luie tuinman in Loire Atlantique

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
phil53
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1376
Inschrijving: 25/04/08, 10:26
x 202

Re: Luie Tuinman in Loire Atlantique




par phil53 » 20/07/18, 23:12

Ik had 4-bulbils geplant, dat wil zeggen een knoflookui in de vorm van een druppel water met een diameter van ongeveer 1cm.
De eerste voeten rotten.
De andere 3 staan ​​links op de foto.
De eerste van redelijke grootte, niets te zeggen behalve dat ik niet proefde.
De tweede ziet er goed uit, het is gevormd uit één stuk, wat een stuk respectabele knoflook 3,5cm maakt. Het probleem is dat de smaak van knoflook niet uitgesproken is en ruikt, ik zou liever prei zeggen.
De 3eme ziet eruit als de eerste ongeschilde.
De 4ème is een klassieke voet in de grootste (ongeveer 3,5cm), rechts is nogal representatief voor het grootste deel van mijn oogst. Zoveel als het niet geweldig is, maat 1 tot 2cm.
P_20180720_121756_001.jpg


De volgende foto is knoflook N ° 2 gesneden
P_20180720_122635_001.jpg


En deze, een kleine uitgroei die onder de 3-knoflook zat met een diameter van ongeveer 5mm.
P_20180720_121825.jpg


Trouwens, de kevers hebben de voet van mijn aubergine volledig opgegeten, tot de kern.
Oogst boterbonen gezaaid in een goede groef. Ik had hooi herladen na het onderzoek.

Alleen mijn pompoenen zijn gestegen, ze zijn weelderig, ik heb er meerdere die zeker 2kg overschrijden
Ik heb alleen 2 courgettevoeten die een beetje stikstof missen omdat de bladeren enigszins geel zijn. Ik zaaide ze te midden van allerlei soorten plantenresten bedekt met gras en hooi. Dit stuk was er jaren geleden niet gegroeid.

Ondanks een goede douche gisteren en ruim onder het hooi is het nog steeds vrij droog.
0 x
phil53
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1376
Inschrijving: 25/04/08, 10:26
x 202

Re: Luie Tuinman in Loire Atlantique




par phil53 » 20/08/18, 23:45

Een plot van een familietuin is zojuist aan mij toegeschreven, de fenocultuur wordt getolereerd.
Voor nu kijken mijn buren zonder commentaar, ze zijn blij omdat ik hun onkruid krijg wat transport vrijstelt.

Het is een voormalig tuinbouwland dat door een bedrijf is gebluft dat zogenaamd wat land heeft gebracht. In feite hebben ze goed ingepakt en zand toegevoegd. Waarom, ga het uitzoeken.

Het veld, 75m2 met wat onkruid maar geen winde of kwakzalvergras.download / file.php? mode = bekijk & id = 8519

Gemonteerd op de hark, 74kg, zinkt deze van 4cm naar 5cm naar 2 verschillende plaatsenhttps: //www.econologie.com/forums/download/file.php?mode=view&id=8520
download / file.php? mode = bekijk & id = 8521

Op een plaats waar ik sinds 15 dagen voor mijn vertrek op vakantie hooi heb afgezet, zinkt de hark 6cm (hooi verwijderd voor de foto) download / file.php? mode = bekijk & id = 8522

Merk op dat voor mijn vertrek op vakantie de grond erg droog was en de hark alleen zonk van 2 tot 3cm. Het regende tijdens mijn afwezigheid
Ik hoop dat er aardwormen aanwezig zijn. Ik ga morgen kool en prei planten. geen grondbewerking op het gedeelte bedekt met hooi.

Sorry, mijn foto's verschijnen niet in de tekst.
toebehoren
P_20180820_071935.jpg
P_20180820_070812_001.jpg
P_201808201_070751.jpg
P_20180820_070850.jpg
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Luie Tuinman in Loire Atlantique




par Adrien (voormalig nico239) » 21/08/18, 01:54

phil53 schreef:Een plot van een familietuin is zojuist aan mij toegeschreven, de fenocultuur wordt getolereerd.


Deze 1ère-zin deed me springen ...

"Getolereerd" ???

