Le Potager du Sloth: Tuinbouw zonder vermoeidheid meer dan Bio

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Did67 » 19/06/18, 19:03

Vogel- en tuinenshow / 28 oktober / in Der Nature

Ik bevestigde mijn aanwezigheid voor een conferentie op 28 oktober in Der Nature (bij Saint-Dizier).
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Did67 » 19/06/18, 19:06

Conferentie in Couternon (Côte d’Or) / 7 oktober 2018

Ik bevestigde ook mijn aanwezigheid bij een kleine "lokale" operatie in Couternon, nabij Dijon, op zondag 7 oktober.
0 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Moindreffor » 19/06/18, 21:27

Did67 schreef:Salon Marjolaine / Parijs"Ik neem contact met u op omdat ik de heer Didier Helmstetter graag wil uitnodigen voor een conferentie op de volgende Marjolaine-show (74 bezoekers)
als daarmee je aantal abonnees geen groot verschil maakt

“Het begin van de glorie” zullen we binnenkort Monsieur Didier moeten zeggen : Mrgreen:
1 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Adrien (voormalig nico239) » 20/06/18, 01:56

Kom op, vragen over de laatste video

U kent uw moestuin uit uw hoofd maar wij niet ... : Mrgreen:
Een overzicht (aan het begin van de video) zou ons in staat stellen om ons beter te situeren: rechts, links, boven, beneden ...
Of een overzichtsfoto op de forum

Omdat ik deze plant wil toevoegen die momenteel afwezig is in onze tuinen ...
Oorspronkelijk je borage die je hebt gezaaid of geplant?
En voor hoeveel jaar?

Identieke vraag voor de eryngiums die ik wil implanteren
Gezaaid of geplant?

Artisjokzaailingen: wanneer maak je ze?

Voor de asperges bevestig ik
Niet dat ik het heb verbouwd, maar ik heb zogenaamde wilde asperges opgehaald die in het bos zijn geoogst ... en natuurlijk zijn ze allemaal groen en allemaal ... uitstekend

Ik zal (nog) een paar vragen hebben over frambozen maar ik zal ze apart stellen ...

Ik kan de direct gezaaide rapen bevestigen die groeien ... nou, dit jaar heb ik veel in tegenstelling tot vorig jaar.

Precisie ... winterknoflook? wanneer en idem gezaaid voor lenteknoflook? (Ik weet dat ik de hele tijd grrrr vergeet)

En voilou en bedankt voor deze rondleiding door de moestuin. Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Did67 » 20/06/18, 09:10

nico239 schreef:Kom op, vragen over de laatste video

U kent uw moestuin uit uw hoofd maar wij niet ... : Mrgreen:
Een overzicht (aan het begin van de video) zou ons in staat stellen om ons beter te situeren: rechts, links, boven, beneden ...
Of een overzichtsfoto op de forum

Omdat ik deze plant wil toevoegen die momenteel afwezig is in onze tuinen ...
Oorspronkelijk je borage die je hebt gezaaid of geplant?
En voor hoeveel jaar?

Identieke vraag voor de eryngiums die ik wil implanteren
Gezaaid of geplant?

Artisjokzaailingen: wanneer maak je ze?

Voor de asperges bevestig ik
Niet dat ik het heb verbouwd, maar ik heb zogenaamde wilde asperges opgehaald die in het bos zijn geoogst ... en natuurlijk zijn ze allemaal groen en allemaal ... uitstekend

Ik zal (nog) een paar vragen hebben over frambozen maar ik zal ze apart stellen ...

Ik kan de direct gezaaide rapen bevestigen die groeien ... nou, dit jaar heb ik veel in tegenstelling tot vorig jaar.

Precisie ... winterknoflook? wanneer en idem gezaaid voor lenteknoflook? (Ik weet dat ik de hele tijd grrrr vergeet)

En voilou en bedankt voor deze rondleiding door de moestuin. Beeld


1) Ik droom van een dronevlucht ... Misschien geeft de kerstman me zo'n fantasie ???

