En als de BIO een KUNSTAAS was ... euuuuuh!

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
eclectron
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2922
Inschrijving: 21/06/16, 15:22
x 397

Re: En als de BIO een KUNSTAAS was ... euuuuuh!

par eclectron » 11/08/18, 19:47

Arthurbg schreef:ORGANIC, ik zou zeggen dat ORGANIC een lokaas is!...en ik heb geen definitie, ORGANIC is een merk geworden dat we moeten respecteren, loven als een GOD, vooral niet krabben!


Ik begrijp al die commotie niet? : Lol:

De "conventionele" is puur biologisch, met veel toegevoegde synthetische producten.
Daarna vinden we in de tuin van mijn grootvader een hele gradiënt die gaat tot echt puur biologisch zonder toegevoegd synthetisch product.

Waar klagen we over? dat het absolute van het idee van BIO niet 100% gerespecteerd wordt? zijn er uitzonderingen? bedrog?

welkom in een perfecte wereld! : Lol:
Met zo'n aanpak kunnen we alles pinnen.
1 x
het maakt niet uit.
We zullen de 3 berichten per dag max proberen
Arthurbg
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 21
Inschrijving: 31/07/18, 10:29
x 12

En als de BIO een KUNSTAAS was ... euuuuuh!

par Arthurbg » 11/08/18, 22:55

Ik vraag niet om het ONMOGELIJKE, handel gewoon ZONDER taboes, oordeel ZONDER a priori, geef de feiten toe en droom niet van een wereld die niet bestaat
Het "natuurlijke" is geen wondermiddel en de chemische stof moet alleen worden toegelaten als deze echt acceptabel is!
Geen sprake van "NATUURLIJK" willen als de chemische stof beter is! Wat stoort, WIJ hebben geen BIO, maar BIO, het is al dit meervoud dat een erkenning is dat dit niet DE oplossing is!
Je treedt een CLAN binnen en verdedigt deze CLAN met hand en tand met AL je vooroordelen!
Ik stuur je het verzoek terug: definieer HET BIOLOGISCHE, niet het jouwe, zoals je ervan droomt, MAAR zoals het IS!
In de traditionele landbouw zijn we OOK aan het verbeteren, er is nog een lange weg te gaan vanwege de LOBBIES, maar bij jou zijn de LOBBIES bezig het potentieel te monopoliseren en de huidige BIO is niet erg geruststellend, net voor!
De lokale handel staat NIET onder toezicht: geen elementaire etikettering: samenstelling, houdbaarheidsdatum, ... alles wat je nodig hebt is een lokaal waar niet-BIOLOGISCH producten worden opgeslagen en bovendien wordt er veel gefraudeerd, ondanks al te lakse controles!
Hoeveel boeren, voordat de BIO een paar kippen in vrijheid had en een groot aantal opgesloten en hier, aangezien de prijzen hoger zijn dan traditionele producten, is fraude verleidelijk!
De huidige BIO = we zijn niet minder ziek, we leven niet langer, de bodemverontreiniging wint er niet veel aan en moet nog nader bestudeerd worden, de effecten op fauna en flora zijn niet heel verschillend !
U vermijdt de luchtvervuiling niet, veel zorgwekkender dan pesticiden, uw verpakking, wij maken ons er geen zorgen over, geeft ECOCERT toe ZONDER verificatie!!!
Aan de andere kant veroordeel je grote of meer precaire gezinnen om bijna geen groenten en fruit meer te eten en daarom weten we dat een toename van 32% in beroertes!!!
Sommige gezinnen zijn al gereduceerd tot het niet langer nemen van medische zorg en daarom zal dit de zaak nog meer accentueren, veel individuen, verstoken van gemakkelijke middelen om te wieden of insecten te bestrijden, zullen alles doen!
Reeds gebouwen in rook opgegaan met deze ecologische thermische wieders en blijven 10 seconden of langer bij elke plant!!!
Aangezien we gaan wieden met "huis" -producten: azijn, borax, zout en gezien het gebrek aan efficiëntie, zullen we er nog erger aan toevoegen, als een kind uit deze fles drinkt en het zal gebeuren omdat we het niet langer als een chemisch product en giftig!
Als we de schadelijkheid van jullie weinige alternatieve pesticiden echt gaan analyseren, wordt de situatie al snel ingewikkeld!

