Het recht van een idioot om anders te denken

Algemene wetenschappelijke debatten. Presentaties van nieuwe technologieën (niet direct gerelateerd aan hernieuwbare energie of biobrandstoffen of andere thema's ontwikkeld in andere subsectoren) forums).
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Het recht van een idioot om anders te denken




par Janic » 21/07/18, 09:16

1) mijn vader deed hetzelfde als jij: zijn dochter een "prostituee" [*] noemen, aangezien dat het exacte woord is, bewerend de etymologische betekenis te gebruiken. Voor hem was het een natuurlijke observatie die geen belangrijker gevolg had dan dat. Op dezelfde manier zal hij niet meerdere keren aarzelen om mij bij zijn publiek als "abnormaal" te kwalificeren. Sommige woorden hebben gevolgen die pijnlijk kunnen zijn.

[*] http://www.cnrtl.fr/definition/prostitution
Ik begrijp je pijn met dit beeld van de vleselijke vader dat verwijst naar de geestelijke vader waar we zogenaamd naar zijn beeld zouden zijn! Bah als dat zo was! : Cry: :onheil:
dus ik ben bereid om de notie van ontrouw te vervangen door iets neutralers zoals... de auto.
U bent, volgens uw woorden, opgevoed in het protestantisme! Dus in deze parallel, deze gelijkenis, is het protestantisme de ene auto onder alle andere. Stel dat vader, moeder een Volvo-stationwagen hadden (of het merk, het model dat je wilt, wat dan ook kiest) Als kind zijn de fouten van dit voertuig niet jouw zorg, maar als volwassene en omdat vader, moeder je dit voertuig hebt doorgegeven met zijn vele KM's op de teller realiseer je je dat het geen fooi is, top, dat het zwaar en omslachtig is dat de monteur duur is (ja!) en jij (de jij, wezen, ik, hij, wij, natuurlijk) besluit om verander naar een die meer geschikt is voor uw huidige situatie en u (de , hij enz ...) besluit een tweedehands vroummm, vromm natuurlijk te nemen en die veel benzine vreet, verzekering, ook monteur en na een tijdje kom je tot rust en wissel opnieuw voor een redelijker voertuig, zou de kinderen kunnen ontvangen die je zojuist hebt gemaakt, voor een 4x4, die water, benzine eet, die vervuilt, die duur is in verzekeringen ... en in mechanica.
Dus in plaats van de term cuckold ruil je dat in voor teleurstelling, ontevredenheid, niet het juiste hebben gevonden dat niet vervuilt, dat weinig mechanica kost en, oh wonder, je komt het voertuig van je dromen tegen, de volledig elektrische, K op batterijen, die niet vervuilt, die bijna niets kost in onderhoud, die profiteert van bonussen op de aankoop, enz... en daar is het de absolute voet en worden de anderen verantwoordelijk voor al het kwaad van de mensheid, CO2, fossiele energieën, (nou ja, het is waar dat "nucleaire" elektriciteit nodig is om waterstof te maken met koolwaterstoffen, of dat batterijen duur zijn, met zeldzame metalen die kinderen met hun fragiele handjes extraheren, enz... maar dat maakt niet uit !!!!)
Past het beter bij jou?! In werkelijkheid is het slechts auto voor auto, geen oplossing voor de beweging die onze ouderen te paard, op ezels of te voet maakten. Dus om van daaruit te zeggen dat het jodendom, chris... nou ja, de oude transportmiddelen zijn bah, kak, omdat ze geen buikspieren, cruisecontrols of lichtmetalen velgen hadden, of batterij op waterstof is natuurlijk een standpunt, maar van welke waarde wanneer we vergelijken niet-vergelijkbare dingen?
2) u zegt dat het beschouwen van monotheïstische religies als oplichterij een rapport zou hebben? goed voor je! in dit geval is het dat u uzelf als doelwit beschouwt en u misschien moet opmerken dat u niet zo onpartijdig bent als u zegt.

