Bereid de uitgang voor ...

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Bereid de uitgang voor ...




par izentrop » 11/09/18, 10:08

Klimaat: we zullen oorlog en oneer hebben https://www.lesechos.fr/idees-debats/ce ... 203229.php
Hoe te handelen?

Aurelien Barrau - Climax Festival 2018 beeldt het schilderij af en stelt oplossingen voor. directe link: https://peertube.mastodon.host/videos/w ... bd2923895c

0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: bereid de weg naar buiten voor ...




par Christophe » 11/09/18, 12:05

Climax betekent (ook) een orgasme in het Engels, Trump zal zeker geïnteresseerd zijn! : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:

Persoonlijk zou ik een andere naam hebben gekozen ...
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: bereid de weg naar buiten voor ...




par izentrop » 11/09/18, 14:04

Ik had liever over de inhoud gediscussieerd, omdat er urgentie is.

Zo blijven banken in vuile energieën investeren met geld van Franse bankrekeningen.

Dit zijn initiatieven die in de goede richting gaan: ze herhaalden het gisteren in Amiens.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: bereid de weg naar buiten voor ...




par Ahmed » 11/09/18, 14:29

Cet Aurelien Barrau geef in de zorg beer houding of wat? Hoe kan hij ook maar één moment denken dat het op een vriendelijke manier vragen aan de politieke "verantwoordelijke" (sic!) Om in te gaan tegen de belangen van degenen die ze werkelijk vertegenwoordigen (in tegenstelling tot degenen die ze formeel vertegenwoordigen) zou worden gevolgd door effecten? ?
Erger nog, voor wie zij de missie om een ​​dwingende bezuinigingen vast te stellen, riskeert hij op dit register goed begrepen kan worden en dit zou goed gaan in de richting van de toename van de huidige ongelijkheid. Toch is het niet dringend om ze te rechtvaardigen en te vergroten. terugroepen Christine Lagarde die mensen uitnodigde om "de broekriem aan te halen" vanuit zijn post aan het hoofd van het IMF! : Lol:

Het initiatief met betrekking tot Société Générale is van dezelfde naïviteit en vervangt een moraliserende visie voor een echte analyse en stelt zo twee soorten besparingen voor: een die mannen zou dienen en hun behoeften bevredigen, en een andere die van hen zou zijn. karikatuur en bewijs van een muffe ontwikkeling, in strijd met de belangen van de volkeren en destructief voor natuurlijke rijkdom. In werkelijkheid is deze oppositie een aanvalsman en dit type van deugdzame economie dat bereidwillig wordt geprojecteerd op een mythisch verleden heeft nooit bestaan ​​en degene die we vandaag kennen is slechts de evolutionaire uitbreiding van de vorige. Dit getuigt alleen van de wanhoop van het linkse denken, wiens enige horizon dat van het verleden is, toen de economie alles nodig had en de komst van de consumptiemaatschappij de illusie schiep van een universele welvaart snel en dat het kapitalisme was (door middel van een aantal regelgevende inspanningen) dat het zou bereiken ...: Roll:
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: bereid de weg naar buiten voor ...




par Christophe » 11/09/18, 15:03

izentrop schreef:Ik had liever over de inhoud gediscussieerd, omdat er urgentie is.


Je kent duidelijk mijn mening hierboven: we praten over de achtergrond sinds 2005 hierover forum!

We kunnen NIET op het klassieke systeem rekenen om de dingen massaal te "veranderen": het is te verankerd in de winst. Misschien had de overwinning van het (echte) communisme op het kapitalisme het klimaat kunnen redden (of het ergste voorkomen) ... maar het is niet 'compatibel' met de 'aard' van de mens (zoektocht naar macht dus winst): het Chinese "vals communisme" is een goed voorbeeld!

Kortom, niets verwachten van het "systeem" en het ontwikkelen van lokale initiatieven om beter te leven met uw "klimaatbewustzijn" lijkt mij het enige dat u nu moet doen ...

