De tuin van een luie we af en toe.

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: De tuin van een luie we af en toe.




par Did67 » 18/06/18, 19:00

Het is ingewikkeld. We missen een van de belangrijkste "instrumenten" in deze aanpak: de Faca-roller. Het is een rol met metalen bladen; de wals verplettert het "gewas" op zijn plaats aan de voorkant van de tractor; zijn vinnen "breken" de stengels; plotseling worden kruisbloemige planten - mosterd, camelina - definitief neergezet!

http://www.gregoireagri.com/Travail-du- ... s-vegetaux


Ze hebben meer aan de achterkant van de tractor dan een "strokenfrees" (een machine die een voor "opent", het zaad erin plaatst en sluit ...).

https://www.google.com/search?q=strip+t ... CPodHoIbZM:

Manfred Wenz gebruikt een "ecodyn": http://www.ecodyn.fr/

Dus toen de FACA uitrollen kruiwagen en Ecodyn op helmstok ???
0 x
olivier75
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 764
Inschrijving: 20/11/16, 18:23
Plaats: Dawn, champagne.
x 155

Re: De tuin van een luie we af en toe.




par olivier75 » 18/06/18, 19:15

Didier
Ik heb er een voor een tuinman in aanbouw! Waarschijnlijk af aan het eind van de week.
Een beest stalen zool met 3 "bladen" per voet. Daar is de test nogal rustiek ...
Ik vraag me af hoe lang het duurt een verse plant, zoals facelia, milkweed of brandnetels in de voorkant van de planten worden gelijkgesteld, wetende dat visueel verdwijnen binnen 10 dagen.
Maar in tuinieren zijn de vernietigingsoplossingen talrijker. Ik hard (voor hem nu eenvoudiger dan het snijden, maar het zal beter zijn, vrijwilligers zijn te beheren) als en meet de groei van mijn planten of net voor de helft, op die manier de aarde is fijn gewerkt met weinig moeite. Ik leg de halve lijn en het is snel verdwenen.

Olivier
0 x
olivier75
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 764
Inschrijving: 20/11/16, 18:23
Plaats: Dawn, champagne.
x 155

Re: De tuin van een luie we af en toe.




par olivier75 » 19/06/18, 16:37

Hallo,

De facaschoenentest is voltooid, semi-overdekte onderzoeken met Phacelie en mosterd de volgende keer. Ik zal een foto volgen.

Olivier
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: De tuin van een luie we af en toe.




par Did67 » 19/06/18, 16:56

We gaan door naar GROTE STAPPEN !!!!
0 x
olivier75
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 764
Inschrijving: 20/11/16, 18:23
Plaats: Dawn, champagne.
x 155

Re: De tuin van een luie we af en toe.




par olivier75 » 19/06/18, 18:47

Oh nee!
Zeer kleine stapjes (voor de man).
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: De tuin van een luie we af en toe.




par Did67 » 19/06/18, 18:52

Ik sprak voor de mensheid !!! Natuurlijk, een grote stap dan !!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
chafoin zijn
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1202
Inschrijving: 20/05/18, 23:11
Plaats: Gironde
x 97

Re: De tuin van een luie we af en toe.




par chafoin zijn » 21/06/18, 18:46

olivier75 schreef:Dit zijn de volgende foto's, de 16 juni.
Oh ja, het ziet er behoorlijk uit als je techniek, althans voor je tuin op schema ligt.
In vergelijking met naaktslakken zou dit dus de "martelaarzaailingen" van mosterd kunnen zijn die er in geslaagd zouden zijn om je zaailingen van aardappelen, erwten en maïs te beschermen ... Het is vooral opvallend voor aardappelen (voor erwten weet ik het niet) niet als het algemeen is, maar thuis hebben ze deze zaailingen toch achtergelaten). Het aantrekkelijke effect van mosterd kan het ongedierte van uw kool, uw bonen (en wortelen?) ...

Het is waar dat hiertegen een waterniveau pb zorgt om deze groene mest zo laat te laten groeien als je net achterop wilt groeien. En nogmaals, ik denk dat je mosterdzaailingen vrij laag zijn gebleven ... misschien een effect van de foto of de kwaliteit van de grond ..? In mijn moestuin: op plaatsen bleef het bij 80cm maar de rest ging naar 2m.
Misschien groenmest met hooikap uitgroeien om op zijn minst verdamping te voorkomen? Op een groot gebied als het uwe met zaailing on the fly lijkt het moeilijk, maar online ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
chafoin zijn
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1202
Inschrijving: 20/05/18, 23:11
Plaats: Gironde
x 97

Re: De tuin van een luie we af en toe.




par chafoin zijn » 21/06/18, 18:50

olivier75 schreef:De facaschoenentest is voorbij
:schok: Deze zin is behoorlijk hallucinerend !! Het kostte me tijd en meerdere proeflezen om het te begrijpen! Sterke foto's, het beste zou zelfs de videodemo zijn!
0 x
olivier75
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 764
Inschrijving: 20/11/16, 18:23
Plaats: Dawn, champagne.
x 155

Re: De tuin van een luie we af en toe.




par olivier75 » 21/06/18, 20:18

Chafoin zijn.

Voor de effecten op slakken is er geen vergelijking die in alle opzichten gelijk is, dus ik bewaar alleen de bescherming van kool en pompoenen, thuis altijd zwaar aangevallen. Ik zou meer systematisch zaaien om de effecten, onder andere op radijs en raap, te ‘valideren’ of niet.
Voor de biomassa van mosterd zijn er verschillende oorzaken.
Ik heb deze tuin teruggevonden, de grond is dood. Geen wormen, kan leemachtige grond met klei zeker reagens Npk en drenken, maar niet vruchtbaar in de staat. Ik heb gemerkt, maar ook dit is niet pensioengevend zijn er ongeveer 20 cm langer (60cm) op mosterd ontvangen licht mulchen (1cm) (jong gras, braam en brandnetel) 2 en krachtiger plekken waar werd ingediend op oude compost.
De semi is ook erg strak, een plant alle cm op sommige plaatsen.
Kortom, er is eindelijk een beetje hooi rond de pompoenen, maar het is verre van een moestuin lui te zijn, ik ben bang voor deze week van mooi weer en de gevolgen voor het zaaien van bonen, witte radijs zomerkruis en transplantatie van tomaten hersteld in de boomgaard opgezet afgelopen zaterdag ...
Gelukkig vond ik een mooi stuk oud hooi in kleine laarzen tot hooi tussen de lijnen, en redde de zomer.
Ik verwacht een paar jaar om een ​​levende grond te vinden.
Voor facaschoenen moeten we ook de effectiviteit controleren. Dat wil zeggen voor mij semi-undercover in planken (50cm) en hooi in allees.
Olivier.
0 x
olivier75
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 764
Inschrijving: 20/11/16, 18:23
Plaats: Dawn, champagne.
x 155

Re: De tuin van een luie we af en toe.




par olivier75 » 28/06/18, 01:22

575AA3C6-F377-47EB-B392-F7CA372241A7.jpeg
0186675D-6B49-43AA-AD22-E20C3DE05E79.jpeg
95296FA1-42F1-491D-8137-1E79863F5A49.jpeg

De testlucht voldoende overtuigend om opnieuw te corrigeren.
De video hecht niet.
Olivier.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 164-gasten