ Img]
0 x
Avatar de l'utilisateur
windstoot
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 36
Inschrijving: 21/12/15, 12:12




par windstoot » 31/12/15, 08:44

uw diagram is voltooid voor de beveiliging van uw systeem.

de omleidingsregelaar dient alleen voor de batterij-windrelatie
te veel windremmen, batterij vol het haalt de energie uit het teveel (dump load), in feite, in tegenstelling tot zonnepanelen, zet de windturbine leeg (geen belasting) is de vernietiging verzekerd!

de pwm of mppt zal je prestaties verbeteren en je batterijen volledig laten opladen, dus het is beter om een ​​regulator van dit type met diversieweerstand te kiezen, het werkt parallel dus niet nodig om het tussen de windturbine en de batterijen te plaatsen!

bovendien raad ik parallelle batterijen sterk af, geen probleem de eerste jaren maar na verloop van tijd zullen ze onverbiddelijk uit balans raken en zichzelf in elkaar ontladen waardoor hun veroudering versneld wordt. het is beter om twee "grote" 6V-accu's in serie te hebben dan twee "kleine" 12v parallel
0 x
Avatar de l'utilisateur
windstoot
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 36
Inschrijving: 21/12/15, 12:12




par windstoot » 31/12/15, 09:49

Ik vergat dat je een 3-kanaal mist om de windturbine te kortsluiten, zoals in het volgende diagram:
Beeld

de "kortsluiting" blokkeert de rotatie en stelt u in staat om er zonder gevaar op in te grijpen, om in te grijpen op uw laadcircuit, om het te beschermen tegen sterke stormen, enz ...

bewerken: ik zei:
het werkt parallel, dus het is nutteloos om het tussen de windturbine en de batterijen te plaatsen!

voor de pwm, maar niet voor de mppt ... zullen de experts me corrigeren als ik ongelijk heb :?
0 x
BenjaminP_87
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 13/09/18, 12:37

Re: laadregeling voor PV + windturbine-installatie




par BenjaminP_87 » 13/09/18, 12:42

Ik ben van plan dezelfde assemblage te doen met een getijdenturbine in plaats van met de windturbine. Kan ik een feedbackervaring van deze installatie hebben?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "DIY en zelf-constructie: gebouw of mount een self-installatie"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 90-gasten