Jij bent degene die over oplichting praat, niet ik! Ik ben de auteur van twee boeken over gebrek Christendom als religieuze systemen, omdat ik het voordeel heb dat ik GEEN RELIGIEUZE CULTUUR heb geërfd van mijn ouders en daarom heb ik niets te verdedigen, maar ik leef in een samenleving die getekend is door haar tijd en haar zeden met enkele successen en enkele onvermijdelijke mislukkingen afhankelijk van de beschikbare middelen, de dominante of gedomineerde positie, etc.
Alle système staat open voor kritiek omdat het afhangt van degenen die het hebben ontwikkeld en hier het probleem ontstaat en waar vorm en inhoud samenvloeien. De auto kan worden bekritiseerd vanwege zijn gebreken in ontwerp (maar wie zou het beter kunnen doen?) en vooral in fabricage als een middel dat is aangepast aan de tijd waarin we leven en dus de context die ik constant noem, omdat dit aspect niet bestond op het moment het begin van het huidige tijdperk en de een willen beoordelen ten opzichte van de ander is ijdel en nutteloos. (over 2.000 jaar zullen onze concepten als archaïsch worden beschouwd, terwijl we dit vandaag als het ultieme beschouwen, vooral in technologie), maar op menselijk niveau is het nogal achteruitgaand.
3) als ik mezelf een "idioot" noem, is er een donkere kant. Deze idioot, zelfs als hij eigenlijk geen gewicht heeft, heeft de kans om te werken met mensen die veel meer gekwalificeerd zijn terwijl ze dezelfde velden aanraken. Met mezelf een "idioot" te noemen, bedoel ik mijn positie, laten we zeggen sociaal, met een slechte gave (en weinig moed) om onderwerpen die me niet interesseren uit het hoofd te leren of zelfs mezelf te onderwerpen. Kortom, in plaats van "cretin", vrijwillig provocerend, had ik "dunce" kunnen gebruiken met het duidelijke risico dat het mij dient. Cretin is in meer discrete zin
Ik gebruikte ook een provocerende term cuckold en daar reageerde je op, des te beter omdat ik ook reageer op de term scam, ongepast voor de situatie.
Het is echter waar dat de systemen zijn als mensen, ze zijn aantrekkelijk als ze nieuw zijn, mooi, en na verloop van tijd gaan ze rimpelen, reuma krijgen, doof of bedlegerig worden, daarom moeten we de voorraad vernieuwen met versere artikelen, maar zonder ervaring, zonder rijping zoals een kaas of een wijn, want men kan niet tegelijkertijd de boter en het zilver van de boter hebben. Ouderdom zoals jeugd zijn geen oplichting, maar levensfasen zoals geschiedenis en hetzelfde geldt voor religies, geneeskunde of politiek (kijk wat er nu gebeurt!)
PS: Ik ben nu in de VS, dus ik heb het laatste woord
En aangezien ik in Frankrijk ben, heb ik op dit moment ook het laatste woord! :D
Betere humor dan ijdelheid. : Cheesy:
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
eclectron
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2922
Inschrijving: 21/06/16, 15:22
x 397

Re: Het recht van een idioot om anders te denken




par eclectron » 21/07/18, 10:19

Hallo Janic,
Janic schreef:Ik ben de auteur van twee boeken over gebrek Christendom als religieuze systemen


Ah, dus je bent vooral geïnteresseerd in de vraag, geheimzinnig! :)

Het verzamelen (en ongetwijfeld reflecteren) van al deze fouten heeft ertoe geleid dat u een georganiseerde religie afwijst?

Heeft je zoektocht je uiteindelijk geleid naar:
- degene die in jou zoekt, de sleutel is tot alle problemen?
- was de (psychologische) dood van wat zich voordoet als onderzoeker an sich de enige redding?
- was het allemaal slechts een ontsnapping aan dit aanvankelijke probleem of een voorwendsel om het oorspronkelijke verborgen probleem opnieuw te activeren?
0 x
het maakt niet uit.
We zullen de 3 berichten per dag max proberen
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Het recht van een idioot om anders te denken




par Janic » 21/07/18, 12:30

Hallo Janic,
janic schreef: Ik ben de auteur van twee boeken over de tekortkomingen van het christendom als systemen religieus

Ah, dus je bent vooral geïnteresseerd in de vraag, geheimzinnig!

Geïnteresseerd in wat ons bedrijf maakt? Natuurlijk ! Het is onze rol als mens om te proberen de omgeving waarin we leven beter te begrijpen en bepaalde aspecten ervan te accepteren of te verwerpen.
Het verzamelen (en ongetwijfeld reflecteren) van al deze fouten heeft ertoe geleid dat u een georganiseerde religie afwijst?

Religies zijn culturele dragers zoals alles waaruit onze samenleving bestaat en daarom is het alsof we vragen of we acties zoals die van moeder Teresa of abts stone of meer vroeger van de françois d'Assisi (alle katholieken) of acties zoals de inquisitie moeten afwijzen. even katholiek)
Heeft je zoektocht je uiteindelijk geleid naar:
- degene die in jou zoekt, de sleutel is tot alle problemen?

