Een brandstofbesparende vortex turbulator: MET

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
Nikolaj
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 173
Inschrijving: 17/08/17, 18:38
Plaats: ring 35120 pican
x 14

Re: Een brandstofbesparende vortex turbulator: MET




par Nikolaj » 26/12/17, 10:23

Hallo allemaal, voortzetting van mijn werk aan luchtcyclonen: hier zijn mijn basistekeningen vóór productie met roestvrijstalen platen van 0.5 mm of 0.75 mm of 1 mm dik...
toebehoren
cylone air project 7 en 8 bladen 60°-12-12-2017.PNG
CYCLONE AIR DELTA 2 EN 3 PROJECT-19-12-2017.jpeg
PROJECT CYCLOON AIR AILES DELTA 4 EN 5-19-12-2017.jpeg
PROJECT CYCLOON LUCHT 60 EN 70 mm 10-12-14-16 BLADE DELTA 4-16-12-2017.jpeg
1 x
Een mysterie bestendigt alleen wanneer er een weigering is om het te bestuderen (Georges Charpak?)
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42

Re: Een brandstofbesparende vortex turbulator: MET




par Capt_Maloche » 30/08/18, 16:52

welkom :D

Ik heb zojuist onze essays uit 2006 over dit onderwerp herlezen, het brengt goede tijden terug
Nikolaj, op welke machine wil je je bewerking installeren?
1 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
Nikolaj
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 173
Inschrijving: 17/08/17, 18:38
Plaats: ring 35120 pican
x 14

Re: Een brandstofbesparende vortex turbulator: MET




par Nikolaj » 30/08/18, 18:36

Capt_Maloche schreef:welkom :D

Ik heb zojuist onze essays uit 2006 over dit onderwerp herlezen, het brengt goede tijden terug
Nikolaj, op welke machines wil je je montage installeren?

Hallo, op een Renault Espace 4 en mijn Fiat Hymer b 544 camper uit 1998, maar ook op andere voertuigen...en hij werkt echt goed...
0 x
Een mysterie bestendigt alleen wanneer er een weigering is om het te bestuderen (Georges Charpak?)
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Een brandstofbesparende vortex turbulator: MET




par Janic » 31/08/18, 09:38

hallo
een beetje eenvoudig om te proberen het gedrag en de effectiviteit van een WITH te controleren, iedereen heeft zijn favoriete model.
Het enige wat je hoeft te doen is aan het uiteinde van een stofzuigerslang een soort doorzichtig hardplastic handvat bevestigen waarop het te testen model wordt gemonteerd.
Het is beter dan een tv-soap! Hierdoor ontstaan ​​wervels, lang en kort, die veranderen afhankelijk van de zuigkracht, wat het ook mogelijk maakt om te bepalen in welke richting deze wervel zich zal vormen. Ik heb bijvoorbeeld houtas gebruikt vanwege de finesse, lichtheid en zichtbaarheid, maar er kunnen ook andere producten worden gebruikt zoals roet of zeer zwarte rook (wees voorzichtig). Dit laatste kan worden getest met dezelfde doorzichtige plastic hoes om de natuurlijke richting te controleren rotatie van de motor, altijd volgens het ontwerp en met dezelfde voorzorgsmaatregelen.
1 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Avatar de l'utilisateur
Nikolaj
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 173
Inschrijving: 17/08/17, 18:38
Plaats: ring 35120 pican
x 14

Re: Een brandstofbesparende vortex turbulator: MET




par Nikolaj » 02/09/18, 17:42

Janic schreef:hallo
een beetje eenvoudig om te proberen het gedrag en de effectiviteit van een WITH te controleren, iedereen heeft zijn favoriete model.
Het enige wat je hoeft te doen is aan het uiteinde van een stofzuigerslang een soort doorzichtig hardplastic handvat bevestigen waarop het te testen model wordt gemonteerd.
Het is beter dan een tv-soap! Hierdoor ontstaan ​​wervels, lang en kort, die veranderen afhankelijk van de zuigkracht, wat het ook mogelijk maakt om te bepalen in welke richting deze wervel zich zal vormen. Ik heb bijvoorbeeld houtas gebruikt vanwege de finesse, lichtheid en zichtbaarheid, maar er kunnen ook andere producten worden gebruikt zoals roet of zeer zwarte rook (wees voorzichtig). Dit laatste kan worden getest met dezelfde doorzichtige plastic hoes om de natuurlijke richting te controleren rotatie van de motor, altijd volgens het ontwerp en met dezelfde voorzorgsmaatregelen.