Waar zijn ze bang voor? Degenen die tolereren? die fenocultuur hun dossier cholera ??? Beeld

Ik zie niet zo goed wat er in fenocultuur moet "verdragen" ???
0 x
phil53
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1376
Inschrijving: 25/04/08, 10:26
x 202

Re: Luie Tuinman in Loire Atlantique




par phil53 » 21/08/18, 10:06

Getolereerd omdat het niet schoon is voor degenen die gewend zijn aan zelfs het kale land met niets anders dan groenten.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Luie Tuinman in Loire Atlantique




par Adrien (voormalig nico239) » 21/08/18, 13:15

phil53 schreef:Getolereerd omdat het niet schoon is voor degenen die gewend zijn aan zelfs het kale land met niets anders dan groenten.


"Niet schoon" ben dun dan vallen de armen naar mij toe ...

Didier au secours zet je masker, je cape en je hoed op, er is werk aan de kant van de Loire Atlantique Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Luie Tuinman in Loire Atlantique




par Did67 » 21/08/18, 17:20

Er zijn er ook hier!

Veel "interne voorschriften" van volkstuinen of collectieve tuinen "vereisen" dat de grond schoon wordt gehouden.

Oorspronkelijk was dit om te voorkomen dat een nalatige tuinman de hele omtrek "zaait", omdat hij de bloei / zaden heeft achtergelaten, bijvoorbeeld "zeugen" (Sonchus asper, bijvoorbeeld). Regelgeving staat zijn uitzetting over het algemeen toe - vooral omdat er een wachtlijst is van tuinmannen die het schoon willen houden!

Tegenwoordig evolueren sommige groepen. Sommige presidenten "promoten" een opening naar biologisch, permacultuur of fenocultuur ... Anderen blijven fans van de schoffel, de helmstok en de schop! En hij werd herkozen als Erdogan !!! Dat is de vraag van de mensen ??? Laat het netjes en opgeruimd zijn! Waar vechten de mensen voor? Om de grootste te hebben, in hoge doses ammonitraat en kopersulfaat ...

Toen ik werd uitgenodigd om een ​​conferentie "opening" te geven van de algemene vergadering van de Jardins Ouvriers de Sélestat (Bas-Rhin), was ik op mijn hoede voor mogelijke problemen, en ik vroeg de president om mij te garanderen zodat ik mezelf vrij kan uitdrukken en de kamer kan 'vasthouden' als daar behoefte aan is. Alles is verleden tijd. Bijna 25 tuinders kwamen 2 maanden later mijn moestuin bezoeken!

In de Aravis kwamen ze mij ook halen ...

Dus het beweegt. Soms. Eens in de duizend - droom niet!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Luie Tuinman in Loire Atlantique




par Did67 » 21/08/18, 17:24

nico239 schreef:
Waar zijn ze bang voor? Degenen die tolereren? die fenocultuur hun dossier cholera ???



Denk naast de "vliegende" zaden van bepaalde onkruiden ook aan de paardenbloem of, erger nog, de echte distel (cirse) waarvan de "parachute" zaden heel gemakkelijk vliegen ...

De wortelstokken van onkruid (winde, kwakgras) van degenen die niet stoppen bij het hek van het kleine perceel, ingevoegd in de andere ...

Maar er is ook de angst voor ziekten, via sporen die iemand kunnen genereren die niet zoals de anderen behandelt. En dan parasieten, kevers of bladluizen, van degene die niet behandelt!

Dit zijn plagen en cholera vanuit het gezichtspunt van de conventionele tuinman.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Luie Tuinman in Loire Atlantique




par Adrien (voormalig nico239) » 22/08/18, 02:05

Welnu, ik zei, ik was verre van te veronderstellen dat zulke dictaturen in de tuinen zouden kunnen bestaan ​​... het is koud achterin. Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Luie Tuinman in Loire Atlantique




par Did67 » 22/08/18, 08:31

Ik geloof dat als het gaat om het "beheren" van een ruimte, een goed, een stad, een regio, een collectieve tuin, een gemeente ... etc, de antwoorden in principe altijd hetzelfde zijn! Hier zijn we "progressief", daar zijn we "collectivistisch", elders zal het een vorm van democratie zijn, elders een soort dictatuur. Vaak is het het bedrijf dat beslist ...
1 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Luie Tuinman in Loire Atlantique




par Adrien (voormalig nico239) » 24/08/18, 01:23

Je zult tuinman niet afmaken maar Crusader als het doorgaat Beeld
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 309-gasten