Ik ben pragmatisch en de kant die in jezelf zoekt, is niet mijn ding.
- was de (psychologische) dood van wat zich voordoet als onderzoeker an sich de enige redding?

idem
- was het allemaal slechts een ontsnapping uit dit aanvankelijke probleem of een voorwendsel om het oorspronkelijke verborgen probleem opnieuw te activeren?

Kif, kif!
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
eclectron
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2922
Inschrijving: 21/06/16, 15:22
x 397

Re: Het recht van een idioot om anders te denken




par eclectron » 21/07/18, 14:05

Janic schreef:
Heeft je zoektocht je uiteindelijk geleid naar:
- degene die in jou zoekt, de sleutel is tot alle problemen?

Ik ben pragmatisch en de kant die in jezelf zoekt, is niet mijn ding.
- was de (psychologische) dood van wat zich voordoet als onderzoeker an sich de enige redding?

idem
- was het allemaal slechts een ontsnapping uit dit aanvankelijke probleem of een voorwendsel om het oorspronkelijke verborgen probleem opnieuw te activeren?

Kif, kif!

Ah Ok, geïnteresseerd maar oppervlakkig, dat dacht ik eerst.
Ik vel geen waardeoordeel, ik constateer alleen de feiten. Ook ik ben heel erg pragmatisch, ik wil dat mijn onderzoek slaagt.
Ik erken dat de diepte in gaan, naar de wortel van jezelf gaan, tegen de natuur ingaat, en moeilijk is, het bewijs is dat ik al een paar jaar bezig ben! :)
Je bent dus niet gehecht aan een religie, maar gehecht aan een manier van werken waarin het ego centraal staat (dit is wat conformistisch blijft), aangezien je het niet in twijfel trekt:
de kant die in zichzelf zoekt, is niet mijn ding.


Het is waar dat als we tot op de bodem gaan, er niet veel meer te zeggen, te kibbelen, boeken te schrijven is, het lijkt niet interessant, de lus is gesloten, het is ongetwijfeld wat ervoor zorgt dat ik mijn persoonlijke verkenning in de diepte, het bekende is zo geruststellend.

A+
0 x
het maakt niet uit.
We zullen de 3 berichten per dag max proberen
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Het recht van een idioot om anders te denken




par Janic » 21/07/18, 14:44

Ah Ok, geïnteresseerd maar oppervlakkig, dat dacht ik eerst.
Oppervlakkig? Als iemand honger heeft, ook al is het oppervlakkig, is het belangrijker om hem echt voedsel te brengen dan een abstracte filosofische of metafysische dimensie.
Ik vel geen waardeoordeel, ik constateer alleen de feiten. Ook ik ben heel erg pragmatisch, ik wil dat mijn onderzoek slaagt.
Ik erken dat de diepte in gaan, naar de wortel van jezelf gaan, tegen de natuur ingaat, en moeilijk is, het bewijs is dat ik al een paar jaar bezig ben!
En je hebt de herberg niet verlaten, maar veel plezier met verkennen!
Dus nee je bent niet gehecht aan een religie maar aan een manier van werken
Ik ben geïnteresseerd in de werking van wat mij bezighoudt.
Als je een auto hebt of zelfs die computer waarmee jij en ik spelen; het is wanneer deze kapot gaan en u ervan weerhouden ze te gebruiken dat u zich zorgen maakt, niet de buurman of iemand anders aan het einde van de wereld. Ja, het is het ego dat ons domineert
gecentreerd op het ego (dit is wat conformistisch blijft) omdat het het niet in twijfel trekt:
dus het ego? ! Zonder ego zouden jij noch ik bestaan. Het hangt allemaal af van de grootte!
de kant die in zichzelf zoekt, is niet mijn ding.
Het is waar dat als we tot op de bodem gaan, er niet veel meer te zeggen, te kibbelen, boeken te schrijven is, het lijkt niet interessant, de lus is gesloten, het is ongetwijfeld wat ervoor zorgt dat ik mijn persoonlijke verkenning in de diepte, het bekende is zo geruststellend.
Natuurlijk is het op een bepaalde manier geruststellend. Het is net als de grond waarop we leven, lopen, rennen omdat het veiliger is dan duiken in diep water, een berg beklimmen of in de leegte springen... als we niet over de fysieke, psychologische vaardigheden beschikken om dat te doen.
Maar weigeren om je te veel te laten vergiftigen door chemicaliën, door vaccingif, door vervalst voedsel, en in zekere zin een klokkenluider te zijn, is al non-conformistisch terwijl je pragmatisch bent en dat is al een taak op zich. En aangezien ik maar één fysiek leven heb (minstens?), doe ik er zo goed mogelijk mee. En mijn ego strekt zich uit tot mijn zeer nabije, tot mijn nabije, tot mijn minder nabije en mogelijk tot helemaal niet nabije als het hen interesseert, niet de anderen uiteraard! : Cheesy:
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
eclectron
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2922
Inschrijving: 21/06/16, 15:22
x 397