Hallo, uitstekende suggesties. bedankt...mijn luchtcyclonen, ik probeer ze een week of langer op mijn camper...of na elke tank diesel...resultaten? bladhoek op 60 graden = zeer bevredigend...
Met vriendelijke groeten...
0 x
Een mysterie bestendigt alleen wanneer er een weigering is om het te bestuderen (Georges Charpak?)
Avatar de l'utilisateur
Nikolaj
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 173
Inschrijving: 17/08/17, 18:38
Plaats: ring 35120 pican
x 14

Re: Een brandstofbesparende vortex turbulator: MET




par Nikolaj » 29/10/18, 14:30

Capt_Maloche schreef:welkom :D

Ik heb zojuist onze essays uit 2006 over dit onderwerp herlezen, het brengt goede tijden terug
Nikolaj, op welke machine wil je je bewerking installeren?

Hallo, hier is mijn laatste werk over luchtcyclonen...

SUPER DRIEVOUDIGE CYCLOON 24-10-2018-GABARIT.jpg

SUPER DRIEVOUDIGE CYCLOON 24-10-2018-DETAILS.jpg

SUPER DRIEVOUDIGE CYCLOON 24-10-2018-CUTOUTS.jpg

SUPER DRIEVOUDIGE CYCLOON 24-10-2018-EXTERNE SNIJDEN BIJ DE NIBBLER.jpg

SUPER DRIEVOUDIGE CYCLOON 24-10-2018-CUT NAAR DIAMANTSCHIJF VAN LINKS NAAR RECHTS.jpg

SUPER DRIEVOUDIGE CYCLOON 24-10-2018.jpg

dubbele cycloon lucht 10-2018 72 mm diameter.jpg

LUCHTCYCLONEN VOOR NIEUWE WOLKSWAGEN TRENLINE CADDY UITGERUST MET ADBLUE EERSTE CYCLOON VOORLUCHTSTROOMMETER (1).jpg

LUCHTCYCLONEN VOOR NIEUWE WOLKSWAGEN TRENLINE CADDY UITGERUST MET ADBLUE LOCATIE NA LUCHTSTROOMMETER (2).jpg

LUCHTCYCLONEN VOOR NIEUWE WOLKSWAGEN TRENLINE CADDY UITGERUST MET ADBLUE NA LUCHTSTROOMMETER (3).jpg
1 x
Een mysterie bestendigt alleen wanneer er een weigering is om het te bestuderen (Georges Charpak?)
Avatar de l'utilisateur
Nikolaj
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 173
Inschrijving: 17/08/17, 18:38
Plaats: ring 35120 pican
x 14

Re: Een brandstofbesparende vortex turbulator: MET




par Nikolaj » 29/10/18, 14:40

meer ...
toebehoren
SUPER DRIEVOUDIGE CYCLOON gevormd (1).jpg
SUPER DRIEVOUDIGE CYCLOON 25-10-2018-VIEWS OF FOLDINGS-4.jpg
SUPER DRIEVOUDIGE CYCLOON 25-10-2018-VIEWS OF FOLDINGS-3.jpg
SUPER DRIEVOUDIGE CYCLOON 25-10-2018-VIEWS OF FOLDINGS-2.jpg
SUPER DRIEVOUDIGE CYCLOON 25-10-2018-VIEWS OF FOLDINGS-1.jpg
SUPER DRIEVOUDIGE CYCLOON 25-10-2018-VIEWS OF FOLDINGS.jpg
SUPER DRIEVOUDIGE CYCLOON 24-10-2018-PROJECT-1.jpg
SUPER DRIEVOUDIGE CYCLOON 24-10-2018-PROJECT.jpg
SUPER DRIEVOUDIGE CYCLOON 24-10-2018-PREPARATIONS.jpg
SUPER DRIEVOUDIGE CYCLOON 24-10-2018-PLIAGES.jpg
1 x
Een mysterie bestendigt alleen wanneer er een weigering is om het te bestuderen (Georges Charpak?)
Avatar de l'utilisateur
Nikolaj
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 173
Inschrijving: 17/08/17, 18:38
Plaats: ring 35120 pican
x 14

Re: Een brandstofbesparende vortex turbulator: MET




par Nikolaj » 29/10/18, 14:47

suites... de super triple cycloon heeft 5, 6 en 7 bladen op 60 graden.. Ik heb hem zojuist gemonteerd met een luchtfilter van GREEN... super triple cycloon die zal worden opgenomen in deze sportluchtfilterwedstrijd, in staal gaas en katoen dat voor het leven is behandeld, waardoor de gefilterde lucht met meer dan 30 tot 50% lucht doorlaat, vergeleken met het klassieke filter in kartonnen plooien...

