Nieuwe 4 takt motor (in het Engels)

Onderwerpen hierover forum en de econologie in het Engels voor mensen die geen begrijpelijke Franse taal spreken.
Avatar de l'utilisateur
uitvinder
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 570
Inschrijving: 02/03/05, 11:51
Plaats: Krakau, Polen
x 82

Re: Nieuwe 4-slagmotor




par uitvinder » 12/06/18, 16:28

Anders forum :
Merlijn schreef:Best interessant Andrew maar het antwoord op mijn vraag vind je niet in het werkplaatshandboek, je vindt het alleen door ervaringen veroorzaakt door het werken aan dit type motor.
Het was, zoals ik al zei, een veel voorkomend verschijnsel dat uitsluitend werd veroorzaakt door het niet ontkoken van de motor.
De overmatige tegendruk, zoals aangegeven door de meter op het bedieningspaneel, gaf duidelijk de fout aan.
De staafmagneet werd gebruikt om het kapotte deel van de motor eruit te halen. Wanneer het correct werd geslepen, zou dit onderdeel, gemaakt van koolstofstaal, een uitstekende aanvulling zijn op je gereedschapskist.
Een kopse beiteljib
Weet je zeker dat het geen slinger van een polshorloge is?
Denk aan de tegendrukbelasting op onderdelen die wordt veroorzaakt door overmatige koolstofophoping bij twee slagen.


Ja Merlyn, je weet niet eens hoeveel ik je opmerkingen waardeer. omdat ik weet dat ik ze niet in het werkplaatshandboek zal vinden... Fijn dat je met jouw ervaring met mij wilt samenwerken. Zoals jullie weten heb ik niet teveel, omdat ik deze codes in de muziek moest vinden. Daarom is jullie hulp geweldig.. Ik voeg nu mijn cody toe en misschien komt er iets goeds uit...
Je hebt de overmatige ophoping van koolstof opgemerkt. Nu we een nieuw type motor Feliks Commer hebben, waarbij er geen klassieke krukas is, maar alleen pennen met een diameter van 30 mm, kunnen we de kwestie op een andere manier benaderen, zoals het tot nu toe was. Deze kleine platen hebben niet zo'n smering nodig als grote krukaslagers, bovendien draaien ze niet eens rond, en doen ze een halve draai.., dus de smering kan iets kleiner zijn.. Ik weet niet of je je die tweetakt herinnert motoren voor motorfietsen, worden alleen gesmeerd met olie in de brandstof en in een verhouding van 1:50. En deze motoren steken helemaal uit.. dus ik dacht dat mijn Felix Commer met normale dieselbrandstof gesmeerd kon worden, ook met toevoeging hiervan olie, laten we ook zeggen 1; 50 omdat we er rekening mee zullen houden dat dieselbrandstof al een goede smering in de sona heeft. Imone zou in de motor worden gegoten in plaats van smeerolie. Welnu, als er 10 liter van dergelijke brandstof nodig is voor de smering, zou de toegevoegde hoeveelheid olie 0.2 liter zijn. Nee, en ik denk dat deze hoeveelheid de ruiten niet zou verstoppen, omdat de rest hetzelfde zou zijn als de hoofdbrandstof. zou worden ontslagen zonder coke. En ik denk dat dit het probleem van deze nagar ook zou moeten oplossen. Gewoon een nieuwe smeerolie felix, dat wil zeggen diesel plus 1:50 olie voor twee slagen..... in de motor gegoten, in plaats van smeerolie..
Het zou zulke voordelen hebben dat het in de winter niet te dicht zou zijn, en in de zomer te schaars... ...en deze prijs is niet te hoog..
Dus zelfs met een grote hoeveelheid "olie" zou je je geen zorgen hoeven te maken over ... want er zou ook geen cokes ontstaan ​​... omdat het bij het verbranden van brandstof niet ontstaat ...
Ik weet gewoon niet wat oliemaatschappijen doen ...
hier is één fles voldoende om 50 liter "feliksolie" te maken :D