Re: Het recht van een idioot om anders te denken




par eclectron » 21/07/18, 16:44

@Janic
We zijn het eens, behalve dat ik crois mogelijk een transcendentie van het ego en jou, of jij crois onmogelijk, of je bent niet geïnteresseerd, als ik het goed samenvat?

Dit enige punt van verschil tussen ons is groot omdat het leidt tot een radicaal ander menselijk functioneren (boekkennis dus van weinig waarde maar goed... :) )
In feite hebben we op dit moment allebei een ego dat ik zou omschrijven als ziek, onevenredig, onbewust, kinderachtig.
Het is niet helemaal onze schuld, we zijn hierin getraind door onze voorouders, de voorouders van onze voorouders...
Als volwassene zijn we vandaag verantwoordelijk voor ons leven, voor deze manier van functioneren die leidt tot de samenleving die we hebben.
Stop of opnieuw? : Lol:
Ik laat je weten of het me in de praktijk lukt en of ik het niet vergeet en of je hier nog mee bezig bent forum en als.... :)

PS: Ja, je kunt onconventionele interesses hebben, een onconventionele visie, terwijl je een zeer aanwezig ego hebt. Het is voor mij het teken dat het functioneren van het ego water begint te krijgen.

Aan de andere kant begrijp ik je motivatie niet, als je weet hoe je die moet uitdrukken, om geïnteresseerd te zijn in religie (verbinden) terwijl je blijft kamperen in een veronderstelde ego-modus (afscheiding)?
Zie je de tegenstelling?
0 x
het maakt niet uit.
We zullen de 3 berichten per dag max proberen
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Het recht van een idioot om anders te denken




par Janic » 21/07/18, 18:40

Janic
We zijn het eens, behalve dat ik denk dat een transcendentie van het ego mogelijk is en jij, of je gelooft dat het onmogelijk is, of je bent niet geïnteresseerd, als ik het goed samenvat?
echt niet! sommigen denken dat hij met een groot aantal inspanningen voor zichzelf zal slagen en waarom niet. Anderen denken dat het onder genade valt, afgezien van persoonlijke inspanning. Als het resultaat hetzelfde is, zijn beide goed om te nemen.
Dit enige punt van verschil tussen ons is groot omdat het leidt tot een radicaal ander menselijk functioneren (boekkennis dus van weinig waarde maar goed...
In feite hebben we op dit moment allebei een ego dat ik zou omschrijven als ziek, onevenredig, onbewust, kinderachtig.
Het is niet helemaal onze schuld, we zijn hierin getraind door onze voorouders, de voorouders van onze voorouders...
Als volwassene zijn we vandaag verantwoordelijk voor ons leven, voor deze manier van functioneren die leidt tot de samenleving die we hebben.
Stop of opnieuw?
Het is gewoon ! Maar een schoolse kennis die daar stopt, heeft geen zin. Stel dat het een kookboek is, de foto's kunnen je doen watertanden van verlangen, maar het gaat om wat er op het bord staat en niet iedereen kan goed koken of tuinieren, wat sommige mensen voldoening geven, het is hun ding en voor anderen zal het ergens anders zijn, boek of niet.
Kunnen we trouwens koken zonder kookboek? Gelukkig ! Maar diëtetiek (voor degenen die erin geloven) kan worden geleerd en wordt gebruikt om voedingsfouten en hun effecten op de gezondheid van individuen te voorkomen. Daar is HET boek voor!
Ik laat je weten of het me in de praktijk lukt en of ik het niet vergeet en of je hier nog mee bezig bent forum en als....
Niemand weet iets van tevoren!
PS: Ja, je kunt onconventionele interesses hebben, een onconventionele visie, terwijl je een zeer aanwezig ego hebt. Het is voor mij het teken dat het functioneren van het ego water begint te krijgen.
Wanneer het ego verdwijnt, is het ook de persoonlijkheid die verdwijnt en ons verandert in klonen... die sommigen graag zouden zien uitkomen... binnenkort. Het is ook dit ego dat levende wezens in leven houdt (Darwiniaanse selectie).
Aan de andere kant begrijp ik je motivatie niet, als je die weet uit te drukken, om geïnteresseerd te zijn in religie (verbinden)
Zie je de tegenstelling?
Ik ben niet geïnteresseerd in religie, maar in de menselijke natuur, hetzij via dit of een ander kanaal. Mijn interesse gaat niet uit naar "religie", maar naar dit specifieke werk, namelijk deze bijbel.; Dit is een ongeluk als het onderwerp me helemaal niet interesseerde, en zelfs het tegenovergestelde. Trouwens, het woord religie (in het Latijn vertaald als volgt) betekent eigenlijk praktijk, niet theorie, noch het groeperen van individuen in kerken (vergaderingen:) wat niet religieus is! we zeggen de nationale vergadering niet de nationale kerk! 8)
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
eclectron
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2922
Inschrijving: 21/06/16, 15:22
x 397

