Doping met water en presentatie

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Windy24
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 24/06/18, 11:18

Doping met water en presentatie




par Windy24 » 24/06/18, 11:52

Hallo,

28 jaar oud, Toulonnais in de Elzas (het gebeurt), nieuwsgierig en gepassioneerd door (oude) mechanica.

Na vele nachten diverse en gevarieerde artikelen te hebben geraadpleegd over het terugdringen van vervuilende uitstoot en brandstofverbruik (het gaat ook door de portemonnee), ben ik begonnen met het maken van een waterdopingkit met recuperatie.

=> Cavia : Mercedes 300D W124 340km (snelweg en deels gerestaureerd)

=> Materiel : een patroonfilterhouder voor drinkwater, slangen, koper, roestvrijstalen klemmen, katoenen stof.

=> Montage :
- Koper diameter 10 lang 40cm gemonteerd in contact langs de uitlaat en vastgehouden door de kragen.
- Een koelslang met een diameter van 20 mm in de filterhouder met een plastic schijf rond de slang en een diameter die iets kleiner is dan de filterhouder, om een ​​katoenen stof te behouden (anti-waterdruppeleffect).
- Siliconen slangaansluiting met een diameter van 12 mm.
- "Y" aansluiting op de olieontluchter.

=> werking (atypische), richting van de bevochtigde luchtstroom : de lucht wordt aangezogen door de koperen buis die wordt verwarmd door de uitlaat, de hete lucht komt aan bij de bubbler die in temperatuur stijgt en de verdamping van het water bevordert. Vervolgens wordt deze vochtige hete lucht aangezogen door inlaatonderdrukking via de ontluchter. EENVOUDIG.


=> Motorisch gedrag :
- Bubbels van 2300 tpm (in 5e versnelling 2500 = 110 km/u, 3000 = 130 km/u enzovoort tot 210 km/u GPS).
- Flexibiliteit als het warm is
- Beter herstel
- Minder rook op het borrelregime.
- Verbruik op dezelfde rit in Duitsland
* 160/170 km/u halve tank voor 370 km zonder systeem.
* HETZELFDE met airconditioning en het 425km-systeem.
Dat is ongeveer 15% meer.
NB: Mijn record is 480 km bij 130/140 km/u.

Alles is bij "pifometer"

Hoop je lezen,
Bien à vous.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: Doping met water en presentatie




par Flytox » 24/06/18, 23:18

Hallo Windy24, Welkom bij de club.

Windy24 schreef:Hallo,

=> Materiel : een patroonfilterhouder voor drinkwater, slangen, koper, roestvrijstalen klemmen, katoenen stof.

=> Montage :
- Koper diameter 10 lang 40cm gemonteerd in contact langs de uitlaat en vastgehouden door de kragen.
- Een koelslang met een diameter van 20 mm in de filterhouder met een plastic schijf rond de slang en een diameter die iets kleiner is dan de filterhouder, om een ​​katoenen stof te behouden (anti-waterdruppeleffect).
- Siliconen slangaansluiting met een diameter van 12 mm.
- "Y" aansluiting op de olieontluchter.



=> werking (atypische), richting van de bevochtigde luchtstroom : de lucht wordt aangezogen door de koperen buis die wordt verwarmd door de uitlaat, de hete lucht komt aan bij de bubbler die in temperatuur stijgt en de verdamping van het water bevordert. Vervolgens wordt deze vochtige hete lucht aangezogen door inlaatonderdrukking via de ontluchter. EENVOUDIG.

Ik begrijp je uitleg niet helemaal, je hebt geen paar foto's of een blokschema, alles wordt duidelijker. :P

Windy24 schreef:=> Motorisch gedrag :
- Bubbels van 2300 tpm (in 5e versnelling 2500 = 110 km/u, 3000 = 130 km/u enzovoort tot 210 km/u GPS).
- Flexibiliteit als het warm is
- Beter herstel
- Minder rook op het borrelregime.
- Verbruik op dezelfde rit in Duitsland
* 160/170 km/u halve tank voor 370 km zonder systeem.
* HETZELFDE met airconditioning en het 425km-systeem.
Dat is ongeveer 15% meer.
NB: Mijn record is 480 km bij 130/140 km/u.

Normaal gesproken wordt "pantonisatie" gedaan om brandstof en vervuiling te besparen....uw 160/170 km/u Ik weet niet zeker of u op de goede plek zit......hier hebben we het over zuinigheid, soberheid. .. : Cry:

Windy24 schreef:Alles is bij "pifometer"

Kun je hiermee vooruit?????????????
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Windy24
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 24/06/18, 11:18

Re: Doping met water en presentatie




par Windy24 » 01/07/18, 20:13

Hallo,

Ik zal een foto plaatsen zodra ik terug ben van vakantie ;)

Wat snelheid betreft, autodidact zijn in mechanica en dit uitvoerig met een ingenieur hebben besproken, moeten sommige motoren op een bepaald toerental draaien omdat de verbranding vollediger is.
Namelijk dat op mijn motor in het bijzonder het gebruiksbereik van hete stationaire snelheid 3400-4200 tpm is.

Als u onder volledige belasting een dieselmotor gebruikt terwijl deze op lage toeren draait, zal deze veel roken en dus veel deeltjes genereren, terwijl bij hoge toerentallen zonder het pedaal volledig in te drukken, een motor van dit type hoge massatraagheid minder verbruikt in verhouding tot het geleverde vermogen en vervuilt minder. Het is een rijstijl.

Bovendien merkte ik sinds ik mijn gebruikswijze verhoogde, dat mijn motorolie minder "opgeladen" was

Met betrekking tot pantonisering denk ik oprecht dat ik mijn gebruikspercentage zal kunnen verlagen, ik ben pas bij mijn eerste pogingen. Om mijn resultaten vast te stellen, moest ik vergelijken onder dezelfde gebruiksomstandigheden.

Voor het giswerk, ik heb het over mijn installatie. Ik koos en bedacht het materiaal enigszins lukraak door de installaties op internet te schatten en te hopen dat er voldoende vacuüm bij de inlaat was voor het borrelen.

Bien à vous.
0 x
Windy24
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 24/06/18, 11:18

Re: Doping met water en presentatie




par Windy24 » 09/07/18, 17:32

Hier zijn de foto's van de installatie
toebehoren
IMG_8974.JPG
IMG_8973.JPG
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: Doping met water en presentatie




par Flytox » 09/07/18, 23:24

Je zou ons het schema kunnen geven, we zien niet waar de verschillende leidingen eindigen, enz...
Goede diy.
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2

Re: Doping met water en presentatie




par denis » 08/07/19, 15:00

hallo voor mij, je redactie neemt al niet de warmte in de buis, de reactor met luchtspleet van 1mm moet intern zijn, je hebt al een goed resultaat ... . , zie alle ervaringen van André, op dezelfde motor geloof ik
0 x
Wit zou niet bestaan ​​zonder het donker, maar toch!


http://maison-en-paille.blogspot.fr/
kesjc
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 11/11/21, 17:28

Re: Doping met water en presentatie




par kesjc » 11/11/21, 17:39

hoi winderig
Ik ben ook op zoek om mijn eigen systeem te maken en kan niet alles begrijpen; Kunt u voor uw ideeën een diagram van dit circuit maken?
Dank u en A +
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 183-gasten