Clim omkeerbaar omvormer Carrera Bricoman de besparingen?

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 11/01/10, 14:45

Christophe schreef:We zouden dus een bewezen economisch voordeel hebben (of niet) door aerothermische verwarming aan olie toe te voegen!

Dan moet je meer dan alleen PV-panelen installeren om te compenseren :)


En compleet met veel efficiëntere thermische zonne-energie en hout, toch?
0 x
Tot ziens!
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 11/01/10, 18:53

Dag
Capt_Maloche schreef:
Nou, omdat elektriciteit de meest vervuilende energie is:
de productie weigert:


Absoluut niet mee eens dat we niet moeten veralgemenen en wat verder moeten kijken dan Frankrijk.. In Noorwegen? in Zweden ?
In Quebec is bijna alle elektriciteit waterkracht
afgezien van een thermische oliecentrale (Tracy) een kerncentrale (Gentilly) die in de winter als back-up worden gebruikt. De bevolking vraagt ​​zich af wat het nut is om deze twee oude centrales in bedrijf te houden, terwijl er in het hoge noorden nog hydro-elektrisch potentieel te benutten valt.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 11/01/10, 23:14

Did67 schreef:Bij het lezen van een andere thread op meetinstrumenten, cos phi en tutti quanti (die ik niet helemaal begreep), begreep ik dat met Inverter, het gemeten verbruik kan worden verminderd.

Dit verklaart misschien (een beetje) deze indrukwekkende COP?

Zie hier chatelot16 bericht van 10 jan 2010 naar 15: 07:

https://www.econologie.com/forums/ecowatt-85 ... 64-40.html



De PM 230 verhoogt ook de COS Phi: 0.98 in het geval van deze airconditioner

de transformatie van de stroom wordt uitgevoerd door elektronische kaarten voor de continue motoren die de airconditioning van het invertertype vormen.

en het lijkt gewoon zelfs ongunstig, omdat ik vanavond de airconditioning naar de bodem heb geduwd, ging ik naar 2000W max terwijl het apparaatblad 1750W max aangeeft
Dernière édition par Capt_Maloche de 11 / 01 / 10, 23: 28, 1 keer bewerkt.
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 11/01/10, 23:18

Ben de PM die je gebruikt geeft aan welke waarde van cos phi? Normaal gesproken is het zelfs met gelijkstroommotoren niet op 1.0...

Ik wist niet dat het DC-invertermotoren waren. :)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 11/01/10, 23:29

Cos Phi van 0.98 :P
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 12/01/10, 01:35

Zoals mijn lul : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 12/01/10, 21:13

Hoe berekent de PM230 trouwens de Cos Phi?
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 12/01/10, 21:21

Goede vraag... ik heb absoluut geen idee! Er moet een truc zijn met condooms of chokes...het zou niet erg ingewikkeld moeten zijn...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 24/11/11, 09:54

Little Up voor een vriend :D
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42

Re: Carrera Bricoman inverter omkeerbare airconditioning, de besparing?




par Capt_Maloche » 30/08/18, 17:12

Het is alweer een tijdje geleden dat ik hier met mijn laarzen heb rondgesleept :P

Een kleine update, de airconditioning van dit onderwerp heeft me net laten gaan, lek op de condensor, dus ik heb hem vervangen door een Daikin EMURA-model
Erg stil met zieke COP's.

th.jpg
th.jpg (8.16 KiB) 3591 keer bekeken


Dit wil zeggen dat de economische balans van deze low-end airconditioning echter zeer positief was voor zijn levensduur (9 jaar), in termen van investeringsrendement van minder dan 3 jaar, het blijft economisch een interessante oplossing en een aanvullend alternatief voor een verwarmingssysteem .

Capture.JPG
Capture.jpg (146.24 KB) keer bekeken 3591
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Majestic-12 [Bot] en 159 gasten