En tot slot, een kleine herinnering, "ze zijn alleen geweldig omdat we op onze knieën zitten"
0 x
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272

Re: bereid de weg naar buiten voor ...




par Grelinette » 11/09/18, 16:24

izentrop schreef:Dit zijn initiatieven die in de goede richting gaan: ze herhaalden het gisteren in Amiens.



Ik ben bang dat dit soort initiatief weinig effect heeft.

Ik kan me nog steeds voorstellen dat de mensen die betrokken zijn bij deze acties, namelijk de financiers, aandeelhouders, bankiers, CEO's en andere functionarissen, goed gevestigd in hun comfortabele kantoren aan de bovenkant van hun ivoren toren, maar weinig beïnvloed worden door deze ecologische artefacten. en vergeet niet de financiële belangen en de verwachte winsten die zullen voortvloeien uit hun vervuilende beslissingen. Hoogstens zie ik ze met een verwarde en minachtende blik naar het raam van hun kantoor kijken en zeggen dat ze cynisch zijn over deze straatroerders!

Er is natuurlijk het argument om te zeggen dat met deze hype de basis van de consument zal reageren en zijn gedrag en keuzes te veranderen, te weten bank te veranderen of kies een ander voor bankdiensten, maar ik Ik weet het niet eens zeker.

Hij heeft alleen maar om het valsspelen geval te zien over de vervuiling van VW auto's: het merk weet nog steeds een groot commercieel succes, klanten zijn altijd talrijk en verkoop van auto's hebben bijna beklommen ... wij geloven dat dit deal maakte ze een kroegenschot!
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: bereid de weg naar buiten voor ...




par Ahmed » 11/09/18, 18:33

Het onderscheid tussen schone energie en vuile energie is geldig als men de middelen in overweging neemt, maar blijft een waanidee met betrekking tot doelen. Energie wordt gebruikt om de wereld te transformeren en zo te vernietigen; door zich te beperken tot oppervlakkige overwegingen ontsnapt men aan het hele probleem en reduceert het tot morele overwegingen (in de meest beperkende zin van het woord). Meer serieus, de acties die door deze ingekorte analyse worden veroorzaakt, zijn gedoemd te mislukken, omdat de verschillende economische actoren zich alleen houden aan de economische determinismen die deze overtreffen.
1 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: bereid de weg naar buiten voor ...




par izentrop » 11/09/18, 22:34

We begrepen niet dezelfde boodschap.
Ahmed schreef:Hoe kan hij ook maar één moment denken dat het op een vriendelijke manier vragen aan de politieke "verantwoordelijke" (sic!) Om in te gaan tegen de belangen van degenen die ze werkelijk vertegenwoordigen (in tegenstelling tot degenen die ze formeel vertegenwoordigen) zou worden gevolgd door effecten? ?
Meer serieus, door hen de opdracht toe te vertrouwen van het instellen van een dwingende soberheid, loopt hij het risico perfect begrepen te worden in dit opzicht, en dit zou goed zijn in de zin van het vergroten van de huidige ongelijkheden.
Waar haal je dit allemaal vandaan? Hij zegt alleen dat we moeten eisen dat beleid de bescherming van het klimaat tot prioriteit maakt en dat de economie niet langer gebaseerd kan zijn op groei in een wereld met beperkte middelen. Niets verhindert ons tegelijkertijd ongelijkheden te bestrijden.
Ahmed schreef:Het initiatief met betrekking tot Société Générale is eveneens naïef
Ben nee! om hun klanten te laten weten dat hun geld wordt gebruikt om vuile energieën te ontwikkelen (schaliegas ext ...) gaat voort uit dezelfde vastberadenheid om de schade aan het klimaat te beperken.
Christophe schreef:Kortom, niets verwachten van het "systeem" en het ontwikkelen van lokale initiatieven om beter te leven met uw "klimaatbewustzijn" lijkt mij het enige dat u nu moet doen ...
Ja dat is het, laat de leiders doen wat ze willen. In deze omstandigheden zal het niet verwonderlijk zijn om te zinken in donkere dagen zoals in de dagen van de jacqueries of het verre westen ... De wet van de sterksten, minderheden hoeft alleen maar te graven. Mooie mensheid : Roll:
Grelinette schreef:Er is natuurlijk het argument om te zeggen dat met deze hype de basis van de consument zal reageren en zijn gedrag en keuzes te veranderen, te weten bank te veranderen of kies een ander voor bankdiensten, maar ik Ik weet het niet eens zeker.
Dit is het doel :)
Grelinette schreef:Hij heeft alleen maar om het valsspelen geval te zien over de vervuiling van VW auto's: het merk weet nog steeds een groot commercieel succes, klanten zijn altijd talrijk en verkoop van auto's hebben bijna beklommen ... wij geloven dat dit deal maakte ze een kroegenschot!
Niets te zien en wat we vandaag weten, is dat andere merken ook vals spelen, klanten weten het heel goed.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: bereid de weg naar buiten voor ...