https://www.mobil.com/English-PL/Passen ... -Racing-2T

En hier het driftgedeelte van het horloge, dat ik persoonlijk op een gewone draaibank zal doen. Het materiaal om deze krukas te maken woog 80 KG en de as gaat 4 KG mee. Het duurde een maand...
Beeld
Je weet hoe je de problemen van de krukasproductie ziet, en daarom weet ik dat het niet eenvoudig is ...
Hier zijn echter een paar voorbeelden dat de krukas niet per se een succesvolle constructie is.. en ondanks zijn dikte eindigt hij soms... En ik zal vragen of ik ooit zo'n kapotte koppelingsas heb gezien, ondanks dat hij veel is dunner dan de crank..

Beeld

Beeld

Beeld

Beeld

http://new4stroke.com/rootes%20diesel%2 ... 0small.pdf

Andrew :D
0 x
Andrew Feliks
Avatar de l'utilisateur
uitvinder
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 570
Inschrijving: 02/03/05, 11:51
Plaats: Krakau, Polen
x 82

Re: Nieuwe 4-slagmotor




par uitvinder » 12/06/18, 16:33

Anders forum:
Greg Locock zei op 09 juni 2018 om 06:12 uur:
Dus aangezien al uw ontwerpen afhankelijk zijn van krukachtige verbindingen, hoe gaat u deze mislukkingen voorkomen? /Citaat

Hier in mijn hand de motoras van mijn nieuwe 4-takt..

Beeld


En vanwege de fatale mechanische verdeling van de krukaskrachten meerdere gevallen van falen van dezelfde as

[img]http://new4stroke.com/ukrecone_waly_img[1].jpg[/img]


Bij een 8 keer groter koppel (eerste versnelling en differentieeloverbrenging) worden ze overgebracht naar de wielen van de halve as, wat te zien is op de foto van de versnellingsbak met de omsteller, van de motor waarvan de as afkomstig is ...
ze hebben een diameter van 25 mm en een lange lengte.
Ik heb nog nooit een storing gezien in deze halve assen.
Dat wil zeggen, om 8 keer meer koppel over te brengen, is deze afmeting voldoende.
Beeld

De titel is een verklaring waarom de klassieke krukas een fatale constructie is en ondanks de grote afmetingen barst.. zoals te zien op de foto's.. Hier iets over het verpletteren van dergelijke assen, die zelfs zonder belasting onder hun eigen gewicht kunnen gebogen zijn.

http://www.mechanik.media.pl/pliki/do_p ... 48_eng.pdf

Dit wordt de vering van de krukas genoemd.
Hoe meet je op deze link deze veren als de motor stilstaat? Als gevolg van deze verbrijzeling breken de schachten midden in hun leven uiteen, ondanks het feit dat ze relatief dik zijn ...
Dit veroorzaakt een fatale regel van de "krukas" in zijn constructie.

http://www.full-ahead.net/Silownia/siln ... owanie.htm

SINGLE-ondersteunde cranks hebben geen fouten. Hier is een voorbeeld van een locomotief, zo'n eenrichtingszwengel bovendien op veren, wat extra wielbeweging veroorzaakt. Het overgedragen vermogen bedraagt ​​een paar duizend pk...
Ik heb nog nooit schade gezien...

Beeld



Ik heb nog nooit schade gezien...
Een enkelzijdige krukas is dus niet meer zo urgent, omdat deze deze buiging niet heeft en het ontwerp voldoende sterk moet zijn.