Maar ik zal de volgende keer een algemeen overzicht maken vanaf het balkon van mijn huis. Beloofd.

2) Deze werden in emmers gezaaid en opnieuw geplant in deze hooi-accordeon; misschien half april ???

Maar Bernagie herstelt zichzelf heel goed. Ik heb een paar sporadische voeten, naar rechts en naar links ...

3) De Eryngium is gekocht bij een tuincentrum. Een emmer. Het reseedt erg goed. We kunnen zelfs stronken "doen barsten" ...

4) Artisjokzaailingen: zoals de rest. In zaailingen in maart (uit het geheugen). Kader. Daarna buiten herplant ...

5) De winterknoflook werd begin november (een beetje laat) geplant in grond bedekt met Véronique (plantage onder "levende dekking") ... Ik rolde het hooi een beetje laat uit, in januari. Het was erg compact, een beetje als vilt. Heeft dit gespeeld ????

Voorjaarsknoflook werd, net als andere bollen, heel vroeg, begin maart, direct door het hooi geplant ...
1 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Did67 » 20/06/18, 09:17

Moindreffor schreef:
“Het begin van de glorie” zullen we binnenkort Monsieur Didier moeten zeggen : Mrgreen:


Medelijden. Noem mij nooit meneer... Zelfs niet op mijn begrafenis!

[Vouvoiement en andere vormen van beleefdheid betekenen volgens mij dat we afstand nemen. Behalve in zeer zeldzame omstandigheden waarin diplomatiek taalgebruik vereist was – ministers, enz. – heb ik altijd informeel gesproken. Een van mijn opeenvolgende directeuren, op een mooie dag, na zes maanden, werd mijn diagnose gesteld, hij was een “idioot”, en van de ene op de andere dag ontsloeg ik hem; de secretaris was stomverbaasd: "Maar je hebt het gemist!" - “Ja, ik weet het, hij is een idioot!”]

[Voor mijn begrafenis, ik denk dat ik het verhaal al heb verteld, vroeg ik mijn vrouw om in een notitieboekje de "alledaagse klachten", "de onderwerpen van irritatie"... voor mijn begrafenis op te schrijven; in plaats van mezelf die dag te ‘verheerlijken’, wat het vertrek noodzakelijkerwijs een beetje verdrietig maakt, een beetje pijnlijk gezien het gevoel iemand ‘uitzonderlijk’ te verliezen, zoals iedereen eraan toevoegt, zal ze dan dit notitieboekje kunnen herlezen en enigszins opgelucht zijn! "Eindelijk verlost van deze pijn in de kont, deze rommelmaker, deze uitsteller!]
2 x
Avatar de l'utilisateur
guibnd
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 270
Inschrijving: 24/07/17, 14:58
Plaats: Normandië - eure
x 68

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par guibnd » 20/06/18, 10:19

Did67 schreef:[Voor mijn begrafenis, ik denk dat ik het verhaal al heb verteld, vroeg ik mijn vrouw om in een notitieboekje de "alledaagse klachten", "de onderwerpen van irritatie"... voor mijn begrafenis op te schrijven; in plaats van mezelf die dag te ‘verheerlijken’, wat het vertrek noodzakelijkerwijs een beetje verdrietig maakt, een beetje pijnlijk gezien het gevoel iemand ‘uitzonderlijk’ te verliezen, zoals iedereen eraan toevoegt, zal ze dan dit notitieboekje kunnen herlezen en enigszins opgelucht zijn! “Eindelijk verlost van deze pijn in de kont, deze rommelmaker, deze uitsteller!

