De Potager du Sloth: het boek

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Did67 » 18/06/18, 08:22

Er is in het begin een "misdeal": de persoon vindt niet wat hij zocht, dat wil zeggen een "simpele handleiding", met recepten...

Op de een of andere manier stelt het me gerust dat ze kritiek heeft op het boek! Want ik wil vooral geen simpele, kant-en-klare recepten geven... En ik vind het bijna vleiend dat ze me toch 3 sterren toekent als ik op geen enkele manier aan haar verwachtingen voldoe!

Aan de andere kant ben ik een beetje verrast door het feit dat de persoon alleen "vanzelfsprekendheid" en "gezond verstand" zag... Ik had de indruk iets "ongecompliceerder" te zijn dan dat! Maar heeft ze het echt gelezen? Parelde het gewoon als regen op een eend die niet nat wil worden? Ze had het na de intro moeten neerleggen, waarin ik een paar situaties opsom waarin het beter is om het boek weg te leggen: je wilt niet veranderen omdat je je er onzeker door voelt, je wilt een schone tuin hebben om anderen te plezieren, je wilt daar werken om de sportschool te redden, we zijn ervan overtuigd dat er behalve de meststoffen en pesticiden van de "moderne landbouw" geen redding is... enz. De persoon kan niet zeggen dat ze niet zijn gewaarschuwd!

De belangstelling voor deze vorm van "reflectie" groeit in ieder geval snel in mijn omgeving: zaterdag kwamen er zo'n veertig bezoekers, zonder dat het een "georganiseerde groep" was!
2 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Moindreffor » 18/06/18, 13:48

Did67 schreef:De opmerking van vandaag over Amazon:

Schermopname 06-18-18 om 01.22 uur Kritiek Amazon.PNG


Het is uiteindelijk heel eerlijk: als we alleen maar een recept voor een goed geordende tuin willen, en vooral niets in twijfel willen trekken, niet willen denken, is dit niet het juiste boek. En het moet vreselijk saai zijn!

["Gezond verstand" is elders besproken; als hij alleen dat zag ... ?????]

Nou, ik zou zeggen dat hier een heel merkwaardige opmerking is, ik begreep er niet veel van en als jij (Didier) er betekenis in vond, dan is dat omdat jouw geest op dit moment scherper is dan de mijne, en aangezien ik dat niet doe heb zin om mijn hersens te pijnigen, ik ga je op je woord geloven : Mrgreen:
ja degenen die twijfelen, zijn legio, ik zie het bij mijn schoonouders, ze zijn een beetje verbaasd dat het me lukt om dingen te hebben die groeien (en sommige die beter groeien dan thuis), dat ik bonen in potten maak, en dat er geen kruiden zijn, tja, ik ben net begonnen en mijn land moet van ver terug komen, het is nog niet voor alles oogverblindend en aangezien ik ook fouten maak, zijn ze nog niet onder de indruk, gewoon sceptisch, maar misschien durven ze me niet te vertellen dat ik gek ben : Mrgreen:
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Did67 » 19/06/18, 18:54

Salon Marjolaine / Parijs

Ik word gecontacteerd door mijn redacteur, en a priori zal ik er zijn op 3 november (ook om mensen te ontmoeten in de Parijse "microkosmos").

"Ik neem contact met u op omdat ik de heer Didier Helmstetter wil uitnodigen voor een conferentie op de volgende Marjolaine-show (74 bezoekers) in het Parc Floral in Parijs met als thema "Fenocultuur, de luie moestuin".

De datum van de conferentie: zaterdag 3 november 2018, het tijdstip van de interventie moet nog worden bepaald. Het boek dat overeenkomt met de conferentie zal in de buurt van de vergaderruimte te koop zijn, de interventies worden gevolgd door handtekeningensessies.
... / .... "
1 x
olivier75
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 764
Inschrijving: 20/11/16, 18:23
Plaats: Dawn, champagne.
x 155

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par olivier75 » 19/06/18, 19:24

Dus ik zal er ook zijn! In de hoop dat ik de eer mag hebben om je mijn luie oogsten te laten proeven! (In het kader van de Parijse microkosmos natuurlijk...)
Olivier.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Did67 » 22/06/18, 21:28

De Amazon-recensie van vandaag

Screenshot 06-22-18 om 09.22:XNUMX Commentaar Amazon.PNG
Screenshot 06-22-18 om 09.22 uur Commentaar Amazon.PNG (64.24 KiB) 3110 keer bekeken



Ze verbazen me altijd, mensen die een boek kopen en verbaasd zijn dat het niet is wat ze zochten.

Nou nee, het is geen "tuinieren handleiding". Anders had ik "Tuinieren handleiding voor degenen die vinden dat de grond te laag is!" geplaatst. Het is nog steeds niet ingewikkeld!

Maar ik realiseer me dat het "hoe" in de ondertitel "Waarom en hoe ik groenten produceer..." dubbelzinnig is. In mijn hoofd was het "op basis van welke mechanismen ...". Maar het roept ook op "met welke recepten"!
1 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Moindreffor » 22/06/18, 21:52

Did67 schreef:De Amazon-recensie van vandaag

Screenshot 06-22-18 om 09.22:XNUMX Commentaar Amazon.PNG


Ze verbazen me altijd, mensen die een boek kopen en verbaasd zijn dat het niet is wat ze zochten.