Re: Het recht van een idioot om anders te denken




par eclectron » 21/07/18, 19:32

Oké, ik ga stoppen, dit register van gekibbel en ego-bedrog interesseert me niet, vooral niet in spiritualiteit.
bovendien heeft het geen zin om terug te komen op punten die al zijn gezien, zoals u doet.
We werken niet samen, dus deze uitwisseling is nutteloos.
Cdlt
0 x
het maakt niet uit.
We zullen de 3 berichten per dag max proberen
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Het recht van een idioot om anders te denken




par Janic » 21/07/18, 20:48

Oké, ik ga stoppen, dit register van gekibbel en ego-bedrog interesseert me niet, vooral niet in spiritualiteit.
Het is grappig, als in een debat de een of de ander geen aansluiting vindt bij zijn toespraak, is het dat het gekibbel en bedrog is, wat spiritualiteit betreft, heb je misschien het verkeerde idee!?
bovendien heeft het geen zin om terug te komen op punten die al zijn gezien, zoals u doet.
het is je misschien niet opgevallen, maar jij was het die vragen stelde en aangezien ik beleefd, vriendelijk en met een enorm ego ben, heb ik je geantwoord vanuit MIJN standpunt, niet dat van jou, dat alleen van jou is.
We werken niet samen, dus deze uitwisseling is nutteloos.
Het is jouw keuze en aangezien ik voor de vrijheid van keuze, van geloof ben, en dat ik niet van plan ben een toespraak te houden die niet bij mij past: doe wat je hoort!
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
eclectron
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2922
Inschrijving: 21/06/16, 15:22
x 397

Re: Het recht van een idioot om anders te denken




par eclectron » 21/07/18, 21:55

Ik zou het niet doen punt niet punt kende uw antwoord van 18:40 uur, het vermoeit me bij voorbaat omdat ik begreep dat het nutteloos is.
Ik vraag je niet om het met me eens te zijn, dat weet ik al vanaf het begin en dat stoort me helemaal niet.

Ik dacht dat we verder konden gaan, samen vooruitgang konden boeken in een gemeenschappelijke verkenning, maar dat interesseert je duidelijk niet, dat is niet wat je motiveert.
wat je motiveert, is om precies in je bubbel te zitten.

zoals Orpheus zei: misschien een beetje doof?

Ja, je zeurt over oninteressante co..ies, kijk eens op Wikipedia om naar de etymologie van het woord religie te kijken, daar stop ik mee, de lijst met punten om over te gaan zou te lang zijn en dat is wat ik niet deed wil doen.

Wat me stoort is het off-topic, de oneerlijkheid, je zegt het ene en argumenteert dan het tegenovergestelde, het feit dat je het opvat als iets nieuws, iets wat ik net eerder zei, het toont je niet-luisteren of niet-integratie van de andermans betoog.
Of we het eens zijn of niet is voor mij niet belangrijk, maar om verder te komen in een verkenning is het noodzakelijk om in ieder geval naar de ander te luisteren.
Ik verspil mijn tijd, niet interessant, punt over mij.
Blij je gekend te hebben op het gebied van spiritualiteit. : Wink:
1 x
het maakt niet uit.
We zullen de 3 berichten per dag max proberen

Terug naar "Wetenschap en Technologie"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 132-gasten