Nieuw forum om te komen, wat wil je als functies?

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: nieuw forum om te komen, wat wil je als functies?




par Christophe » 04/05/16, 17:37

Janic schreef:persoonlijk heb ik spijt van de laatste 150 posts.


Je bent niet de enige...helaas heb ik niets gevonden als extensie of hack mogelijk om deze functionaliteit te vinden: ik zou een pagina kunnen maken met de laatste 30 op basis van de RSS maar dat is alles :(

Obamot schreef:Ah ja maar hey, oh grote Imothep, als het al werkt met 3.0.12 moet het allemaal goed zijn toch?


Helaas niet omdat het mod-systeem compleet anders is sinds 3.1.0...dus als geen enkele ontwikkelaar de conversie uitvoert, dan wordt de mod verouderd voor 3.1...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: nieuw forum om te komen, wat wil je als functies?




par Obamot » 04/05/16, 17:59

Het is simpel: ga gewoon terug naar V3.0.12! Beeld

...daar riskeer ik het hol van de leeuw... Beeld ...meuh nee het was voor de lol...
Dernière édition par Obamot de 04 / 05 / 16, 18: 02, 1 keer bewerkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: nieuw forum om te komen, wat wil je als functies?




par Christophe » 04/05/16, 18:02

Om terug te komen zou je er al geweest moeten zijn... Ik herinner je eraan dat dit forum maakte een grote sprong tussen 2.2X en 3.1 zonder door de 3.0-box te gaan : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: nieuw forum om te komen, wat wil je als functies?




par Obamot » 04/05/16, 18:04

Het is oké, ik kan wachten tot 2026–202x : Cheesy:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: nieuw forum om te komen, wat wil je als functies?




par Christophe » 04/05/16, 18:14

Oh nee Econologie.com zal dan niet meer bestaan... : Cry:

Of als het nog bestaat, zal het in zijn huidige vorm helemaal niet meer zijn...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272

Re: nieuw forum om te komen, wat wil je als functies?




par Grelinette » 14/05/17, 11:17

ik graaf op... : Cheesy:

Als ik tijd heb, sleep ik gewoon mijn muis over econologie, ofwel om een ​​nieuw onderwerp voor te stellen of een antwoord te geven op een openstaand onderwerp, of gewoon om de onderwerpen te volgen die mij interesseren en de laatste reacties te lezen.

Ik vind het ook leuk om te zien wat de onderwerpen zijn die iedereen interesseren, "trendy" onderwerpen in zekere zin, en in het algemeen, kijk ik naar het aantal antwoorden, weergaven, de datum van opening van het onderwerp om te besluiten een onderwerp te gaan lezen en te zien wat eruit komt in termen van informatie en gegeven meningen.

Ik dacht dat het interessant zou zijn om te hebben een indicatie van de interesse gewekt door een onderwerp, een soort populariteitsindex voor onderwerpen die rekening houdt met verschillende parameters:
- de interesse die het wekt om het te raadplegen (aantal views, gewogen met de leeftijd van het onderwerp)
- de interesse die het wekt om erop te reageren (aantal reacties, ook gewogen met de leeftijd van de proefpersoon)
- het aantal bezoeken afkomstig van een zoekopdracht van een zoekmachine (als het mogelijk is om deze info te hebben!)
- Etc

Er zijn ongetwijfeld andere weloverwogen parameters waarmee rekening moet worden gehouden, zoals het aantal "vind-ik-leuks" dat door het onderwerp wordt gegenereerd, de frequentie en de gemiddelde duur van de raadpleging, en andere, misschien moeilijker te definiëren, zoals bijvoorbeeld het aantal "off-topic" antwoorden, want ik geef toe, er zijn bepaalde onderwerpen die me interesseren, maar waarvan ik vind dat er veel oninteressante antwoorden zijn die me ervan weerhouden alles te lezen... maar het is zeker erg subjectief!

Kortom, er is graan te malen en het zou interessant zijn om een ​​klein algoritme voor te stellen voor het berekenen van een populariteitsclassificatie die zou worden weergegeven in de lijst met "Recente onderwerpen"!
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: nieuw forum om te komen, wat wil je als functies?




par Christophe » 15/05/17, 16:25

Bedankt voor de Greli-suggestie!

Maar het aantal weergaven en antwoorden komt ongeveer overeen met de populariteit van een onderwerp... op de oude versie van de forums er was standaard een pagina met "populaire" onderwerpen (dwz met meer dan X antwoorden... X is configureerbaar)... Op deze versie bestaat de functionaliteit maar ik heb problemen met het vinden van de link van de pagina in kwestie?!?

Anders is hier een lijst van de "toevoegbare" functies als een uitbreiding op de forum: http://www.ezcom-fr.com/viewtopic.php?t=279 als je iets leuk vindt, laat het me weten en we zullen het bespreken...

Maar ik ben niet voor het overbelasten van de forum extensies (hoe meer extensies er zijn, hoe langzamer het is...)... er zijn er al een goede twintig geactiveerd...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: nieuw forum om te komen, wat wil je als functies?




par Christophe » 14/08/18, 15:25

Een kleine herinnering voor degenen die willen ontvangen notificaties (= belangrijke dingen over jou op de forums) per mail of via het belletje rechtsboven, dit wordt beheerd op uw profielpagina hier
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: nieuw forum om te komen, wat wil je als functies?




par Adrien (voormalig nico239) » 15/08/18, 00:40

Precies, ik heb het nooit gemeld, maar de meldingen komen aan "wanneer ze willen" : Mrgreen:

Met andere woorden, zelfs als je alles hebt gecontroleerd, is het nog niet gewonnen.

Zijn er geen andere criteria die van invloed zijn op het versturen van notificaties?

Vriendelijk (bijvoorbeeld) als we een melding krijgen van een nieuw bericht en dat we dit bericht niet zullen raadplegen... we geen meldingen meer ontvangen van de volgende berichten?

Of als we niet komen op de forum gedurende enkele dagen ontvangen we geen meldingen meer?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: nieuw forum om te komen, wat wil je als functies?




par Christophe » 15/08/18, 13:10

Het is noodzakelijk om aan te kondigen, het is noodzakelijk!!

nico239 schreef:Vriendelijk (bijvoorbeeld) als we een melding krijgen van een nieuw bericht en dat we dit bericht niet zullen raadplegen... we geen meldingen meer ontvangen van de volgende berichten?


Nee, er is geen verdere melding behalve dat de titel verandert om aan te geven dat een andere gebruiker heeft gepost. Voorbeeld:

Berichten plaatsen door izentrop en janic in het onderwerp: "De dood van bijen brengt de planeet in gevaar"


nico239 schreef:Of als we niet komen op de forum gedurende enkele dagen ontvangen we geen meldingen meer?


Ik denk het niet, maar het is mogelijk dat als er te veel meldingen per e-mail worden verzonden, de antispam in paniek raakt...

ps: te zien de geschiedenis van uw meldingen is hier
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 244-gasten