Pv + micro-omvormers = warm water ...

Forum fotovoltaïsche zonne-energie PV en zonne-elektriciteitsopwekking uit directe straling zonne-energie.
chris34
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 110
Inschrijving: 18/08/11, 17:34
Plaats: Liefde (34)
x 4
Neem contact op met:

Pv + micro-omvormers = warm water ...




par chris34 » 16/07/18, 15:48

Hallo,
Ja..... ik weet het, het is niet erg standaard om water te verwarmen met PV, maar ik zit op een afgelegen plek, met al een paar panelen (1,5 Kwc), en ik heb een heel kleine cumulus (30 L). Kortom, momenteel verwarm ik mijn cumulus vriendelijk met mijn prikstok. van de panelen (via batterijen, en via programmeerbare schakelaar, dus alleen overdag). Precisie, om de verwarmingstijd te verlengen, heb ik, vóór de cumulus, de 230 V omgezet in 115 V, waardoor ik in een oogwenk 4 keer minder stroom kan trekken T . Nou, dat werkt allemaal heel goed, maar vandaag wil ik de verwarming loskoppelen van de cumulus van de batterijen, door bijvoorbeeld 2 PV aangesloten op micro-omvormers zelf rechtstreeks op de transformator aan te sluiten. 230/115V.
Mijn vraag: is het beter om te doen,
A) PV + 230 V micro-omvormers + 230/115 V transformator + SWW-cumulus
Ou
B) PV + 115 V micro-omvormers + SWW-cumulus

Makkelijk toch???? : Lol:

Bij voorbaat bedankt !!!! : Mrgreen:
0 x
Chris34
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88

Re: Pv + micro-omvormers = tapwater verwarmen...




par Gaston » 16/07/18, 18:38

Opgelet, het is niet mogelijk om "standaard" micro-omvormers aan te sluiten op een weerstand zonder batterij of netwerk.
Ze hebben namelijk niet de mogelijkheid om hun uitgangsvermogen aan te passen wanneer het ingangsvermogen afneemt.
Het resultaat zal zeer teleurstellend zijn.

Je zou moeten bladeren dit onderwerp.

Bij voorbeeld dit model opgegraven door xboxman4 past zijn uitgangsspanning aan tussen 10 en 240V om het aan de boiler geleverde vermogen te variëren.
Dernière édition par Gaston de 16 / 07 / 18, 18: 50, 1 keer bewerkt.
1 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13698
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1516
Neem contact op met:

Re: Pv + micro-omvormers = tapwater verwarmen...




par izentrop » 16/07/18, 18:39

Hallo,
Het doorlopen van een micro-omvormer en een transformator om een ​​weerstand te voeden is een hoop onnodige verliezen. Het beste is om de weerstand aan te passen aan de HP's. Wat zijn de kenmerken van de VP en de bal? is het een steatiet weerstand?

Voor de tank volstaat het om het vermogen in 230 V te kennen en voor de PV's de nominale spanning en het vermogen?

Gaston, is de M215 standaard? https://enphase.com/fr-fr/produits/micro-onduleurs
1 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88

Re: Pv + micro-omvormers = tapwater verwarmen...




par Gaston » 16/07/18, 18:53

izentrop schreef:Gaston, is de M215 standaard? https://enphase.com/fr-fr/produits/micro-onduleurs
Van wat ik kan zien, is het een injectie-omvormer, dus het werkt niet off-grid.
1 x
Avatar de l'utilisateur
thibr
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 723
Inschrijving: 07/01/18, 09:19
x 269

Re: Pv + micro-omvormers = tapwater verwarmen...




par thibr » 16/07/18, 22:08

met een PVrouter moet het mogelijk zijn om dingen te doen als de omvormer voldoende "schoon" (pure sinus) is om de synchronisatie van de miro-omvormer mogelijk te maken
1 x

Terug naar "Duurzame energie: zonne-elektriciteit"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 198-gasten