Zie hier het aantal producten dat al problematisch is:
https://erwanseznec.wordpress.com/2016/ ... omment-211
0 x
eclectron
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2922
Inschrijving: 21/06/16, 15:22
x 397

Re: En als de BIO een KUNSTAAS was ... euuuuuh!

par eclectron » 12/08/18, 00:13

Arthurbg schreef:Ik vraag niet om het ONMOGELIJKE, handel gewoon ZONDER taboes, oordeel ZONDER a priori, geef de feiten toe en droom niet van een wereld die niet bestaat

Ik heb niet alles gelezen wat tot nu toe is geschreven, ik zal het zeker herhalen.
Biologisch is geen wondermiddel, verre van dat.
Oorspronkelijk was biologisch bedoeld om de bodem en het water minder te vervuilen, wat niet erg motiverend is voor een consument, tenzij hij een sterk geweten heeft.
Dit wordt voor de consument omgezet in "gezond eten": minder synthetische bestrijdingsmiddelen in voeding.
Dan gaan we in debat: biologische voeding geeft meer licht dan conventioneel geteelde voeding (metingen in het donker gedaan met een lichtversterker), biologische voeding heeft de voorkeur van dierentuinapen, als ze de keuze hebben.
Er zijn verschillen tussen biologisch en conventioneel, niet gemeten door simpele metingen van voedingsstoffen of calorieën, maar dit is allemaal in de marge van de officiële wetenschap, dus het zal gemakkelijk voor je zijn om het weg te poetsen.


Arthurbg schreef:Je treedt een CLAN binnen en verdedigt deze CLAN met hand en tand met AL je vooroordelen!

Ik zou liever de CLAN Bec Helouin zijn! : Lol:
https://www.fermedubec.com/

Wanneer ik commercieel of conventioneel biologisch koop, neem ik het risico van vertrouwen, het risico om bedrogen te worden, maar zeg tegen mezelf dat biologisch minder slecht is (en dus beter), omdat ik minder pesticiden van synthese consumeer en bodem en water behoud.
Alleen omdat sommigen Bordeaux-mengsel gebruiken, wil nog niet zeggen dat iedereen dat doet. Niet alle culturen claimen het.
Ja, we weten niet precies wat we kopen, net als bij de conventionele.
Hoeveel bestrijdingsmiddelen op conventionele aardbeien uit Spanje, is het product goedgekeurd, is de dosis gerespecteerd, het is ook Russische roulette.
Tot slot kunt u alleen uw eigen productie vertrouwen, of een producent die u vertrouwt.

Je hebt nogal de houding van de man die blindelings ergens in geloofde en zich realiseerde dat hij voor de gek gehouden was om te geloven.
Ik maak er niet zo'n punt van omdat ik weet dat niets perfect is in deze wereld en dan zou ik zeggen dat biologisch achterhaald is, dus jouw discussie ook. Biologisch is een podium.
Arthurbg schreef:Zie hier het aantal producten dat al problematisch is:
https://erwanseznec.wordpress.com/2016/ ... omment-211

Het is interessant, maar ik maak me geen zorgen, ik ben verder dan organisch, door middel van permacultuur (aangezien je een naam moet geven, altijd reductief)
Arthurbg schreef: droom van een wereld die niet bestaat
Het bestaat maar weinig en niet in grote distributie.
Als je niet het geluk hebt een producent in de buurt te hebben, of een tuin om het zelf te doen, begrijp ik dat je klaagt.
Doe wat je geweten je voorschrijft, bepaal je gewetensprioriteiten.
Alles is een kwestie van compromissen sluiten in het leven, afspreken om als pionier te leven (?), doen, het voorbeeld geven.
A+
0 x
het maakt niet uit.
We zullen de 3 berichten per dag max proberen
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: En als de BIO een KUNSTAAS was ... euuuuuh!

par Adrien (voormalig nico239) » 12/08/18, 02:31

Arthurbg schreef:ORGANIC, ik zou zeggen dat ORGANIC een lokaas is!...en ik heb geen definitie, ORGANIC is een merk geworden dat we moeten respecteren, loven als een GOD, vooral niet krabben!


Oké, dus het is duidelijker en tegelijkertijd totaal onnauwkeurig, maar het geeft enige richting.

Beeld Het is dus een beetje kinderachtig om te generaliseren en enthousiast te zijn over de fantasie van een ORGANISCHE "clan" in deze forum.

Alsof we allang niet begrepen hadden dat de term BIOLOGISCH een bedrijf dekt en alles wat daaruit voortvloeit.

Reden waarom Didier (in leider) en enkele anderen mij veel verder lijken te gaan dan deze overwegingen....

Ik zou je willen vertellen dat we lange tijd niet om je BIO geven.

Een meer constructieve houding zou zijn om te DOEN (zoals Electron wijselijk opmerkt) of VOORSTELLEN en HANDELEN.

Hoe kweek je thuis je groenten en fruit?

