Zonne-doorgang

Thermische zonne-energie in al zijn vormen: zonne-energie, warm water, het kiezen van een zonnecollector, zonne-concentratie, ovens en zonne-fornuizen, zonne-energie-opslag door warmtebuffer, zonne-energie zwembad, airconditioning en zonne-koud ..
Hulp, begeleiding, programma's en voorbeelden van de prestaties ...
falcon1208
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 20
Inschrijving: 04/09/17, 00:42

Re: Solar-schakelaar




par falcon1208 » 06/08/18, 12:49

AD 44 schreef:Hallo,

falcon1208 schreef:Ik probeer de prijs in te schatten, maar ik denk dat het te hoog voor mij zal zijn.


Ik weet niets over je huis, het is moeilijk om iets van een afstand in te schatten...

maar wat ik u kan verzekeren, is dat als u klaar bent om uw handen in het deeg te steken (eigenlijk alles zelf installeert), u de totale kosten aanzienlijk zult verlagen. Zelf installeren (los van het financiële aspect) heeft heel wat voordelen: je dimensioneert en past de installatie zo goed mogelijk aan (het is gepersonaliseerd en afgesteld), je kent je installatie door en door (perfect voor finetuning, voor onderhoud, voor eventuele herstellingen , enz.).

Nou, je moet de tijd en het verlangen hebben...


Mijn hand op de poot leggen stoort me niet, maar ik begrijp dat ik recht heb op hulp van de staat of andere
voor een pro moet alles gedaan worden (onderdelen en arbeid) (al begreep ik dat ook voor een stage
bij Ademe zou je jezelf kunnen installeren en toch financiële steun hebben). Dus vanaf daar probeer ik te evalueren wat zou zijn
het meest interessant voor mij, rekening houdend met alle parameters van het probleem: mijn smaak, mijn middelen enz.
Oh ja, ik was het vergeten, mijn inkomen van 2017, uitzonderlijk laag, staat me wat hulp toe ("boost" etc.)
waarop ik daarna geen aanspraak meer kon maken, aangezien mijn inkomen weer normaal was.

Mijn huis is een heel eenvoudig huis met twee hellingen: Isolatie volgens RT2005-norm, gebouwd in 2009, 100 m² woonoppervlak, één verdieping, vloerverwarming, kruipruimte, op het zuiden, zuid Bretagne, hemelsbreed 800 m van de oceaan.
0 x

Terug naar "Zonnewarmte: zonnecollectoren CESI, verwarming, warm water, kachels en zonne-fornuizen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 114-gasten