Het is zeker dat mensen zullen zeggen dat je echt lui was... maar daar heb je naar gezocht! : Mrgreen:

heeft iemand van u uien die tot zaad gaan? de mijne (mijn rode uien) getransplanteerd in het voorjaar gaan omhoog en plotseling geen mooie bollen aan de voet en een stengel in een holle buis. niet verschrikkelijk!
vorig jaar had ik er al een paar maar dit jaar is het 3/4!
0 x
Twandelen met klei en vruchtbare tarwe, vol water in de winter, koud in het voorjaar, gekneusd en gebarsten in de zomer,
maar dat was voor de Didite ...
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Moindreffor » 20/06/18, 11:09

guibnd schreef:
Did67 schreef:[Voor mijn begrafenis, ik denk dat ik het verhaal al heb verteld, vroeg ik mijn vrouw om in een notitieboekje de "alledaagse klachten", "de onderwerpen van irritatie"... voor mijn begrafenis op te schrijven; in plaats van mezelf die dag te ‘verheerlijken’, wat het vertrek noodzakelijkerwijs een beetje verdrietig maakt, een beetje pijnlijk gezien het gevoel iemand ‘uitzonderlijk’ te verliezen, zoals iedereen eraan toevoegt, zal ze dan dit notitieboekje kunnen herlezen en enigszins opgelucht zijn! “Eindelijk verlost van deze pijn in de kont, deze rommelmaker, deze uitsteller!

Het is zeker dat mensen zullen zeggen dat je echt lui was... maar daar heb je naar gezocht! : Mrgreen:

heeft iemand van u uien die tot zaad gaan? de mijne (mijn rode uien) getransplanteerd in het voorjaar gaan omhoog en plotseling geen mooie bollen aan de voet en een stengel in een holle buis. niet verschrikkelijk!
vorig jaar had ik er al een paar maar dit jaar is het 3/4!

Ik denk dat we de bollen die je hebt geplant de schuld moeten geven. Afkomst? kwaliteit? verscheidenheid?
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Moindreffor » 20/06/18, 11:11

Did67 schreef:1) Ik droom van een dronevlucht ... Misschien geeft de kerstman me zo'n fantasie ???

open een onderwerp als wie mijn tuin kan filmen met een drone in de landbouwsectie, ik denk dat je snel iemand zult vinden die dat voor je wil doen
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Did67 » 20/06/18, 12:40

guibnd schreef:
heeft iemand van u uien die tot zaad gaan? de mijne (mijn rode uien) getransplanteerd in het voorjaar gaan omhoog en plotseling geen mooie bollen aan de voet en een stengel in een holle buis. niet verschrikkelijk!
vorig jaar had ik er al een paar maar dit jaar is het 3/4!


Het is twee jaar geleden dat mijn "reds" me de kans gaven ... Het ene jaar was het, geloof ik, "Brunswick Reds", en het andere "Carmen" ... Het lijkt een keuze te zijn uit rood ...

- misschien kunnen ze de overmatige vruchtbaarheid niet aan en bepalen ze, zodra de nitrificatie van het hooi is begonnen, dat ze erin slagen om in één jaar in plaats van twee te fietsen - maakt dit een jaar gered? ???

- Gerbeaud zegt dit: "een voortijdige temperatuurdaling gedurende een aantal dagen, vooral bij biënnales die een lange koudeperiode nodig hebben om de voortplantingsfase op gang te brengen. Dit betreft met name wortelen, selderij en uien." Misschien is dit nog steeds een uitzondering en moeten we ze veel later planten ??? Test wordt volgend jaar gepland.

https://www.gerbeaud.com/jardin/fiches/ ... raines.php

Let op, de traditionele landen van rode uien hebben de neiging om "milde winter" te zijn: Roscoff, Lanzarote, Florence ... In Afrika wordt "Galmi violet" verbouwd. Uien uit het Dogon-land zijn paars ...

In de tussentijd is er maar één oplossing: oogsten zodra de bloemknop zich vormt, om 'te redden wat er te redden valt' (de bol is al gevormd; anders wordt de inhoud overgebracht naar de stelen en zaden!)
1 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 310-gasten