Koop een groen luchtfilter
Groene luchtfilters demonstreren hoogwaardige productiekwaliteit en zorgen voor buitengewone prestaties. Bescherm de motor van uw auto het beste met een groen luchtfilter aangepast aan uw model.

De kwaliteit van het Green sportluchtfilter
Het luchtfilter is een essentieel onderdeel voor de goede werking van uw motor. Het laat lucht door om de motor af te koelen zonder deze bloot te stellen aan stof, deeltjes en zwaardere elementen die deze zouden kunnen beschadigen. Een echt schild tegen de gevaren die de weg voor uw motor met zich meebrengt (microdeeltjes, stof, kleine steentjes, enz.), Het luchtfilter zorgt ervoor dat u in alle veiligheid kunt rijden.

Ontdek ook onze selectie gewijd aan het BMC-luchtfilter of het Pipercross-luchtfilter, ook perfect geschikt voor autowedstrijden. Onder de vlaggenschipmodellen die regelmatig worden aangevraagd, vindt u met name de 206 sportluchtfilters, ontworpen door Green en andere referentiefabrikanten, die in onze winkel worden gepresenteerd.

https://www.diapason-motorsport.com/pie ... teur=1359#

SUPER DRIEVOUDIGE CYCLOON gevormd (9) om in dit luchtfilter op te nemen GREEN.jpg

SUPER DRIEVOUDIGE CYCLOON gevormd (8) om in dit luchtfilter op te nemen GREEN.jpg

SUPER DRIEVOUDIGE CYCLOON gevormd (7).jpg

SUPER DRIEVOUDIGE CYCLOON gevormd (6).jpg

SUPER DRIEVOUDIGE CYCLOON gevormd (5).jpg

SUPER DRIEVOUDIGE CYCLOON gevormd (4).jpg
1 x
Een mysterie bestendigt alleen wanneer er een weigering is om het te bestuderen (Georges Charpak?)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Een brandstofbesparende vortex turbulator: MET




par Christophe » 29/10/18, 14:51

Geweldig werk van knippen en vouwen! :schok:

Bravo!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Nikolaj
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 173
Inschrijving: 17/08/17, 18:38
Plaats: ring 35120 pican
x 14

Re: Een brandstofbesparende vortex turbulator: MET




par Nikolaj » 29/10/18, 18:48

Christophe schreef:Geweldig werk van knippen en vouwen! :schok:

Bravo!

hallo, bedankt, het is nogal moeilijk om de vorm te "rollen", ik nam een ​​gegalvaniseerde stalen buis met een diameter van 50 mm, in de lengte op de bankschroef, daarna vormde ik voorzichtig de twee uiteinden en vervolgens voorzichtig met een gebogen elektricienstang , de centrale delen, één voor één geleidelijk...het is niet perfect cilindrisch in het midden, maar het is dichtbij...de hoeken van de bladen zijn goed hellend, ze blijven stabiel voor het geleiden van de luchtstromen...als dit drievoudige cycloon zit volledig in het luchtfilter, (motorzijde), deze ga ik volgende week over ruim 400 km testen tussen ringing pican en honfleur...het borrelen in de watertank is nu al krachtiger, het is een teken van effectieve turbulentie, momenteel, aangezien de vorige cycloon (aan de onderkant van het filter) 60 mm was, verbruikte ik tussen de 0.33 l en 0.50 liter gespoten water per 100 km...
binnenkort de volgende score...bedankt allemaal voor jullie aanmoediging, dankzij deze site ben ik vooruitgegaan...

Bijgevoegd is de foto van het luchtcycloonmodel dat onderaan het luchtfilter was geïnstalleerd...
nu ik een "wedstrijd"-filter heb gemonteerd (GROEN...gemaakt in Frankrijk) heb ik het verschil al gezien tussen een klassiek en traditioneel "kartonnen" luchtfilter, met het groene exemplaar van behandeld katoen en gaas. ...
van harte aan iedereen...
toebehoren
LUCHTCYCLONEN VOOR NIEUWE WOLKSWAGEN TRENLINE CADDY UITGERUST MET ADBLUE EERSTE CYCLOON VOORLUCHTSTROOMMETER (1).jpg
1 x
Een mysterie bestendigt alleen wanneer er een weigering is om het te bestuderen (Georges Charpak?)

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 181-gasten