par Christophe » 11/09/18, 22:49

izentrop schreef:
Christophe schreef:Kortom, niets verwachten van het "systeem" en het ontwikkelen van lokale initiatieven om beter te leven met uw "klimaatbewustzijn" lijkt mij het enige dat u nu moet doen ...
Ja dat is het, laat de leiders doen wat ze willen. In deze omstandigheden zal het niet verwonderlijk zijn om te zinken in donkere dagen zoals in de dagen van de jacqueries of het verre westen ... De wet van de sterksten, minderheden hoeft alleen maar te graven. Mooie mensheid : Roll:


Dit is helemaal niet wat ik bedoelde ... ik bedoel dat we lokale initiatieven moeten ontwikkelen en opleggen zonder op 'de top' te rekenen, zelfs als dat betekent dat we 'buiten de wet vallen (uiteraard lobbyistenwetten) tijdens een tijd...

Sommigen noemen deze burgerlijke ongehoorzaamheid ...
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: bereid de weg naar buiten voor ...




par Ahmed » 11/09/18, 23:00

Izentrop, Je schrijft:
Waar ga je naar zoeken? Hij zegt alleen dat we moeten eisen dat beleid de bescherming van het klimaat tot prioriteit maakt en dat de economie niet langer gebaseerd kan zijn op groei in een wereld met beperkte middelen. Niets verhindert ons tegelijkertijd ongelijkheden te bestrijden.

Je hebt gelijk, het is waar in het land van zorgberen! Maar in het echte leven, gedomineerd door de economie, kan het klimaat alleen worden "gered" als de operatie meer oplevert dan het omgekeerde, een voorwaarde waaraan niet is voldaan. Wat zou deze optimistische bewering kunnen ondersteunen met betrekking tot ongelijkheden?

verder:
Ben nee! Laat hun klanten weten dat hun geld wordt gebruikt om vuile energie te ontwikkelen (schaliegasextract ...) gaat uit van dezelfde vastberadenheid om de schade aan het klimaat te beperken.

Dit is niet direct geld spaarders voor deze doeleinden gebruikt en ik heb geen twijfel dat als deze financiële instellingen moesten een relatieve maagdelijkheid voor branding kwesties overdoen, anderen meer discrete bronnen van financiering zou gaan in overvloed aan deze zeer winstgevende investering.

Ten slotte verklaar je dat Christophe:
Ja dat is het, laat de leiders doen wat ze willen. Onder deze omstandigheden zal het niet verwonderlijk zijn om weg te zinken in donkere dagen, zoals in de dagen van de jacqueries of het verre westen ... De wet van de sterkste, minderheden hoeft alleen maar te sterven. Mooie mensheid : Roll:

De wet van de sterkste is al lang toegepast, verzacht door circumstantiële moderaties die altijd herzienbaar zijn, en de leiders handelen in feite zoals ze willen, dat wil zeggen, zij gehoorzamen aan de determinismen die hen domineren. Natuurlijk geven ze om de publieke opinie, daarom zetten ze een behendige en intense propaganda in. Wanneer dat niet genoeg is, regelen ze met ontwijkingsstrategieën (denk aan het Verdrag van Maastricht!) Om het te negeren.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 171-gasten