En als je je groenten en fruit (biologisch of niet biologisch) goed koopt, net als wij, vergiftig je jezelf min of meer, we weten het al lang: niets nieuws of sensationeels daarin, je hoeft niet alles een melkkaas ... natuurlijk biologisch Beeld
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: En als de BIO een KUNSTAAS was ... euuuuuh!

par izentrop » 12/08/18, 07:51

Het is waar dat overdreven gepraat niet de realiteit weergeeft, namelijk dat 99% van de AC-, AB- of "lokale" producenten zich aan de regelgeving houden en gezonde groenten en fruit produceren. "Pesticiden" (een pejoratief woord) zijn een noodzakelijk kwaad voor kwaliteitsproductie.
Het cultiveren van uw tuin is een keuze, maar niets wijst erop dat u daarbij een betere gezondheid zult hebben.
Wat betreft deze categorie bestaat er een onterecht wantrouwen jegens voedsel.

Ik zie het nut niet in om voor drie keer de marktprijs groenten te kopen onder het voorwendsel dat ze biologisch of lokaal zijn en om de schil van een vrucht te verwijderen vanwege pesticiden. Mensen kijken me raar aan als ik kiwi's eet met de schil erop :)
0 x
eclectron
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2922
Inschrijving: 21/06/16, 15:22
x 397

Re: En als de BIO een KUNSTAAS was ... euuuuuh!

par eclectron » 12/08/18, 09:24

izentrop schreef:Het cultiveren van uw tuin is een keuze, maar niets wijst erop dat u daarbij een betere gezondheid zult hebben.

Lichamelijke activiteit, werken in de open lucht, contact met de natuur, het plezier van het eten van je oogst, voedzamer eten, kan alleen maar goed doen.
izentrop schreef:Wat betreft deze categorie bestaat er een onterecht wantrouwen jegens voedsel.

Ik ben geen fan van hormoonontregelaars, voor mij en vooral voor alle groeiende wezens op de planeet : Lol:
0 x
het maakt niet uit.
We zullen de 3 berichten per dag max proberen
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: En als de BIO een KUNSTAAS was ... euuuuuh!

par izentrop » 12/08/18, 10:34

eclectron schreef:Ik ben geen fan van hormoonontregelaars, voor mij en vooral voor alle groeiende wezens op de planeet : Lol:
“lastig” onderwerp dat ook gerelativeerd moet worden http://www.pseudo-sciences.org/spip.php?article2601
voedzamer voedsel
Dit is ook geen essentieel criterium, het belangrijkste is om een ​​uitgebalanceerd dieet te volgen door de inname te variëren.
0 x
dede2002
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1111
Inschrijving: 10/10/13, 16:30
Plaats: platteland Genève
x 189

Re: En als de BIO een KUNSTAAS was ... euuuuuh!

par dede2002 » 14/08/18, 21:07

Ahmed schreef:...
Aan de andere kant, ondanks alle overwegingen die worden gemaakt over de voedseltevredenheid van de mensheid, kan de impasse niet worden gemaakt over de demografische kwestie, een kwestie die helaas op een rampzalige manier dreigt te worden opgelost... : Roll:


Het zou kunnen dat de menselijke demografische kwestie ook een lokaas is, gezien de demografische gegevens van de machines die al ongeveer de helft van de landbouwproductie gebruiken...

ps: ze zeggen dat je moet kiezen tussen drinken of rijden, maar binnenkort moet je kiezen tussen eten of rijden!
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: En als de BIO een KUNSTAAS was ... euuuuuh!

par Ahmed » 14/08/18, 22:05

Dit is een perfect relevante opmerking met betrekking tot de voedselkwestie en de kwestie van "bio"brandstoffen doet me altijd schrikken*. Dit is ook een van de redenen waarom ik reageer, zoals u deed, wanneer generaliserende opmerkingen een overmaat aan menselijke bevolking impliceren; Ik zal dan ook niet nalaten te wijzen op het zeer ongelijke gewicht van elk, afhankelijk van hun min of meer impactvolle levensstijl.
Je schrijft:
...maar binnenkort moet je kiezen tussen eten of rijden!

Helaas is de keuze bevooroordeeld, omdat het alternatief niet binnen dezelfde bevolkingsgroep plaatsvindt en degenen die ervoor kiezen om door te rijden (omdat hun levensstandaard "niet onderhandelbaar is") dat zullen doen. eten :( .

* Hoezeer het ook moreel schokkend is, het is energie-inefficiënt (landbouwproducten zijn een vorm van olieverwerking).
1 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: En als de BIO een KUNSTAAS was ... euuuuuh!

par Janic » 15/08/18, 07:44

(landbouwproducten zijn een vorm van aardolieverwerking).
onze hele consumptiemaatschappij is afhankelijk van olie en niet alleen voor het aandrijven van warmtemotoren.
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 338-gasten