En hier is mijn ontwerphendel, voor Feliks Roller, die in feite viervoudig is en kan worden ondersteund op het lager in de cilinderas, zonder enige buiging van mijn as te veroorzaken ...
Alleen aan de uiteinden zijn volledige lagers bepalend voor de Feliks Roller
Beeld



Andrew :D :D
0 x
Andrew Feliks
Avatar de l'utilisateur
uitvinder
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 570
Inschrijving: 02/03/05, 11:51
Plaats: Krakau, Polen
x 82

Re: Nieuwe 4-slagmotor




par uitvinder » 19/06/18, 04:20

Het bleek dat het de moeite waard is om de geschiedenis van de Verenigde Staten te leren kennen...

https://en.wikipedia.org/wiki/USS_Monitor

Amerikaanse Burgeroorlog 1861-1865. De geschiedenis spreekt over Abraham Lincoln en hoe hij heeft bijgedragen aan de uitstekende vooruitgang van de technologie als gevolg van het moment van deze oorlog, waarbij hij het idee van de Zweedse immigrant Jon Ericsson heeft gekozen om te implementeren ...

https://www.battlefields.org/learn/arti ... sebox-raft

het gaat over de stoommachine van het 'Monitor'-schip, dat heeft bijgedragen aan de overwinning van de Unie, maar later bij slecht weer is gezonken. Sindsdien zijn deze geniale technische oplossingen bedekt door de oceaan. Pas na 140 jaar werd een poging gedaan om de "Monitor" -motor eruit te halen. Deze werd in 2001 teruggevonden en gereconstrueerd voor de volgende 10 jaar.
Hierdoor zagen ze het levenslicht en werden ze alleen populair, de technische oplossingen die daar gedurende de hele 150 jaar werden gebruikt, toen het schip bedekt was met de oceaan, werden niet al te veel herinnerd.
Hier de geschiedenis van het project en de manier waarop dit schip en de stoommachine tot stand zijn gekomen. Hier is ook een filmpje over hoe het motormodel werkt.



Natuurlijk heb ik Felix Roller zelf uitgevonden voor een meercilindermotor, ter vervanging van de klassieke krukas, maar ik merkte dat de motor "Monitor ook een onderdeel had van mijn Felis Roller, en deze oplossing werkte goed, in de motor 250 KW vermogen. Het is duidelijk dat hij twee van zulke assen heeft met hefbomen, voor de longitudinale krachtverplaatsing. Ook wordt het aftakwiel aan één kant ondersteund (aan de andere kant alleen de distributieaandrijving).
Nadat ik de "Monitor"-motor had behandeld, was ik erg blij dat mijn relatie al praktisch was getest, maar alleen voor twee cilinders. Het lag deze 150 jaar verborgen onder water. maar nu weet iedereen ervan en kan zien dat de oplossing werkt ... 150 jaar lang heeft niemand er rekening mee gehouden .. Mijn Feliks Roller-systeem heb ik ontworpen voor 8 cilinders en 16 zuigers ((Feliks Commer TS4) .. met ontvangst van de hoofdstroom, op de krukas één -zijdig ondersteund.. Aan de andere kant kan het een kleine kruk zijn die de as aandrijft die naar de voorkant van de motor gaat en de waterpomp, ventilator, generatoren en compressor aandrijft, maar flexibel gekoppeld ... (zoals bij "Monitor" rijden de timing) Hier is de animatie die ik heb gemaakt, die laat zien hoe het hoofdmotorsysteem The Monitor werkte.

Beeld

Ja, dit verhaal komt de ronde en daarom is het de moeite waard om te weten.. Dit is de geschiedenis van de Verenigde Staten..

Andrew :D :D
1 x
Andrew Feliks
Avatar de l'utilisateur
uitvinder
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 570
Inschrijving: 02/03/05, 11:51
Plaats: Krakau, Polen
x 82

Re: Nieuwe 4-slagmotor




par uitvinder » 21/06/18, 18:39

[quote=JAW post_id=772750 time=1529471448 user_id=27109]
F/A, het is allemaal heel goed..'wordt lyrisch' - over Amerikaanse burgeroorlogtechnologie.. maar zeg niet 'die goede oude zuidelijke jongens van de CSA...'
Hier is de CSS Hunley.. Eerste gevechtssucces voor een onderzeeër.. en hoe zit dat... voor een krukas-voortstuwingskoppeling..
[/ Quote]

