Windenergie: voor of tegen de wind?

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Wind: voor of tegen de wind?




par izentrop » 20/07/18, 22:30

sen-no-sen schreef:Pierre Jovanovic ontwikkelt een zeer relevant idee volgens welke de toetreding tot de macht van Adolf Hitler een gevolg zou zijn van de implementatie van het drukken van geld.
Hij profiteerde vooral van de wereldwijde financiële crisis die in 1929 in de VS begon en behalve in Italië stapten ze niet allemaal over naar extreemrechts. En toen gebeurde het aan de macht komen van de nazi's niet in een dag, en ook niet om één enkele reden. https://www.ushmm.org/wlc/fr/article.php?ModuleId=575
Dernière édition par izentrop de 20 / 07 / 18, 22: 43, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Wind: voor of tegen de wind?




par Adrien (voormalig nico239) » 20/07/18, 22:32

Ahmed schreef:Ik neem aan dat de emoticon "wishful thinking" betekent? : Lol:
Opmerking: als ik "dezelfde landen" schrijf, betekent dit de doellanden van extractivisme...


Nee, de emoticon betekent niet "wishful thinking" maar eerder... "gelukkig" (wat in de loop van de geschiedenis niet altijd het geval is geweest)

Zoals ik al eerder zei, hebben de meeste landen het extractivisme teruggevorderd, dus ze zijn zowel hun eigen "doelwit" als de belangrijkste begunstigden
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Wind: voor of tegen de wind?




par sen-no-sen » 20/07/18, 22:49

izentrop schreef:Hij profiteerde vooral van de wereldwijde financiële crisis die in 1929 in de VS begon en behalve in Italië stapten ze niet allemaal over naar extreemrechts. En toen gebeurde het aan de macht komen van de nazi's niet in een dag, en ook niet om één enkele reden. https://www.ushmm.org/wlc/fr/article.php?ModuleId=575


"Geprofiteerd" is niet het woord (of liever het kwaad)!
Er is niet één reden maar een veelheid aan factoren die voortkomen uit een hoofdproces, nuance.
Hitler speelde vooral de rol van condensatiekern door vanuit zijn karakter en zijn partij de entropie te structureren die verband houdt met de verschillende verschijnselen die het begin van de eeuwen in beroering brachten (economische crisis, geld drukken, populaire catharsis enz.).
We zien vandaag dat de strategie van de kwantitatieve versoepeling lijkt ons naar een min of meer vergelijkbaar resultaat te leiden...
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Wind: voor of tegen de wind?




par Ahmed » 20/07/18, 22:58

Teleurgesteld, Nico239, het misverstand was het gevolg van mijn overdreven ontwijkende formulering...
Het is waar dat het extractivisme dat buiten werd uitgeoefend, ook naar binnen keert, bij gebrek aan andere uitbreidingsmogelijkheden. Ik zou afzien van dwingende generaliserende oordelen: de landen van het centrum lijden onder en profiteren van extractivisme; meer precies, binnen deze landen (zoals in de landen van de periferie, maar met belangrijke nuances in de respectieve verhoudingen), profiteren sommigen ervan en de meeste anderen lijden eronder... De geopolitiek getuigt hiervan echter, de periferie blijft centraal staan ​​in de uitdagingen van de grote verbruikende landen en dat zal in toenemende mate het geval zijn.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Wind: voor of tegen de wind?




par Adrien (voormalig nico239) » 20/07/18, 23:07

Ahmed schreef:Teleurgesteld, Nico239, het misverstand was het gevolg van mijn overdreven ontwijkende formulering...
Het is waar dat het extractivisme dat buiten werd uitgeoefend, ook naar binnen keert, bij gebrek aan andere uitbreidingsmogelijkheden. Ik zou afzien van dwingende generaliserende oordelen: de landen van het centrum lijden onder en profiteren van extractivisme; meer precies, binnen deze landen (zoals in de landen van de periferie, maar met belangrijke nuances in de respectieve verhoudingen), profiteren sommigen ervan en de meeste anderen lijden eronder... De geopolitiek getuigt hiervan echter, de periferie blijft centraal staan ​​in de uitdagingen van de grote verbruikende landen en dat zal in toenemende mate het geval zijn.