Nou nee, het is geen "tuinieren handleiding". Anders had ik "Tuinieren handleiding voor degenen die vinden dat de grond te laag is!" geplaatst. Het is nog steeds niet ingewikkeld!

Maar ik realiseer me dat het "hoe" in de ondertitel "Waarom en hoe ik groenten produceer..." dubbelzinnig is. In mijn hoofd was het "op basis van welke mechanismen ...". Maar het roept ook op "met welke recepten"!

maak je geen zorgen, ik heb net een barbecue gekocht als je de instructies leest, je hoeft alleen maar houtskool te plaatsen, als je de opmerkingen op amazon leest, lees je dat jongens klagen omdat de sintellifter loslaat wanneer ze houtblokken plaatsen het, (het is max, 1.3 kg) dan de fondue verf als ze hout verbrandden, kortom de jongens zeggen dat het niet werkt zoals ze het gebruikten, daarna is het een beetje normaal, ze deden alles wat verboden was, maar niemand schreef dat ik deze barbecue als een idioot heb gebruikt en ik heb het verpest, nee je leest apparaat dat niet bestand is tegen hitte, sintels opwekt die loskomen vanaf het eerste gebruik
Dus maak je niet al te veel zorgen over dit soort opmerkingen.
1 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
guibnd
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 270
Inschrijving: 24/07/17, 14:58
Plaats: Normandië - eure
x 68

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par guibnd » 24/06/18, 08:26

Did67 schreef:Ze verbazen me altijd, mensen die een boek kopen en verbaasd zijn dat het niet is wat ze zochten.

Nou nee, het is geen "tuinieren handleiding". Anders had ik "Tuinieren handleiding voor degenen die vinden dat de grond te laag is!" geplaatst. Het is nog steeds niet ingewikkeld!

Maar ik realiseer me dat het "hoe" in de ondertitel "Waarom en hoe ik groenten produceer..." dubbelzinnig is. In mijn hoofd was het "op basis van welke mechanismen ...". Maar het roept ook op "met welke recepten"!

Hoe produceer je groenten? bah door het werk te delegeren aan de beste arbeiders in Frankrijk in hun categorie: de terrestrische macrokosmos die de organismen van de bodem zijn : Mrgreen:
0 x
Twandelen met klei en vruchtbare tarwe, vol water in de winter, koud in het voorjaar, gekneusd en gebarsten in de zomer,
maar dat was voor de Didite ...
Avatar de l'utilisateur
guibnd
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 270
Inschrijving: 24/07/17, 14:58
Plaats: Normandië - eure
x 68

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par guibnd » 24/06/18, 08:29

Moindreffor schreef:maak je geen zorgen, ik heb net een barbecue gekocht als je de instructies leest, je hoeft alleen maar houtskool te plaatsen, als je de opmerkingen op amazon leest, lees je dat jongens klagen omdat de sintellifter loslaat wanneer ze houtblokken plaatsen het, (het is max, 1.3 kg) dan de fondue verf als ze hout verbrandden, kortom de jongens zeggen dat het niet werkt zoals ze het gebruikten, daarna is het een beetje normaal, ze deden alles wat verboden was, maar niemand schreef dat ik deze barbecue als een idioot heb gebruikt en ik heb het verpest, nee je leest apparaat dat niet bestand is tegen hitte, sintels opwekt die loskomen vanaf het eerste gebruik
Dus maak je niet al te veel zorgen over dit soort opmerkingen.

Ik ben het met je eens, er zijn soms heilige zeuren die te kwader trouw worden verdubbeld : Roll:
0 x
Twandelen met klei en vruchtbare tarwe, vol water in de winter, koud in het voorjaar, gekneusd en gebarsten in de zomer,
maar dat was voor de Didite ...
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Adrien (voormalig nico239) » 25/06/18, 02:33

Did67 schreef:De Amazon-recensie van vandaag

Screenshot 06-22-18 om 09.22:XNUMX Commentaar Amazon.PNG


Ze verbazen me altijd, mensen die een boek kopen en verbaasd zijn dat het niet is wat ze zochten.

Nou nee, het is geen "tuinieren handleiding". Anders had ik "Tuinieren handleiding voor degenen die vinden dat de grond te laag is!" geplaatst. Het is nog steeds niet ingewikkeld!

Maar ik realiseer me dat het "hoe" in de ondertitel "Waarom en hoe ik groenten produceer..." dubbelzinnig is. In mijn hoofd was het "op basis van welke mechanismen ...". Maar het roept ook op "met welke recepten"!


Het is altijd moeilijk om verwachtingen te beoordelen op basis van zulke korte recensies....

Desalniettemin is het ten gronde positief

Veel dingen leren, nou, dat is niet zo erg. : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Did67 » 11/07/18, 08:39

We hebben het erover!

Zie pagina 44 van het tijdschrift "Bonnes Terres" (verspreid in de Grand-Est): https://fr.calameo.com/read/0050515791121239264a6
1 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 369-gasten