Nou, dit is het volgende deel van deze oorlog...
Beeld

En hier Monitor motor na extractie, maar nog steeds niet bewaard..
Beeld


Hier is een elegant eerste prototype van de Monitor..korte Feliks Roller.
Beeld

Andrew : Cheesy:
0 x
Andrew Feliks
Avatar de l'utilisateur
uitvinder
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 570
Inschrijving: 02/03/05, 11:51
Plaats: Krakau, Polen
x 82

Re: Nieuwe 4-slagmotor




par uitvinder » 23/06/18, 08:39

Kelpiecross zei op 20 juni 2018 - 08:16:

Quote /Het lijkt mij nog steeds een krukasmotor - hij zou niet werken zonder het krukwielgedeelte./ Quote

Wees niet puriteins als het om cranks gaat... één crankwiel kan in plaats van 16 cranks zijn. Het is vooral tijd om dit duurste roterende onderdeel van de motor te vervangen.







Andrew :D
1 x
Andrew Feliks
Avatar de l'utilisateur
uitvinder
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 570
Inschrijving: 02/03/05, 11:51
Plaats: Krakau, Polen
x 82

Re: Nieuwe 4-slagmotor




par uitvinder » 23/06/18, 21:03

Hier is de versie van de basisanimatie van You Tube Monitor.




Andrew
0 x
Andrew Feliks
Avatar de l'utilisateur
uitvinder
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 570
Inschrijving: 02/03/05, 11:51
Plaats: Krakau, Polen
x 82

Re: Nieuwe 4-slagmotor




par uitvinder » 24/06/18, 18:06

Welnu, hier is een foto zoals ik me mijn Feliks Roller voorstel. Dit is de versie van Felix Commer4 uiteraard een tweetakt uitvoering. waarbij de belangrijkste torsiekrachten worden overgebracht door de maximale grote delen van de "drijfstang", en worden ondersteund op het punt waar ze werken, en geen buiging veroorzaken, zoals bij de klassieke krukas. Dat is de reden waarom het de matariału niet vermoeit. en relatief lang probleemloos werken.. En iets lagere doekosten....
Beeld

Nou ja, de massa is natuurlijk iets kleiner. :)

Andrew :D :D
1 x
Andrew Feliks
Avatar de l'utilisateur
uitvinder
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 570
Inschrijving: 02/03/05, 11:51
Plaats: Krakau, Polen
x 82

Re: Nieuwe 4-slagmotor




par uitvinder » 28/06/18, 02:44

Hier een klein stukje over hoe deze multi-fuel motor werkt..




uiteraard in plaats van de krukas, mijn extra 4 (3) cilinders,

Beeld


die het vermogen verdubbelen en dankzij de lichtheid van de massa denk ik dat het 500 pk kan zijn ...

http://new4stroke.com/ts3%20technical%20data.pdf

Andrew : Cheesy:
0 x
Andrew Feliks
Avatar de l'utilisateur
uitvinder
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 570
Inschrijving: 02/03/05, 11:51
Plaats: Krakau, Polen
x 82

Re: Nieuwe 4-slagmotor




par uitvinder » 07/07/18, 04:03

Toen ik verrast werd door de Poolse uitvinder Tadeusz Tański uit 1925, maar in mijn nieuwe Feliks Roller-kijker ontstond dit eenvoudige motorsysteem......

https://en.wikipedia.org/wiki/Tadeusz_Ta%C5%84ski

Beeld

Dit is een 12 cilinder dubbele boxer of H-motor.. naam Feliks-Tański-motor..
De beweegbare delen zijn een dubbele zuiger, een enkele zuigerpen en een Feliks Roller met hendel...

Beeld


Nu is er GEEN zijdelingse kracht van de zuiger en ook van de kruiskop...

Andrew :D :D
1 x
Andrew Feliks
Avatar de l'utilisateur
uitvinder
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 570
Inschrijving: 02/03/05, 11:51
Plaats: Krakau, Polen
x 82

Re: Nieuwe 4-slagmotor




par uitvinder » 20/07/18, 12:42

Het werkingsprincipe Feliks-Tański-motor met rolas

Beeld


Andrew :D :D
1 x
Andrew Feliks

Terug naar "Econology forum in het Engels »

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 86-gasten