Wat zijn de landen van het "centrum" en die van de "periferie"?
Vanuit het centrum van wat en vanuit de periferie van wat? Beeld
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Wind: voor of tegen de wind?




par Ahmed » 20/07/18, 23:55

Het "centrum" vertegenwoordigt hier inderdaad geen geometrisch begrip, maar de historische realiteit van de dominante landen, dus de Europese landen in brede zin (voorheen kolonisten). De "perifere" landen zijn de andere, die dienen als gebieden voor de aanvoer van grondstoffen (inclusief arbeid) en voor de export van goederen met een hoge toegevoegde waarde, met de sociale en ecologische schade die dit met zich meebrengt.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554

Re: Wind: voor of tegen de wind?




par moinsdewatt » 21/07/18, 00:04

Je zweet. Het onderwerp is de windturbines.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Wind: voor of tegen de wind?




par Adrien (voormalig nico239) » 21/07/18, 00:10

nico239 schreef:
Ahmed schreef:Teleurgesteld, Nico239, het misverstand was het gevolg van mijn overdreven ontwijkende formulering...
Het is waar dat het extractivisme dat buiten werd uitgeoefend, ook naar binnen keert, bij gebrek aan andere uitbreidingsmogelijkheden. Ik zou afzien van dwingende generaliserende oordelen: de landen van het centrum lijden onder en profiteren van extractivisme; meer precies, binnen deze landen (zoals in de landen van de periferie, maar met belangrijke nuances in de respectieve verhoudingen), profiteren sommigen ervan en de meeste anderen lijden eronder... De geopolitiek getuigt hiervan echter, de periferie blijft centraal staan ​​in de uitdagingen van de grote verbruikende landen en dat zal in toenemende mate het geval zijn.


Wat zijn de landen van het "centrum" en die van de "periferie"?
Vanuit het centrum van wat en vanuit de periferie van wat? Beeld



Ahmed schreef:Het "centrum" vertegenwoordigt hier inderdaad geen geometrisch begrip, maar de historische realiteit van de dominante landen, dus de Europese landen in brede zin (voorheen kolonisten). De "perifere" landen zijn de andere, die dienen als gebieden voor de aanvoer van grondstoffen (inclusief arbeid) en voor de export van goederen met een hoge toegevoegde waarde, met de sociale en ecologische schade die dit met zich meebrengt.


Tja, wat een rommel Beeld

We zullen proberen te decoderen...
“Het is waar dat het extractivisme dat aan de buitenkant werd uitgeoefend, ook naar binnen keert, bij gebrek aan andere uitbreidingsmogelijkheden”
Moeten we dat begrijpen
Is het waar dat het extractivisme van de landen van het centrum dat buiten werd uitgeoefend, ook naar binnen keert, bij gebrek aan andere uitbreidingsmogelijkheden?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Wind: voor of tegen de wind?




par Adrien (voormalig nico239) » 21/07/18, 00:12

moinsdewatt schreef:Je zweet. Het onderwerp is de windturbines.


Beeld je hebt gelijk....
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Wind: voor of tegen de wind?




par izentrop » 23/07/18, 20:01

Ik heb het juiste onderwerp ingevoerd, het bericht dat per abuis in het onderwerp "thorium" is geplaatst, kan worden verwijderd. :?

Droogte in het Verenigd Koninkrijk vermindert de energieproductie van windturbines drastisch https://www.earth.com/news/uk-wind-drou ... ne-energy/
Deze maand, de productie van elektriciteit daalde 40% en was lager dan 30% van de hoeveelheid opgewekte windenergie vorig jaar, zelfs met nieuwe windparken en ontwikkelingen in de windturbine-technologie in de Verenigde Kingdom.

Vorig jaar leverde windenergie 15% van de Britse stroom, twee keer zoveel als steenkool, maar dit jaar daalden deze cijfers tot minder dan 2% op juni 2.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 167-gasten